Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 etuakselin vaihto

3 posters

Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty 1390 etuakselin vaihto

Viesti  TIKO Ke Marras 18 2009, 18:34

Juu, pientä projektinpoikasta meinasin takavetoiselle 1390 tehdä. Muistaakseni 1410 tai 1490 akseli menisi heittämällä kiinni..? tarkoituksena poistaa väljyydet, tällä akselimallilla liikaa niveliä. Palloniveliä en vaihda enää ainakaan nykyiseen akseliin. Kylvötkin näyttää siltä jotta maistissa ajeltu.
Semmoinenkin kävisi kuin entisessä 1394 -86, näitä punaisia, 3800 ajettu ja meni suoraan. Siinä on kaksi yksitoimisylinteriä puolellaan. Ei juurikaan kuluvia osia. Tarttis löytää akseli vielä.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 853
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  ikilika Ti Joulu 08 2009, 21:35

Siis kuuluuko tossa minunkin 1394 -87 olla ohjaus-sylintereitä 2kpl? Eipä kuitenkaan näy kuin 1kpl kaksitoiminen sylkky, se siellä pyöriä kääntää. Mahtaiskos tässä olla syy tohon kun ei tehostin jaksa käännellä paikallaan, varsinkaan nyt etukuormaimen lisäyksen jälkeen? Shocked
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1167
Ikä : 44
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  taavettimies Ke Joulu 09 2009, 14:00

Ei ikilian taavetissa kuulu olla kuin se yksi sylinteri.

Ei ole tullu koskaan taaveteissa vastaan etuakselia missä 2 kääntösylkkää. Surprised


Viimeinen muokkaaja, taavetti mies pvm To Heinä 08 2010, 10:42, muokattu 1 kertaa
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  TIKO Su Joulu 13 2009, 17:17

ikilika kirjoitti:Siis kuuluuko tossa minunkin 1394 -87 olla ohjaus-sylintereitä 2kpl? Eipä kuitenkaan näy kuin 1kpl kaksitoiminen sylkky, se siellä pyöriä kääntää. Mahtaiskos tässä olla syy tohon kun ei tehostin jaksa käännellä paikallaan, varsinkaan nyt etukuormaimen lisäyksen jälkeen? Shocked

Kysymys on takavetoisesta mallista 1394. Lieneeköhän ohjauspumppu pikkaisen väljä.

Taavettipojalle: Kyllä mulla sellainen oli,kahdella yksitoimisylinterillä toimi ohjaus. Punamusta takaveto -86, Joku muu taavettitallin jäsen varmasti on nähnyt tai omistaa sellaisen. Valkomustassahan vielä se sivusylkkäversio.

Eipä jäänyt itselle kuvaa siitä koneesta etupuolelta kuvattuna. Sad
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 853
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  Vieraili Su Joulu 13 2009, 17:37

Velipojallani on sellainen 1394,missä kaksi kääntösylinteriä,siitä on kuviaki tuolla dunkelin galleriassa,se on tosi hyvä ajaa tiellä,ylivoimaisesti paras ohjaus,mitä takavetocaseissa on ollu,voin käskeä laittaa kuvan tännekin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  taavettimies To Heinä 08 2010, 10:37

TIKO kirjoitti:Juu, pientä projektinpoikasta meinasin takavetoiselle 1390 tehdä. Muistaakseni 1410 tai 1490 akseli menisi heittämällä kiinni..? tarkoituksena poistaa väljyydet, tällä akselimallilla liikaa niveliä. Palloniveliä en vaihda enää ainakaan nykyiseen akseliin. Kylvötkin näyttää siltä jotta maistissa ajeltu.
Semmoinenkin kävisi kuin entisessä 1394 -86, näitä punaisia, 3800 ajettu ja meni suoraan. Siinä on kaksi yksitoimisylinteriä puolellaan. Ei juurikaan kuluvia osia. Tarttis löytää akseli vielä.
995:sessa on ilmeisesti sama akseli? Kyllä silläkin saa tasaiset kyydit kun raidetangon ja sylinterin nivelet on kunnossa.

Laitettiin siihen uudet kolmiharjaiset eturenkaat, ajettavuus parani kertaheitolla verrattuna lähes sileisiin renkaisiin. Nyt kulkee kun juna Smile Noita ysivitosia löytyy kaksin kappalein ja toisessa eturenkaiden virkaa toimittavat 8.25x16 kuorma-auton renkaat, se on varsinainen sammakko maantiellä taasen toinen kulkee niin suoraan kun olla ja voi eikä kouki mihinkään.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 etuakselin vaihto Empty Vs: 1390 etuakselin vaihto

Viesti  TIKO To Heinä 08 2010, 11:32

[quote="taavetti mies"]
TIKO kirjoitti:Juu, pientä projektinpoikasta meinasin takavetoiselle 1390 tehdä. Muistaakseni 1410 tai 1490 akseli menisi heittämällä kiinni..? tarkoituksena poistaa väljyydet, tällä akselimallilla liikaa niveliä. Palloniveliä en vaihda enää ainakaan nykyiseen akseliin. Kylvötkin näyttää siltä jotta maistissa ajeltu.
Semmoinenkin kävisi kuin entisessä 1394 -86, näitä punaisia, 3800 ajettu ja meni suoraan. Siinä on kaksi yksitoimisylinteriä puolellaan. Ei juurikaan kuluvia osia. Tarttis löytää akseli vielä.
995:sessa on ilmeisesti sama akseli? Kyllä silläkin saa tasaiset kyydit kun raidetangon ja sylinterin nivelet on kunnossa.

Laitettiin siihen uudet kolmiharjaiset eturenkaat, ajettavuus parani kertaheitolla verrattuna lähes sileisiin renkaisiin. Nyt kulkee kun juna Smile Noita ysivitosia löytyy kaksin kappalein ja toisessa eturenkaiden virkaa toimittavat 8.25x16 kuorma-auton renkaat, se on varsinainen sammakko maantiellä taasen toinen kulkee niin suoraan kun olla ja voi eikä kouki mihinkään.

Niinpä, jos kiinnostaisi värkkäillä, mutta etuakseli olis kuitenkin irti otettava, säröillä on keinuakselin vierestä, mieluummin vaihtaa kerralla paremman, ei olis ohjausletkut niin pahasti tiellä huolloissa. Smile eipä vielä vastaan tullut. Aktiivisesti en ole etsinytkään. cyclops
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 853
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa