Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

990 koneremontti

+6
outsider
mattkau
Tessu
Osmo_
erkki
Rojolainen
10 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

990 koneremontti Empty 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen Ke Kesä 13 2012, 20:16

Tuommonen vm. 78 990 taavetti leikkasi kiinni tuossa viime talven ensilumilla, niin sen remonttiin kaipailisin vähän vinkkejä ja ohjeita.

Ensi kone hyyty ja sammu lingotessa ja pyöri sen jälkeen startilla vaivalloisesti. Seuraavana päivänä se starttasi ja toimi kuitenkin niinkuin ennenkin ja jatkoin linkoushommia, mutta varttitunnin päästä se teki saman kuin edellisenäkin päivänä. Siinä vaiheessa aloin jo epäillä kiinnileikkaamista. Taavetti jäi kuitenkin niin pahasti keskelle pihaa, että päätin vaihtaa koneeseen uudet öljyt ja koittaa siirtää sen ajamalla hissukseen syrjemmäs. Öljyt oli muuten tosi huonot. Valutin koneesta yli 20 litraa vedensekaista litkua ja uutta öljyä meni n. 10 litraa kunnes se oli mittatikun ylärajassa. Eipä siis ihme että kone leikkaa! Taavetilla on viimeset 15 vuotta lähinnä ajettu juurikaan sitä huoltamatta. Löin sitten koneen uusilla öljyillä tulille, mutta n. 30 sekunnin päästä se pysähty tyhjäkäynniltä kuin seinään ja meni täysin jumiin, eikä liiku edelleenkään.

Nyt tuohon pitäis alkaa tekemään koneremonttia, jos se vaan on siinä kunnossa että sen voi korjata. Pitääkö taavetti katkaista? Osaa tuonne varmaan saa vaihtaa melko paljon, laakeria, mäntää, sylinteriputkea ja mitä kaikkea.. Kokemusta minulla on lähinnä autoista, kansiremonttia jne. mutta ei taida taavetin tekniikka niin monimutkaista olla, että koneremontti ei onnistuisi. Remontti on tarkoitus tehdä katoksessa jossa on maalattia, joten olosuhteet on aika huonot, mutta onhan ne nuita remontteja tehneet metässäkin.

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  erkki Ke Kesä 13 2012, 21:03

Minun arvaukseni on, että se on laakereista leikannut. Jos on zägää niin yhdessä laakerissa on liuskat päällekäin.

Aloita homma avaamalla öljypohja ja kierokangenlaakerit, selviää sillä jo jotakin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen La Kesä 16 2012, 18:46

Aukasin öljypohjan ja sen päällä oli irrallaan mutkalle vääntynyt venttiilin nostotanko. Venttiilikopan aukasu paljasti että se on peräisin 2. pytystä keulasta päin lähtiessä. Myöskään toinen saman pytyn venttiilin nostotanko ei ollut kohillaan. 2. ja 3. pytty oli yläkuolokohdassa. Mitähän tuolla on ootettavissa?

Kiertokangenlaakereita en vielä aukaissut, vaan jätin sen oottamaan parempaa hylsysarjaa.

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Osmo_ La Kesä 16 2012, 18:48

Varaudu solmussa oleviin venttiileihin, männässä olevaan reikään, soikeisiin kk-laakereihin yms.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 375
Ikä : 27
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Tessu Ma Kesä 18 2012, 00:09

juu öljyt tai paremminkin vesiemulsiot kannattaa vaihtaa ajoissa pois! ja ainaskin talvea vasten kannattaa vaihtaa. Tos 850 Taavissakin olen vaihtanu sillon tällön vaikka se on puhaltanu öljyä pihalle jo vuoskymmeniä.
Kerran vaihoin käikki öljyt ja olipas puuroa perä/lootaöljyt HUH!
No toivotaan että tulee viel kone ja ettei maksa maltaita?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1565
Ikä : 55
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  mattkau Ma Kesä 18 2012, 09:25

Kun työntötankoja on nitkahtanut, niin syyllinen saattaa löytyä jakopäästä. Saattaa tulla hammaslääkärille asiaa. Hyvässä lykyssä männät on pysyneet ehyenä, jopa venttiilitkin suorana, kun työntötanko toimii sulakkeena. Kannattaa kuitenkin avata ja katsoa niinkuin entinen kirurgi sanoi.

Arvatkaapa montako venttiiliä oli mutkalla Golf GTI 16V koneessa kun kävi se perusvahinko hammashihnan alarattaan kiilan kanssa.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1323
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Osmo_ Ma Kesä 18 2012, 12:49

Villi veikkaus et 12? Ja istukat+seetit mohjona.
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 375
Ikä : 27
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  mattkau Ma Kesä 18 2012, 22:45

Poikkeaa aiheesta mutta olkoot. En laskenut venttiileitä, mut ainakin se 12, ei pitänyt yksikään pytty. Onneksi oli vaihdokkikansi. Tämä nyt odottaa remonttia.

Ei kuitenkaan yhtään rikkinäistä mäntää, seetirengasta eikä ohjuria vaikka vahinko tapahtui kisatilanteessa. Koneessa oli kierroksia enemmän kuin suunnittelija oli ajatellut käytettävän ja täys veto päällä. Mutta opiksi se, että alakerta ja kannen osat ovat yllättävän lujia. Nokka-akselin pyörästä kyllä lähti kiila.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1323
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen Ti Elo 07 2012, 02:26

Homma etenee hitaasti, mutta varmasti. Oon nyt aukassu kannen ja irrottanu venttiilit. Ainoat silmillä havaittavat vauriot tähän menessä on ollut juurikin ne muutamat vääntyneet venttiilin työntötangot. Männät ja venttiilitkin näyttää ihan ehjiltä. Ehkä syypää löytyy sitten jakopäästä, kunhan loppuviikosta sen pääsen purkamaan.
Oli muuten keulasta päin toisen pytyn pakokanava melkein täysin karstan tukkima ja muuallakin sitä riitti. Kertoo varmaan huonosta palamisesta/puristuspaineista tms.
Miten nuo suuttimet sais nätisti irti kannesta, kun tuntuu että ne ei lähe millään ja ei uskalla kovin raakaa väkivaltaa käyttää? Tarkotus olis käyttää koneistamossa se kansi.
Toinen ongelma on,että myöskään kiertokangenlaakerit ei tunnu lähtevän auki millään. Mutterit kyllä aukiaa hyvin. Onko nuissakin joku jippo?

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  outsider Ti Elo 07 2012, 07:30

Suuttimet lähtee kyllä irti kun esim rengasraudalla vääntää kannenpultin päältä rikkomatta suuttimen kierteitä.

Kiertokangen alapään saa pois kun kopauttaa altapäin pultit NÄTISTI ylös.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen Ma Elo 20 2012, 21:56

Keulasta päin 3. kiertokangen alapään laakeriliuskat oli muhjunnu päällekkäin ja jälki oli aikas pahan näköstä. Kampiakselin laakeripintaan on jääny pahan näköset urat. Mitähän tuolle olis tehtävissä, liekkö entinen kampiakseli?

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Vieraili Ma Elo 20 2012, 22:00

Käytä oulun moottorikoneistamossa mittauksilla se akseli,0,30 asti taitaa vielä alikokoja löytyä,jos ei tule akselia niin Konekorjaamo Marjakankaalta saa uusia akseleita taavetteihin siihenki malliin,jossain turkissa tai intiassa tehty nuo nykyisin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Osmo_ Ma Elo 20 2012, 22:37

Auuuts.. Taitaa olla näissä alakertaviat kohtuu yleisiä. Mitä nyt on jokusta tullut katottua niin on ollut kampi poikki (3x995) ja muutama leiponut (990/5/6/1210).
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 375
Ikä : 27
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  erkki Ti Elo 21 2012, 08:16

Kiinni leiponeen laakerin menneisyydestä löytyy hyvin todennäköisesti hyvin likaiset öljyt tai pakkasnestettä öljyn seassa. Pakkasnestestä muuan voiteluasiantuntija sanoi, että hiekkakin on laakerille parempi voiteluaine kuin glykoli.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  outsider Ti Elo 21 2012, 22:20

Noinhan se asia on kuin Erkki kertoi.
Laakerivian tai kampipoikki-vian syy löytyy useimmiten peilistä.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Vieraili Ke Elo 22 2012, 06:37

Niin käyttäjähän se koneen rikkoo,jos ei ajas ei rikkoutuskaa Very Happy ,neste öljytilasa tuhoaa kyllä laakerin,mutta menee niitä muutenki,pakkasvauriokaa ei tuntematon näilläkorkeuksilla,mutta tähän asiaan sain olla mukana mielenkiintoisessa keskustelutuokiossa kun todellinen asiantuntija selosti näkemyksensä,moottorikoneistamon vanhaherra källäili eläkepäivinään entisessä työpaikassa jossa hän on elämäntyönsä tehny kun kiikutin taavetin kampiakselia koneistettavaksi.

Hän tunnisti akselin heti ja kertoi että 50 ja vielä 60 luvulla tuonnäköisten akseleiden kanssa tehtiin paljon töitä,taavetti yhtenä ja ensimmäiset henkilöautodieselit oli ollu samanlailla rakennettu ja tulivat useasti kolkattamalla ajaen remonttiin ja useasti syy oli katkennu kampiakseli,muistaakseni oli peräti mersu ollu joka ensimmäisessä dieselversiossa oli kokeillu tätä laakerointisysteemiä kolmella runkolaakerilla Shocked .

Sitten hän kertoili että tästä rakenteesta luovuttiin hyvin pian ja runkolaakerointi muutettiin viidelle laakerille,kaulojen halkaisijat suurennettiin,akselista saatiin tasapainoinen ja jämerä ja kampiakseleiden katkeiluongelma poistui.

Tähän uskon kyllä,englantilainen oli liian jääräpäinen ja ei muuttanu rakennetta silloin jo alkumetreillä,olen ajatellu että suurin syy siihen on varmaan ollu se että tuo moottorityyppi olisi menny kokonaan uusin puihin,noissa on mäntäparit asennettu alkujaan liian lähelle toisiaan,pelkällä lohkon alakerran valumuutoksella ja uudella kampiakselilla ei olisi selvitty ja homma olis maksanu liikaa rahaa.

Eipä sillä,hyvin nuo moottorit on meillä toiminu vaikka rakenne on vanhakantainen,toisilla on vaan sattunu maanantaipäivän kappaleita ja heti uutena rikkoontunu,tuo 1200 taitaa kuuluisin olla kampien suhteen taaveteista vaikka niitä ei ole paljoa myyty.

Toinen traktorityyppi löyty tänäkesänä remontin yhteydessä jossa on kokeiltu samaa systeemiä moottorissa,Ih 634

http://www.konedata.net/Traktorit/ih634.htm

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen La Maalis 16 2013, 16:41

Ollut nyt hiljaiseloa tämän rojektin suhteen, mutta koska kesä tässä pikku hiljaa painaa päälle, niin pitäs suunnitella että mitä tuolle tekee. Tilanne on nyt se, että moottori on osina ja pitäs kampiakseli ym. viedä koneistamolle.
Kampiakselin kiinnileikanneessa kaulassa on niin pahan näköiset jäljet, että itseä vähän epäilyttää sen kuntoon saaminen. Lisäksi kiertokangenkaulassa on rumat jäljet. Tarviiko/voiko kiertokankea koneistaa, vai onko entinen kanki?
Lohko varmaankin kannattaa samalla putkittaa? Jäähdytysnesteet ja öljyt ei olleet sekaisin, joten pahempia halkemia sylintereissä ei kai ole, mutta sen näköiset ovat, että jotain niillekin on tehtävä.
Koneessa on ollut viime vuosina niin paha huohotusongelma, että se on talvella jättänyt punaista rantua lumeen. Tämän epäilen johtuneen pääasiassa 2. pytyn ongelmista. Pytty oli erittäin karstainen, pakokanava oli muurautunut lähes umpeen. Karstan takia venttiilit ovat kantaneet ja lisäksi männärenkaat olivat jumissa. Öljyn sekaan joutunut polttoaine (n. 10l) lienee kulkeutunut tätä reittiä pitkin. Käytännössä kone on tainnut viimevuodet käydä kolmella pytyllä. Männät pitää ainakin rengastaa.
Kansi on tarkoitus oikaista ja venttiileille tehdä tarvittava. Riittääkö pelkkä seetien hionta, kun venttiileissä ei silmämääräisesti ole mitään vikaa? Venttiillinnostotankoja ainakin pitää uusia 4 kpl, koska 1. ja 2. pytyn tangot olivat mikä mihinkin suuntaan taipuneita ja yksi jopa painunut sentin kasaan. Yksi tangoista löytyi öljypohjasta. Mitään jälkiä tai vaurioita en ole kuitenkaan löytänyt männistä, venttiileistä, nokka-akselista tai keinuista. Tuo tankojen taittuminen on kyllä mysteeri, koska kone kuitenkin toimi normaalin huonosti laakerin leikkaamiseen asti.
Luonnollisesti tuohon pitää uusia kaikki tiivisteet ja alapään laakerit ym ym.
Ja vika on todellakin käyttäjässä tässä tapauksessa Laughing

990 koneremontti Kaulat
Kampiakselin kaula

990 koneremontti Kiertokaula
Kiertokangen kaula

990 koneremontti Muhjulaakeri
Laakeriliuskat oli hitsautuneet kiinni toisiinsa ja kiertokankeen.

990 koneremontti Nostotanko
Venttiilinnostotanko ja laakerit

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Paulig La Maalis 16 2013, 18:03

minä vaan kysyn, miksi ? eihän öljynvaihto ym. huollot vie aikaa edes...
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1096
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  erkki La Maalis 16 2013, 18:32

995 :n moottorissa on poraukset suoraan lohkossa. Siinä ei ole vaihdettavia putkia.
Jos sylinteriin tulee pahat skraadit niin sen pystyy kunnostamaan poraamalla ylikokoon ja laittamalla isommat männät tai sitten poraamalla sen varran isommaksi, että siihen saa painettua irtohylsän, joka sitten porataan ja hoonataan lopulliseen mittaan.

Jos huohotin on puskenut hangelle punaista niin traktorissa on vuotanut joko siirtopumpun kalvo tai syöttöpumpun etupään stefa josta se on liruttanut polttoaineen öljyn sekaan. Kun öljy laihenee tarpeeksi niin laakerit kyllä alkavat leikata.

Kampiakselin saa todennäköisesti hiomalla kuntoon ja tuon yhden kiertokangen osalta voisi olla viisasta menetellä niin, että hommaat vaikka ehjän purkuosan sen tilalle. Kun liuskat on menneet päällekkäin niin saattaa silmä olla venähtänyt epäpyöreäksi.
Joko jakopää oli auki? Hieman ihmetyttää tuo nyrjähtänyt työntötanko, tuota ei pitäisi tapahtua jos ei venttiili ota kontaktia mäntään.

Valinnan paikka se on aina että alkaako korjaamaan ja miten perusteellisesti. Minusta tuosta on mahiksia tehdä soiva peli laakeriremontilla ja kenties rengastuksella ja jos tarvii niin uusilla jakopyörillä. Tärkeää on kuitenkin puhallella ja huuhtoa öljykanavista kaikki metallihituset pois ettei uudet laakerit leikkaa sen takia. Ehyt vaihtomoottori on tietysti vaihtoehto muiden joukossa. Tuolle leikanneelle moottorillekin löytyy ostaja jos sen myy pois sopuhintaan. Uusia lohkoja kun ei valmisteta enää ja tuo sama lohko sopii lähes kaikkiin turbottomiin nelosiin.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Maalis 17 2013, 20:19, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  jusape Su Maalis 17 2013, 17:15

Kyllä noita kk:n lenkkejäkin koneistetaan, itte käytin joulukuus natikan 824sen akseli ja yhen veivin koneistamossa, oli kans laakerit päällekkäin ollu ja jälkee kk:n reijässä
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen Su Maalis 17 2013, 21:50

Ollut niin vähällä käytöllä tuo Taavetti, että ei ole tullut huoltojakaan oikein tehdyksi. Viimesen kymmenen vuoden aikana tunteja tullut suurinpiirtein arviolta 180 ja sinä aikana öljytkin pari kertaa vaihdettu. Kuulemma tuo öljyn laimeneminen on alkanut 1999 vuoden kovien pakkasten aikaan, mutta syytä ei ole koskaan tutkittu, vaikka olisi ollut aiheellista.

Tarkoitatko erkki nimenomaan 995:n lohkoa vai kyseessä olevan 990:n?

Ei ollut jakopää auki, kun kannen irrotin. Muutenkin jakopäässä näytti olevan kaikki kunnossa ja jako kohillaan. Ihme homma se työntötankojen vääntyminen.

Eiköhän tuosta vielä lingonpyörittäjän saa, vaikka melkoista ähräämistä tuo homma on tuolla heinäladossa..

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  erkki Ma Maalis 18 2013, 08:31

995 ja 990:ssa on sama lohko. 995:ssä on pitempi isku ja sen myötä laajempi mutka kampiakselissa.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Rojolainen To Kesä 13 2013, 13:27

Käytin kampiakselin, lohkon ja kannen koneistamolla tuossa keväällä. Kampiakselista oli hiottu runkolaakerikaulat 0.010 alikokoon ja kolmospytyn kiertokangen kaula 0.020 alikokoon. Lohko hoonattiin ja syynättiin ja kansi oikaistiin. Myös pakoventtiilien seetit olisi saanut koneistaa, mutta eipä sillon hoksannut.
Nyt on kasaus siinä vaiheessa että lohko, männät ja nokka-akseli on paikoillaan.

Kysymyksiä:

Miten jakopään merkit pitää olla, että jako on kohdallaan? Omat tussilla piirrettyt merkit hävinneet näkyvistä.
Paljonko ruiskupumppua pitää purkaa, että pääsee käsiksi käyttöakselin tiivisteisiin?
Pitääkö kiertokangen alapään lovien (mihin laakerin nysty tulee) olla vastakkain vai eri sivuilla?

Rojolainen

David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  Jyryytin To Kesä 13 2013, 16:06

Rojolainen kirjoitti:Käytin kampiakselin, lohkon ja kannen koneistamolla tuossa keväällä. Kampiakselista oli hiottu runkolaakerikaulat 0.010 alikokoon ja kolmospytyn kiertokangen kaula 0.020 alikokoon. Lohko hoonattiin ja syynättiin ja kansi oikaistiin. Myös pakoventtiilien seetit olisi saanut koneistaa, mutta eipä sillon hoksannut.
Nyt on kasaus siinä vaiheessa että lohko, männät ja nokka-akseli on paikoillaan.

Kysymyksiä:

Miten jakopään merkit pitää olla, että jako on kohdallaan? Omat tussilla piirrettyt merkit hävinneet näkyvistä.
Paljonko ruiskupumppua pitää purkaa, että pääsee käsiksi käyttöakselin tiivisteisiin?
Pitääkö kiertokangen alapään lovien (mihin laakerin nysty tulee) olla vastakkain vai eri sivuilla?


Tuossa kuva, kuinka ne jakopään merkit tulee (näin ainakin 990 implen ja alkupään selectan koneissa.)
Huomaa, että kuvassa on lohko väärinpäin, eli kampiakseli ylimpänä kuvassa.
990 koneremontti IMG_4682




Viimeinen muokkaaja, Jyryytin pvm Pe Kesä 21 2013, 15:51, muokattu 1 kertaa
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

990 koneremontti Empty Vs: 990 koneremontti

Viesti  erkki To Kesä 13 2013, 17:10

Tuossa Jyryyttimen kuvassa on jakomerkit näytetty hyvin. Jakopyörissä on kuulemma niin metkat hammasluvut, että moottoria saattaa joutua pyörittämään melko monet kierrokset ennenkuin merkit on kohdillaan. Siis jos ei kiinnosta irrottaa pyöriä.

Ruiskutuspumppu taitaa olla kiinnii vain kolmella ruuvilla jakopään kopassa? Joko tarkistit siirtopumpun?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa