case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
+5
jouto
otsoni
erkki
hannutt
Karl_
9 posters
Sivu 1 / 1
case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Olin juontokouralla töissä ja kohta alettuani, hydrauliikka katosi tyystin. Huomasin että nikassa oleva akseli ei pyörinyt ja piti jonkin asteista helinää.Olisiko jollakin enemmän tietoa omaavalla neuvo mitä tehdä jotta työt voisi jatkua?
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Mistä katsot ettei pyöri? En tiedä tarkkaan mutta ilmeisesti kampiakselin jatkeena on tuo keulapumppu. Eli näkyykö akselin moottorin puoleinen pää pyörivän?
hannutt- Viestien lukumäärä : 618
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Siellä on nähtävästi mennyt pumpun vetoakselista boorit. Vaihtoehdot taitavat olla siinä, että asennetaan tarpeellinen määrä uusia tai hyväkuntoisia käytettyjä osia tai sitten sepitetään tilalle jokin muu sopiva akseli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Akseli irtoaa kun hellittää hihnapyörässä neljällä pultilla olevan laipan irti.Kampiakselin ja pumpun akselin välissä on kumilätkä, ota talteen.Akseli ja boorilaipat on kulutustavaraa ja löytyy hyvin kauppiailta.Akselin hinta noin 70€. Pumppua ei tarvi irroittaa, mikäli pumpun boorolaippa on kunnossa.Kasatessa hyvät vaseliinit väliin , niin auttaa kestämisessä.Vuosihuollossa jos akselin aukoo ja rasvaa niin käyttöikä kasvaa.Huoltamatta menee jonkun 3000 tuntia.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Kiitos neuvoista...irrotin pultit, mutta en saanut vielä laippaa vedettyä riittävästi pois "pesästä". Tuleeko akseli pois pumpun päästä ilman että irroittaa pumpun pään pultit ja irroittaa laipan ? Tuleeko pumpun laipan irrottaessa mahdollisesti öljyä? Terveisin Karl
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Hihnapyörän puoleinen laippa pitäisi liukua akselin keskelle, jolloin kumilätkän saa pois välistä ja akselin vedettyä pois pumpun puoleisesta laipasta.Kun akseli on ollut kauan koskematta ja boorit kuluneet, voi liikuttaminen olla vaikeaa.Boorit voivat olla syöpyneet sisäkkäin.Akselia ja laipppaa täytyy ehkä kiertää vastakkaisiin suuntiin, jotta booriurat tulee kohdilleen. Pitäisi kuitenkin saada niivitettyä irti ilman pumpun irroitusta.Pumpun laipan (booriholkin) irroittamisessa ei tule oljyä.Booriholkki on yhdellä mutterilla pumpun akselissa kiinni ja siihen ei pääse käsiksi ennen kuin akseli on pois.Muutenkin pumpun puoleisen boorin irroitus vaatii pumpun ottamisen pöydälle mutta ei ole vaikea homma.Pumpun irroituksessakaan ei isoa öljyvuotoa tule mikäli keula ei ole alaspäin.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Kiitos Otsonille ja muille vastanneille taavettilaisille. Hyviä neuvoja ja täreää tietoa sain, jonka pohjalta rohkenee jatkamaan remonttia. Käden puristus sinulle nimm. Otsoni
Karl_- David Brown : 1490 4WD
Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Tampere
Boorit
Nykkun oot kohta saanu sen pumpun käteen, ni tsekkaa, onko se leikannut. Itselläni kävi taannoin niin 1690:n kansssa. Syynä oli vuotava muhvi imuputkessa, siinä pumpun nurkalla heti. Hori pakkasella ilmaa kuivaksi asti ja nirskis.
1690:stä jouduin irrottamaan helapaketin, syynä tuo akselin juuttuminen laippaan ja sitten se, että mun kutosessa on ilmastoinnin kenno haittaamassa manöövereitä.
Kun joudut ottamaan pumpun poies sijoiltaan, niin katso visusti, että painepuolen kuusiokoloihin sulla on laadukas tuumamittainen avain. Olikohan 7/16 tms. Ainakin kuutosessa ne on jotakin tota luokkaa. Millisellä tulee tuho, ja vähintäskin ylimääräistä hommaa.
t. Kauko Ollila
1690:stä jouduin irrottamaan helapaketin, syynä tuo akselin juuttuminen laippaan ja sitten se, että mun kutosessa on ilmastoinnin kenno haittaamassa manöövereitä.
Kun joudut ottamaan pumpun poies sijoiltaan, niin katso visusti, että painepuolen kuusiokoloihin sulla on laadukas tuumamittainen avain. Olikohan 7/16 tms. Ainakin kuutosessa ne on jotakin tota luokkaa. Millisellä tulee tuho, ja vähintäskin ylimääräistä hommaa.
t. Kauko Ollila
jouto- Viestien lukumäärä : 123
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Minun 1494:een tuli eilen sama vika.
Akselista pumpun päästä boorit sileänä sekä pumpun pään booriholkista myös.
Mistähän noita akseleita ja booriholkkeja kannattaisi kysellä?
Akselista pumpun päästä boorit sileänä sekä pumpun pään booriholkista myös.
Mistähän noita akseleita ja booriholkkeja kannattaisi kysellä?
juko- Viestien lukumäärä : 21
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Ikh ainakin näyttää noita myyvän.
Käyttöakseli 78 euroa
Pumpun holkki 92 euroa
Kaippa nuokin käypäsiä osia on...
Käyttöakseli 78 euroa
Pumpun holkki 92 euroa
Kaippa nuokin käypäsiä osia on...
juko- Viestien lukumäärä : 21
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Noissahan ei oo rasvanipalle edes paikkaa et joskuskin sais rasvattuu, purkamati ?? .... Ainakaan 1410pis ei ole...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
jusape kirjoitti:Noissahan ei oo rasvanipalle edes paikkaa et joskuskin sais rasvattuu, purkamati ?? .... Ainakaan 1410pis ei ole...
Kun uusii holkit ja akselin niin voihan niihin laittaa rasvanipat
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Hieman aihetta sivuten. Mistä saisi tuon uuden joustokumin tuohon hydraulipumpun voimansiirto systeemiin?
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Onko tuon joustokumin tarkoitus pitää se akseli paikoillaan.Nyt ilmeni akselin vaihtamisen jälkeen, että akseli liikkuu kampiakseliin päin ja putoaa pois booreilta.
Eihän tuota uskalla ainakaan liimata sähköllä kiinteäksi, vai tarvitseeko se jonkin liikkumisvaran?
Ikh ei tuntenut noita kumirenkaita.
Eihän tuota uskalla ainakaan liimata sähköllä kiinteäksi, vai tarvitseeko se jonkin liikkumisvaran?
Ikh ei tuntenut noita kumirenkaita.
juko- Viestien lukumäärä : 21
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Eiköhän joustokumin tarkoitus ole juuri tuo.juko kirjoitti:Onko tuon joustokumin tarkoitus pitää se akseli paikoillaan.Nyt ilmeni akselin vaihtamisen jälkeen, että akseli liikkuu kampiakseliin päin ja putoaa pois booreilta.
Eihän tuota uskalla ainakaan liimata sähköllä kiinteäksi, vai tarvitseeko se jonkin liikkumisvaran?
Ikh ei tuntenut noita kumirenkaita.
Koita kehitellä siihen jostain kuminpala,että akseli pysyy kohillaan ja laita booreihin vaseliinia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
No niin tänään sain uudet o renkaat akseliin. Jyväskylän case liike myi noita 5 euroa kappale.
Uskoisin akselin nyt pysyvän paikoillaan, vanhat kumirenkaat olivat sen verran kuluneet, että ne pullahtivat akselin liikkuessa pois urastaan.
Uskoisin akselin nyt pysyvän paikoillaan, vanhat kumirenkaat olivat sen verran kuluneet, että ne pullahtivat akselin liikkuessa pois urastaan.
juko- Viestien lukumäärä : 21
Vs: case 1490 nokkapumpun akseli ei pyöri
Nyt on ajeltu jonkin verran ja akseli on pysynyt paikallaan.
Kannattaa näköjään uusia nuo akselin o-renkaat joka kerta, kun laittaa uusia osia.
Kannattaa näköjään uusia nuo akselin o-renkaat joka kerta, kun laittaa uusia osia.
juko- Viestien lukumäärä : 21
Similar topics
» case 1490 nostolaitteen apusylinteri
» DB / CASE 1490 4wd -83 -REMONTIN KORJUUTA
» case 1490 nelivedon kytkentäongelmia
» 1390 hydraulipumppu
» David Braun Case 1490 sähkövika!
» DB / CASE 1490 4wd -83 -REMONTIN KORJUUTA
» case 1490 nelivedon kytkentäongelmia
» 1390 hydraulipumppu
» David Braun Case 1490 sähkövika!
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa