DB 900 korjausmanuaali
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 900 korjausmanuaali
Löytyisikö joltakulta korjausopusta dieselkoneiseen mark 2 ysisatkuun? Hajotuskuvat löysin netistä, mutta etenkin moottoriremonttia varten tarvisisaada tietoa.
Vs: DB 900 korjausmanuaali
https://drive.google.com/drive/folders/1-xgSK6RLL9muT5yMv_PrBKbLI1m93DwF
Tuolta löytyy manuaali. Suomeksihan näitä ei ole, että saa tyytyä sumujen saarten kielellä tehtyyn. Alussa on pitkät jorinat bensakoneiden korjailusta, mutta ne on hyvin pitkälle samanlaiset kuin dieselit, että ehkä kannattaa vilkuilla läpi myös. 25D, 30D ja 900D moottorit ovat hyvin pitkälle samaa tekoa keskenään. H-merkityt moottorit ovat DPA pumpulla. AD4/25H oli viimeisissä kaksviitosissa syksystä -57 kesään -58. CAD4/30H on ysisatasen moottori.
Tämähän ei ole pelkän moottorin korjauskirja vaan koko traktorin. Olisiko tästä apua.
Tuolta löytyy manuaali. Suomeksihan näitä ei ole, että saa tyytyä sumujen saarten kielellä tehtyyn. Alussa on pitkät jorinat bensakoneiden korjailusta, mutta ne on hyvin pitkälle samanlaiset kuin dieselit, että ehkä kannattaa vilkuilla läpi myös. 25D, 30D ja 900D moottorit ovat hyvin pitkälle samaa tekoa keskenään. H-merkityt moottorit ovat DPA pumpulla. AD4/25H oli viimeisissä kaksviitosissa syksystä -57 kesään -58. CAD4/30H on ysisatasen moottori.
Tämähän ei ole pelkän moottorin korjauskirja vaan koko traktorin. Olisiko tästä apua.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 900 korjausmanuaali
Kiitti, kyl toi varmaan vähän jeezaa. Tää on H-koneella ja J-malli mikä kaipaa manuaalia.
Vs: DB 900 korjausmanuaali
Yksi englantilainen, entinen DB huoltomies oli kovasti sitä mieltä, että ainakin 900MkII ja 950 ilman implematicia olisi samalla ohjaussimpukalla.
On vaikea keksiä miksi ohjausvaihde olisi vaihdettu erilaiseen kun traktoriin laitetaan implematic- hydrauliikka, joten on hyvä todennäköisyys, että simpukka sopii ristiin uudempienkin mallien kanssa. Ohjausakselin pituudessa ja ohjauspyörän kiinnityksessä saattaa olla eroja, mutta kyllä valettu kotelo todennäköisesti on sama.
Ohjausvaihteen kuoren hajoaminen johtuu tavallisesti siitä, että olka-akseleissa olvat kääntymiskulman rajoittimet ovat kulahtaneet tai murtuneet niin, että kun etupyörä putoaa sopivasti vaikka kynnösvakoon ja muljauttaa etupyörät poikittain, pääsee simpukan sisällä oleva vipu lyömään niin lujaa pohjaan, että kotelo murtuu.
Varmaan niitä hajoaa muistakin syistä joskus.
On vaikea keksiä miksi ohjausvaihde olisi vaihdettu erilaiseen kun traktoriin laitetaan implematic- hydrauliikka, joten on hyvä todennäköisyys, että simpukka sopii ristiin uudempienkin mallien kanssa. Ohjausakselin pituudessa ja ohjauspyörän kiinnityksessä saattaa olla eroja, mutta kyllä valettu kotelo todennäköisesti on sama.
Ohjausvaihteen kuoren hajoaminen johtuu tavallisesti siitä, että olka-akseleissa olvat kääntymiskulman rajoittimet ovat kulahtaneet tai murtuneet niin, että kun etupyörä putoaa sopivasti vaikka kynnösvakoon ja muljauttaa etupyörät poikittain, pääsee simpukan sisällä oleva vipu lyömään niin lujaa pohjaan, että kotelo murtuu.
Varmaan niitä hajoaa muistakin syistä joskus.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 900 korjausmanuaali
Kyllä meillä kävi ainakin 900 ja 850 Taavin simpukat sekasin ja oli samanlaiset,900 oli vuosia jotain -58 tai 59 ja 850 ON -61.
uudemmissa valkosissakin ne näyttäs samoilta paitti että ei ole simpukan öljylle täyttöproppua ollenkaan mitä suuresti ihmetelly...
Se että simpukka hajoaa johtuu juurikin siitä että ratti pyörähtää käsistä ja kääntymisrajottimet hajoaa sillon hajoaa simpukkakin joskus,luultavasti tässä meilläkin on hakannu yli varmasti useammt kerrat niin rikkoutuneet.
Jotenkin tuo simpukka kuulemma sellainen että olis voinu paremminkin suunnitella kun Taaveissa melkeen jokaisessa vanhassa ne on rikottu.
uudemmissa valkosissakin ne näyttäs samoilta paitti että ei ole simpukan öljylle täyttöproppua ollenkaan mitä suuresti ihmetelly...
Se että simpukka hajoaa johtuu juurikin siitä että ratti pyörähtää käsistä ja kääntymisrajottimet hajoaa sillon hajoaa simpukkakin joskus,luultavasti tässä meilläkin on hakannu yli varmasti useammt kerrat niin rikkoutuneet.
Jotenkin tuo simpukka kuulemma sellainen että olis voinu paremminkin suunnitella kun Taaveissa melkeen jokaisessa vanhassa ne on rikottu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa