Case 1394 syylariin tulee painetta
+3
Pakki
OlleK
case1394
7 posters
Sivu 1 / 1
Case 1394 syylariin tulee painetta
Onko muuta mahdollista vikaa kuin kannentiiviste?
Öljyssä ei ole jäähdytinnestettä eikä syylarissa öljyä
Kannentiiviste vaihdettu 400h sitten. Silloin oli 3ja4 välissä liekkirengas poikki.
Öljyssä ei ole jäähdytinnestettä eikä syylarissa öljyä
Kannentiiviste vaihdettu 400h sitten. Silloin oli 3ja4 välissä liekkirengas poikki.
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Jos öljyt ja vesi eivät sekoitu, on vika mitä suurimmalla todennäköisyydellä kannentiivisteen vaurioituminen sylinterin ja vesitilan välillä. Tuliko viime remontin yhteydessä tarkistettu kannen ja sylinterilohkon suoruudet ja tasaisuudet?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Teräsviivaimella katselin läpi.
Nyt täytyy laittaa koneistukseen
Nyt täytyy laittaa koneistukseen
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Entäpä pulttien jälkikiristys 100-200 tunnin päästä ? jos unhtuu käy usein noin
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Käytin kunnolla lämpöiseksi ja tein jälkikiristyksen
Olis varmaan pitäny kiristää vielä myöhemmin
Olis varmaan pitäny kiristää vielä myöhemmin
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Terve.
Kirjoitin aikoinaan palstalle alla olevan. Kopioin tekstin tähän.
Moi, Tuli hankittua DB 990. Kone oli käyntikuntoinen mutta teki painetta syyläriin. Nyt homma siinä mallissa ,että kansi auki ja tutkinnassa. Paine näyttää karkaavan yhdestä sylinteristä vesitilaan. Tein männän reiän päälle himpun isomman kiekon filmivanerista ja siihen sitten keskelle reikä. Kiekon alle sitten vanhan sisuskumin pala niin että venttiili reiästä läpi. Sitten kiekon kiristys liinoilla kantta vasten. Lohkon vesitila täyteen nestettä ja sitten vaan painetta kompuralla männä päälle. Ja niin yksi sylinteri aiheutti purinan nestetilassa. Kakkos sylinterin putki vuotaa. Hyvä että selvisi eikä mennyt kannen tiivisteen syyksi.
Kirjoitin aikoinaan palstalle alla olevan. Kopioin tekstin tähän.
Moi, Tuli hankittua DB 990. Kone oli käyntikuntoinen mutta teki painetta syyläriin. Nyt homma siinä mallissa ,että kansi auki ja tutkinnassa. Paine näyttää karkaavan yhdestä sylinteristä vesitilaan. Tein männän reiän päälle himpun isomman kiekon filmivanerista ja siihen sitten keskelle reikä. Kiekon alle sitten vanhan sisuskumin pala niin että venttiili reiästä läpi. Sitten kiekon kiristys liinoilla kantta vasten. Lohkon vesitila täyteen nestettä ja sitten vaan painetta kompuralla männä päälle. Ja niin yksi sylinteri aiheutti purinan nestetilassa. Kakkos sylinterin putki vuotaa. Hyvä että selvisi eikä mennyt kannen tiivisteen syyksi.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Niin 1394 ei ole irrotettavia sylinteriputkia mut voi sinne sylnteri seinämään särö tulla, ainakin naapurin Fordisa näin kävi. Yksi 990 imple tuas oli jossa oli kannessa särö, mut nää vaivat on varmasti harvinaisia
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Juu, ei varmaan kovin yleisiä ole, mutta...
Minulla oli joskus esihistoriallisena aikana Fiat 127 (siis auto eli juttu kuuluis kyllä eri palstalle), joka alkoi tehdä painetta syyläriin. Kiertelin ja katselin ja tutkin mikä vikana. Siinä tuli pariin kertaan vaihdettua kansipahvi, kansi syynättyä ja sylinterit katseltua tarkalla silmällä kans, mutta ei mitään eikä auttanu. Sitten erinäisistä tähän juttuun kuulumattomista syistä purin kokonaan sen padan, niin yhdestä sylinteristä löytyi musta pilkku juuri ylimmän männänrenkaan yläpuolelta kun mäntä alakuolossa, siis semmosessa kohtaa mikä ei näkyny mäntää irrottamatta. Sinne oli Toorinon pojalta unohtunu laittaa valurautaa ja hengitti vesitilaan, mutta ei takaisinpäin. Että sattuu sitä vaikka harvakseltaan sattuukin.
Minulla oli joskus esihistoriallisena aikana Fiat 127 (siis auto eli juttu kuuluis kyllä eri palstalle), joka alkoi tehdä painetta syyläriin. Kiertelin ja katselin ja tutkin mikä vikana. Siinä tuli pariin kertaan vaihdettua kansipahvi, kansi syynättyä ja sylinterit katseltua tarkalla silmällä kans, mutta ei mitään eikä auttanu. Sitten erinäisistä tähän juttuun kuulumattomista syistä purin kokonaan sen padan, niin yhdestä sylinteristä löytyi musta pilkku juuri ylimmän männänrenkaan yläpuolelta kun mäntä alakuolossa, siis semmosessa kohtaa mikä ei näkyny mäntää irrottamatta. Sinne oli Toorinon pojalta unohtunu laittaa valurautaa ja hengitti vesitilaan, mutta ei takaisinpäin. Että sattuu sitä vaikka harvakseltaan sattuukin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1394 syylariin tulee painetta
Jatketaan vähän autoaiheella lisää.
-90 lopulla velipoika teki pienen peruskorjauksen GM 6.2D koneeseen, eli laakerit, renkaat ja tiivisteet, ehkä kansillekkin jotain tehtiin. Sylinterit siis siinäkin lohkovaluun suoraan porattu.
Oli vuosia ollut ajossa, mut huohotuksen takia moinen operaatio sitten. Lämmityskäytön jälkeen ihmeteltiin kun oli öljy lisääntynyt, ja nestettä joutui lisäilemään syylärissä kuplimisen lisäksi. Öljyt pois niin nesteitähän sieltä ensin tuli joku litra.....
Sitten ö-pohja auki ja pällistelemään ( öljypohjan irroitus onnistuu 4WD Chevy Blazer/GMC Jimmy ja pikapit moottori paikoillaan ) .
2-sylinteri paljastui syypääksi, ja eikun konetta pois ja osiksi. Jostain kumman syystä nyt olikin cyl 2 reikä pystysuunnassa halki, liki 10cm matkalla.
Mitään järkisyytä tälle ei keksitty, koska moottoria oli ennen ensikäynnistystä vielä kampiakselin päästä pyöritelty, ilman mitään puristuspaineita kummempaa vastuksia.....
Lohko koneistamoon, porasivat läven 10mm isommaksi ja käytetystä Nuffin sylinteriputkesta tekivät reikään uuden puolimärän putken sitten....
-90 lopulla velipoika teki pienen peruskorjauksen GM 6.2D koneeseen, eli laakerit, renkaat ja tiivisteet, ehkä kansillekkin jotain tehtiin. Sylinterit siis siinäkin lohkovaluun suoraan porattu.
Oli vuosia ollut ajossa, mut huohotuksen takia moinen operaatio sitten. Lämmityskäytön jälkeen ihmeteltiin kun oli öljy lisääntynyt, ja nestettä joutui lisäilemään syylärissä kuplimisen lisäksi. Öljyt pois niin nesteitähän sieltä ensin tuli joku litra.....
Sitten ö-pohja auki ja pällistelemään ( öljypohjan irroitus onnistuu 4WD Chevy Blazer/GMC Jimmy ja pikapit moottori paikoillaan ) .
2-sylinteri paljastui syypääksi, ja eikun konetta pois ja osiksi. Jostain kumman syystä nyt olikin cyl 2 reikä pystysuunnassa halki, liki 10cm matkalla.
Mitään järkisyytä tälle ei keksitty, koska moottoria oli ennen ensikäynnistystä vielä kampiakselin päästä pyöritelty, ilman mitään puristuspaineita kummempaa vastuksia.....
Lohko koneistamoon, porasivat läven 10mm isommaksi ja käytetystä Nuffin sylinteriputkesta tekivät reikään uuden puolimärän putken sitten....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa