Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 1200s summa rivipumppu

3 posters

Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  tapiootti Ma Heinä 07 2014, 20:26

Morjesta taas.
Täällä kun tuota asiantuntemusta tuntuu olevan ja meikäläisellä ei niin tuo pumppu vuotaa öljyä siitä kaasuvivusta niin pitääkö se purkaa muttereiksi vai voiko Stefan vaihtaa helpommin. Jos sen purkaa kokonaan niin tiivisteitäkin näyttää olevan korjaussarjassa pilvin pimein, onkohan siinä jotain muuta huomioitavaa kuin että puhtaus on puoli ruokaa?

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  tapiootti Ma Heinä 07 2014, 20:28

Niin siis simms pumppu. Pirun oikolukuälykäspuhelin

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  exso Ti Heinä 08 2014, 19:32

Ei tarvii purkaa kuin kaasuvipu ja rajoitin pois edestä. Kaasuvivun alla olevan rajoitinpalan sijainti kannattaa merkitä pumppuun niin ei tule yllätyksiä seuraavassa käynnistyksessä. Sinne akselille menee ns. X-tiiviste ja siihen vaseliiniä kyytipojaksi. Jos tyhjäkäynti aaltoilee niin siellä on sisäinenkin vuoto joka sekoittaa säätäjän toimintaa. Tähän vaivaan vähän tunteja keräävissä koneissa antoi dieselkorjaaja seuraavanlaisen ohjeen. Sekoittaa STP ja moottoriöljystä hieman jäykän mutta voitelevan sekoituksen ja kun seuraavan kerran alkaa taas tyhjäkäynti aaltoilla niin aika tehdä säätäjälle öljynvaihto.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004 DBTCF pj.
Viestien lukumäärä : 494
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  OlleK Ti Heinä 08 2014, 20:12

1200:sen Simms rivipumpussa on keskipakosäädin, ei alipainesäädin. Vanhassa Majorissa oli keskipakosäädin, mutta sellaista ei ole ollut David Brown diesel malleissa. Tämän vuoksi olen sitä mieltä, että mikään sisäinen vuoto ei vaikuta säätimen toimintaan. Aaltoileva tyhjäkäynti johtuu melkein aina säätötangon takertelusta, ja siihen on melkein aina syynä huollon puute. Vanha öljy pois pumpusta ja uutta hyvälaatuista moottoriöljyä tilalle. Mitään lisäaineita ei mielestäni tarvitse käyttää.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  exso Ti Heinä 08 2014, 20:32

Kokeiltu on ensin uudella öljyllä, ei auttanut, STP-moottoriöljy sekoitus auttoi tähän vaivaan.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004 DBTCF pj.
Viestien lukumäärä : 494
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  tapiootti Ke Heinä 16 2014, 01:58

Pitäisikö se akseli irrota pumpusta vai kaivetaanko siitä akselin juuresta vaan se o-rengas pois ja vaihdetaan?

tapiootti

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Hankasalmi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 1200s summa rivipumppu Empty Vs: DB 1200s summa rivipumppu

Viesti  exso Ke Heinä 16 2014, 05:57

Pelkkä o-rengas pois tai paremmin x-rengas.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004 DBTCF pj.
Viestien lukumäärä : 494
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa