990 ja etuakselin öljynipat
4 posters
Sivu 1 / 1
990 ja etuakselin öljynipat
Tervehdys kaikille! Tuli tontille 990 taavetti vm.68. Koneen mukana tulleessa käyttöohjekirjassa neuvotaan laittamaan sae 140 öljyä olkatappeihin ja keskitappiin. Mietityttää miten öljy pysyy varsinkin keskitapissa, eikö vaseliini olis parempi?
Olkatapeissa öljy saattas herkistää ohjausta verrattuna vaseliiniin, ainakin kylmällä kelillä.
Jarrutkin vaatis huolenpitoa, oikeapuoli mennee lukkoon paukahtamalla, vasen toimii pehmeemmin.
Nyt pääsee vertailemaan kotimaista ja britannian tekniikkaa, kumpikin saman vuosimallin
Olkatapeissa öljy saattas herkistää ohjausta verrattuna vaseliiniin, ainakin kylmällä kelillä.
Jarrutkin vaatis huolenpitoa, oikeapuoli mennee lukkoon paukahtamalla, vasen toimii pehmeemmin.
Nyt pääsee vertailemaan kotimaista ja britannian tekniikkaa, kumpikin saman vuosimallin
maakari- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: 990 ja etuakselin öljynipat
SAE 140 suositeltiin sen vuoksi, että se notkeana tuotteena tunkeutuu helpommin voideltaviin kohteisiin. 60-luvun vaseliinit olivat melko paksua tavaraa. Nyt kun traktori on jo iäkäs ja paikat ovat kuluneet, saattaa normaali notkeanpuoleinen voitelurasva olla ihan käypä ratkaisu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 ja etuakselin öljynipat
Ohjekirjan mukaan ohjausvaihteessa pitäisi olla myös SAE 140.Miten öljymäärän vaihteessa voi tarkistaa ja mahdollisesti
tarvittaessa lisätä?
tarvittaessa lisätä?
pauli- David Brown : DB 880 Sel. vm.71
DBTCF:n jäsen nro : 27
Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Suolahti
Vs: 990 ja etuakselin öljynipat
Ohjauspylväs on kiinni vaihdelaatikon kannessa muistaakseni kuudella pultilla.Öljytila on tämän kiinnityslaipan alla.
Joissakin malleissa on muistaakseni tyhjennys tai paremminkin täytöproppu siinä öljytilan sivulla.
Hyvin usein öljytilan pohjalla on reilusti vettä (jos hytitön seissyt paljon ulkona)ja koko öljyila siten täynnä vettä/ öljyä.
Jollei proppua ole niin siiten vain löysää noita pultteja tarpeeksi että pääsee "onkimaan" vanhat pois.
Itse olen laittanut 10W-30 öljyä.
Pääasia että siellä on öljyä ja oikea määrä.
Joissakin malleissa on muistaakseni tyhjennys tai paremminkin täytöproppu siinä öljytilan sivulla.
Hyvin usein öljytilan pohjalla on reilusti vettä (jos hytitön seissyt paljon ulkona)ja koko öljyila siten täynnä vettä/ öljyä.
Jollei proppua ole niin siiten vain löysää noita pultteja tarpeeksi että pääsee "onkimaan" vanhat pois.
Itse olen laittanut 10W-30 öljyä.
Pääasia että siellä on öljyä ja oikea määrä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Similar topics
» Etuakselin öljynipat !
» NH TS 110 -00 , ETUAKSELIN REMONTTIA
» DB 996 4WD -79 Etuakselin napa.
» DB 996 4WD -79 Etuakselin napa.
» Carraro etuakselin tunnistus
» NH TS 110 -00 , ETUAKSELIN REMONTTIA
» DB 996 4WD -79 Etuakselin napa.
» DB 996 4WD -79 Etuakselin napa.
» Carraro etuakselin tunnistus
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa