Implen ohjaustehostin
3 posters
Sivu 1 / 1
Implen ohjaustehostin
Mielenkiintoinen yksityiskohta että impleenkin ollu lisävarusteena putkiohjaustehostin saatava uutena
harvassa implessä kumminkaan moista asennettu etukuormaaja käytössä varmaan olisi tarpeellinen ollu
harvassa implessä kumminkaan moista asennettu etukuormaaja käytössä varmaan olisi tarpeellinen ollu
Vieraili- Vierailija
Vs: Implen ohjaustehostin
joo kyllä se ohjaustehostin olisi poikaa vanhassa implessä.jostain luvin että vanhaan fordsoniinkin olisi saanut uutena jonkunlaisen ohjaustehostimen
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: Implen ohjaustehostin
Rahan puutteessa Suomeen tuotu enimmäkseen karvalakkimalleja.
Vieraili- Vierailija
Vs: Implen ohjaustehostin
täs meirän kylällä veljekset ostivat 60 luvun aluus uuren 990:n niin siinä oli ohjauksen tehostin. niin poijjat kuulemma otatti sen pois jotta saatihin hintaa purotettua.jotta kaikellaasta on tehty.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 174
Paikkakunta : alavus
Vs: Implen ohjaustehostin
myöhemmin saattoi varmasti kaduttaa, ottamatta kantaa siihen että kuinka ratkaisevasti se hinta sitten tipahti, ajattelisi ettei kovin mahdottomia. saattoihan tuo olla ratkaiseva koko kaupanteolle että sai koneen ulos liikkeestä. raha kun oli tiukassa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Implen ohjaustehostin
juteltihi tänään heinäpellolla erään taavettimiehen kaas siitä tehostaja implestä. on ne veljekset kuulemma saanehet kyntöaurat sillä tehostajan hinnalla käsittääkseni nuukuus on näytelly täs pää osaa. meirän kylän kovimmat mettät on siinä taloos.
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 174
Paikkakunta : alavus
Vs: Implen ohjaustehostin
Käteinen raha oli 60-luvulla harvinaista herkkua ja sitä käyteltiin säästeliäästi. Ruumiilliseen työhön tottuneelle oli ohjaustehostin turhaa höpötystä, kallis ja kaiken lisäksi se oli yksi rikkoontuva paikka lisää. Jos samalla hinnalla sai aurat niin on ihan selvää kumpi kannatti ostaa. Auratkin olivat niin kalliita, että 990:n kokoisiin traktoreihin ostettiin tavallisesti kaksisiipiset aurat ja 270 senttinen linkkusampo-äes ja niillä pärjäilikin jo pitkälle.
Tiukka taloudenpito teki mm. sen, että 50-luvulla Zetor 25 myytiin enimmäkseen A-mallina pienillä takapyörillä. Pikkasen kalliimpi K-malli 13-28 takarenkailla oli paljon parempi traktori, mutta sitä ei silloin osattu monestikaan niin ajatella.
Piikkilangankiristäjään ei tainnut tulla kolmipistenostolaitetta koko uran aikana vaikka saman kokoisessa Allis-Chalmers 21:ssä sellainen oli. Ei olisi kuvitellut tuon niin paljoa maksavan, mutta kai siinä hintakisa oli sitten niin armottoman kova. Kolmipistenostolaite olisi parantanut piikkilangankiristäjän käyttöarvoa huomattavasti.
Muistan nähneeni ohjaustehostajan Super Majorissa joskus 60-luvulla. Pumppu pyöri kammen etupäästä kiilahihnoilla, joten sellainen jälkiasenteisen näköinen se oli.
Tiukka taloudenpito teki mm. sen, että 50-luvulla Zetor 25 myytiin enimmäkseen A-mallina pienillä takapyörillä. Pikkasen kalliimpi K-malli 13-28 takarenkailla oli paljon parempi traktori, mutta sitä ei silloin osattu monestikaan niin ajatella.
Piikkilangankiristäjään ei tainnut tulla kolmipistenostolaitetta koko uran aikana vaikka saman kokoisessa Allis-Chalmers 21:ssä sellainen oli. Ei olisi kuvitellut tuon niin paljoa maksavan, mutta kai siinä hintakisa oli sitten niin armottoman kova. Kolmipistenostolaite olisi parantanut piikkilangankiristäjän käyttöarvoa huomattavasti.
Muistan nähneeni ohjaustehostajan Super Majorissa joskus 60-luvulla. Pumppu pyöri kammen etupäästä kiilahihnoilla, joten sellainen jälkiasenteisen näköinen se oli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5028
Vs: Implen ohjaustehostin
juuri näissä mummoni super majoreissa ei ole tehostajaa kummassakaan,mutta talon vanhan majorin ohjaustanko on niin helvetin väljä ja muutekin majoria ei ole oikeastaan huollettu ikinä kunnolla mitä nyt öljyt ovat vaihtaneet niin siihenhän se jääkin toinen majori taas on iskussaan koska entinen omistaja oli huoltanut koneet kunnolla
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa