Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

990 moottori remontti

4 posters

Siirry alas

990 moottori remontti Empty 990 moottori remontti

Viesti  selecta Pe Joulu 09 2011, 13:25

terve, 990:n moottori on alkanut huohottaa ja savutella. Tuli mieleen jos tekisin sellaisen halvemman ei niin täydellisen koneremontin. Eli kk ja runkolaakerit+kammen hionta ja yläpäähän mrengas satsi tai mahdollisesti myös männät. Ajattelin että jos ei tarvitsisi alkaa poraamaan/putkittamaan lohkoa. Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä putket näyttivät melko hyväkuntoisilta ei ollu pykälää putken ylälaidassa. Mahtaisiko selvitä pelkällä hoonauksella?

selecta
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  käyttäjä Pe Joulu 09 2011, 13:29

Siltähän tuo kuulostas että hoonaus vaan putkille...

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  erkki Pe Joulu 09 2011, 13:44

Oman 1200 hoonasin ja rengastin. Laakeriliuskat ja kammenkaulat oli ihan hyvän näköiset, joten niille ei tehty mitään, nippuun vaan ja kovaa ajoa. Katso että männät on ehyet eikä urat hakkautunut väljiksi. Venttiilit kannattaa hioa kun kansi on auki. Starttipilottia oli aikaisemmassa elämässä käytetty sen verran reippasti että oli renkaita poikki.

Rempasta on nyt muutama vuosi ja kaikki pelaa niinkuin pitääkin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  outsider Pe Joulu 09 2011, 17:17

Tuohan on jo melkein täysremontti.
Onko minkävuotinen selecta ? -68 tuli vasta kuivaputkikoneet.
Aukaisin just 990implen koneen ihan vain varmuuden vuoksi kun on entisöinti menossa.
Kone kävi ihan ok.Mutta löytyi kuitenkin yksi rikkonainen mäntä,oli ykkös-ja kakkosmännänrenkaan väli murtunut osin.
Liekö syynä pilotti tai koneremontin yhteydessä jätetty pieni porras putken yläpäähän.

Viisaat suosittelee jollei saa hoonaamalla pykälää yläpäästä pois ,niin uuden ylimmäisen männänrenkaan yläreunaan pieni viiste esim lamellilaikalla.

Lohkoahan ei tarvi irroittaa jollei vuotoja eikä kampi tarvi hiontaa.
Ykkös- ja kolmosrunkolaakeriahan ei pysty vaihtamaan lohko kiinni.

Ostin muuten amerikoista muutaman satsin alkuperäislaakereita standardikokoa jos semmoisille tulee tarvis.Sopuhintaan lähtee.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1887

Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  taavettimies Pe Joulu 09 2011, 18:55

Oli tuossa vanhemman taavettimiehen kanssa puhetta asiasta, hänen mielipiteensä oli ettei kannata laittaa mrenkaita "soikeisiin putkiin" vaan samantien sitten uusi poraus lohkoon/putkitus.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  selecta Pe Joulu 09 2011, 18:59

-69 malli on.

Kiitoksia kaikille neuvoista!

selecta
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

990 moottori remontti Empty Vs: 990 moottori remontti

Viesti  erkki La Joulu 10 2011, 09:53

69-malli on lohkoon porattu 100 mm iskulla oleva moottori. Ei siis ole vaihdettavia putkia. Pytyn yläpään pykälästä näkee miten kulunut moottori on. Jos se huohottaa kovasti niin saattaa olla männänrengas /renkaita poikki ja senpä näkee kun vetää männät ulos. Itte olen rengastanut aika kuluneitakin moottoreita ja ne on kyllä pelanneet kun vaan männänrenkaan urat on olleet kunnossa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5029

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa