Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

international b275

5 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty öljyä

Viesti  Tessu Ti Loka 05 2010, 00:40

samalla lailla käskee mun ohjekirjat laittaa Cormikkiin vaihteistoon/vetopyörästöön MOOTTORIÖLJYÄ ei muuta,niin ja se hydrauliikkahan on näissä vanhoissa traktoreissa sama kuin että siellä kiertää se öljy mikä lootassa on ei siellä ole erillistä hydrauliikka tankkia kuten uudemmissa.
Itse olen laittanu aina sitä sinne mitä ohjekirjat ym neuvoo,aineet tietty on muuttunu vuosikymmenien saatossa MUTTA käykö kaikki vanhaan? esim.synteettisiä öljyjä ei varmaan kannata laitella vanhoihin voipi tiivisteet ja moska lähteä liikkeelle ja tukkia voitelukanavat.
Pääperiaate tietty on se että öljy on puhdasta ja sitä on riittävästi jos se on emulsiota veden kanssa ei se enää voitele ja sama on alhaisilla pinnoilla imaseepi pumput tyhjää ja voiteluun tulee katkos,tarkistappas samalla muuten se OHJAUSVAIHTEEN öljy meillä oli vettä seassa ja talvella ratti ei kääntynykkään toiseen suuntaa,avattiin sivulaippa ja putsattiin ja sinne laitelin hypoidit ja pelannu on taispa olla viel notkeeöljy kun on niin pirun herkkä käännellä,kyllä se siitä kun aikansa laittelee sama oli meilläkin.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1875
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty Vs: international b275

Viesti  luukkone Ti Loka 05 2010, 08:35

Juu tota kyl tos mun raktorissa on hydraulikalle oma tila öljyille et ei ota v-laatikosta öljyä vaan heti penkin takana on täyttöroppu. sit laatikon ja tasauspyörästön roppu löytyy vaihdekepin vierestä. tyhjennysproppuja on kaksi v-laatikon alla ja aivan takana ulosotto akselin alapuolella. Hydrauliikka öljyt tyhjennetään kun otetaan hyd putken jatkoliitoksesta klemmarit auki niin tulee öljyt pihalle. Näin minä ainaskin olen käsittänyt tämän, korjatkaa ihmeessä jos olen aivan pihalla jälleen kerran. Very Happy

luukkone

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty no just joo

Viesti  Tessu Ke Loka 06 2010, 00:52

Ja mä kun olen luullu et sieltä perästä on yhteys lootaan aivan kuten taavetissakin,empä ole ikinä availlu ja katellu millasta siel sisäl on ja tuo englaninkielinen opuskin hieman vaikee tulkita mut äsken sitä kun kattelin niin KYLLÄ se antas B-275 natikkaan hydrauliikka tilavuuden 5.4 gallonaa,aivan kun Ameriikassa ollaan ei siel litroja ole.
Hei mut meneeks sinne sit normihydrauliikka öljyä vai mitä? ilmankos se perä oli AIVAN kantta myöden täynnä kun tuo traktori meille tuli öljyt oli kaikki kuulemma vaihdettu? joo ja joku laittanu et koneeseen menee 6-7L!! no ei kyl menny tais mennä entiselkin omistajall gallonat ja litrat sekasi.
Ilmankos siel peräs ei ole muuta kuin täyttöproppu aijaa et setyhjennetään siitä letkun kohasta.
No perhana jos eilen ois kuollu en ois totakaan tienny taavetissa kun kiertää sama öljy joka paikassa ja se on hypoidia,niin ja jos olis kippaavaperäkärry niin etpäs otakaan ulos öljyä molemmista raksoista muutes on sit öljyt sekasin noin ennenvanhaan kävi monella,ei kyl ole taavetissa ees hydrauliikalle ulosottoa mut IH.s on.
Mites sulla irrottaa muutes kytkin tos kun ei oikei hyvin tuppaa rattaat rallattamaan vastakkain jos ei polje kahesti.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1875
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty Vs: international b275

Viesti  luukkone Ke Loka 06 2010, 09:59

No niin. Minulla ei ole hydraulikan ulosottoa. Näyttäis siltä et tää meikäläisen malli on jotain muuta kuin normaalit 275 natikat.Mulla on esimerkiksi siirtopumppu syöttöpumpun kyljessä kun yleensä se on moottorinlohkossa kiinni. Öljyistä sen verran et moottoriin menee mun kirjan mukaan 7,6 litraa mut vähemmän meni mittatikun mukaan. Hydraulikaan menee n.11litraa eli täyttötulpan alareunaan asti. Ja ohjekirjan mukaan tavallista mootoriöljyä myös hydraulikkaan. Vaihteistoon käskettiin laittaa 80w vaihteistoöljyä sitäkin menee kirjanmukaan yli 20l mut oikealla puolella astinlaudan alla on tarkistustulppa joten eipäs sinnekkään mennyt noin paljoa. Kytkin toimiin ensimmäisellä painalluksella ja näyttäis jopa toimivan hyvin.(onkin ainoa kohta joka on toiminut) Nyt tuli ostettua uudet suuttimet niin toivon/uskon että toi kylmäkäynnistyskin alkaa toimimaan kunnolla. Vielä on ongelmia suuttiminen kanssa kun eivät irronneet suutinrungoista irti mut ovat viimeyön lionneet naftassa joten illalla näkee sit kuinkas äijälle käy. Tuli tos selville et raktori on seissyt ainaskin 15 vuotta et ihme et on toiminut noinkin hyvin. No alkaa olemaan kaikki uutta niin mikäs siinnä on lumia lykätä kun naapurit kattelee et onpas toi naapuri ostanut komian pelin. Vuosimalli on muuten 1964. Very Happy

luukkone

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty Vs: international b275

Viesti  ikilika Ke Loka 06 2010, 21:57

Muistat vaan kärkien vaihdon jälkeen käyttää ne suuttimet jossain testerissä että saat aukeamis paineet kohdalleen... Wink
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 46
Paikkakunta : eurajoki

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty Vs: international b275

Viesti  luukkone Ke Loka 06 2010, 23:20

Eipä tullut käytettyä missään penkissä suuttimia ja nyt lähtee hienosti käymään ja uudet öljytkin teki tehtävänsä ja alkoi stefasta tihkuttamaan öljyä pihalle. Mahtaakohan stefan saada vaihdettua ilman moottorin irroitusta? Olisko jollain kokemuksia kyseisestä asiasta?

luukkone

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

international b275 - Sivu 2 Empty Vs: international b275

Viesti  luukkone La Loka 09 2010, 00:29

Noniin sain vihdoin muutaman kuvan osoitteeseen. http://luukkone.kuvablogi.com käykää kommentoimassa laittelen lisää projektista taas kun kerkeän.

luukkone

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Länsi-Turunmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa