990 selectamatic -71 tankin imuputki
+4
jusape
Riku
OlleK
Tomppa_T
8 posters
Sivu 1 / 1
990 selectamatic -71 tankin imuputki
Ilmeisesti tankin sisällä oleva imuputki ruostunut puhki. Onkohan kukaan vaihtanut uutta tai tehnyt uusiksi tankkiputkea?
Äkkiseltään en ainakaan netistä löytänyt varaosana uutta putkea.
Äkkiseltään en ainakaan netistä löytänyt varaosana uutta putkea.
Tomppa_T- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Imuputki on osa tankkia, eikä putkea ole ajateltu vaihdettavaksi. Putkeen ei pääse käsiksi ilman että tankkiin tedä iso reikä (pääty pois). Helpoin ratkaisu saattaa olla uuden putken rakentaminen tankin pohjatulpasta. Työnnä putki pari senttimetriä tankin pohjasta ylöspäin niin, että tankin pohjalle jää vähän tilaa lialle.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Juuri näin tein aikoinani, kun minulla oli DB 885 josta kyseinen putki alkoi antamaan ilmaa polttoaineen mukana lasikuppiin. Epäinen, että se murtuu polttoaineen loiskunnan vaikutuksesta siitä 90 ast käyrästä, jonka jälkeen se tulee tankin etuseinästä lävitse.OlleK kirjoitti:Imuputki on osa tankkia, eikä putkea ole ajateltu vaihdettavaksi. Putkeen ei pääse käsiksi ilman että tankkiin tedä iso reikä (pääty pois). Helpoin ratkaisu saattaa olla uuden putken rakentaminen tankin pohjatulpasta. Työnnä putki pari senttimetriä tankin pohjasta ylöspäin niin, että tankin pohjalle jää vähän tilaa lialle.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Ei se polttoaineen hölskynnästä murru.
Putki kun on ilmeisen messingillä juotettu tankin peltiin, niin on kovettunut juotoksen viereltä + se pitkähkö vapaana roikkuva, ilman tukea oleva pilli tankissa sisällä,
aikaa myöten ja koneen tärinöistä johtuen, yksinkertaisesti värinöistä johtuen, murtuu poreille.
Putki kun on ilmeisen messingillä juotettu tankin peltiin, niin on kovettunut juotoksen viereltä + se pitkähkö vapaana roikkuva, ilman tukea oleva pilli tankissa sisällä,
aikaa myöten ja koneen tärinöistä johtuen, yksinkertaisesti värinöistä johtuen, murtuu poreille.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Riku kirjoitti:Juuri näin tein aikoinani, kun minulla oli DB 885 josta kyseinen putki alkoi antamaan ilmaa polttoaineen mukana lasikuppiin. Epäinen, että se murtuu polttoaineen loiskunnan vaikutuksesta siitä 90 ast käyrästä, jonka jälkeen se tulee tankin etuseinästä lävitse.OlleK kirjoitti:Imuputki on osa tankkia, eikä putkea ole ajateltu vaihdettavaksi. Putkeen ei pääse käsiksi ilman että tankkiin tedä iso reikä (pääty pois). Helpoin ratkaisu saattaa olla uuden putken rakentaminen tankin pohjatulpasta. Työnnä putki pari senttimetriä tankin pohjasta ylöspäin niin, että tankin pohjalle jää vähän tilaa lialle.
Ok, pitänee tehdä itsekin samalla tavalla.
Miten teit putken läpiviennin siihen tulpan tilalle? Eli onko siihen olemassa jokin valmis osa tai holkki josta saa putken tiiviisti läpi?
Tomppa_T- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Mitään valmista ei ole satavana. Poraa reikä tankin pohjatulppaan ja työnnä sopiva putki reikään. Juota sen jälkeen putki kiinni tulppan ja rakenna sopiva liitos siirtopumpulle emevään putkeen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Tai jos löytyy pohjatulpan kokonen jenka jatkaa siitä sitten eteenpäin.
Oudoksuttaa tuo putki tankinsisälle,ei vanhemmissa ole tuommosta ja ei niistä mitään likaa tule kun jo sakkakupista sen voi poistaa ja suodattiemt hoitaa loput.
Sellanenkin tapaus kohdalleni tullu että juurikin se lika tankin pohjalla muhinu ja ruostuttanu liitoskohdan mennessään!
Oudoksuttaa tuo putki tankinsisälle,ei vanhemmissa ole tuommosta ja ei niistä mitään likaa tule kun jo sakkakupista sen voi poistaa ja suodattiemt hoitaa loput.
Sellanenkin tapaus kohdalleni tullu että juurikin se lika tankin pohjalla muhinu ja ruostuttanu liitoskohdan mennessään!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
1690:ssä on samalla varaosanumerolla oleva 1/8 BSP- kierretulppa tankkien yhdysputkessa kuin otsikon koneessa. Hydrauliikkaliikkeestä löytyi kyseisellä kierteellä oleva letkulähtö, millä sai asianmukaisen polttoaineen syötön vaihtamalla osan.Niitä oli erikokoisille letkuille.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Polttoaineen otto tankista yläkautta on kyllä melko yleien keksintö. En tiedä liekkö tuohon syynä roskien/veden välttäminen vai turvallisuuskysymys ettei koko tankillinen holahda kentälle jos käy jotain. Minun 1210 oli hankala tapaus, oli imuputkessa vikaa, ettei pystynyt ajamaan tankkia kovin tyhjäksi ja tankin sauma vuoti ylhäältä, ettei pystynyt tankkaan täyteen. Molemmat viat koprjautui tankin vaihdolla.
Kerrottakoon tällainen anekdootti. Sotaväen Proto ei oikein halunnut kulkea vaikka ainetta oli puoli tankkia, ilmat tuntuivat vaivaavan. Sitä metsässä ihmeteltiin, hyvä että päästiin pois. Jälkeenpäin kuultiin, että just tuollainen imuputki oli puhki.
Kerrottakoon tällainen anekdootti. Sotaväen Proto ei oikein halunnut kulkea vaikka ainetta oli puoli tankkia, ilmat tuntuivat vaivaavan. Sitä metsässä ihmeteltiin, hyvä että päästiin pois. Jälkeenpäin kuultiin, että just tuollainen imuputki oli puhki.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 selectamatic -71 tankin imuputki
Mulla ainakin 1390 ja 1690 taavissa ihan erilainen sydeemi. Niissähän saa väliputken irti. Jolloin kannattaa sitä imuputkea modata,ettei ime alimmaisia patskoja/vettä sieltä alhaalta väliputken alalaidasta. Typerä sijoitus imulle.otsoni kirjoitti:1690:ssä on samalla varaosanumerolla oleva 1/8 BSP- kierretulppa tankkien yhdysputkessa kuin otsikon koneessa. Hydrauliikkaliikkeestä löytyi kyseisellä kierteellä oleva letkulähtö, millä sai asianmukaisen polttoaineen syötön vaihtamalla osan.Niitä oli erikokoisille letkuille.
tuavitsonni- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Similar topics
» Taavetin tankin imuputki
» -61 950 hydrauliikan imuputki?
» Tankin vuoto
» DB 990 SELECTAMATIC
» DB 990 selectamatic
» -61 950 hydrauliikan imuputki?
» Tankin vuoto
» DB 990 SELECTAMATIC
» DB 990 selectamatic
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa