Taavettien kylmäkäynnistyvyys ja pumppu asiaa
Sivu 1 / 10 • Jaa •
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 
Taavettien kylmäkäynnistyvyys ja pumppu asiaa
Miten teidän taavetit lähtee talvella käyntiin? 1490 joka toimii lumikoneena lähtee aika hyvin käyntiin (ilman loki lämmitystä) tänä talvena pistin -14 asteen pakkasesta käyntiin, tosin taavetilla on ajettu koneremontin jälkeen 400h. Yleensä pidän taavettia lämmitys roikassa jo -5 pakkasessa, ei tarvi turhaan kiusata vanhusta. Vuonna -82 sen sai yli -20 pakkasesta käyntiin. 1690 on vähän huonompi lähtemään kylmällä käyntiin.
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ke Helmi 17 2010, 18:37, muokattu 1 kertaa

taavettimies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä: 1140
Vs: Taavettien kylmäkäynnistyvyys ja pumppu asiaa
996 lähtee ainakin tosi huonosti käymään, ei tarvitse kuin olla 0 keliä, niin ei tarvitse koettaa käymään ilman lämmitystä.
Kyllähän sen käymään saa sahaamalla ja kun hörähtää ontuen, on sauhu melkoinen, siksi ei viitsi kiusata kun lämmittämällä saa aikaan kelpo käynnistyksen.
Voihan että tuo oman thermostartin vajavaisuus edes auttaa huonoa kylmäkäynnistystä.
Kun saan sen kuntoon ja toimimaan, sitten voi kertoa lisää asiasta, oliko apua kylmäkäynnistykseen, luulisi ainakin.
Kyllähän sen käymään saa sahaamalla ja kun hörähtää ontuen, on sauhu melkoinen, siksi ei viitsi kiusata kun lämmittämällä saa aikaan kelpo käynnistyksen.
Voihan että tuo oman thermostartin vajavaisuus edes auttaa huonoa kylmäkäynnistystä.
Kun saan sen kuntoon ja toimimaan, sitten voi kertoa lisää asiasta, oliko apua kylmäkäynnistykseen, luulisi ainakin.

Taavetti996- Galleria moderaattori
- Viestien lukumäärä: 245
kylmimmillään pakkasta -8 astetta on ollut, kun olen pakosta joutunut laittaamaan käyntiin ilman lämmitystä, lähtihän tuo sahaamalla. yleensä lämmitän suosiolla -5 asteesta. tunnin lämmitys eikä tartte hehkuakaan. turhaapa tuota kiusata. 0 kelissä lähtee ilman lämmitystä pienehköllä sahuulla.
valmetti mikä mulla oli niin piti lämmittää jo 0 kelissä. se olisikin vaatinut kannen laittamista. luovuin mokomasta.
valmetti mikä mulla oli niin piti lämmittää jo 0 kelissä. se olisikin vaatinut kannen laittamista. luovuin mokomasta.
B.H- Viestien lukumäärä: 475
Taavettien kylmäkäynnistyvyydessä on suuria eroja,tuo 990 missä on telat päällä galleriassa,vaikka -30 astetta oli,aina lähti ilman lämmitystä,kun vähän pyörähti.
1490 mikä oli itsellä kauan,lähti kun oppi kuuntelemaan hehkutuksen jopa 25 asteesta lämmittämättä,ja pakkohan se oli,kun seisoi missä millonki.
S e kyllä savutti ja räpätti kylmänä kovasti.
996 mikä tuli uutena -80 oli huono käynnistymään.
1390 -82 oli kohtalainen käynnistymään.
1394 -84 ,ei ollut niin paljoa pakkasta,että ei lähteny käyntiin ,vaikka lämmitystä ei voinu käyttää,Iso-Syötteellä oli kerran sahaukset käynnissä,ja pakkanen meni yöksi -35 asteeseen,aamulla lämmittämättä käyntiin,lähti heti,mutta venttiilin nostaja meni mutkalle,ja tippu öljypohjaan,piti hakea 1490 nelikolla lavetilla,ei tarennu siellä purkaa öljypohjaa pois.
1594 JA 1690 mitä itsellä on ,lähtee huonosti käyntiin,Ranuan työmaalla nyt talvella sain jopa -18 asteesta sen käyntiin, kun aikani houkuttelin ilman lämmitystä,mutta taajamassa ei olis onnistunu,naapurit tukehtuu savuun.
Enolla oli sahanpyörityksessä 1694,jos vähänkää pyörähti,parskahti heti käyntiin.
Jos lämmittää näitä kuutosia lokilämmittäjällä vähän aikaa,lähtevät hyvin kyllä sitten.
Vanhempiin malleihin,kun puhaltaa imusarjan tulpasta kuumaa ilmaa kuumailmapistoolilla käynnistyy kuin palmun alta,se on hyvä konsti.
Kun olin pikkupoika,isä laitto 950 ilmanputsarin huopaan kamferin tippoja,se lähti sillain käyntiin.
1490 mikä oli itsellä kauan,lähti kun oppi kuuntelemaan hehkutuksen jopa 25 asteesta lämmittämättä,ja pakkohan se oli,kun seisoi missä millonki.
S e kyllä savutti ja räpätti kylmänä kovasti.
996 mikä tuli uutena -80 oli huono käynnistymään.
1390 -82 oli kohtalainen käynnistymään.
1394 -84 ,ei ollut niin paljoa pakkasta,että ei lähteny käyntiin ,vaikka lämmitystä ei voinu käyttää,Iso-Syötteellä oli kerran sahaukset käynnissä,ja pakkanen meni yöksi -35 asteeseen,aamulla lämmittämättä käyntiin,lähti heti,mutta venttiilin nostaja meni mutkalle,ja tippu öljypohjaan,piti hakea 1490 nelikolla lavetilla,ei tarennu siellä purkaa öljypohjaa pois.
1594 JA 1690 mitä itsellä on ,lähtee huonosti käyntiin,Ranuan työmaalla nyt talvella sain jopa -18 asteesta sen käyntiin, kun aikani houkuttelin ilman lämmitystä,mutta taajamassa ei olis onnistunu,naapurit tukehtuu savuun.
Enolla oli sahanpyörityksessä 1694,jos vähänkää pyörähti,parskahti heti käyntiin.
Jos lämmittää näitä kuutosia lokilämmittäjällä vähän aikaa,lähtevät hyvin kyllä sitten.
Vanhempiin malleihin,kun puhaltaa imusarjan tulpasta kuumaa ilmaa kuumailmapistoolilla käynnistyy kuin palmun alta,se on hyvä konsti.
Kun olin pikkupoika,isä laitto 950 ilmanputsarin huopaan kamferin tippoja,se lähti sillain käyntiin.
Vieraili- Vierailija
Tuota 1210 saa jo nollakelillä veivata tosi kauan,epäilen jotain hehkuhäikkää,mutta mulla kyllä on aikaa laittaa lämmitykseen..

ultimate welder- Viestien lukumäärä: 74
Ikä: 46
kuinkas paljon tuon jakajapumpun pohjassa olevaa kylmäkäynnistys hanan kuuluu kiertää? mulla ei se kierry kuin kierroksen verran ja on helppo kiertää tuota. pitäisikö siinä hanassa olla vastusta vai onko teillä helpposti käänneltävää sorttia.? sitä vaan tuumailen jotta pelaako se kun se on niin helposti väännetävää sorttia.
olvana äänet olis vähän muuttunut mutta ei pysty varmasti sanomaan. kylmäkäynnistys on muuten kohtalaista tasoa.
olvana äänet olis vähän muuttunut mutta ei pysty varmasti sanomaan. kylmäkäynnistys on muuten kohtalaista tasoa.
rasputin- Vierailija
995 pumpun ruuvia käännetään noin 1/2 kierrosta, aika kevyt se on käännellä.
Käsittääkseni ruuvilla vaikutetaan ajoituksiiin, korjatkaa jos olen väärässä. Ruuvi käännettynä koneessa on vähän pehmeämmät äänet.
Mikäs taavetti rasputinilla on?
Mikäs taavetti rasputinilla on?

taavettimies- Ylläpito
case lukee noukas ja 1390 on lokasuojassa elikkä DB 1390. kyllä tuo tuntuu kunnossa olevan. nyt erillaisia testejä olen tuossa tehnyt kyllä sillä vaikutusta on tuohon käynnistykseen. ei se paljoo mullakaan tuo hana käänny.
rasputin- Vierailija
tuosta jakajapumpun hanasta on paljonkin iloa. esimerkiksi mulla, jos -3 starttaa, saa sahailla aikalailla, ilman hanan kääntöä. mutta hana käännettynä auki, rupeaa jo hetken pyörittämisen jälkeen lupaamaan ja on sitten tulilla.
ääni muuttu heti tasaiseksi, kun kääntää hanan kiinni, hana auki taas käy epätasaisesti vähän niinkuin röpöttäen.
kylmemmillä laitan suosiolla johdon päähän, jos aikaa vaan on.
ääni muuttu heti tasaiseksi, kun kääntää hanan kiinni, hana auki taas käy epätasaisesti vähän niinkuin röpöttäen.
kylmemmillä laitan suosiolla johdon päähän, jos aikaa vaan on.
B.H- Viestien lukumäärä: 475
jyrki kirjoitti:Kyllä tuota jatkossa käsitellään hellemmin ostotilanteessa oli eduksi tuo kylmä näki tuon kylmästä lähtökyvyn
Joo laitan tämän viestin tänne, ettei tule sanomista offtopikista tuolla bongaus puolella.
Talvi on hyvää aikaa traktorin ostolle, näkee missä kunnossa kone on kun narraa kylmästä käyntiin.
Itse kävin pari vuotta sitten katselemassa yhtä 1690 takapotkua, oli puhelimessa puhetta että tulen katsomaan ko. konetta niin eikös myyjä ajanut koneen sisälle yöksi, ennen sitä oli seisonut pihalla paksun lumikerroksen alla. Halusi tietysi peitellä miten huono lähtemään kylmästä.
Ei ne kaupat siitä jääneet kiinni, mutta kumminkin. Kyllä 1690:pikin lähtee ihan kohtuullisesti kylmästä käyntiin jos kaikki on ok.

taavettimies- Ylläpito
1490 lähtee nätisti "ekakierroksella" -15 pakkasella . Kovemmilla keleillä ei tällaiset eläkeläiset lähde
itse matkaan .
itse matkaan .
tv43- Viestien lukumäärä: 39
ei voi olla vaikuttamatta käyntihin lähtöhön että 1490 on taaveteista suurin polttoaineannos 13,0 cm3/r/min ,kun kuutosiskin on yhdentoista päälle, ja samoin 1394 11,2. tuo mun 996 lähtöö kyllä -20 asteessa parilla hehkutuksella käyntihin. sillä lähtee mielummin kun fordilla, koska peräöljyn kankeus ei taaveteis vaikuta juuri mitään.yleensä olen kyllä lämmittänyt raktorit ,mutta joskus tuloo äkkilähtöjä,eikä ehi lämmittämään.

Ulvila- Viestien lukumäärä: 118
Pakko ottaa keskusteltua aihetta takasin, mulla ei parane koskea kaasuun ollenkaan kun kylmänä veivaa käyntiin, eikä heti ekan pytyn heräämisen jälkeenkään, muuten tupettuu ja sammuu. Eli mitä vähemmän saa tavaraa sen "paremmin" lähtee käyntiin. Kone on vakio säädöissä. Ohjekirja kyllä pyytää painamaan kaasun pohjaan... Noh, ei mun parane tästä enempää, kun voi olla ihan eri kone kun saa sen kasalle uusilla venttiileillä ja uusilla suutinkärjillä varustettuna
Kiitos ja anteeksi.

ikilika- Viestien lukumäärä: 831
Ikä: 34
880 Imple,seissyt joulukuun alusta asti ja kesälaatua tankissa.
Kun pakkanen putos tammikuussa meillä -5 niin menin kokeileen n:3sec.starttausta ja käyntiin.
Jätin käymään tunniks et lataa akkua.
Kun pakkanen putos tammikuussa meillä -5 niin menin kokeileen n:3sec.starttausta ja käyntiin.
Jätin käymään tunniks et lataa akkua.
mitenkähä ne 1410/12 lähtöö tulille kun niis on oikeen kunnon syöttö pumppu jakaja pumppu on vähä sellaane kaasuttaja kun laitan ittelle 1490 :n niin siihe olis tarkootus muuttaa rivi pumppu jo senki takia ku ei tierä millä ainehella tulevaasuures ajetaha jakaja pumpus kun on poltto aine voitelu jaa taitaa karaata aiheesta

Ulvila- Viestien lukumäärä: 118
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 
Sivu 1 / 10
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa