Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

öljyt

2 posters

Siirry alas

öljyt Empty öljyt

Viesti  carco Ti Joulu 20 2011, 16:33

Mitä öljyjä ootte pitäneet 990 tavetin konneessa?Ite oon pitäny 10w-30 telvakkia tai monitraa kesät ja talavet.Paukkupakkasilla oon ollu ajamatta.

carco
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

öljyt Empty Vs: öljyt

Viesti  ikilika Ti Joulu 20 2011, 17:34

Itellä on 1394:n koneessa 5w-40 öljyt. Joka on turhaa kyllä, mut tulipa aikanaan kansirempan jälkeen laitettua kun kattelin ettei oo pikipaskaa koneessa niin arvasin laittaa... Ja pakkasilla öljynpainevalo sammuu jo startatessa, kun ennen 10w-30 öljyillä se sammui vasta koneen käynnistyessä. Minun pienillä ajotunneilla ei ole väliä maksaako öljy 30e vai 60e happy Ompahan alitajunnassa edes öljypuolen toimivuuden varmistus. Laatikossa ja kaikissa muissa paikoissa on shell donax 5w-30. Etukuormain nopeutui kylmällä melkoisesti notkeempien öljyjen myötä. En kadu, enkä kenellekkään noita varsinaisesti suosittele, kerron vaan oman kokemuksen. Jarrunesteenä kuuluisi olla LHM vihreetä citikan mineraali-hydrauliöljyä, minulla on ohutta mineraalipohjaista ATF automaattilaatikkoöljyä. Toimii sekin eikä syö tiivisteitä niinkuin perus jarruneste tekee.
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 46
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

öljyt Empty Vs: öljyt

Viesti  erkki Ti Joulu 20 2011, 18:06

10W30 Castrolia, 10W30 Monitraa, 15W40 Delvaccia, vähän mitä on kulloinkin sattunut olemaan. Kaikki pelittää, myös pakkasella. Kuutosessa on niin pitkä öljykanava kammessa, että se on kuulemma tarkempi kylmän pään viskositeetista tai pitäisi antaa sille webastoa riittävästi ennen paukkupakkasstarttia.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ti Joulu 20 2011, 20:30, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5033

Takaisin alkuun Siirry alas

öljyt Empty Vs: öljyt

Viesti  carco Ti Joulu 20 2011, 20:24

Kiitos hyvistä kokemuksista ja tiioista.10w30 öljyllä näättäs hyvin pärjeevän.Oon pitäny tunnin pari roekassa kun pakkanen noosoo yl 5 astetta jotenka siästää varmaan kummasti vanahoo konetta.Hyvvee joolua kaekille taavettimiehille.

carco
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa