995
5 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 1
995
995 on ängetty talliin ja pikku syyshuoltoa ohjelmassa. Esiin tulee ongelmia ja kysymyksiä, joihin täältä löytynee vastaukset.
Mitähän osia tuossa lukitustapissa kuuluisi olla. Tästä ei löytynyt kuin tuo jousi ja kovettunut o-rengas ja irtoholkki. Onkohan osanumero 10 ja 11 segereitä?
Käyttövipu on jo aiemmilla farmareilla mennyt poikki.
Mitähän osia tuossa lukitustapissa kuuluisi olla. Tästä ei löytynyt kuin tuo jousi ja kovettunut o-rengas ja irtoholkki. Onkohan osanumero 10 ja 11 segereitä?
Käyttövipu on jo aiemmilla farmareilla mennyt poikki.
AceOfSpade- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 995
Tuo lukitus ei ole mikään välttämätön varuste. Kunhan tuo tapin reikä on tiiviist suljettu kone on siltä osin työkunnossa.
Jos on kyseessä museoentisöinti sitten se tietysti pitää laittaa.
Meillä oli 995 Taavi 28 vuotta, eikä tuota lukkoa käytetty kertaakaan. Joku peruste kyseiselle lukitsimelle on tietysti aikoinaan olut,
mutta on se jo 90 sarjasta jätetty pois
Jos on kyseessä museoentisöinti sitten se tietysti pitää laittaa.
Meillä oli 995 Taavi 28 vuotta, eikä tuota lukkoa käytetty kertaakaan. Joku peruste kyseiselle lukitsimelle on tietysti aikoinaan olut,
mutta on se jo 90 sarjasta jätetty pois
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 653
Vs: 995
Eiköhän tuossa ole niin sanotusti historian siipien havinaa. Säpille ei todellakaan ole todellista käyttöä. Itse asiassa taitaa olla jopa käyttö kielletty painavan kuorman kanssa ajellessa. Sitäpaitsi moni on vahingossa lukinnut sillä varret ylös ja sitten ihmetellyt kun "nostolaite ei toimi".
Varhaisimpien mallien kiväärinlukkotyyppiselle säpille taisi olla enemmänkin käyttöä, kun nostosylinterissä oli luonnostaan aina vuotavat metalliset männänrenkaat eikä ollut nostolaitteessa asennon tunnustelua. 25D:ssä, mitä joskus ajelin, niin oli lukko sekä ylä- että ala-asennolle. Käyttöohjeessa tosin kiellettiin sen alemman lukon käyttö.
Varhaisimpien mallien kiväärinlukkotyyppiselle säpille taisi olla enemmänkin käyttöä, kun nostosylinterissä oli luonnostaan aina vuotavat metalliset männänrenkaat eikä ollut nostolaitteessa asennon tunnustelua. 25D:ssä, mitä joskus ajelin, niin oli lukko sekä ylä- että ala-asennolle. Käyttöohjeessa tosin kiellettiin sen alemman lukon käyttö.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1589
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 995
Lähinnä tuo lukitus lie tarkoitettu, kun kone seisoksiin suuliin jättäessä työkone perässä, tai työkoneen remonttia / huoltoa varten, työkone ilmassa ollen.
Nuffieldinkin ohjekirjassa on kielletty nostolaitelukiuksen käyttö työkone perässä tiellä ajaen.
Nuffieldinkin ohjekirjassa on kielletty nostolaitelukiuksen käyttö työkone perässä tiellä ajaen.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2887
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: 995
Kiitos vastauksista. Tiivistin uusiksi ja laitoin lukitusrenkaan. Eiköhän se tuolla mene taas pitkään.
Minkälainen muuten pitäisi olla käsijarru tässä mallissa? Sen ovat aikaisemmat omistajat todenneet turhaksi lisävarusteeksi, kun on hävitetty kokonaan.
Käsijarrun käsittääkseni kuuluisi olla oikean käden puolella, mutta käyttääkö se jarrupolkimien kanssa samaa akselia, kun toisaalta olen kuullut puhuttavan käsijarruvaijereistakin?
Minkälainen muuten pitäisi olla käsijarru tässä mallissa? Sen ovat aikaisemmat omistajat todenneet turhaksi lisävarusteeksi, kun on hävitetty kokonaan.
Käsijarrun käsittääkseni kuuluisi olla oikean käden puolella, mutta käyttääkö se jarrupolkimien kanssa samaa akselia, kun toisaalta olen kuullut puhuttavan käsijarruvaijereistakin?
AceOfSpade- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 995
Ilman käsijarrua traktori on hankala aseteltava työkoneiden eteen ja hankala pysäköidä mäkeen, varsinkin raskaan perävaunun kanssa. Käsijarru on siis kaikkea muuta kuin tarpeeton. Istuimen oikealla puolella, samassa möhkäleessä jossa on laskeutumisnopeuden säätöruuvi, on läpimenevä reikä käsijarruvivulle. Siihen kuuluu pyöröteräksestä tehty tanko, jossa on yläpäähän taivutettu tartuntakahva ja varteen yhdelle taholle jyrsitty pyällys, jota vasten hankaa talttapäinen jousikuormitettu luisti vaakasuorassa suunnassa. Kun kahvaa kiertää, nousee luisti varren sileälle kantille ja kahvan voi sitten päästää alas.
Tangon alapäähän on sokalla lukittuna silmukka, johon on pujotettu pitkä vipu jarrupolkimien akselilta. Kun jarrukahvan vetää ylös, se painaa tuon vivun avulla ajojarrut kiinni.
Osia ei ehkä kannata itse alkaa tekemään. Purkuosat voi hyvinkin löytyä Pihlajaniemeltä Ylistarosta tai Järviseudun traktorilta Alajärveltä
Tangon alapäähän on sokalla lukittuna silmukka, johon on pujotettu pitkä vipu jarrupolkimien akselilta. Kun jarrukahvan vetää ylös, se painaa tuon vivun avulla ajojarrut kiinni.
Osia ei ehkä kannata itse alkaa tekemään. Purkuosat voi hyvinkin löytyä Pihlajaniemeltä Ylistarosta tai Järviseudun traktorilta Alajärveltä
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5028
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa