25D työntää harmaata öljyä pihalle!
4 posters
Sivu 1 / 1
25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Eli ongelma on seuraavanlainen: parikymmentä vuotta seisonut kunnostettu David Brown 25D työntää harmaata öljyä pihalle kaikista mahdollisista raoista:
Öljytikun aukosta:
Koko venttiilikotelo tulvii öljystä ja pärskäyttelee sitä huohottimen putkesta:
Öljypropun välistä pohjasta:
Jäähdytysnestettä tuolla näyttäisi olevan seassa eli kannen tiiviste varmaankin palanut? Onko muita vaihtoehtoja kuin kannentiivisteen käryäminen, esim joku tukos, jolloin öljynpaine nousee noin suureksi?
Ongelma ilmeni pikkuhiljaa, öljyä alkoi tippumaan vähäsen pohjan öljypropusta ja lopulta sitä tulvi ulos joka puolelta.
Konetta on ajeltu lähinnä talliin ja takaisin koko kesän ajan eli minkään suuremman rasituksen/kuumenemisen syytä tämä tuskin on.
Öljytikun aukosta:
Koko venttiilikotelo tulvii öljystä ja pärskäyttelee sitä huohottimen putkesta:
Öljypropun välistä pohjasta:
Jäähdytysnestettä tuolla näyttäisi olevan seassa eli kannen tiiviste varmaankin palanut? Onko muita vaihtoehtoja kuin kannentiivisteen käryäminen, esim joku tukos, jolloin öljynpaine nousee noin suureksi?
Ongelma ilmeni pikkuhiljaa, öljyä alkoi tippumaan vähäsen pohjan öljypropusta ja lopulta sitä tulvi ulos joka puolelta.
Konetta on ajeltu lähinnä talliin ja takaisin koko kesän ajan eli minkään suuremman rasituksen/kuumenemisen syytä tämä tuskin on.
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Niimpä vettähän siellä seassa sitten on joo aika on tehny tehtävänsä,ei voi muuta kuin avata ja katsoa.
Kannattais muutes kun ajelee pihalle ja talliin niin senverran käyttää kuumaksi että sitä lämpöö levii koko koneeseen,ei sekään hyvää tee että startataan ja sammutetaan eikä anneta käydä kuumaksi!
Itte ainakin jos joudun jotain moottorilaitetta käynnistämään niin annan sen lämmetä ja sitten takasin talliin/parkkiin,samalla siinä akutkin lataantuu kun hieman viel korkeemmilla kieroksilla käyttää.
Voipi olla kannentiivari,putkien tiivisteet eipä siinä muuta voi kun avata,no antaa kokoneempien antaa viel omat arvionsa .
Näyttäs tosiaankin olevan tuo25 samaakastia kuin 900 samat on näkymät kuvissa kuin aikoinaan kun se 900 meil oli,NIIN ja siinä kyllä palo kanneentiivari yhtenää,syynä varmaankin oli se että jäi vedet sisään ja lohko halki!
kun ei muista että paloko siitä sitä ennen tiivaria??
Eipä sitten näytä tekevän tuo seisominen traktoreillekkaan hyvää,mitenkähän vanha Allis tuolta henkiin heräis jos kiusaamaan menis kun seissy jo hmm no ainaki -90 luvulta lähtien heh!
Kannattais muutes kun ajelee pihalle ja talliin niin senverran käyttää kuumaksi että sitä lämpöö levii koko koneeseen,ei sekään hyvää tee että startataan ja sammutetaan eikä anneta käydä kuumaksi!
Itte ainakin jos joudun jotain moottorilaitetta käynnistämään niin annan sen lämmetä ja sitten takasin talliin/parkkiin,samalla siinä akutkin lataantuu kun hieman viel korkeemmilla kieroksilla käyttää.
Voipi olla kannentiivari,putkien tiivisteet eipä siinä muuta voi kun avata,no antaa kokoneempien antaa viel omat arvionsa .
Näyttäs tosiaankin olevan tuo25 samaakastia kuin 900 samat on näkymät kuvissa kuin aikoinaan kun se 900 meil oli,NIIN ja siinä kyllä palo kanneentiivari yhtenää,syynä varmaankin oli se että jäi vedet sisään ja lohko halki!
kun ei muista että paloko siitä sitä ennen tiivaria??
Eipä sitten näytä tekevän tuo seisominen traktoreillekkaan hyvää,mitenkähän vanha Allis tuolta henkiin heräis jos kiusaamaan menis kun seissy jo hmm no ainaki -90 luvulta lähtien heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Häijyn näköistä "moottoriöljyä", itse ottaisin ensimmäiseksi kannen pois ja katsoisin tilanteen. Kaiken järjen mukaan vuodon pitäisi olla palotilasta kampikammioon saadakseen aikaan tuollaisia oireita, eikö
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Niin, kuinkas vaikea homma tuo kannen irroitus on aloittelijalle? Kuinka paljon tuota polttoainejärjestelmää joutuu purkamaan ennen kuin kansi nousee? Voiko kannen vain irroittaa ja vaihtaa tiivisteen ja kansi takaisin paikoilleen ilman sen kummempia toimenpiteitä vai onko kyse isommasta hommasta?
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
No pitäähän siitä tietysti suutinputket, pari suodattimelle menevää polttoaineputkea irroittaa ja kannen takapäästä pieni voiteluputki
Työ tekijäänsä opettaa.
Ja kannentiivistettä ei mielestäni kannata koskaan vaihtaa ilman muita kansitöitä, eli kannen oikaisua ja venttiilien kunnon tarkastusta.
Ja jos en aivan väärässä ole niin kuparisen kannentiivisteen pystynee elvyttämään kuumentamalla ja sen jälkeen vedessä jäähdyttämällä?? Tämä on sitten ihan MuTu arvailua
Työ tekijäänsä opettaa.
Ja kannentiivistettä ei mielestäni kannata koskaan vaihtaa ilman muita kansitöitä, eli kannen oikaisua ja venttiilien kunnon tarkastusta.
Ja jos en aivan väärässä ole niin kuparisen kannentiivisteen pystynee elvyttämään kuumentamalla ja sen jälkeen vedessä jäähdyttämällä?? Tämä on sitten ihan MuTu arvailua
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Uusi kannentiiviste meiltä löytyykin tuohon jo, traktorin mukana tulikin nippu palaneita tiivisteitä, olisko niin että kansi on kiero ja sinne on aina vaihdettu vain uusi tiiviste...taavettimies kirjoitti:No pitäähän siitä tietysti suutinputket, pari suodattimelle menevää polttoaineputkea irroittaa ja kannen takapäästä pieni voiteluputki
Työ tekijäänsä opettaa.
Ja kannentiivistettä ei mielestäni kannata koskaan vaihtaa ilman muita kansitöitä, eli kannen oikaisua ja venttiilien kunnon tarkastusta.
Ja jos en aivan väärässä ole niin kuparisen kannentiivisteen pystynee elvyttämään kuumentamalla ja sen jälkeen vedessä jäähdyttämällä?? Tämä on sitten ihan MuTu arvailua
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!
Rautakansi ei ole niin herkkä kieroutumiselle kuin alumiini. Suoruutta pystyy kotikonstein arvioimaan putsaamalla tiivistepinta hyvin ja tökkimällä teräsviivaimen ja kannen väliin rakotulkkia. Kympin lehti jos ei mene väliin niin on suora. Ja kansipultithan kannattaa irrottaa vaiheittain päinvastaisessa järjestyksessä kuin tiukkaus. Eli päistä vuorotellen aloittaen keskustaa kohti edeten ja eka kierros ehkä vain nytkäyttäen löysälle. Kansipahvin palaminen saattaa johtua myös putkien vääristä koroista
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Similar topics
» 1394 puski vedet pihalle...
» apuuva, öljyä tulee.
» öljyä kele
» Öljyä ilmanputsarista
» vuotaa öljyä
» apuuva, öljyä tulee.
» öljyä kele
» Öljyä ilmanputsarista
» vuotaa öljyä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa