Starrti kuoli DB 995
4 posters
Sivu 1 / 1
Starrti kuoli DB 995
Moro
Kertokaa nyt mitkä johdot pitää tulla siihen starttiin kiinni siihen eli tuleeko muuta kun plus ja miinuskaapelit ja solenoidiin joka menee ylös virtalukolle??
On aika uusi startti ja yhtäkkiä se vaan sano klik klik eli sama kun akku ois tyhjä mutta sitä se ei ole ja kokeilin laittaa suoraan napoihin kaapelilla virtaa mutta mitään ei tapahdu
Eli onko startti sökö???
Siellä johtosarjassa roikku yks johto joka en tiedä mihin se kuuluu ja se tule ulos siitä putkesta startin lähellä jossa johdot kulkee....
Kertokaa nyt mitkä johdot pitää tulla siihen starttiin kiinni siihen eli tuleeko muuta kun plus ja miinuskaapelit ja solenoidiin joka menee ylös virtalukolle??
On aika uusi startti ja yhtäkkiä se vaan sano klik klik eli sama kun akku ois tyhjä mutta sitä se ei ole ja kokeilin laittaa suoraan napoihin kaapelilla virtaa mutta mitään ei tapahdu
Eli onko startti sökö???
Siellä johtosarjassa roikku yks johto joka en tiedä mihin se kuuluu ja se tule ulos siitä putkesta startin lähellä jossa johdot kulkee....
albert01- Viestien lukumäärä : 21
Vs: Starrti kuoli DB 995
Starttiin ei yleensä tule kun plus + ellei startin malli vaadi miinusta,toisissa pitää olla mutta sitä varten tainnu olla ihan pultti päädyssä mistä saa päätylevystä maadotettua kunnolla ettei pelkillä kasausruuveilla maadoita.
Onko maakaapeli hyvä ja kiinni kunnolla sama kuin akussa kengät?Johto putkessa voi olla plus syöttö kojetaululle,yleensä siitä samasta kohtaa ne lähtee ei suoraan akusta.
Startti pitää pyöriä kun sulkee ne kaksi solenoidin pulttia ja solenoidin vetää kun kosket siihen pienempään liittimeen plussalla jos mistän ei tapahdu mitään on kyllä joku vika startissa ja/tai solenoidissakin.
Ei auta muu kun purkaa ja kattoa, startti lie joku tarvikemalli? niissä ollu juurikin tuommosia ongelmia mitä lukenu täältä ja kattonu youtubesta
Onko maakaapeli hyvä ja kiinni kunnolla sama kuin akussa kengät?Johto putkessa voi olla plus syöttö kojetaululle,yleensä siitä samasta kohtaa ne lähtee ei suoraan akusta.
Startti pitää pyöriä kun sulkee ne kaksi solenoidin pulttia ja solenoidin vetää kun kosket siihen pienempään liittimeen plussalla jos mistän ei tapahdu mitään on kyllä joku vika startissa ja/tai solenoidissakin.
Ei auta muu kun purkaa ja kattoa, startti lie joku tarvikemalli? niissä ollu juurikin tuommosia ongelmia mitä lukenu täältä ja kattonu youtubesta
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1923
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Starrti kuoli DB 995
Solenoidille tulee ylempään napaan akulta iso + kaapeli, ja samasta navasta lähtee johtosarjaan pienempiä + kaapeleita eteenpäin, esim virtalukon lähtevä syöttövirta, sekä laturilta tuleva latausvirran B+ johdin.
Ja solenoidin pieneen lattaliittimeen tulee virtalukolta herätevirta.
Sekä starttimoottorin päädystä mahdollisesti on ( aika yleisesti ) myös starttimoottorin hiilipäädyn maadoitus.
Ja solenoidin pieneen lattaliittimeen tulee virtalukolta herätevirta.
Sekä starttimoottorin päädystä mahdollisesti on ( aika yleisesti ) myös starttimoottorin hiilipäädyn maadoitus.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Starrti kuoli DB 995
Surahtaako startti kun annat virtaa solenoidin päässä olevasta plusnavasta siihen toiseen napaan? Silloin solenoidi ei vedä, mutta moottori saa virran oikoteitä pitkin ja sen pitää surahtaa. Älä kokeile ihan ohuella piuhalla ettei pala näpit. Apukaapelilla sen voi testata ihan hyvin.
Jos moottori surahtaa, niin vika pystyy olemaan solenoidissa, mikä on varsin harvinaista, mutta ei täysin mahdotonta.
Tuo naks naks ilmiö on kyllä tosin usein seurausta siitä, että: akunkengän ja akun navan välinen liitos on hapettunut, akunkengän ja johdon välinen liitos on hapettunut, maajohdon ja rungon välinen liitos on hapettunut, ilmanputsarin telineen ja rungon välinen liitos on hapettunut tai starttiin tulevan maajohdon kiinnitys runkoon on hapettunut.
Jos moottori surahtaa, niin vika pystyy olemaan solenoidissa, mikä on varsin harvinaista, mutta ei täysin mahdotonta.
Tuo naks naks ilmiö on kyllä tosin usein seurausta siitä, että: akunkengän ja akun navan välinen liitos on hapettunut, akunkengän ja johdon välinen liitos on hapettunut, maajohdon ja rungon välinen liitos on hapettunut, ilmanputsarin telineen ja rungon välinen liitos on hapettunut tai starttiin tulevan maajohdon kiinnitys runkoon on hapettunut.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5083
Vs: Starrti kuoli DB 995
Ja päällisin puolin katsottuna nuo liitoskohteet voi olla hvinkin puhtaan näköisiä .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Starrti kuoli DB 995
Olen kokeillut kaikki ja nyt ostin uuden startin ja sama juttu ja kun olen yrittännyt kiintolenkillä siinä solenoidin päässä niin ihan pikkasen kipinöi vaan...
Apu virta kaapelilla startti kyllä suhisee prkl..
ei muuta kun putsaamaan kaikki liitokset..
Apu virta kaapelilla startti kyllä suhisee prkl..
ei muuta kun putsaamaan kaikki liitokset..
albert01- Viestien lukumäärä : 21
Vs: Starrti kuoli DB 995
Toimiiko startit edes pöydällä? jotkui tarvike startit ollu mitä lie jo uutenakin,itte ainakin varmistan pyörimisen ennen kun kiinni ruuvaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1923
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Starrti kuoli DB 995
No niin nyt pelittää taas eli vika oli + akku kenkä navassa ja sen kun vaihdoin ja putsain kaikki liittimet niin kivasti hörrää taas
Kokein startti pöydällä ennen kuin laitoin se paikalle
No laiskuudesta taas tuli vähän maksaa kun en heti kattonut liitokset.....
Kokein startti pöydällä ennen kuin laitoin se paikalle
No laiskuudesta taas tuli vähän maksaa kun en heti kattonut liitokset.....
albert01- Viestien lukumäärä : 21
Vs: Starrti kuoli DB 995
Mutta 2 vuotta vanha tarvike startti ei toimii kunnolla edes pöydällä paksulla apukaapelilla eli olihan siinä jotain häikkää
albert01- Viestien lukumäärä : 21
Vs: Starrti kuoli DB 995
Jossain vinkuintiassa tehdyissä aparaateissa saattaa olla toleransseissa aika paljon toivomisen varaa. Jos se parivuotias startti ottaa virtaa vastaan hyvin mutta ei juuri jaksa pyöriä niin saattaa olla laakerointi pikkasen pielessä ja roottori alkanut hipoa kenttää kun puslat on hiukan kuluneet. Avaamalla saa aika paljon selville.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5083
albert01 likes this post
Vs: Starrti kuoli DB 995
Harmi vaan kun moni heittää sen alkuperäsen pois joka kannattais korjata,varsinkin monesti vaihtokoneessa tarvikestartti eikä alkuperänen enää seuraa mukana,moni ei edes tiedäkkään mitä paikallaan on.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1923
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Starrti kuoli DB 995
Joitain tarvikestartteja on hajonnut jo n. 10 starttauskerran jälkeen ....... Eli aivan satunnaiskäytössä ehkä voi mennä puolvuotta - vuoden ....albert01 kirjoitti:Mutta 2 vuotta vanha tarvike startti ei toimii kunnolla edes pöydällä paksulla apukaapelilla eli olihan siinä jotain häikkää
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2945
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa