Halkeamia etuakselipalkissa
4 posters
Sivu 1 / 1
Halkeamia etuakselipalkissa
Takaveto 1390:n etuakselipalkissa on pieniä halkeamia miltei joka hitsisauman vieressä, siis keskellä pitkittäin olevan keinutapin kiinnikkeen ja sen tukipalojen ympäristössä. Pitääkö olla huolissaan? Hitsatahan niitä varmaan pitäisi, onko mitään erikoisvinkkejä/kokemuksia?
Tauno1390- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 17
Vs: Halkeamia etuakselipalkissa
Juu, kyllä ne korjata pitää. Jos on mahdollisuus käyttää hiilitalttausta halkeamien avaamiseen niin sillä näkee taltatessa, että halkeama tulee pohjaan saakka avatuksi, mutta jos ei sellaista aparaattia ole lähimain, niin sitten vaan rälläkkä hyppysiin ja railot auki. Hitsaamisessa ei ole mitään erityistä niksiä. Tavallisilla lisäaineilla vaan ja virtaa sen verran että kaari palaa kunnolla. Aika harvoin kai noita murtumia näkee etuakselissa, mutta jos traktorilla on tehty paljon etukuormaustöitä niin kyllä se siinä aika tavalla rasittuu.
Älä edes kokeile hitsata avaamattomaan railoon. Siihen ei tule paljon tunkeumaa ja halkeama tulee pian uudesta hitsistä läpi.
Älä edes kokeile hitsata avaamattomaan railoon. Siihen ei tule paljon tunkeumaa ja halkeama tulee pian uudesta hitsistä läpi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5091
Vs: Halkeamia etuakselipalkissa
Naapurin 1390 etupalkki oli aika rujos kunnos, eikä ole etukuormaajaa ollut ....
Oli senverran jo koko peruspalkki mutkalla, joka suuntaan, olkatappikulmatkin oli takaviistoon, et ainoo järkivaihtoehto oli vaihtaa koko etupalkki toiseen.
Joka sekin hieman korjuuhitsattu mutta kohtuu okei suora vielä, mut nyt irtoakselin kysees ollen, oli helppo työstää, hartaasti aikansa laikkaa näytelen, kaikki paikallaan tehdyt pinta - korjuuhitsuut veks ja ne poreet ihan pohjia myöden auki, ja sit osoitella sinne OK48.00 tähtisadetikkua riittävästi ....
Oli senverran jo koko peruspalkki mutkalla, joka suuntaan, olkatappikulmatkin oli takaviistoon, et ainoo järkivaihtoehto oli vaihtaa koko etupalkki toiseen.
Joka sekin hieman korjuuhitsattu mutta kohtuu okei suora vielä, mut nyt irtoakselin kysees ollen, oli helppo työstää, hartaasti aikansa laikkaa näytelen, kaikki paikallaan tehdyt pinta - korjuuhitsuut veks ja ne poreet ihan pohjia myöden auki, ja sit osoitella sinne OK48.00 tähtisadetikkua riittävästi ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2955
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Halkeamia etuakselipalkissa
Jos korjaushitsaukset tekee hiukan liian myöhään, niin kyllä siihen ehtii tulemaan muodonmuutoksia vähän suuntaan jos toiseenkin. Hitsauksen vetelytkin tekee siihen vähän uusia muotoja, joten ei siitä tehdasuutta tule korjaamalla. Aurauskulmat ainakin pitää tarkistaa korjauksen jälkeen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5091
Vs: Halkeamia etuakselipalkissa
jusape kirjoitti:Naapurin 1390 etupalkki oli aika rujos kunnos, eikä ole etukuormaajaa ollut ....
Oli senverran jo koko peruspalkki mutkalla, joka suuntaan, olkatappikulmatkin oli takaviistoon, et ainoo järkivaihtoehto oli vaihtaa koko etupalkki toiseen.
Joka sekin hieman korjuuhitsattu mutta kohtuu okei suora vielä, mut nyt irtoakselin kysees ollen, oli helppo työstää, hartaasti aikansa laikkaa näytelen, kaikki paikallaan tehdyt pinta - korjuuhitsuut veks ja ne poreet ihan pohjia myöden auki, ja sit osoitella sinne OK48.00 tähtisadetikkua riittävästi ....
Menit hiomaan mun 16-kesäisenä tekemät korjuuhitsit pois Viimeisimmät tosiaan ennen akselin vaihtoa. Parempi sekin oli kuin ei ratkea mistään, kokonaan pilalla silloin.
Kyllä tuo akseli muuten aika ihme oli, jotenkin kylmästi langalla vedetty tehtaalla. Taavis ei ollu mitää kuormaajaa edes. Murtumia alkoi vaa tulla. Nykyisin tuossa 1390 alla 1690 takapotkun etuakseli. Siinä ei näy yhtään säröjä missään, vaikka +6000h ollu edellisen alla.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa