pakoputkesta vuotava öljy
5 posters
Sivu 1 / 1
pakoputkesta vuotava öljy
Omistan DB 990 implematikin ja tein moottorriin koneremontin, eli männät ja putket sekä laakerit.
kansi oikaistiin ja imuventiilien kumit laitettiin. Myös ruskupumppu kunnostetiin ja suuttimet.
Mutta tuo mystinen ongelma ilmenee, kun moottori käy lämpimäksi alkaa pakosarjasta tulla öljyä tai naftan sekotusta.
Käynnistyy normaalisti eikä isommiten savuta.Jäähdytys nestettä ei häviä eikä isommiten öljyäkään.
Olen useamman moottorin kunnostanut eikä vastaavaa ole tullut vastaan. Onko ideoita
kansi oikaistiin ja imuventiilien kumit laitettiin. Myös ruskupumppu kunnostetiin ja suuttimet.
Mutta tuo mystinen ongelma ilmenee, kun moottori käy lämpimäksi alkaa pakosarjasta tulla öljyä tai naftan sekotusta.
Käynnistyy normaalisti eikä isommiten savuta.Jäähdytys nestettä ei häviä eikä isommiten öljyäkään.
Olen useamman moottorin kunnostanut eikä vastaavaa ole tullut vastaan. Onko ideoita
masa66- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Siellä vaatii männänrenkaat hiukan aikaa kotoutua. Ittellä on vasta rempattu 995, mutta kun se on jatkuvasti kevyellä työllä, niin pakosarja tahtoo pysyä märkänä. Hankmoa perään muutamaksi päiväksi on sille parasta lääkettä.
Vanhakin moottori tahtoo alkaa kuolaamaan klapikoneen edessä ja muussa kevyessä paikalliskäytössä. Vasta porattu (jopa hoonattu) moottori on sille paljon herkempi.
Mikä on mielenkiintoinen tieto, niin DB:llä oli loppuun saakka sellainen käytäntö, että jokainen moottori koeajettiin penkissä, jossa mitattin teho, lämpötilat ja kulutus. Olisiko mahodollista, että testaus kesti peräti 2 tuntia, jolloin pinnankarheudet pytyissä ehtivät hiukan tasoittua.
Vanhakin moottori tahtoo alkaa kuolaamaan klapikoneen edessä ja muussa kevyessä paikalliskäytössä. Vasta porattu (jopa hoonattu) moottori on sille paljon herkempi.
Mikä on mielenkiintoinen tieto, niin DB:llä oli loppuun saakka sellainen käytäntö, että jokainen moottori koeajettiin penkissä, jossa mitattin teho, lämpötilat ja kulutus. Olisiko mahodollista, että testaus kesti peräti 2 tuntia, jolloin pinnankarheudet pytyissä ehtivät hiukan tasoittua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Joo..... Sanoisin että kohtuu kovaa kuormaa koneelle muutamaksi tunniksi ja katsoo sitten uudelleen, loppuuko vaiko jatkuuko....
Itsekkin kun tuossa tota vähän viritellyn Nuffin konetta aukonut, kun putkia pitänyt vaihdella katkeilun takia 2 kpl tässä alkukevään aikana, niin muutama tunti on tullut roisketta putkesta, eka aukaisun jälkeen jopa aika rajustikkin ( oli roiskeita ihan pajan seinälläkin ) , mutta kun oli vähän "kiusannut" konetta, niin on loppunut moiset oireet liki totaalisesti....
Itsekkin kun tuossa tota vähän viritellyn Nuffin konetta aukonut, kun putkia pitänyt vaihdella katkeilun takia 2 kpl tässä alkukevään aikana, niin muutama tunti on tullut roisketta putkesta, eka aukaisun jälkeen jopa aika rajustikkin ( oli roiskeita ihan pajan seinälläkin ) , mutta kun oli vähän "kiusannut" konetta, niin on loppunut moiset oireet liki totaalisesti....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
masa66
Kiitos täytyy suorittaa pidempi koeajo.masa66 kirjoitti:Omistan DB 990 implematikin ja tein moottorriin koneremontin, eli männät ja putket sekä laakerit.
kansi oikaistiin ja imuventiilien kumit laitettiin. Myös ruskupumppu kunnostetiin ja suuttimet.
Mutta tuo mystinen ongelma ilmenee, kun moottori käy lämpimäksi alkaa pakosarjasta tulla öljyä tai naftan sekotusta.
Käynnistyy normaalisti eikä isommiten savuta.Jäähdytys nestettä ei häviä eikä isommiten öljyäkään.
Olen useamman moottorin kunnostanut eikä vastaavaa ole tullut vastaan. Onko ideoita
masa66- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Onko huohotin varmasti auki?
Pääseekö paine pois? kun mäntä menee ales niin tuleepi aikamoinen paineisku myöskin sinne,monissa vanhoissa moteissa on auttanu huohottimen avartaminen kun läpipuhallusta,uusi tiivis motti taas aiheutta samanilmiön mäntä lyö paineen aleskin päin jos ei pois pääse niin jostainhan se puskee pihalle?
Pääseekö paine pois? kun mäntä menee ales niin tuleepi aikamoinen paineisku myöskin sinne,monissa vanhoissa moteissa on auttanu huohottimen avartaminen kun läpipuhallusta,uusi tiivis motti taas aiheutta samanilmiön mäntä lyö paineen aleskin päin jos ei pois pääse niin jostainhan se puskee pihalle?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Itseasiassa nelipyttyisen kampikammion tilavuus ei muutu mäntien liikkeen takia! Kaksi mäntää menee ylös samalla kun kaksi tulee alas. Jytäjammussa oli sellainen kaksipyttyinen kone, jossa kiertokanget oli samassa kammenmutkassa kiinni. Semmoisessa versiossa tulee painevaihtelu kampikammioon, samoin kuin yksipyttyisissä tietenkin.
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 104
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Eikä muutu kuutosissa, kasikoneissa, eikä isommissakaan reikäluvultaan, eikä vissiin kolmemukisissakaan, kun kolmoskoneissa kampurakaulat on 120ast välein.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: pakoputkesta vuotava öljy
Juiu tilavuus ei muutu mut ainakin meijän väljässä 850 on senverran ohipuhallusta männänrenkaissa että painetta myös alakerrassa missä sitä EI pitäs ollakkaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» cace 1490 jälkipoltto pakoputkesta
» 990 implematic -62 vuotava kolmitieventtiili
» Vuotava polttoaineputki
» DB 996 4WD -79 etuperän öljy ?
» 1390 ohjaustehostimen öljy
» 990 implematic -62 vuotava kolmitieventtiili
» Vuotava polttoaineputki
» DB 996 4WD -79 etuperän öljy ?
» 1390 ohjaustehostimen öljy
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa