DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
+4
mattkau
Tessu
erkki
DB Martti
8 posters
Sivu 1 / 1
DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Tuossa laitoin n. 5 vuotta seisseen 25D tulille, ensin tietysti vaihdoin kaikki öljyt, suodattimet, nesteet sekä vesijakoputken kannen sisälle kun oli lahonnut kappaleiksi, samalla sähköjohdotukset uusittiin. Sitten jännityksellä konetta käyntiin, aluksi ei millään mutta kun annettiin hieman lämmintä ilmaa imusarjaan niin johan pärähti käyntiin, jumalattoman katkun ja kuolemaa tuottavan kaasun kera no hengissä selvittiin ja kone käydä rytkytki ilman mitään ongelmia, mitä nyt hieman ruiskupumpun alareunassa olevasta ilm. ylivuotoputkesta vähän tiputti, mutta sekin loppui kun konetta käyteltiin reilusti, melkeimpä tunteroinen vierähti, muuten koneessa ei havaittu vuotoja joten hymy hieman herkässä oli näin ensimmäisen traktorin omistajana
No nyt sitten ongelmana ompi tuo kylmäkäynnistys, kun tässähän ei tuota hehkutusta liiemmälti ole, eikä viittis kuumailmapuhaltimella konetta aina käyntiin laittaa joten onko kukaan väsäillyt hehkua tuohon imusarjaan, koska siinähän päällä olisi loistava paikka hehkulle, eikä ole toi pakosarjakaan haittana asiassa, joten jos jollakin kokemusta niin voisi antaa hieman neuvoa asiaan.
Ja sitten toinen ongelma on kytkin, joka ei toimi, poljin ompi sellainen että ei vastusta ollenkaan, muuta kuin jousi, pohjassa vastustaa hieman enempi mutta muuten ei. Joskus kattelin täältä ohjeita kyseiseen ongelmaan, että olis jotenkin juminut kytkin kiinni, mutta nyt taas ohjetta ei löytynyt kun sitä haulla hain.Eli kytkin ilmeisesti saadaan toimimaan ilman että joutuu taavetin halkaisemaan kahtia, se että miten homma hoituu niin siihen apua tarvitaan. Kuulin joskus että puuhun ovat taavetin sitoneet ja vedättäneet tai jotain vastaavaa, ja sitten vaan polkimen päällä "hyppiä" niin että tyrä repiää Onkohan tuossa jutussa perää vai .....
No nyt sitten ongelmana ompi tuo kylmäkäynnistys, kun tässähän ei tuota hehkutusta liiemmälti ole, eikä viittis kuumailmapuhaltimella konetta aina käyntiin laittaa joten onko kukaan väsäillyt hehkua tuohon imusarjaan, koska siinähän päällä olisi loistava paikka hehkulle, eikä ole toi pakosarjakaan haittana asiassa, joten jos jollakin kokemusta niin voisi antaa hieman neuvoa asiaan.
Ja sitten toinen ongelma on kytkin, joka ei toimi, poljin ompi sellainen että ei vastusta ollenkaan, muuta kuin jousi, pohjassa vastustaa hieman enempi mutta muuten ei. Joskus kattelin täältä ohjeita kyseiseen ongelmaan, että olis jotenkin juminut kytkin kiinni, mutta nyt taas ohjetta ei löytynyt kun sitä haulla hain.Eli kytkin ilmeisesti saadaan toimimaan ilman että joutuu taavetin halkaisemaan kahtia, se että miten homma hoituu niin siihen apua tarvitaan. Kuulin joskus että puuhun ovat taavetin sitoneet ja vedättäneet tai jotain vastaavaa, ja sitten vaan polkimen päällä "hyppiä" niin että tyrä repiää Onkohan tuossa jutussa perää vai .....
DB Martti- Viestien lukumäärä : 9
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Varmaankin siihen voi rakentaa imusarjahehkun, se vaatii hehkutulpan ja polttoainesysteemin, joka syöttää naftaa kuumalle vastukselle kun venttiili avautuu. Edelleen silti pidän kuumailmapuhallinta erinomaisena laitteena kylmäkäynnistykseen, sitähän ei tarvi kun päivän eka lähtöön.
Kannattaa ihan ensin katsoa mitä kytkimen säädöille kuuluu. Jos polkimen jousen irrottaa niin saa paremman tuntuman siitä kun hiili alkaa painaa asetelmaa. Nuo väkipakolla repimiset on aina hiukan epävarmoja yrityksiä, saattaa irrota, mutta saattaa olla irtoamattakin. En kehoita kokeilemaan, mutta jos minulle tulee vastaan joskus sama ongelma niin kokeilisin ennen rytistystä köyttää polkimen pohjaan muutamaksi päiväksi ja antaisin kytkimelle liuotushoitoa polttoöljyllä. Asetelmaan varmaan saa spruutattua alapuolelta luukun kautta vaikka massaruiskulla kunnon annoksen märkää. Ja miksipäs ei spruuttapullolla vaikka WD 40:ä tai CRC:tä. Liuotushoito auttaa aina, mutta aikaa voi tarvita runsaasti...
Jos lähistöllä on kuivaa asfalttia niin hinaamalla saa melkein helpoiten vääntöä kykinlevylle. Hinattavaan traktoriin laitetaan niin iso vaihde päälle, ettei se tule suttina luistaen perässä ja vedetään toisella ja rumputetaan samalla poljinta. Sammutin pitää olla päällä eikä saa hinata liian pitkiä matkoja kytkin pohjassa ettei mene kampiakselilta päittäislaakeri kuivaksi.
Kannattaa ihan ensin katsoa mitä kytkimen säädöille kuuluu. Jos polkimen jousen irrottaa niin saa paremman tuntuman siitä kun hiili alkaa painaa asetelmaa. Nuo väkipakolla repimiset on aina hiukan epävarmoja yrityksiä, saattaa irrota, mutta saattaa olla irtoamattakin. En kehoita kokeilemaan, mutta jos minulle tulee vastaan joskus sama ongelma niin kokeilisin ennen rytistystä köyttää polkimen pohjaan muutamaksi päiväksi ja antaisin kytkimelle liuotushoitoa polttoöljyllä. Asetelmaan varmaan saa spruutattua alapuolelta luukun kautta vaikka massaruiskulla kunnon annoksen märkää. Ja miksipäs ei spruuttapullolla vaikka WD 40:ä tai CRC:tä. Liuotushoito auttaa aina, mutta aikaa voi tarvita runsaasti...
Jos lähistöllä on kuivaa asfalttia niin hinaamalla saa melkein helpoiten vääntöä kykinlevylle. Hinattavaan traktoriin laitetaan niin iso vaihde päälle, ettei se tule suttina luistaen perässä ja vedetään toisella ja rumputetaan samalla poljinta. Sammutin pitää olla päällä eikä saa hinata liian pitkiä matkoja kytkin pohjassa ettei mene kampiakselilta päittäislaakeri kuivaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Käyntiinlähtöä varten kyl vois laittaa vaikka letku/työkonelämmittime (jos käy),senjälkeen kyl lähtee tulille!
On se vaan pakkasella muuten paha
On se vaan pakkasella muuten paha
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Letkulämmitin on varmasti kaikin puolin paras konsti käyntiinlähtöön jos vaan traktorin alkuperäisyys ei siitä kärsi. Lohkolämppäriähän siihen ei saa kun ei oo niitä plommeja.. Ja imuilman esilämmitys puhaltimella on mielestäni suht vaivaton konsti jos vaan sähköä saatavilla. Jos vaan kylmäkäynnistyksiä ei ole missään sähköttömässä paikassa niin en viitsisi alkaa laitteleen thermostarttia. Tietysti eri asia on jos haluaa rakennella.
Ennenaikaan, silloin kun meillä oli tuommonen peli käytettiin kamfferitippoja (monitoimiaine mummulle sydämentykytyksiin ja rattori käyntiin) siihen ilmanpuhdistajan hastussa olevaan huoparenkaaseen ja myös remmisiivasta pyöräytettiin käyntiin mullikan kuljetusnarulla niinkuin seagull perämoottori konsaan.
Kytkintä rassatessa kannattaa muistaa, että siinä on painelaakerina hiilirengas, joka ei kestä ihan mitä vain.
Ennenaikaan, silloin kun meillä oli tuommonen peli käytettiin kamfferitippoja (monitoimiaine mummulle sydämentykytyksiin ja rattori käyntiin) siihen ilmanpuhdistajan hastussa olevaan huoparenkaaseen ja myös remmisiivasta pyöräytettiin käyntiin mullikan kuljetusnarulla niinkuin seagull perämoottori konsaan.
Kytkintä rassatessa kannattaa muistaa, että siinä on painelaakerina hiilirengas, joka ei kestä ihan mitä vain.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
No DB Martti ei ole tainnut lukea aikaisempaa kirjoitustani talvikäynnistyksistä tuolla yleistä osiossa.
Kokemukseni on että 25 on tosi hyvä lähtemään käyntiin jos painaa pakkosyöttönapin pohjaan ja akku ja liitokset kunnossa. Nou broplem. vielä -20 on lähtenyt.
Kokemukseni on että 25 on tosi hyvä lähtemään käyntiin jos painaa pakkosyöttönapin pohjaan ja akku ja liitokset kunnossa. Nou broplem. vielä -20 on lähtenyt.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Letkulämmittimen puoleen minäkin kallistun jos tosiaan on useita kylmäkäynnistyksiä talven mittaan.
Nuo muut em kylmäkäynnistystavat kuitenkin rasittaa moottoria kun nesteet ja öljyt on kylmät.
Letkulämmitin on tehokkaampikin kuin lohkolämmitin ,sanoisin että paras.
Nuo muut em kylmäkäynnistystavat kuitenkin rasittaa moottoria kun nesteet ja öljyt on kylmät.
Letkulämmitin on tehokkaampikin kuin lohkolämmitin ,sanoisin että paras.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
outsider kirjoitti:Letkulämmittimen puoleen minäkin kallistun jos tosiaan on useita kylmäkäynnistyksiä talven mittaan.
Nuo muut em kylmäkäynnistystavat kuitenkin rasittaa moottoria kun nesteet ja öljyt on kylmät.
Letkulämmitin on tehokkaampikin kuin lohkolämmitin ,sanoisin että paras.
No ei tuo lohkolämppäri tehoton ole, 990:n lohko ja kansi on kädenlämpöinen parin tunnin lämmityksellä jos pakkasta on max. -10 astetta ja traktori on tallissa. (kylmässä)
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Juu ja jos haluaa museopelinä pitää niin ajaa vaan kesällä,ja totta ilman lämmitintä en lähde itekkään pakkasella veivaamaan mitään moottoria,SE se vasta mottia syökin!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Pakki kirjoitti:No DB Martti ei ole tainnut lukea aikaisempaa kirjoitustani talvikäynnistyksistä tuolla yleistä osiossa.
Kokemukseni on että 25 on tosi hyvä lähtemään käyntiin jos painaa pakkosyöttönapin pohjaan ja akku ja liitokset kunnossa. Nou broplem. vielä -20 on lähtenyt.
Joo en kyllä tuota kirjoitusta ole huomannut, ehken ole hakenut tarkemmin ennen kuin viestin laitoin, en tosin löytänyt sitä vieläkään , joku juttu puolipuristimen käytöstä kyllä oli. Mutta testaan tuota pakkosyöttönappia, nyt kun pakkasetkin laskeneet -25°c :sta lähemmäs 0°c. Tuossa tuota englannin kielistä manuaalia lueskelin, siinähän siitä pakkosyöttönapista olikin juttua , samoin oli kyllä tuosta eetterinkin käytöstä, mutta testataan nyt ensin ilman, ettei vanhus hajoa
Traktori kun itelle on uusi tuttavuus, ensimmäinen ikinä koskaan, niin vaatii varmaan opiskelua ennen kuin kaikki menee siten ettei tarvi manuaalia kädessä pitää
erkki kirjoitti:Varmaankin siihen voi rakentaa imusarjahehkun, se vaatii hehkutulpan ja polttoainesysteemin, joka syöttää naftaa kuumalle vastukselle kun venttiili avautuu. Edelleen silti pidän kuumailmapuhallinta erinomaisena laitteena kylmäkäynnistykseen, sitähän ei tarvi kun päivän eka lähtöön.
Kannattaa ihan ensin katsoa mitä kytkimen säädöille kuuluu. Jos polkimen jousen irrottaa niin saa paremman tuntuman siitä kun hiili alkaa painaa asetelmaa. Nuo väkipakolla repimiset on aina hiukan epävarmoja yrityksiä, saattaa irrota, mutta saattaa olla irtoamattakin. En kehoita kokeilemaan, mutta jos minulle tulee vastaan joskus sama ongelma niin kokeilisin ennen rytistystä köyttää polkimen pohjaan muutamaksi päiväksi ja antaisin kytkimelle liuotushoitoa polttoöljyllä. Asetelmaan varmaan saa spruutattua alapuolelta luukun kautta vaikka massaruiskulla kunnon annoksen märkää. Ja miksipäs ei spruuttapullolla vaikka WD 40:ä tai CRC:tä. Liuotushoito auttaa aina, mutta aikaa voi tarvita runsaasti...
Jos lähistöllä on kuivaa asfalttia niin hinaamalla saa melkein helpoiten vääntöä kykinlevylle. Hinattavaan traktoriin laitetaan niin iso vaihde päälle, ettei se tule suttina luistaen perässä ja vedetään toisella ja rumputetaan samalla poljinta. Sammutin pitää olla päällä eikä saa hinata liian pitkiä matkoja kytkin pohjassa ettei mene kampiakselilta päittäislaakeri kuivaksi.
Eipäs tuolta alapuolelta mitään luukkua löytynyt mistä olisi saanut ruutattua asetelmaan tavaraa, kytkk. vas. kyljessä kyllä oli pieni laippa,ja sen kun otti pois, niin n. 5cm halk. oleva reikähän siinä oli mistä vauhtipyörää näkee hieman, , mutta muuta luukkua en kyllä tuosta löytänyt, kytkimen hirtin pohjaan liinalla, ja laitoin siitä tavaraa sisään, ja siitä ne sitten valui pohjassa olevasta pikkureiästä ulos astiaan. Ja tuossa kun tuli tutun kanssa puhetta asiasta, niin osasi sanoa että tosiaan ei muutaku ajaan, ja polkee kytkintä niin pirusti, niin kyllä se siitä hellittää, tosin oli silläkin kaverilla kilometrejä mittariin tullut ennen kuin kytkin antautui.
No eihän se auta kun alkaa testaamaan, miten käy jospa se siitä käyntiin lähtee ja kytkinkin antautuu, niin pääsis tekemään lumitöitä, tosin pitää varmaan takalana hankkia ensin
DB Martti- Viestien lukumäärä : 9
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Niin toi juttuni on tuolla alhaalla Yleinen keskustelu / Muutakeskustelua edellinen eli 68 sivu.
Niin meillähän oli kauan sitten tuosta 25 laskettu nesteet ämpäriin ja sisällä nehän jo huoneenlämpösenäki auttoi kummasti käynnistystä. Mutta kyllä lämpö imusarjaan on kaikkein tehokkain jos ei ole letkulämppäriä ja harvoin tarvii käynnistellä. No kytkin osaa kyllä liimautua kauan seisoessa tosi lujalle. Meillä tarttu Dextan kytkin puolenvuoden seisonnalla ja vaikka kuinka ajelin kytkin pohjassa ei auennu. Vasta 900 taavilla sain rykäisemällä irti. Siinä on aina vaara että jotain hajoaa että malttia on oltava. Mutta nyt kun läpötilan vaihtelu on suurta voi siitä saada apua.
Niin meillähän oli kauan sitten tuosta 25 laskettu nesteet ämpäriin ja sisällä nehän jo huoneenlämpösenäki auttoi kummasti käynnistystä. Mutta kyllä lämpö imusarjaan on kaikkein tehokkain jos ei ole letkulämppäriä ja harvoin tarvii käynnistellä. No kytkin osaa kyllä liimautua kauan seisoessa tosi lujalle. Meillä tarttu Dextan kytkin puolenvuoden seisonnalla ja vaikka kuinka ajelin kytkin pohjassa ei auennu. Vasta 900 taavilla sain rykäisemällä irti. Siinä on aina vaara että jotain hajoaa että malttia on oltava. Mutta nyt kun läpötilan vaihtelu on suurta voi siitä saada apua.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Letkulämmitin on kyllä ylivoimaisesti paras/nopein moottorinlämmitin. Letkulämmittimiä löytyy jopa 2000W saakka, tietysti oikean kokoinen lämmitin moottorin vesitilavuuteen nähden. Liian isolla letkulämmittimellä ja liian pitkällä käyttöllä saa jopa sylinterinkannen solmuun.Paulig kirjoitti:outsider kirjoitti:Letkulämmittimen puoleen minäkin kallistun jos tosiaan on useita kylmäkäynnistyksiä talven mittaan.
Nuo muut em kylmäkäynnistystavat kuitenkin rasittaa moottoria kun nesteet ja öljyt on kylmät.
Letkulämmitin on tehokkaampikin kuin lohkolämmitin ,sanoisin että paras.
No ei tuo lohkolämppäri tehoton ole, 990:n lohko ja kansi on kädenlämpöinen parin tunnin lämmityksellä jos pakkasta on max. -10 astetta ja traktori on tallissa. (kylmässä)
Itse pidän kyllä joskus koko päivän traktorin/muun värkin lohkonlämmittimessä jos on enempi pakkasta ja johonkin menoa. Sähkönkulutus on melko mitätöntä kun vastus on luokkaa kahvinkeitin (1000w) eli sillä ei ainakaan voi perustella etteikö kannattaisi pitää hieman pidempään lämmityksessä. Jos on peräkkäisinä päivinä ajoa paukkupakkasilla niin laitan yleensä lämmitysjohdon kiinni jo edellisenä päivänä jolloin kone on jo valmiiksi lämmin.
Tuollaiset 5 litraset ja siitä ylöspäin kuutosmoottorit eivät kyllä kahdessa tunnissa lämpiä juuri miksikään perus lohkonlämmittimellä. Savotoille ym sähköttömiin paikkoihin edullinen ja tehokas on termi nestekaasulämmitin.
Juu ei taida olla minunkaan mielestäni kaksvitosessa minkäänlaista alaluukkua kytkimen kohdalla.DB Martti kirjoitti:Eipäs tuolta alapuolelta mitään luukkua löytynyt mistä olisi saanut ruutattua asetelmaan tavaraa, kytkk. vas. kyljessä kyllä oli pieni laippa,ja sen kun otti pois, niin n. 5cm halk. oleva reikähän siinä oli mistä vauhtipyörää näkee hieman, , mutta muuta luukkua en kyllä tuosta löytänyt
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Auts!
Eipä ole ittellä ollut viistokeulaa koskaan, joten en tiennyt, että niissä on alta umpinainen kytkinkoppa. Pääasia kutenkin että sinne saa hölvättyä jotain nestettä joka tunkeutuu ahtaisiin rakoihin. Se on tuurista kiinni että saako levyn irti ilman katkaisuhoitoa.
Eipä ole ittellä ollut viistokeulaa koskaan, joten en tiennyt, että niissä on alta umpinainen kytkinkoppa. Pääasia kutenkin että sinne saa hölvättyä jotain nestettä joka tunkeutuu ahtaisiin rakoihin. Se on tuurista kiinni että saako levyn irti ilman katkaisuhoitoa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
erkki kirjoitti:Auts!
Eipä ole ittellä ollut viistokeulaa koskaan, joten en tiennyt, että niissä on alta umpinainen kytkinkoppa. Pääasia kutenkin että sinne saa hölvättyä jotain nestettä joka tunkeutuu ahtaisiin rakoihin. Se on tuurista kiinni että saako levyn irti ilman katkaisuhoitoa.
Joo eipäs tuo mitään haitannut vaikka traktorin alla kävikin kattomassa, saihan tuosta sivusta olevasta reiästäkin, joka ilmeisesti on ajoituksia varten, tavaraa ruutattua sisälle, joten kiitos neuvosta . Mutta samalla kun tuota tarkistelin että mistäs sitä tavaraa sinne sisälle saadaan huomasin että, jos tankin irroittaa, samoin tankin tukiraudan/levytelineen, sekä mittaristokotelon, niin ainakin näyttäisi että kytkinkotelossa on "kansi" useilla pulteilla kiinni, heti siinä päällä, koneen ja vaihdelaatikon välissä, joten onko siitä kenelläkään tietoa voiko sen "kannen" irroittaa ja sitä kautta kytkin saada esille jotta sitä voi yrittää vapauttaa jollain keinoa, ILMAN että taavia tarvii kahteen osaan saada, koska minusta ainakin näyttäisi sille että tuo "kansi" on vain reunoiltaan kiinni, ja kun näkyy olevan pyöreää mallia, eli vauhtipyörä siellä sisällä ilmeisesti pyörii.
Taas pakkaset tuossa nousi -1° -> -20° ja taitaa nyt olla -12° paikkeille, joten en tuota viitsi nyt käynnistelläkään kun ei kiire ole, odotellaan jos se tuosta laskis hieman niin sitten voi käyntiin laittaa ja testailla jos se tuo kytkin periksi antaa, jahka kone käyntiin lähtee
DB Martti- Viestien lukumäärä : 9
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Joo kyllä siitä luukusta näkee. Muistaakseni on rakennettu siten että jopa kytkinlevyn voi vaihtaa siitä luukusta ilman koneen katkaisua. Akseli liikkuu päittäin taksepäin.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
LOISTAVAA , seuraavaksi on sitten sen yrityksen vuoro jos tosiaan ei tuo periksi anna. Eihän tuo iso homma ole tuota irroitella ja kattoa mitäs se on syönyt, ja mitäs sieltä näkyy.....
DB Martti- Viestien lukumäärä : 9
Vs: DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
Niin onhan siinäkin oma puuhansa ja muistaakseni on vaihteiston kansikin nostettava pois. Sen perässä on muuten muutama pitkä pultti istuimen takana piilossa nostoakselin takana. Mutaa nyt kun pakkanen sahaa ylös alas voisi nykimällä vielä kokeilla. Esim. toinen pyörä tunkin varaan ja vaihde päällä kytkin pohjassa nytkyttää hyvällä tuurilla vois aueta.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Similar topics
» jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
» DB 1390 Kytkin ongelma
» DB990 kytkin ongelma
» case 1394 kytkin ongelma.
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» DB 1390 Kytkin ongelma
» DB990 kytkin ongelma
» case 1394 kytkin ongelma.
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa