1390 nostolaitteen jyrinä
4 posters
Sivu 1 / 1
1390 nostolaitteen jyrinä
Mistähän johtuu kuormalla laskettaessa jyrinä ja nykiminen, ylösnosto toimii ihan hyvin.
daavidi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
Jos tulkitsin oireen oikein, niin se johtuu liian suuresta laskunopeudesta. Juuri painavien kuormien hallittua laskua varten nostolaitteessa on laskunopeuden säätö. Jos se on "täysillä", niin juurikin tuollaista nykimistä tapahtuu. Laskeutumisnopeutta säädetään penkin oikean puolen vipupaneelin etuosassa olevalla säätimellä. Kuvaa minulla nyt ei ole niin en pysty tarkemmin sanomaan. Ainakin uudessa traktorissa oli sitä osoittava tarra.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
Ei vaikuttanut laskunopeuden säätö oikeastaan mitään, vaikka säädin kaikkein hitaimmalle. Laskussa täytyy nostovipua vaan liikutella alaspäin tosi hitaasti.
daavidi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
1390:ssä on nopeudensäätöruuvin toiminta niin päin, että laskeutumisnopeus kasvaa kun ruuvia kierää kiinni päin. Ihan auki kierrettynä laskunopeus on toooosi hidas edellyttäen tietenkin, että systeemissä on kaikki osat paikallaan. Kokeile tuo vielä ennen kuin keksitään muita temppuja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
Kokeilin laskunopeussäätimen molemmat ääripäät eikä laskunopeuteen mitään vaikutusta. Ilmeisesti sisäkaluissa jotain rikkunut.
daavidi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 16
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
minulla ainakin raskaalla kyntöauralla toimii lasku paremmin kun valitsin on kyntöasennossa
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1390 nostolaitteen jyrinä
Varmaankin pitää kaivautua hytin alla oikean puolen polttoainetankin takana olevan lohkon äärelle. Siellä on peltiluukun takana mekanismi, jolla laskeutumisnopeuden säätö pitäisi toimia kun säätönappulaa pyörittää. En tiedä mahtaako sinne nähdä jos ei ota tankkia edestä pois.
Venttiili, joka säätää laskeutumisnopeutta on hydrauliikkalohkon kiinteä osa, joten mitään yksinkertaista vippaskonstia laskun hidastamiseen ei oikein ole. Kokeile tuota Pakki-nimimerkin kikkaa, eli käännä nostolaite "kyntöasentoon" eli vetovastussäädölle ja kokeile miten lasku silloin pelaa. On mahdollista ettei se juurikaan rytistele, mutta nostolaitteella on silloin vain kaksi asentoa, ylhäällä tai alhaalla.
Venttiili, joka säätää laskeutumisnopeutta on hydrauliikkalohkon kiinteä osa, joten mitään yksinkertaista vippaskonstia laskun hidastamiseen ei oikein ole. Kokeile tuota Pakki-nimimerkin kikkaa, eli käännä nostolaite "kyntöasentoon" eli vetovastussäädölle ja kokeile miten lasku silloin pelaa. On mahdollista ettei se juurikaan rytistele, mutta nostolaitteella on silloin vain kaksi asentoa, ylhäällä tai alhaalla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa