Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pakoputkesta vuotava öljy

5 posters

Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  masa66 La Toukokuu 09 2015, 20:57

Omistan DB 990 implematikin ja tein moottorriin koneremontin, eli männät ja putket sekä laakerit.
kansi oikaistiin ja imuventiilien kumit laitettiin. Myös ruskupumppu kunnostetiin ja suuttimet.
Mutta tuo mystinen ongelma ilmenee, kun moottori käy lämpimäksi alkaa pakosarjasta tulla öljyä tai naftan sekotusta.
Käynnistyy normaalisti eikä isommiten savuta.Jäähdytys nestettä ei häviä eikä isommiten öljyäkään.
Olen useamman moottorin kunnostanut eikä vastaavaa ole tullut vastaan. Onko ideoita

masa66

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  erkki La Toukokuu 09 2015, 21:09

Siellä vaatii männänrenkaat hiukan aikaa kotoutua. Ittellä on vasta rempattu 995, mutta kun se on jatkuvasti kevyellä työllä, niin pakosarja tahtoo pysyä märkänä. Hankmoa perään muutamaksi päiväksi on sille parasta lääkettä.

Vanhakin moottori tahtoo alkaa kuolaamaan klapikoneen edessä ja muussa kevyessä paikalliskäytössä. Vasta porattu (jopa hoonattu) moottori on sille paljon herkempi.

Mikä on mielenkiintoinen tieto, niin DB:llä oli loppuun saakka sellainen käytäntö, että jokainen moottori koeajettiin penkissä, jossa mitattin teho, lämpötilat ja kulutus. Olisiko mahodollista, että testaus kesti peräti 2 tuntia, jolloin pinnankarheudet pytyissä ehtivät hiukan tasoittua.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4500

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  jusape Su Toukokuu 10 2015, 02:16

Joo..... Sanoisin että kohtuu kovaa kuormaa koneelle muutamaksi tunniksi ja katsoo sitten uudelleen, loppuuko vaiko jatkuuko....
Itsekkin kun tuossa tota vähän viritellyn Nuffin konetta aukonut, kun putkia pitänyt vaihdella katkeilun takia 2 kpl tässä alkukevään aikana, niin muutama tunti on tullut roisketta putkesta, eka aukaisun jälkeen jopa aika rajustikkin ( oli roiskeita ihan pajan seinälläkin ) , mutta kun oli vähän "kiusannut" konetta, niin on loppunut moiset oireet liki totaalisesti....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2535
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty masa66

Viesti  masa66 Su Toukokuu 10 2015, 09:33

masa66 kirjoitti:Omistan DB 990 implematikin  ja tein moottorriin koneremontin, eli männät  ja putket sekä laakerit.
kansi oikaistiin ja imuventiilien kumit laitettiin. Myös ruskupumppu kunnostetiin ja suuttimet.
Mutta tuo mystinen ongelma ilmenee, kun moottori käy lämpimäksi alkaa pakosarjasta tulla öljyä tai naftan sekotusta.
Käynnistyy normaalisti  eikä isommiten savuta.Jäähdytys nestettä ei häviä eikä isommiten öljyäkään.
Olen useamman moottorin kunnostanut eikä vastaavaa ole tullut vastaan.  Onko ideoita
Kiitos täytyy suorittaa pidempi koeajo.

masa66

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  Tessu Ma Toukokuu 11 2015, 04:22

Onko huohotin varmasti auki?
Pääseekö paine pois? kun mäntä menee ales niin tuleepi aikamoinen paineisku myöskin sinne,monissa vanhoissa moteissa on auttanu huohottimen avartaminen kun läpipuhallusta,uusi tiivis motti taas aiheutta samanilmiön mäntä lyö paineen aleskin päin jos ei pois pääse niin jostainhan se puskee pihalle?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1582
Ikä : 55
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  MikkoT Ma Toukokuu 11 2015, 18:47

Itseasiassa nelipyttyisen kampikammion tilavuus ei muutu mäntien liikkeen takia! Kaksi mäntää menee ylös samalla kun kaksi tulee alas. Jytäjammussa oli sellainen kaksipyttyinen kone, jossa kiertokanget oli samassa kammenmutkassa kiinni. Semmoisessa versiossa tulee painevaihtelu kampikammioon, samoin kuin yksipyttyisissä tietenkin.

MikkoT

David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 67

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  jusape Ma Toukokuu 11 2015, 21:11

Eikä muutu kuutosissa, kasikoneissa, eikä isommissakaan reikäluvultaan, eikä vissiin kolmemukisissakaan, kun kolmoskoneissa kampurakaulat on 120ast välein.....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2535
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

pakoputkesta vuotava öljy Empty Vs: pakoputkesta vuotava öljy

Viesti  Tessu Ti Toukokuu 12 2015, 01:49

Juiu tilavuus ei muutu mut ainakin meijän väljässä 850 on senverran ohipuhallusta männänrenkaissa että painetta myös alakerrassa missä sitä EI pitäs ollakkaan.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1582
Ikä : 55
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa