DB 950 hydrauliikka
+8
maukan
Make P.
nedlog
erkki
OlleK
outsider
Jyryytin
Valtra
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
DB 950 hydrauliikka
Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.
Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:
https://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka
"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.
Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.
Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.
Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."
Mistäs tuollainen putki löytyy?
Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:
https://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka
"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.
Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.
Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.
Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."
Mistäs tuollainen putki löytyy?
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Tuossa punaisella korostetussa tekstissä vastaus. Se putki on muistaakseni piilossa peltilätkän alla (siinä tapauksessa, että taavissa ei ole alkuperäistä 3-tie venttiiliä paikoillaan, tai ei ole ollenkaan kippiputkea taakse) nostosylinterin etupuolella. Siis vasemman jalan takana, kun istut istuimella.Valtra kirjoitti:Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.
Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:
https://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka
"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.
Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.
Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.
Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."
Mistäs tuollainen putki löytyy?
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: DB 950 hydrauliikka
Jyryytin kirjoitti:Tuossa punaisella korostetussa tekstissä vastaus. Se putki on muistaakseni piilossa peltilätkän alla (siinä tapauksessa, että taavissa ei ole alkuperäistä 3-tie venttiiliä paikoillaan, tai ei ole ollenkaan kippiputkea taakse) nostosylinterin etupuolella. Siis vasemman jalan takana, kun istut istuimella.Valtra kirjoitti:Jos vielä hydrauliikka rakentelisi tuohon taavettiin kun siinä ei sellaista ole.
Löysin haku-toiminnolla seuraavaa:
https://www.taavetti-talli.net/t1752-ostetaan-db950-hydrauliikka-osia?highlight=hydrauliikka
"Osta Farmilaitteelta vaikka massikkamallin kolmitieventtiili,kytke se nostosylinterin etupuolella olevaan putkeen väliin,osta sitten 2x2 toiminen venttiiililohko,siihen taavetin virtauksiin riittää vaikka 3/8 porauksella,letkuta vaan ne siihen ja paluu lohkolta vaikka siitä täyttöpropusta jos et kehtaa käyttää ulosottovaihetta irti jotta paluun saa putkistoon.
Siihenki sylinterin etupuolella olevaan laippaan jos poraa reijän ja hitsaa nipan, saa paluun tehtyä.
Eli nostolaitevipu pitää olla nostoasennossa että saa paineen ulos,implen järjestelmään on hankala tehä sarjaankytkentää,mutta noin sen saa helposti tehtyä.
Putki vaan poikki ja migillä nipat kiinni siihen johon saat hydrauliletkut liitettyä."
Mistäs tuollainen putki löytyy?
Okei, tutkin huomenissa. Ei siinä ole mitään ulostuloa hydrauliikalle.
Kiitoksia vastauksesta.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Onko se tämä luukku ja putki?
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Kyllä on.
Tuohon pitäis saada banjopultti ja tehdä sille reikä levyyn.
Levyn ulkopuolelta sitten lähtee putki kipille.
Tuohon pitäis saada banjopultti ja tehdä sille reikä levyyn.
Levyn ulkopuolelta sitten lähtee putki kipille.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB 950 hydrauliikka
outsider kirjoitti:Kyllä on.
Tuohon pitäis saada banjopultti ja tehdä sille reikä levyyn.
Levyn ulkopuolelta sitten lähtee putki kipille.
Selvä. Ahdasta tulee olemaan.
Onkohan tuolla banjoliittimen alla joku usiitti tai vastaava tiivisterinkula? Ettei varise peräreppuun kun tuon pultin irrottaa?
EDIT:
Tuossahan on siis banjopultti jolla putken banjoliitin on kiinni. Se pultti on nyt irti, ja oli tiukassa...
Eihän tuohon muuten saa mitään kiinni jos ei tuota banjopulttia modaa. Joko sihen pitää tehdä kierrereikä johon laittaa nipan mistä pääsee eteenpäin, tai sitten pelkkä reikä ja hitsata pultin jatkoksi muhvi tai muu vastaava, miksei nippakin.
Vai käsitinkö jotain väärin?
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Kaksoisbanjopultillakin tekee tiukkaa jos lisäisi juotettavan banjoliittimen ja siitä 12mm putkella kannesta läpi. Putken taivutussäde tulee liian jyrkäksi.
Pultin kierre on 18x1.5.
Ilmeisesti alkuperäisen ohjeen tekijällä on putki ollut irti.
Pultin kierre on 18x1.5.
Ilmeisesti alkuperäisen ohjeen tekijällä on putki ollut irti.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Katsoppa caseih suvuilta 950 hydraulics,three-way-valve,niin näet miten sysyteemi rakentuu.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB 950 hydrauliikka
outsider kirjoitti:Katsoppa caseih suvuilta 950 hydraulics,three-way-valve,niin näet miten sysyteemi rakentuu.
Tarkoitatko tätä?
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/David_Brown_Implematichydraulics.pdf
Sivu 7.
En löytänyt googlella muuta. Tuosta ei selviä millaisella liittimellä tms. liitos on tehty.
Kokeilen nyt sellaista että teen banjopulttiin reiän ja hitsaan siihen 3/8 muhvin. Sihen nippa ja letkulla kolmitieventtilille ja siitä taasen suuntaventtiilille.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Älä Googlaa, mene sivustolle www.partstore.caseih.com. Sieltä valitset malliksi 950, varaosakirjan ryhmä hydraulics ja siitä 3-way valve.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 950 hydrauliikka
OlleK kirjoitti:Älä Googlaa, mene sivustolle www.partstore.caseih.com. Sieltä valitset malliksi 950, varaosakirjan ryhmä hydraulics ja siitä 3-way valve.
http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar986606
Rakenne selviää ja liitin. Vaan eipä moista enää mistään löydy. Omavalmisteinen on paras.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Tämmöinen patentti. Alkuperäiseen banjoruuviin 10mm reikä, siihen hitsasin 3/8 muhvin ja muhviin 3/8 kaksoisnippa.
Tästä jatketaan...
Tästä jatketaan...
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Tuosta lähdöstä saa nyt saman paineen mikä menee nostosylinterille. Kaksitoimiventtiilin käyttämistä varten nostolaite pitää päästää nostamaan ylös saakka kunnes paine nousee ulkopuolisen sylinterin käyttöä varten.
Tuossa selotuksessa oli ajatus laittaa kaksitoimiventtiili tuloputkeen tavallaan sarjaan, jolloin kaksitoimiventtiiliä pystyy käyttämään aina kun nostovipu on takana, mutta nostovarret voi olla missä asennossa tahansa.
Tuossa selotuksessa oli ajatus laittaa kaksitoimiventtiili tuloputkeen tavallaan sarjaan, jolloin kaksitoimiventtiiliä pystyy käyttämään aina kun nostovipu on takana, mutta nostovarret voi olla missä asennossa tahansa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 950 hydrauliikka
Jos kuitenkin päätyy laittamaan näissäkin kuvissa näkyvän originaali kolmitieventtiilin, niin nostolaitehanan voi sulkea kiertämällä ja nostolaite jää tiettyyn korkeuteen. Vapaan paluun järkevä järjestäminen kiinnostaisi minuakin.
http://nedlog.aijaa.com/al93238
http://nedlog.aijaa.com/al93238
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 hydrauliikka
nedlog kirjoitti:Jos kuitenkin päätyy laittamaan näissäkin kuvissa näkyvän originaali kolmitieventtiilin, niin nostolaitehanan voi sulkea kiertämällä ja nostolaite jää tiettyyn korkeuteen. Vapaan paluun järkevä järjestäminen kiinnostaisi minuakin.
http://nedlog.aijaa.com/al93238
Minä ajattelin laittaa sen paluun tuon pyöreän luukun kanteen. Siihen pitää muutenkin tehdä 30mm reikä että saa tuon patentin siitä läpi. Samalla painaa sitten toisen reiän johon voi kynästellä paluupuolen nipan.
Katsotaan mitä huomenna syntyy...
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
erkki kirjoitti:Tuosta lähdöstä saa nyt saman paineen mikä menee nostosylinterille. Kaksitoimiventtiilin käyttämistä varten nostolaite pitää päästää nostamaan ylös saakka kunnes paine nousee ulkopuolisen sylinterin käyttöä varten.
Tuossa selotuksessa oli ajatus laittaa kaksitoimiventtiili tuloputkeen tavallaan sarjaan, jolloin kaksitoimiventtiiliä pystyy käyttämään aina kun nostovipu on takana, mutta nostovarret voi olla missä asennossa tahansa.
Onhan se jo iso harppaus kun saa edes paineen ulkopuoliselle laitteelle.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Jos haluaa työskentelytilaatilaa sinne koteloon, niin ilman sylinteriä näyttää tältä takaapäin... vaatii tosin vähän purkamista
nedlog- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 149
Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : Willähde
Vs: DB 950 hydrauliikka
nedlog kirjoitti:Jos haluaa työskentelytilaatilaa sinne koteloon, niin ilman sylinteriä näyttää tältä takaapäin... vaatii tosin vähän purkamista
Mää olen aika laiska ylimääräseen purkamiseen.
Tätä Taavin tuunaamista olen jo monen vuoden suunnitellut. Nyt sen aika koitti.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Tällänen siitä tuli:
Kolmitieventtiili toimii valintaventtiilinä hydrauliikan ulostulolle
Oikealla paluu kanteen.
Pikaliittimet, vasen paluu ja oikea paine.
Onko näissä Taaveissa joku varoventtiili jossa on säätö? Tyhjän maakärryn kippi nousee hyvin (isot venäläiset) ja omatekoinen hydraulihalkoja jaksaa painaa pientä pölliä (10cm halkasijaltaan) mut sitten loppuu puhti kun on isompaa.
Saiskos sinne säädettyä lisää hönkää?
Kolmitieventtiili toimii valintaventtiilinä hydrauliikan ulostulolle
Oikealla paluu kanteen.
Pikaliittimet, vasen paluu ja oikea paine.
Onko näissä Taaveissa joku varoventtiili jossa on säätö? Tyhjän maakärryn kippi nousee hyvin (isot venäläiset) ja omatekoinen hydraulihalkoja jaksaa painaa pientä pölliä (10cm halkasijaltaan) mut sitten loppuu puhti kun on isompaa.
Saiskos sinne säädettyä lisää hönkää?
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Implematic mallien ylipaineventtiili löytyy pumpun päältä. Kehotan kuitenkin ensin mittaamaan paineen kippiputkesta. Jos paine on 140 bar, on se uuden 950 traktorin paine, eikä painetta tule nostaa yli tämän arvon. Korkeampi paine kuin edellä mainittu aiheuttaa tämän ikäisessä traktorissa pelkkiä harmeja (O-renkaat hajoavat, putket halkeilevat ja nostolaitteen mekaaniset osat alkavat venyä ja katketa).
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 950 hydrauliikka
OlleK kirjoitti:Implematic mallien ylipaineventtiili löytyy pumpun päältä. Kehotan kuitenkin ensin mittaamaan paineen kippiputkesta. Jos paine on 140 bar, on se uuden 950 traktorin paine, eikä painetta tule nostaa yli tämän arvon. Korkeampi paine kuin edellä mainittu aiheuttaa tämän ikäisessä traktorissa pelkkiä harmeja (O-renkaat hajoavat, putket halkeilevat ja nostolaitteen mekaaniset osat alkavat venyä ja katketa).
Tuossa kun laskeskelee laskurilla niin voipi olla ettei vanhan hydrauliikan paineet ja tuotto enää edes riitä kuin 4T-5T voimaan.
Voisihan sen silti mitata. Pitää ostaa mittari ja rakentaa siitä sopiva paketti.
Hyviä laskureita löytyy täältä:
http://www.hydrauliikka.eu/index.php?sivu=laskurit&alasivu=sylinterit
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Ei ihan ole paineet kohdallaan:
Mistä mahtaa vuotaa? Nostolaite nostaa sen minkä ennenkin.
Mistä mahtaa vuotaa? Nostolaite nostaa sen minkä ennenkin.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Ilmeisesti peräkotelosta ei kuulu ylipaineventtiilin jurnutusta kun kokeilet maksimipaineita?
Vuotojakin voi olla, mutta myös pumppu saattaa olla kulahtanut. Jos putkistossa on vuoto niin nostolaite ei pidä, siis kun sammuttaa traktorin nostolaite ylhäällä niin varret valuu nopeasti alas, minkä oireen aiheuttaa myös huono männäntiiviste.
Pumpulta menee pitempi putki oikealle, vetovastuksen säätöventtiilille ja siinä on joissakin yksilöissä kuulemma esiintynyt vuotoja kun putki on hankautunut tai väsynyt puhki. Samoin voi olla vuotoa vetovastuksen säätöventtiilissä jos se ei ole sulkeutunut kunnolla. Vuotava putki aiheuttaa kurinaa tai lorinaa, jonka saattaa kuulla kun ottaa nostoakselin oikeasta päästä lukun auki ja kokeilee nostella nostolaitetta.
Ongelmaa on aika vaikea selvittää elei pumppua testaa irtaallaan. Koneliike Pihlajaniemellä on siihen tarkoitukseen penkki ja tietotaito, samalla tulee nosto- ja laskuventtiilien toiminta tarkastetuksi jos lähettää pumppu+venttiilipaketin käymään mutkan Ylistarossa.
Vuotojakin voi olla, mutta myös pumppu saattaa olla kulahtanut. Jos putkistossa on vuoto niin nostolaite ei pidä, siis kun sammuttaa traktorin nostolaite ylhäällä niin varret valuu nopeasti alas, minkä oireen aiheuttaa myös huono männäntiiviste.
Pumpulta menee pitempi putki oikealle, vetovastuksen säätöventtiilille ja siinä on joissakin yksilöissä kuulemma esiintynyt vuotoja kun putki on hankautunut tai väsynyt puhki. Samoin voi olla vuotoa vetovastuksen säätöventtiilissä jos se ei ole sulkeutunut kunnolla. Vuotava putki aiheuttaa kurinaa tai lorinaa, jonka saattaa kuulla kun ottaa nostoakselin oikeasta päästä lukun auki ja kokeilee nostella nostolaitetta.
Ongelmaa on aika vaikea selvittää elei pumppua testaa irtaallaan. Koneliike Pihlajaniemellä on siihen tarkoitukseen penkki ja tietotaito, samalla tulee nosto- ja laskuventtiilien toiminta tarkastetuksi jos lähettää pumppu+venttiilipaketin käymään mutkan Ylistarossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 950 hydrauliikka
Nyt laitan Taavetin telakalle puintien ajaksi.
Pitää perehtyä vuotoon myöhemmin syksyllä. Klapinkonetta sillä varmaan käyttelen ennen kun alan purkamaan.
Olihan se nyt niin että sinne reppuun sai laittaa Universaalia 10-30:iä sen 80-90:n tilalle?
Pitää perehtyä vuotoon myöhemmin syksyllä. Klapinkonetta sillä varmaan käyttelen ennen kun alan purkamaan.
Olihan se nyt niin että sinne reppuun sai laittaa Universaalia 10-30:iä sen 80-90:n tilalle?
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: DB 950 hydrauliikka
Kyllä 10-30 on aika moneen implematiciin laitettu vaikka ohjekirja pyytää sinne vaihteistoöljyä. Nykyiset ns. farmiöljyt taitaa pelittää useimmissa kuivajarrukoneissa. Viskositeetissahan niillä on vain pieni ero isosta numeroerosta huolimatta, koska vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt on mitattu eri asteikolla. 10W-30 on notkeudeltaan lähellä jotain 75W-85 vaihteistoöljyä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» DB 900 ja kuollut hydrauliikka
» Hydrauliikka
» 995/ nostolaite
» 990 imple -64 hydrauliikka
» 900 ja ulkopuolinen hydrauliikka
» Hydrauliikka
» 995/ nostolaite
» 990 imple -64 hydrauliikka
» 900 ja ulkopuolinen hydrauliikka
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa