Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB990 selectamatik hehku

5 posters

Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty DB990 selectamatik hehku

Viesti  resal Ma Marras 08 2021, 07:16

Ostin reilu kymmenen vuotta sitten db 900 selectamatikin. On ollut käytössä vain kesäaikana ja käynnistyy erittäin hyvin myös pikku pakkasella n.-5.
Tarkoitus olisi käyttää nyt myös talvella. Taavissa on toimiva lohkolämmitin, mutta ostin lisäksi uuden hehkun. Polttoaine hehkulle tulee suuttimien paluu puolelta. Jotkut on sanoneet, että kun hehkuttaa riittävän kauan, niin pitäisi  kuulua jonkilainen "poksahdus" kun polttoaine syttyy. Hehkutin n. 30 sekunttia, mutta mitään ääntä en kuullut. Mikä olisi riittävä aika pakkasella hehkuttaa?

resal

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  erkki Ma Marras 08 2021, 07:47

Taitaa olla 990 selectamatic se traktori? En usko että 900:ssa on ollut hehkua. Kun hehkussa avautuu polttoaineventtiili ja naftaa valuu kuumalle vastuslangalle niin se toisiin tosiaan hiukan tupsahtaa, mutta ei säännöllisesti joka kerta. Se saattaa siis syttyä rauhallisemminkin. Puoli minuuttia ja vajaan kymmenen sekuntia päällekin olen itte hehkuttanut. Hyvin lähtee sen jälkeen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5013

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  resal Ma Marras 08 2021, 07:57

Kyllä Taavi on 990 , eikä 900 niinkun tekstissä olen väärin kirjoittanut.

resal

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 23

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  mattkau Ma Marras 08 2021, 08:12

Niinkuin Erkki kirjoittaa, se hehku joskus pitää ääntä mutta joskus ei. Kaverilla on kaksi Fergua. Kolmeviitonen päästää ihan selvän pössäyksen liekin syttyessä Satakuusviitonen sen sijaan ei puhu mitään. Pitää vain uskoa, että puolen minuutin hehkutuksen jälkeen siellä on tulet. Ja näin on joka kerta molemmissa.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  Paulig Ma Marras 08 2021, 21:17

Asiaan liittyen ihmettelin 990:n hieman yskäisempää käynnistystä. Kesäkelissä ei mitään huomannut, mutta lähemmäs nollaa mennessä huomaa, pakkasella taas lohkolämmittimen kanssa ei mitään ongelmia.

No, kuitenkin; mittasin hehkulle menevää virtaa ja mittari näyttääkin pyöreät nollat. Eipä sitä muuten olisi huomannut, uutta hehkua kehiin
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  jouto Ti Marras 09 2021, 07:21

I am sorry, olen anteeksi, mutta onko uudemmassa DB AD4/49 -moottorissa imusarjahehku? Minulla on AD4/47 eli putkiprutku, eikä siinä ole mitään tuollaista. Ei edes eetteritulppaa huopineen, jommoinen oli samamoottorisessa Implessä.
t. Kauko Ollila

jouto

Viestien lukumäärä : 120

Takaisin alkuun Siirry alas

DB990 selectamatik hehku Empty Vs: DB990 selectamatik hehku

Viesti  erkki Ti Marras 09 2021, 07:33

Minulla on sellainen hytinä, että hehku tuli jossain vaiheessa vakiovarusteeksi tänne kylmään maahan tuotuihin traktoreihin. Omissa -67 mallisissa ei ole hehkua, mutta -74 mallisessa on. -67:ssa on vain kylmä tulppa imusarjassa hehkulle varatussa reiässä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa