Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

4 posters

Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Jarkki Ma Kesä 11 2018, 15:07

Muistaako kukaan ulkomuistista ajovalon polttimon tyyppiä? Polttimossa on sekä lähi- että kaukovalo samassa. Muistelen, että kannan piikit olisivat eri korkeudella.
Kyseessä siis 60-luvun loppupuolen Selecta 990.

Jarkki

Viestien lukumäärä : 118

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  jusape Ma Kesä 11 2018, 15:40

Vanha hehkulankapoltin oli R2 kannalla oleva. Siitä tiedä päteekö tähän, mut yleisesti -60/-70 lukulaisissa joissa hehkulankapoltin niin tuo on ......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2914
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Jarkki Ke Kesä 13 2018, 08:33

Jep, kannassa lukee GX 12V45/40W H464. Enpä ehtinytkään aiemmin lamppukaupoille, täytynee mennä tänään. Nyt on mallikin mukana

Jarkki

Viestien lukumäärä : 118

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Jarkki To Kesä 14 2018, 09:00

Motonetti ei tuntenut koko kantaa, mutta IKH:lla näyttäisi olevan. Kanta on P36d
https://www.ikh.fi/fi/polttimo-215a-50-40w-p36d-p12741

Jarkki

Viestien lukumäärä : 118

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Paulig Pe Kesä 15 2018, 18:20

Tuo löytyy motonetistä halogen versiona, eli vähän kehitelty. Jos ei entisöintivehje ole, niin halogeeni on vähän tehokkaampi.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Tessu Su Kesä 17 2018, 18:43

Niin jos ei ole valonvaitorelettä tai releitä yleensäkkään ja johtoneliöt pienet voikin halgeenin kulutus olla liikaa vanhalle (niin jos se halogeneni on 60/55W),itsellä ikivanhassa Natikassa sama juttu eikä ole kuin yksi halogeni työvalossa,silti ei vaan sulake kestä ajovaloja,parkkeja ja sitä työvaloa,että aina ei ole helppoa korvailla polttimoita,tietää ainakin sulakkeiden lisäystä,ehkä releitäkin ja johtojen vetoja lisää,vanhoissa kun ei montaa sulaketta ole,mullakin vain yksi!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Paulig Ma Kesä 18 2018, 17:54

Joo toki valojen tehostus vaatii johtojen ja katkaisijoiden tarkastelua. Hyvä konsti on laittaa rele väliin ja alkuperäiset johdot ja katkaisijat välittää vain herätevirtaa. Ehkä laturin tehoakin kannattaa silmäillä jos kovin valoja lisäilee. Itse vaihdoin tuohon -76 taavettiin 55A laturin entisen 35A tilalle, kun työvaloja muutama on tulossa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Tessu Ti Kesä 19 2018, 04:03

totta puhut itte lataan talvella akkulaturilla IH akun aina täyteen odottamaan taas seuraavaa lumityötä sillon kun valoa tarvii,siinä kun vielä tasavirtakehitin enkä ole aikonu muuksi muuttaa kun ajoa on vähän

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi Empty Vs: 990 Selecta -68 ajovalon polttimon tyyppi

Viesti  Paulig Ke Kesä 20 2018, 09:43

Minulla sekurahyttinen 990 on talvet ylläpitolaturissa. Se on hyvä keino pitää akku kunnossa, kun sille koneelle ajoa on talvisin tosi vähän. Hyvällä akulla toki lähtis pyörimään lataamatta, mutta iäkäs akku ja pientä lepovirran kulutusta radiolle niin tarvii laturia. Nykyään noi ylläpitolataukseen soveltuvat laturit maksaa muutaman kympin, joten ei iso investointi laittaa. Kannattaa vaan ostaa semmonen, missä muistitoiminto. Käyttämäni laturi sähkökatkon jälkeen menee "nolla tilaan" eli pitää aina manuaalisesti käydä laittamatta "lataus ja ylläpito" asentoon, se ei oo kätevää.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa