Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Varaosia 850 impleen

2 posters

Siirry alas

Varaosia 850 impleen Empty Varaosia 850 impleen

Viesti  David Br To Loka 18 2012, 08:03

Terve,
olisi tarkoitus tässä talven aikana tehdä pientä tilkitsemistä vm.60 impleen. Lähinnä hakusessa olisi yläpään tiivistesarja niin sais tota kannen välistä tursuavaa öljyä kuriin. Ei nyt sinänsä menoa haittaa, mutta olisi mukavampi jos säilyisi toi konepuoli vähän puhtaampana (ympäristökatasrofi niinkuin puolisoni asian ilmaisi). Näyttäis davideihin löytyvän moottoripuolelle suht hyvin osia, mutta 850 osat vähän nihkeemmässä tai sitten en vaan osaa etsiä oikeista paikoista. Käykö tähän mahdollisesti jostain muusta mallista osat ristiin (männänrenkaat, männät, sylinteriputket, venttiilit)?
Kiitoos.

David Br
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Varaosia 850 impleen Empty Vs: Varaosia 850 impleen

Viesti  outsider To Loka 18 2012, 10:01

850,880 ja 950:ssä on sama moottorilohko.
Myös kansi venttiileineen on sama.
850:ssä on on paksummat sylinteriputket.
Elikkä jos uusit putket ja männät ,niin voit laittaa siihen 880/950 tavarat sisään.

880/950 tiivistesarjat löytynee Suomestakin kuten myös moottoriremontin osat.(Pihlajaniemi/Marjakangas)
Davidbrownparts.com Englannissa myy toki kaikkea osaa mm 850 ylätiivistesarja 79£.Kysy myös Anterolta,koneliike Pihlajaniemi.
Muissa tyypeissä ei liene samaa kannentiivistettä kuin 850:ssä.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889

Takaisin alkuun Siirry alas

Varaosia 850 impleen Empty Vs: Varaosia 850 impleen

Viesti  David Br To Loka 18 2012, 15:19

Kiitokset näistä tiedoista.
Täytyykin ottaa toi kansi auki ennen tivareiden hankintaa ja katsoa minkäkokoista sylinteriä siellä sisällä on. Alakautta katsottuna putkissa vielä hoonausjäljet näkyvissä, niin mietinkin että olisiko mahdollisesti putkitusta tohon jo tehty.Kansi on ollut ainakin jossain vaiheessa koneesta irti kun näyttäis toi nykyinen reunoistaan yli tursuava tiiviste kuparisepän tekeleeltä. Minkäslaisiin momentteihin toi kansi tulisi kiristää ja tarviiko kannen aukomisessa jotain merkkikohtaista speciaali tietoa, vai onko ihan peruskauraa (koneitten kanssa siis roplannut aikaisemminkin).
Loistava foorumi! On tietoa ja haluja vastata aloittelevan traktoristin kysymyksien tulvaan (ja tuskin jää viimeiseksi kysymykseksi).

David Br
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Varaosia 850 impleen Empty Vs: Varaosia 850 impleen

Viesti  outsider To Loka 18 2012, 23:05

Onko mahdollisesti tehty koneremppa ja kansi jäänyt jälkikiristämättä.
Näihin on saatavissa kuparikannentiivistekin.

12,5kp on kannen kireys .Keskeltä poispäin kiristellään.
Kannen avaamisessa ei ole mitään erikoisjuttuja.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1889

Takaisin alkuun Siirry alas

Varaosia 850 impleen Empty Vs: Varaosia 850 impleen

Viesti  Tessu Pe Loka 26 2012, 23:52

Ai jaa eikös ne tiivarit enää olekkaan kuparia?
Viel joskus -70 luvulla kun hommattiin 900 Taaviin tiivaria niin kuparia se aina oli,no onhan ne autoissakin ollu jo pitkään muuta,en sitte tiedä kestosta? kaveri kyl sano että kupari ois aina parempi?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1877
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa