Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1694 carraro vetoakseliremppa

5 posters

Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni Pe Tammi 27 2012, 16:33

1694:sen etupään vetoakselista laukesi ristikko No Raidetanko ja ohjaussylinteri on jo irroitettu.Olkatappien päältä kannet aukaistu ja tappien jenkaan sopiva pultti hommattu (M16 1,5 nousulla ).Onkohan tuossa mitään erikoista huomioitavaa confused .Kaiketi irtoaa kun olkatapit saa irti.Ristikko on irti poikki.Onkohan navan erikosmutteriin käypiä avaimia saatavilla Question Akseli lienee malliltaan AE3.

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Gary Grand La Tammi 28 2012, 09:01

Tuota akselimutterin avainta on varmaan saatavillakin(jostain..), mutta itse tein sen akseliremonttia varten.
Ei ollut paha homma kun löysin sopivaa putkea( Chevyn kardaani Laughing ), johon laikkakoneella sopivat hahlot ja niihin hitsillä pienet latanpätkät. Olipa kätevä vääntää haarukan reiistä putkenpätkällä.. Very Happy
En tiedä onko sulla siinä 4-, 6- vai 8-hahloinen mutteri, mulla oli 6-lovinen joka ei välttämättä ole alkuperäinen.
Gary Grand
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 51
Paikkakunta : Petäjävesi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni La Tammi 28 2012, 10:36

Kiitos avaimenrakennusvinkistä Very Happy Noinhan se tosiaan paraiten käy, että hitsaa latanpalat , eikä ala putkea muotoilemaan mutterin mukaiseksi.

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Rokressi La Tammi 28 2012, 10:48

Onko tuolla muuten kyse samaisesta avaimesta?
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=45415&sid=8af45a8e88018dbe7fb7ac38d0de7838

Rokressi

Viestien lukumäärä : 129

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Gary Grand La Tammi 28 2012, 12:57

Juuri samasta avaimesta on masinistipalstan linkissä kyse. Tuo momentti mitä siellä käsittelevät kuulostaa kyllä melko ihmeelliseltä Shocked Itse tempaisin kahdenkäden otteella mutterin auki metrin-puolentoista jatkovarrella...

Tai sitten voimaa vaan on enemmän kuin noissa kahdessa satakilosessa köriläässä Cool
Tietysti jos osat on puhdistettu hyvin ja laitettu kunnon lukitteella kiinni, niin tilanne on tuo. Vaatii lämpöä 200-300 astetta, minkä jälkeen ei olekaan enää kiinni.

Tuo minun avain oli materiaaleiltaan kyllä huomattavasti pehmeämpää. Ihan tavan lattaa ja kardaaniputkea kahden millin seinällä Suspect Mutta kuudella palalla.
Gary Grand
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 51
Paikkakunta : Petäjävesi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty vs:1694 carraro vetoakseli

Viesti  ttah La Tammi 28 2012, 20:06

Minä voin tehdä noita avaimia tarvitseville jos vaan saan tarkat mitat eihän toi tarvi muuta kun jakopöydän jyrsimeen ja ainesputkea ja vähän lattaa

ttah

Viestien lukumäärä : 68
Ikä : 54
Paikkakunta : kemiö

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni Su Tammi 29 2012, 20:27

Vähän nitkahti remppa eteenpäin tänään, vaikka kone oli 23 astetta pakkasella yön jäljiltä. Alempi olkatappi oli tosi tiukalla mutta metrin jatkovarrella kun ulosvetäjän mutteria väänsi niin pikkuhiljaa paukahdellen irtosi. Vein napamötikän pannuhuoneeseen lämpiämään, niin sai öljyt ulos What a Face Ulompi vetoakselin puolikas irtosikin helposti, oli vain yhden lukkorenkaan takana.Vetakselin ja akselistefat saisi näillä purkamisilla jo vaihdettua mutta siellä on vielä iso stefa jossain laakerien takana. Näinköhän sen esille saaminen vaatii hakamutterin avaamista Question

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Gary Grand Ma Tammi 30 2012, 10:23

Tuossahan tuo minun rojektiin liittyvä kuva on.
1694 carraro vetoakseliremppa Picture
Gary Grand
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 51
Paikkakunta : Petäjävesi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni Ma Tammi 30 2012, 11:02

Selkeä kuva Very Happy Mielenkiintoinen ratkaisu sisemmän vetoakselin laakerin jättäminen kuivalle puolelle Rolling Eyes Kestänyt kuitenkin oli, vaikka jo pahasti rahisee.Täytyy vähän harkita purkaako kaiken.Ei ole tähän mennessä vuotanut isommalta stefalta mutta kyllä sielläkin varmaan vajaat 30v. aikaa on tehtävänsä tehnyt happy
Ulompi vetoakseli , ristikot väipalaloineen,olkatapin laakerit ja vetoakselistefat ainakin täytyy uusia.

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni Pe Helmi 03 2012, 07:45

Alkaa pikkuhiljaa olla osat hankittuna.Purkaamolta tuli hyväkuntoinen 1690:n vetoakseli kokonaisena.Strategiset mitat on kohdillaan (boorit, laakerin ja tiivisteen kohdat) mutta akseli sinällään on huomattavasti ohuempi 1690:ssä.
Ulompi akseli 30mm (1694:ssä 37mm) ja sisempi 33mm (1694 36 mm). Lieneekö noita katkennut, kun on noin paljon paksunnettu?
1694 carraro vetoakseliremppa 9489730/IMG][/URL]

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Gary Grand Pe Helmi 03 2012, 08:18

Tuo sun kuva ja tieto mistä nuo akselit on, oli mielenkiintoinen. Mulla on -83 1490:n akselissa samanlainen pari. Shocked
Mun käsityksen mukaan kuitenkin tuo ohennettu olisi uudempi. Joko ovat lisänneet kevennyksen sulakkeeksi, tai sitten vain kehittäneet valmistustaan. Tuohon kevennettyyn oli tehty mm. tasauspyörästön pään pooritus mankeloimalla, vanhaan jyrsimällä. Uudempi siis siltä osin lujempi(ja halvempi..)
Luulen että nuo kevennyksetkin on tehty pääosin jo takomossa, jolloin sen heikentävä vaikutus saattaakin olla minimaalinen. Todennäköisesti tuossa kohtaa on hyvä olla vetoakselissa joustavampi alue, jolla päinvastoin saadaankin lisää kestoa.
Vastaava kevennys oli minulla sisemmässäkin tikussa.

Omaan oli joku pelle peloton laittanut toisen puolen vetariin ristikot hitsillä kiinni, mutta onneksi melko lähiaikoina, niin olivat vielä hyvässä kunnossa. Uusi vetoakseli kun olisi maksanut 700€ Pälkäneellä. Jätän tässä vaiheessa uusimatta.
Gary Grand
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 51
Paikkakunta : Petäjävesi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  otsoni Pe Helmi 03 2012, 08:52

Hyvinkin voi olla purkaamolta hankittu uudempaa valmistetta.Keritty jo vaihtaa joskus.Boorit kun otit puheeksi niin molemmissa on sisäakselin boorit valssattu ja ulkopuolisen jyrsitty.
ps. viimeinkin sai kuvan liitämisen onnistumaan Very Happy

otsoni

Viestien lukumäärä : 427

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Masa87 La Helmi 04 2012, 00:03

ainaki 1390 käy volkkarin kampiakselin pultti tuohon olokatappiin siis se mikä pittää hihnapyöriä paikallaan, mutta se on vissiin 1390:ssä m14. Veli-Matti tietää paremmin

Masa87

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 36
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1694 carraro vetoakseliremppa Empty Vs: 1694 carraro vetoakseliremppa

Viesti  Gary Grand Ma Helmi 06 2012, 09:07

Masa87 kirjoitti:ainaki 1390 käy volkkarin kampiakselin pultti tuohon olokatappiin siis se mikä pittää hihnapyöriä paikallaan, mutta se on vissiin 1390:ssä m14. Veli-Matti tietää paremmin
En tiedä miten nämä alunperin on olleet, mutta mulla oli 1490:n akselissa ylätappi eri kierteellä, kuin alatappi.(M14 ja M16, en muista kumpi oli kumpi..)
Ja samalla tavalla kummallakin puolella. Mad Kaikki tapit huonossa hapessa ja pyörineet niin laakerin sisältä, kuin akseliputkessa. pig Tuntuivat olevan kaikenlisäksi melko pehmeää tavaraa.
Gary Grand
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 51
Paikkakunta : Petäjävesi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa