Ilmavaiva
3 posters
Sivu 1 / 1
Ilmavaiva
Taavettiin tuli joku outo vika, isohan se ei voi olla näin pienessä koneessa. Elikkäs, kun kone lämpenee niin se pirulainen vetää ilmaa jostain sisuksiinsa ja menohan loppu siihen.
Kaaleppi Kukkonen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Ilmavaiva
Mikä malli? Sammumisen jälkeen ilmattava ja siiten lähtee? Ei koskaan kylmänä?
kerro tarkemmin, niin voidaan päästä jäljille
kerro tarkemmin, niin voidaan päästä jäljille
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Ilmavaiva
990 SELECTAMATIC. Juu on ilmauksen jälkee taas meno jatkuu, mutta taas jonkin ajan päästä sammuu. Kylmänä kyllä käy
Kaaleppi Kukkonen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Ilmavaiva
Tankin imusihti ?
Siirtopumpun mahdollinen sihti ?
Itse polttoainesuodatin / suodattimet ?
Kuormituksesta / kierroksista riippuvainen vaiva viittaa em juttuihin.
Siirtopumpun mahdollinen sihti ?
Itse polttoainesuodatin / suodattimet ?
Kuormituksesta / kierroksista riippuvainen vaiva viittaa em juttuihin.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Ilmavaiva
Jos käy tyhjäkäyntiä kylmänä niin siihen ei paljon ruokaa tarvita, mutta jos pitää vetääkin jotain, niin kai se ilmoja vetää sittenkin?
Omassa kokemuspiirissä on jopa tukkeutunut putki tankilta siirtopumpulle sekä tietenkin tukkeutumassa oleva suodatin. Jos vetää ilmat vasta kovemmalla kuormalla, voi olla siirtopumppua käyttävä tappi kulunut liian lyhyeksi. Noista vika yleensä löytyy. Kerran oli yhden 990:n -72 mallinen yksilö, tankin imuputkessa jonkin kasvin jyvän muotoinen siemen, joka nousi välillä polttoaineen mukana tankin lähtö nippaan, jossa on niin pieni reikä, että siemen tukki sen täysin. Kylläpä oli hankala vika löytää. Ilmauksen jälkeen kävi aina vähän aikaa ja sammui sitten. Vaihdettiin jo siirtopumppukin kun kaikki muut kikat oli jo kokeiltu. Viimein kun kone sammui taas, otettiin auki myös tankin lähtöputki ihan mielenkiinnosta, niin siellä näkyi siemenen pylly reiän suulla. Se kun saatiin kaivettua pois niin kone on pelannut hyvin taas monta vuotta.
Omassa kokemuspiirissä on jopa tukkeutunut putki tankilta siirtopumpulle sekä tietenkin tukkeutumassa oleva suodatin. Jos vetää ilmat vasta kovemmalla kuormalla, voi olla siirtopumppua käyttävä tappi kulunut liian lyhyeksi. Noista vika yleensä löytyy. Kerran oli yhden 990:n -72 mallinen yksilö, tankin imuputkessa jonkin kasvin jyvän muotoinen siemen, joka nousi välillä polttoaineen mukana tankin lähtö nippaan, jossa on niin pieni reikä, että siemen tukki sen täysin. Kylläpä oli hankala vika löytää. Ilmauksen jälkeen kävi aina vähän aikaa ja sammui sitten. Vaihdettiin jo siirtopumppukin kun kaikki muut kikat oli jo kokeiltu. Viimein kun kone sammui taas, otettiin auki myös tankin lähtöputki ihan mielenkiinnosta, niin siellä näkyi siemenen pylly reiän suulla. Se kun saatiin kaivettua pois niin kone on pelannut hyvin taas monta vuotta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Kaaleppi Kukkonen likes this post
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa