1394 Halvaantu
+5
jusape
erkki
mattkau
outsider
toubi
9 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1394 Halvaantu
Eli takapotku Case 1394 HS -86 ei enää suostu liikkumaan. Ollu jo pidemmän aikaa ronkeli lähteen liikkeelle, jos esim. jarru jostain syystä jääny laahaamaan. Nyt sitte ei eteen, eikä taate, ulosotto kyllä näyttää pelaavan. Koitin löytää tältä foorumilta vastaavanlaista, mutta en löytäny. Joku varmaan osaa kertoa, mikä tuossa oikeen on vikana?!? Tarttis saada talveks lumenlykkyykones taas pelittään....
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Taitaa olla kytkinremontti tiedossa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Vs: 1394 Halvaantu
Sitähän itekki vähäsen aattelin, oma hommansa vain... Enempi autopuolella pelannu, niin tuota jäin funtsiin, ku ulosotto kuiteski pelittää, sille vissiin joku oma systeeminsä?
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Joo, kaksi on kytkintä, toinen on ajovaihteiston liikuttelua varten, toinen saparolle.
Ootko kokeillu aluekepin pienimmällä numerolla, reagoiko se siihen mitenkään? Silloin kytkimelle tulee pienin rasitus. Yleensä kuluessaan alkaa oireilemaan isommilla vaihteilla ja jos vaan vedättää vaikkei kunnolla kulje, niin aika nopsaan oire pahenee. Mitenkäs poljin, oletko siinä huomannut mitään ihmeellistä?
Samalla periaatteellahan kytkinremppa tehdään tuossa kuin autossakin. Laatikko ja moottori erilleen, niin pääsee kytkimeen käsiksi. Liikuteltavat osat vain on himppu raskaampia. Luultavasti pitää alkaa henkisesti valmistautuun katkasuhoitoon kuten Outsider tuossa jo totesi.
Ootko kokeillu aluekepin pienimmällä numerolla, reagoiko se siihen mitenkään? Silloin kytkimelle tulee pienin rasitus. Yleensä kuluessaan alkaa oireilemaan isommilla vaihteilla ja jos vaan vedättää vaikkei kunnolla kulje, niin aika nopsaan oire pahenee. Mitenkäs poljin, oletko siinä huomannut mitään ihmeellistä?
Samalla periaatteellahan kytkinremppa tehdään tuossa kuin autossakin. Laatikko ja moottori erilleen, niin pääsee kytkimeen käsiksi. Liikuteltavat osat vain on himppu raskaampia. Luultavasti pitää alkaa henkisesti valmistautuun katkasuhoitoon kuten Outsider tuossa jo totesi.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1651
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1394 Halvaantu
Onpas mukava kirjotella, ku vastaukset on näin asiallisia...!!! Eli, kun kone käynnisä, kytkinpolkimella ei mitään virkaa, sama mitä vaihetta ehottaa, kaikki menee nätisti päälle, mitään vaan ei tapahu. Kytkin ottanu loppuajasta vasta tosi alhaalta. Eiku talliin, ja ruuvaamaan..... Mitään spesiaalia pitäs tietää/tehä, ku alkaa tuota poikki laittaan?
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Rullapukki etupuolen alle ja kiilaa etuakselin molemmin puolin kallistusvara kiinni, ettei keula keikahda sivulle kun se lähtee eteenpäin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5083
Vs: 1394 Halvaantu
Kyllä tuo viittaa siihen, kun kerran tuntuma on ollut ihan epänormaali polkimessa, että levy on murentunut pinnoistaan palasiksi ja siksi täysin toimeton.
Vai voisiko mitenkään olla mahdollista pää tai työsylinterivika ? Mitä muut ovat tästä mieltä ? Ettei sylinterien toiminta olisi ollut ihan kuten pitäisi ?
Vai voisiko mitenkään olla mahdollista pää tai työsylinterivika ? Mitä muut ovat tästä mieltä ? Ettei sylinterien toiminta olisi ollut ihan kuten pitäisi ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 Halvaantu
Näin minäki tätä oon aatellu. Pää-, ja työsylinteri kunnostettu jokunen vuosi takaperin, mutta pitää tosiaan nuo ihan ekana vilkasta. Tiedä vaikka pitäs jostaki syystä jatkuvasti käpälään painetta päällä.
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Jos vaihteet menee nätisti päälle mutta traktori ei liiku niin en oikein usko sylinterivikaan.
Aika paljon siinä on purkamista kun laittaa traktorin poikki.Mutta tarkasti kun touhuaa niin kyllä siitä selviää.
Kuusmukisissa piää ulosotto kytkeä päälle ennen katkaisua mutta nelosissa en muista varmasti.
-Hydrauliputket alapuolelta poikki ja öljyt pois
-starttimoottorin pultit irti
-lämmityslaitteelle menevät putket poikki ,nestettä tuleee vähän ulos
-ohjauksen putket
-sammutinvaijeri
-kaasuvivusto yhdestä paikkaa
-hytin kojelaudan alta sähköliitin irti
-pultit löytyy aika hyvin kun tarkkaan katselee
-mittarivaijeri
-polttoaineputki siirtopumpulle
kuvan https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html?csid=b32415a15dd682383f3b936cab78bb5d&sl=EN¤cy=#epc::mr65470ar1159797 pultit nro 20 kannatta myös muistaa
tuossa jotain mitä mieleen juolahti
Takapään tukee hyvin pölkkyjen nokkaan ja etupää esim lavansiirtokärryillä .
Katkaisurata toki paras.
Aika paljon siinä on purkamista kun laittaa traktorin poikki.Mutta tarkasti kun touhuaa niin kyllä siitä selviää.
Kuusmukisissa piää ulosotto kytkeä päälle ennen katkaisua mutta nelosissa en muista varmasti.
-Hydrauliputket alapuolelta poikki ja öljyt pois
-starttimoottorin pultit irti
-lämmityslaitteelle menevät putket poikki ,nestettä tuleee vähän ulos
-ohjauksen putket
-sammutinvaijeri
-kaasuvivusto yhdestä paikkaa
-hytin kojelaudan alta sähköliitin irti
-pultit löytyy aika hyvin kun tarkkaan katselee
-mittarivaijeri
-polttoaineputki siirtopumpulle
kuvan https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html?csid=b32415a15dd682383f3b936cab78bb5d&sl=EN¤cy=#epc::mr65470ar1159797 pultit nro 20 kannatta myös muistaa
tuossa jotain mitä mieleen juolahti
Takapään tukee hyvin pölkkyjen nokkaan ja etupää esim lavansiirtokärryillä .
Katkaisurata toki paras.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Vs: 1394 Halvaantu
Jos ei näillä neuvoilla selviä, niin ei sitte millään. Kiitos kaikille osaa ottaneille...!!!!
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Jostain muistin sopukoista tuli mieleen painelaakerin ja rasvanipan välinen letku. Sekin saattaa vähän pidellä. Sitä en muista pääsikö siihen käsiksi alaluukusta, vai sittenkö vasta kun puolikkaat alkaa erottua toisistaan ??
otsoni- Viestien lukumäärä : 441
Vs: 1394 Halvaantu
Ja vielä. Tämmöisen kuvan bongasin 3-sylinterisen moottorin virallisesta korjauskirjasta. Nuo telineet ei liene kovin vaikeat valmistaa, kun vain huolehtii että tulevat tarpeeksi tanakat. Korkeussäätö olisi tietysti hyvä innovoida. Kuvasta ei käy selville millaisen tehtaan ukko on siihen tehny.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1651
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1394 Halvaantu
Jos pääset lattian päälle remppaamaan, niin lainaa jostain pumppukärry. Siihen vaan päälle sopivasti puutavaraa niin homma toimii.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5083
Vs: 1394 Halvaantu
Minulla on mattkaun kuvan mukaiset palkit käytössä. U-palkin alapäähän on hitsattu liukuovipyöräston laakerirullat. Lattialle asetetaan myös U-palkit joidenka sisällä ovirullat liukuu, hienosäätö shimmeillä (lattarautaa väliin).
otsoni- Viestien lukumäärä : 441
Vs: 1394 Halvaantu
Hyviä ohjeita, kiitoksia...!!! Jäi tuo rasvarin letku vaivaa, ikään kun en oo tuota rasvaillu, kone ollu mulla nytten kymmenisen vuotta. Onkos tuo nyt sitte ajovaihteiston, vaiko ulosoton puolelle...?
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Nippa on muistaakseni vasemmalla puolella niillä main mistä ajokytkimen poljinvoimat välitetään kytkinkotelon sisään.Nipasta rasvataan painelaakerimekanismeja.
otsoni- Viestien lukumäärä : 441
Vs: 1394 Halvaantu
Tuo ulosotonpainelaakerin rasvaletku jää takapäähän katkaisun yhteydessä ei siitä tarvi huolehtia.Muistaakseni.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1050371 kuvan letku numero 24 on kyseessä
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1050371 kuvan letku numero 24 on kyseessä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Vs: 1394 Halvaantu
Tässä vierähtäny aikaa, ja aattelin laittaa Casen katki. Tuosa siirtäessä, aiko lähtee omin voimin, mutta hyyty sitte. Jäinkin miettiin, miten tuo hydra shitti oikeen pelittää, voisko olla syyllinen näihin oireisiin? Vai onko joku käppi-vaihteista ns. suora, jolla tuon pitäs liikkua olkoon hydra misä asennosa hyvänsä?
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Traktori liikkuu Hydrashift vaihteella 1, vaikka vaihteiston hydrauliikkapaineita ei olisi. Nostolaitteen paineet eivät liity vaihteiston toimintaan millään tavalla. Traktori ei liiku vaihteilla 1, jos etummaisen planeettayksikön räikkäkytkin on rikki (muitakin oireita on), mutta liikkuu Hydrashift vaihteella 4. Tässä tapauksessa täytyy traktori saada liikkeelle esimerkiksi hinaamalla tai laskemalla mäkeä alas jonkun aluevaihteen ja HS 4-vaihteen ollessa päällä. Vaihteistossa täytyy yhtaikaa olla paineet kadoksissa ja molemmat räikkäkytkin rikki jos traktori ei liiku millään HS vaihteella. Tämä on erittäin epätodennäköistä. En ole 40 vuoden aikana kuullut tällaisesta tilanteesta. Todennäköisin syy on mielestäni edelleen vaihteiston pääkytkimen (ajokytkimen) vaurioituminen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1394 Halvaantu
Kun kytkinelvy kuluu loppuun, niin sieltä saattaa murentua pinnoista liuskamaisia tähteitä, jotka kiilavat sitten asetelmaan sen verran, että tuntuu välillä olevan vetoja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5083
Vs: 1394 Halvaantu
Pysähdyksistä liikkeelle lähtiessähän HS-vipu pitää olla aina 1 vaihteen asennossa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 Halvaantu
Kiitos varmistuksista. Ei täsä auta muu, ku nykästä kampes talliin, ja alkaa ruuvaamaan. Ja kiitos vielä tuon HS:n toimintaperiaatteen selventämisestä, ollu vähäsen mysteeri itelle koko systeemi....!!!
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Se ois Case nyt poikki, ja tod.näk. vikaki paikallistettu; painelaakerin haarukka-akseli täysin jumissa. Eli se, mihin työsylinteri vipuvarren kautta vaikuttaa. Käytännössä kytkin "irrotti" jatkuvasti, vaikka poljin oli yläasennosa. Mitä mieltä on väki, pitäiskö tuo kytkin-hässäkkä kuiteski vielä purkaa? Näkis levyjen kunnon. On vaan aikas työlään näkönen tuoki...
toubi- Viestien lukumäärä : 17
Vs: 1394 Halvaantu
Tuoskohtaa ite purkaisin kytkimen, levyt ja molemmat painelaakerit uusiksi samalla.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 Halvaantu
En määkään mitään ymmärtäny nuorempana korjaushommista ennenkuin aloin purkaa vähitellen ja pistää vaikka kuvaussessioksi välillä mitä on tehny jos tenkkapoota kasatessa, kyllä nuo aika yksinkertaisia juttui vielä on, reippaasti vaan kiinni. Aivojumppahan on nykyään muotia ja tälläinen on hyvää sellaista..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa