Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 885 Selectamatic vetovastuksen tunnustelija

2 posters

Siirry alas

DB 885 Selectamatic vetovastuksen tunnustelija Empty DB 885 Selectamatic vetovastuksen tunnustelija

Viesti  DB_885 La Helmi 14 2015, 16:04

Pystyisikö mitenkään lukitsemaan sitä työntövarren kiinnityshaarukassa olevaa vetovastuksen säätöjousta, en oikein tykkää siitä kun käytän trukkinostinta niin nostossa haarukka tulee ulos 20-30mm jolloin haarukan piikit kippaavat selvästi.
Voisiko sen koko jousisysteemin ottaa  pois siitä perän päältä ja korvata kiinteillä korvakkeilla?
Jotenkin tuntuisi trukkinostinkäytössä paremmalta jos se korvake olisi kauempana edessäpäin jolloin työntövarren pituus olisi lähempänä nostovarsien pituutta ja trukkinostin nousisi samassa asennossa (pystyssä) koko matkan.
Toinen kysymys olisi jääketjujen vaatimasta tilasta renkaan ja lokasuojan välissä, minulla on nyt noin 15 cm väliä renkaan ja lokasuojan välissä (renkaat 14.9-28), suunnittelen vaihtavani tilalle 12.4-36 renkaat jolloin väliä jäisi vain noin 10 cm. Saako ketjuja niin tiukalle että ne sopivat pyörimään vielä hakkaamatta lokasuojiin?

DB_885

David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 Selectamatic vetovastuksen tunnustelija Empty Vs: DB 885 Selectamatic vetovastuksen tunnustelija

Viesti  erkki La Helmi 14 2015, 16:34

Työntövarren korvakkeelle ei ole lukitusta. Tuntuu aika hurjalta, jos se tosiaan tulee senttikaupalla ulos, koska tunnistinvaijerin venttiilin puolen päässä oleva vipu reagi jo millin suuruusluokan liikahduksiin.

Koko kappale on vain kuudella pultilla kiinni ulosottovaihteen päällä, eikä siinä ole mitään toimintoja mahapuolella, joten ei ole mitään estettä tekaista paksusta levystä siihen tilalle kantta, johon on hitsattuna kiinteä korvake ja tapinreikä alkuperäistä kauempana.  Jos levy on tarpeeksi paksu, niin sen saa kiinni alkuperäisillä pulteilla.

Jos riittää pelkästään korvakkeen jäykistäminen, niin se on kai helpoin tehdä niin, että avaa korvakkeen laipasta ne neljä pientä pulttia ja koputtaa korvakkeen ulos pesästään. Sisälläolevan puristusjousen voi korvata sopivalla ainesputken pätkällä.  

Tuli tuommoista mieleen.

DB:n 11-36 yleiset takapyörät ovat isomalla pulttijaolla, joten esim 990:n takapyörät eivät mene 885:ee heittämällä. En ole tuosta ihan varma , että onko 885:ttä ollut Suomessa 36 -tuumaisilla takapyörillä koskapa 11-32 on saman korkuinen tuon 13-28:n kanssa. Jos ketjut saa vedetty tiukalle, niin 10 sentin väli riittää. Voi vaatia hiukan näpräämistä että ne saa kirrattua niin hyvin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa