DB 995 voimanulosoton akseli
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 995 voimanulosoton akseli
Terve
Ilmeisesti voimanulosoton akseli (se sisempi)tuli laatikosta ulospäin n. 30 cm, kun katkaisin 995:n. Nyt akseli on mielestäni liian ulkona kokoonpanoa ajatellen, eikä halunnut mennä takaisin ainakaan käsivoimin. Onko muilla tullut vastaan moista ongelmaa?
Ilmeisesti voimanulosoton akseli (se sisempi)tuli laatikosta ulospäin n. 30 cm, kun katkaisin 995:n. Nyt akseli on mielestäni liian ulkona kokoonpanoa ajatellen, eikä halunnut mennä takaisin ainakaan käsivoimin. Onko muilla tullut vastaan moista ongelmaa?
Juspe- Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Oletko pyöritellyt akselia samalla kun koitat työntää sitä pohjaan? Onko siellä varmasti "poorit" eli hampaat kohdallaan?
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Varaosakuvan mukaan kytkentäpala on pultilla kiinni laatikon läpi menevässä akselissa. Siihen en osaa sanoa mahtuuko silti tulemaan ulospäin. Mutta entä jos se pultti on hukkunut ja vetää akselin ulos ja kytkentäpala sanoo mulsk... Senhän tosin pystyy testaamaan kun laittaa voimanoton päälle ja pyörittelee akselia.
sKy- Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Laitila
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Boorit pitää saada kohilleen ja voi joutua jollain kopauttamaankin akselin päähän.
Ei pitäis muuta vaatia.
Ei pitäis muuta vaatia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Ilmesesti se akseli on karannut tuosta kytkentäholkista pois eli poorit täytyy saada kohdalleen. Mutta jos se ei mene niin ilmeisesti sen pääsee näkemään kun irroittaa vaihteiston kannen ? Tiistaina remppa jatkuu, eikohän se siitä selviä. Minkälainen mahtaa olla tiivistys tuolle akselipaketille vaihteiston puolella, eli kannattaako se uusia nyt kun kone on katkaistuna, onko siellä stefa tms?? Kiitokset kaikille vastanneille .
Juspe- Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Sama homma on sattunu 1390 mallin kanssa kerran,ei mene millään takasi,se pooriholkki on viistämätön ja pitää sattua kohilleen,holkki on pultilla kiinni akselissa,sain sen paikalleen vasta ulosoton vaihteiston irroitettua,ilmeisesti tuo linjaus ei ole niin justiin aina että siksi ei satu,ylöspäin sitä pitäs saada väännätettyä,sitten menis,väkivallalla ja vasaroimalla se ei mene jos se ei lähde kohtuella menemään,ennen rikkoontuu.
Stefat on vaihteiston nokassa akselissa ja pikarissa,se on taavetissa töisevästi tehty,vaatii kannen irroituksen ja vaihteiston nokasta akselin irroituksen,kannattaa uusia,995 mallissa on vielä sellainen hieman kolmikulmainen lisätiivistys akseleiden välissä.
.
Stefat on vaihteiston nokassa akselissa ja pikarissa,se on taavetissa töisevästi tehty,vaatii kannen irroituksen ja vaihteiston nokasta akselin irroituksen,kannattaa uusia,995 mallissa on vielä sellainen hieman kolmikulmainen lisätiivistys akseleiden välissä.
.
Vieraili- Vierailija
995 kannen pultit
Joo, Akseli meni aivan naputtelemalla paikoilleen, oli aluksi vaan aika sitkas ja vaati vähän normaali enempi "naputtelua", sitten loksahti paikoilleen
Mutta olisko jollain tietoa 995 kansipulttien, pinnapulttien ja hattumuttereiden järjestyksestä. Koneesta oli otettu kansi ja pinnapultit pois kun se minulle tuli. Tuleeko pinnapultit venttiilikopan alle ja mihin kohtaan tulee ne pitkät hattumutterit? ovat kai kannen muttereita? vai ovatko? ja mitä muuta tarvitsee huomioida kannen asennuksessa? Mistä muuten saa parhaiten tuuma mitoituksen pultteja, nyt olis tarve jakopään koteloon?
Ps. kaikki mutterit ja pultit yms olivat pahvilaatikossa, joten menee hieman ihmettelyksi asentaminen jos jollain olisi hyviä kuvia "alkuperäisestä" 995 vm -1973 konehuoneesta tai koko koneesta niin vois laittaa mulle, kiitos
Mutta olisko jollain tietoa 995 kansipulttien, pinnapulttien ja hattumuttereiden järjestyksestä. Koneesta oli otettu kansi ja pinnapultit pois kun se minulle tuli. Tuleeko pinnapultit venttiilikopan alle ja mihin kohtaan tulee ne pitkät hattumutterit? ovat kai kannen muttereita? vai ovatko? ja mitä muuta tarvitsee huomioida kannen asennuksessa? Mistä muuten saa parhaiten tuuma mitoituksen pultteja, nyt olis tarve jakopään koteloon?
Ps. kaikki mutterit ja pultit yms olivat pahvilaatikossa, joten menee hieman ihmettelyksi asentaminen jos jollain olisi hyviä kuvia "alkuperäisestä" 995 vm -1973 konehuoneesta tai koko koneesta niin vois laittaa mulle, kiitos
Juspe- Viestien lukumäärä : 13
Vs: DB 995 voimanulosoton akseli
Sehän oli hyvä että sait akselin paikoilleen ilman lisäpurkamisia.Noin minäkin olen parit kerrat onnistunut asian hoitamaan.
Akselihan tuppaa yleensä tulemaan katkaisun yhteydessä pois holkistaan.
Kansipultit tulee pakosarjan puolelle kanteen.
Kaksi pitkää avomutteria elikkä nostomutterit tulee venttiilikopan alle pakosarjan puolelle toiseksi mutteriksi päästä ja tavalliset mutterit samaan riviin päähimmäiseksi.
Loput pitkät "umpipäämutterit" venttiilikopan alle.
Pinnapulteista taisi neljä olla pidempiä,venttiilikopan alle keskiriviin,muistaakseni.
Näin suurinpiirtein oli 990 implen AD4/47 moottorissa.
Kannen pinnat ehdottoman puhtaaksi ,rasvastikin esim asetonilla.
Pari pinnapulttia paikoilleen että kansi laskeentuu kohilleen ja sitten kaikki pinnapultit kierre pohjaan saakka ennen muttereita.
Tämä on itseopittua tietoa
Akselihan tuppaa yleensä tulemaan katkaisun yhteydessä pois holkistaan.
Kansipultit tulee pakosarjan puolelle kanteen.
Kaksi pitkää avomutteria elikkä nostomutterit tulee venttiilikopan alle pakosarjan puolelle toiseksi mutteriksi päästä ja tavalliset mutterit samaan riviin päähimmäiseksi.
Loput pitkät "umpipäämutterit" venttiilikopan alle.
Pinnapulteista taisi neljä olla pidempiä,venttiilikopan alle keskiriviin,muistaakseni.
Näin suurinpiirtein oli 990 implen AD4/47 moottorissa.
Kannen pinnat ehdottoman puhtaaksi ,rasvastikin esim asetonilla.
Pari pinnapulttia paikoilleen että kansi laskeentuu kohilleen ja sitten kaikki pinnapultit kierre pohjaan saakka ennen muttereita.
Tämä on itseopittua tietoa
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Similar topics
» DB 1290 Voimanulosoton haarukan irrotus.
» Taavetin kytkimen korjaus (Taavetti 885)
» Hevoskärrin akseli
» Napa-akseli
» 850:sen jakopään räjäytyskuva
» Taavetin kytkimen korjaus (Taavetti 885)
» Hevoskärrin akseli
» Napa-akseli
» 850:sen jakopään räjäytyskuva
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa