Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

850:sen jakopään räjäytyskuva

4 posters

Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty 850:sen jakopään räjäytyskuva

Viesti  pekkak Ti Loka 30 2012, 19:54

Terve,
löytyisikö keltään räjäytyskuvaa jakopäästä tai tietoa, miten ruiskutuspumpun käyttöakselin on tarkoitus pysyä paikoillaan? Nyt menee liian pitkälle, eikä toinen pää pysy pumpussa kiinni.
T:Pekka

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Vs: 850:sen jakopään räjäytyskuva

Viesti  käyttäjä Ti Loka 30 2012, 21:05

http://www.messicks.com/caseparts.aspx
Tonne vaan syötät mallimerkinnän
Enter Your Model Number

Niin sieltä löytyy räjäytyskuvat

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 59
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Räjäytyskuva

Viesti  pekkak Ke Loka 31 2012, 08:33

Terve, kiitoksia linkistä. Näyttäisi tuo akseli olevan pumpun puolella kuvissa. Olisikohan joskus aikojen saatossa kääntynyt, kun akselissa on ura nyt jakopään puolella. Pitää mennä kokeilemaan.

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Ei näyttänyt akseli samalta

Viesti  pekkak Ke Loka 31 2012, 18:54

Terve
kävin ihmettelemässä osia, eikä akseli oikein tuntunut jäävän pumpun puolelle kiinni. Onko teillä muilla akseli ollut pumpussa kiinni?

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Nyt kone käy taas!

Viesti  pekkak Ke Marras 07 2012, 16:38

Terve,
en keksinyt mitään järkevää tapaa saada akselia pysymään paikoillaa. Laitoin pienen pätkän kumiputkea rattaan ja akselin pään väliin ja ainakin tuntui toimivan. Kone tosin on aika väsynyt, ei lähde käymään ilman starttipilottia ja kovassa kuormituksessa lykkää öljyä pakoputkeen. Öljyn tulo pakoputkeen on kyllä uusi ilmio, joka on seurati kolmen vuoden seisonnasta. Olisiko sattumien suma väljällä koneella vai renkaat jumissa? On ennenkin vaatinut pilottia kesälläkin.
T:Pekka

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Vs: 850:sen jakopään räjäytyskuva

Viesti  outsider Ke Marras 07 2012, 17:21

Eipä kait se pumpun akseli kuulu ollakaan kiinni kummastakaan päästä.Eikä sitä väärin paikoilleen saa, akselin ura pitää siitä huolen.

Pikiöljyn tulo pakoputkesta voi olla merkki turhan kevyestä työstä. Voi loppuakin jos laitat koneen kunnon töihin muutamaksi tunniksi.
Toki pilottiriippuvuus melko varmasti johtuu rikkoutuneista männänrenkaista/männistä. Crying or Very sad Crying or Very sad

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Pumpun akseli

Viesti  pekkak Ke Marras 07 2012, 19:24

Terve,
ei sen munkaan mielestä missään pitänyt olla kiinni, mutta jostain syystä asensin pumpun kaksi kertaa paikoilleen niin ettei akseli ylettänyt pumpulle asti. Omasta mielestäni pumppu kiristyi ihan normaalisti niillä kolmella pultilla ja rattaan akseliholkki tuli pumppuun kiinni. No nyt sinne on tehty hätäkorjaus, mikä ei kyllä kauheasti miellytä, jokin syyhän olisi pitänyt olla akselin "lyhyyteen".

Ajattelin kyllä itse samaa jumitteuneista männänrenkaista ja siitä, että ajo voisi auttaa. Katsotaan, jos vaikka talvella pääsisi metsähommiin. Kytkin on sen verran kärsinyt, että tuntuu luistavan oikein kovassa vedossa hiukan esim. kyntäessä.

Oma kokemukseni starttipilottiin "tuttumiseen" on kyllä sama. Luulisin renkaiden menevän poikki. Tein kohtuu hyvin käymään lähtevään Dextaan koneremontin ja vain yhdessä sylinterissä oli kaikki renkaat ehjät. Käynnissä ei mitään sivuääniä ja voimaakin oli. Vanhempi sukupolvi tietää kertoa, että kaikki Dextat ovat huonoja lähtemään käymään. Voi sitä ihmetystä remontin jälkeen, kun yksi kolmesta Dextasta lähtee imusarjahehkulla pakkasesta käyntiin. Koneremontti tarkoitti tässä pientä kokeilua eli ei kaikkea uusiksi, vain kaksi laakeria, yksi mäntä, josta rengasura rikki, kaikki renkaat ja kevyt hoonaus. Omasta mielestäni oli vaivan arvoinen ja nopea tapa saada 400€ toimiva kone ilman pajalla käyntiä ja putkien vaihtoa. Kyllä traktorit on tehty pellolla korjattavaksi, itse tein tuon remontin saaressa.

T:Pekka

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Vs: 850:sen jakopään räjäytyskuva

Viesti  erkki Ke Marras 07 2012, 20:00

Jos männänrekaiden urat on ehyet niin rengastamalla saa ihmeitä aikaan. Pilotilla vaan tehdään helposti niin kovia grogeja että katkee rengas ja kun ajellaan poikkinaisilla renkailla niin urat väljistyy ja jopa kannaksia murtuu. Jotenkin tuntuu että kannattaisi jonain pävänä käyttää mäntiä päivänvalossa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4497

Takaisin alkuun Siirry alas

850:sen jakopään räjäytyskuva Empty Hyvä se aina välillä on katsoa

Viesti  pekkak To Marras 08 2012, 19:55

Terve,
kyllä se varmaan edessä on mäntien katselu ennenkuin tulevat omasta tahdostaan ulos. Nyt traktori pääsi kuitenkin talliin puun alta.
T:Pekka

pekkak

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa