Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  25D Pe Elo 09 2013, 13:49

Eli ongelma on seuraavanlainen: parikymmentä vuotta seisonut kunnostettu David Brown 25D työntää harmaata öljyä pihalle kaikista mahdollisista raoista:

Öljytikun aukosta:
25D työntää harmaata öljyä pihalle! 0jo9

Koko venttiilikotelo tulvii öljystä ja pärskäyttelee sitä huohottimen putkesta:
25D työntää harmaata öljyä pihalle! A8l8

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Z1e4

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Wdh9

Öljypropun välistä pohjasta:

25D työntää harmaata öljyä pihalle! R6fs

Jäähdytysnestettä tuolla näyttäisi olevan seassa eli kannen tiiviste varmaankin palanut? Onko muita vaihtoehtoja kuin kannentiivisteen käryäminen, esim joku tukos, jolloin öljynpaine nousee noin suureksi?

Ongelma ilmeni pikkuhiljaa, öljyä alkoi tippumaan vähäsen pohjan öljypropusta ja lopulta sitä tulvi ulos joka puolelta.

Konetta on ajeltu lähinnä talliin ja takaisin koko kesän ajan eli minkään suuremman rasituksen/kuumenemisen syytä tämä tuskin on.
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  Tessu Pe Elo 09 2013, 16:00

Niimpä vettähän siellä seassa sitten on joo aika on tehny tehtävänsä,ei voi muuta kuin avata ja katsoa.
Kannattais muutes kun ajelee pihalle ja talliin niin senverran käyttää kuumaksi että sitä lämpöö levii koko koneeseen,ei sekään hyvää tee että startataan ja sammutetaan eikä anneta käydä kuumaksi!
Itte ainakin jos joudun jotain moottorilaitetta käynnistämään niin annan sen lämmetä ja sitten takasin talliin/parkkiin,samalla siinä akutkin lataantuu kun hieman viel korkeemmilla kieroksilla käyttää.
Voipi olla kannentiivari,putkien tiivisteet eipä siinä muuta voi kun avata,no antaa kokoneempien antaa viel omat arvionsa .
Näyttäs tosiaankin olevan tuo25 samaakastia kuin 900 samat on näkymät kuvissa kuin aikoinaan kun se 900 meil oli,NIIN ja siinä kyllä palo kanneentiivari yhtenää,syynä varmaankin oli se että jäi vedet sisään ja lohko halki!
kun ei muista että paloko siitä sitä ennen tiivaria??
Eipä sitten näytä tekevän tuo seisominen traktoreillekkaan hyvää,mitenkähän vanha Allis tuolta henkiin heräis jos kiusaamaan menis kun seissy jo hmm no ainaki -90 luvulta lähtien heh!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1539
Ikä : 54
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  taavettimies Pe Elo 09 2013, 16:09

Häijyn näköistä "moottoriöljyä", itse ottaisin ensimmäiseksi kannen pois ja katsoisin tilanteen. Kaiken järjen mukaan vuodon pitäisi olla palotilasta kampikammioon saadakseen aikaan tuollaisia oireita, eikö Suspect
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1476
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  25D Pe Elo 09 2013, 16:58

Niin, kuinkas vaikea homma tuo kannen irroitus on aloittelijalle? Kuinka paljon tuota polttoainejärjestelmää joutuu purkamaan ennen kuin kansi nousee? Voiko kannen vain irroittaa ja vaihtaa tiivisteen ja kansi takaisin paikoilleen ilman sen kummempia toimenpiteitä vai onko kyse isommasta hommasta?
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  taavettimies Pe Elo 09 2013, 18:07

No pitäähän siitä tietysti suutinputket, pari suodattimelle menevää polttoaineputkea irroittaa ja kannen takapäästä pieni voiteluputki

Työ tekijäänsä opettaa.

Ja kannentiivistettä ei mielestäni kannata koskaan vaihtaa ilman muita kansitöitä, eli kannen oikaisua ja venttiilien kunnon tarkastusta.

Ja jos en aivan väärässä ole niin kuparisen kannentiivisteen pystynee elvyttämään kuumentamalla ja sen jälkeen vedessä jäähdyttämällä?? Tämä on sitten ihan MuTu arvailua Suspect 
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1476
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  25D Pe Elo 09 2013, 18:13

taavettimies kirjoitti:No pitäähän siitä tietysti suutinputket, pari suodattimelle menevää polttoaineputkea irroittaa ja kannen takapäästä pieni voiteluputki

Työ tekijäänsä opettaa.

Ja kannentiivistettä ei mielestäni kannata koskaan vaihtaa ilman muita kansitöitä, eli kannen oikaisua ja venttiilien kunnon tarkastusta.

Ja jos en aivan väärässä ole niin kuparisen kannentiivisteen pystynee elvyttämään kuumentamalla ja sen jälkeen vedessä jäähdyttämällä?? Tämä on sitten ihan MuTu arvailua Suspect 
Uusi kannentiiviste meiltä löytyykin tuohon jo, traktorin mukana tulikin nippu palaneita tiivisteitä, olisko niin että kansi on kiero ja sinne on aina vaihdettu vain uusi tiiviste...
25D
25D

David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 25
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

25D työntää harmaata öljyä pihalle! Empty Vs: 25D työntää harmaata öljyä pihalle!

Viesti  mattkau Pe Elo 09 2013, 19:04

Rautakansi ei ole niin herkkä kieroutumiselle kuin alumiini. Suoruutta pystyy kotikonstein arvioimaan putsaamalla tiivistepinta hyvin ja tökkimällä teräsviivaimen ja kannen väliin rakotulkkia. Kympin lehti jos ei mene väliin niin on suora. Ja kansipultithan kannattaa irrottaa vaiheittain päinvastaisessa järjestyksessä kuin tiukkaus. Eli päistä vuorotellen aloittaen keskustaa kohti edeten ja eka kierros ehkä vain nytkäyttäen löysälle. Kansipahvin palaminen saattaa johtua myös putkien vääristä koroista
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1295
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa