O: DB 900 osia
5 posters
Sivu 1 / 1
O: DB 900 osia
MK2 ysisatku kaipaa osia. Vissiin Implen osat sopii aika hyvin. Alkuun tarve on ohjaussimpukalle.
Vs: O: DB 900 osia
Onkohan 900 Mark I vai Mark II? Mark II on uudempaa mallia, jossa ratti on suunnilleen keskellä kojelautaa ja sen simpukka saattaa olla vaihtokelpoinen 950:n kanssa mutta en ole varma tuosta. Mark I:ssä ratti on oikella keskilinjasta ja siinä on erilainen simpukka, joka taitaa olla ihan omanlaisensa. Onko haljennut kuori ?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5085
Vs: O: DB 900 osia
Mark 2 tuo on, kuten kirjoitinkin. Halki on juu, sekä kiinnityskorvista, että kotelosta ja poikkiakselin putkesta. Koitan miten Technoweld toimii tuossa. On metallipajan mukaan hitsaamatonta köykämiiniä.
Vs: O: DB 900 osia
Kyllä sinne käy melkeen jokainen kopittoman simpukka kunhan soveltaa,paitti jos täysin erilainen,paha vaan kun ehjiä ei ole missään.
meillä vaihettu 900 osat 850,oli se 900 koppakin kokonaan lohjennu irti kannesta niin siitä ei saanu kun osat.
Harmittaa kun noitaTaaveja maannu millon missäkin ladon takana ja sitten joku romuiivari vieny ja osat ties missä...
meillä vaihettu 900 osat 850,oli se 900 koppakin kokonaan lohjennu irti kannesta niin siitä ei saanu kun osat.
Harmittaa kun noitaTaaveja maannu millon missäkin ladon takana ja sitten joku romuiivari vieny ja osat ties missä...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: O: DB 900 osia
Koko simpukka on tuhannen paskana. Poikkiakseli on väärä ja ratkeillut erittäin pahasti. Simpukan metsästys jatkuu
Vs: O: DB 900 osia
Tuo on paha osa löytää,oli jo -80 luvulla kun itte etittiin,no sillon ei kyllä ollu nettejäkään.
Yksi naapuri ehdotti että laittaa vaikka Transiitin ohjaus simpukan,joo varmasti kannattaa rakennella jos muuta ei mistään saa,itellä kävi mielessä että tekis koko osan raudasta mutta mistä sitten osat jos kaikki sökönä...
Briteistä vissiin saa mutta hinnatkin voi pompata?
Yksi naapuri ehdotti että laittaa vaikka Transiitin ohjaus simpukan,joo varmasti kannattaa rakennella jos muuta ei mistään saa,itellä kävi mielessä että tekis koko osan raudasta mutta mistä sitten osat jos kaikki sökönä...
Briteistä vissiin saa mutta hinnatkin voi pompata?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: O: DB 900 osia
Siis en helvetissä ole mälläämässä sinne minkään Transitin osaa! Ennemmin sorvaan vaikka nyrkillä ja kyrvällä vanhasta ehjän kuin alan soveltamaan mitään!
Vs:O:DB 900 osia
Kävisikö tuohon sama kuin 880 selektaan?Minulla saattaisi olla tuollaisen lähes ehjät kuoret ja lisäksi poikittaisakseli.
pauli- David Brown : DB 880 Sel. vm.71
DBTCF:n jäsen nro : 27
Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Suolahti
Vs: O: DB 900 osia
En vielä elättele suuria toiveita, mutta yhdeltä tyypiltä löytyi lärvikirjan maailmasta Implen simpukka. Se olis mittojen puolesta passeli.
Vs: O: DB 900 osia
Hiukan kysymyksen vierestä, 850, 880 ja 950 impleissä on simpukka samalla varaosanumerolla.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: O: DB 900 osia
Kaikki nuo sinne käy oli sitten imple tai muu ja taitaapi nähdä kiinnityksestä käykö vai ei... joo ja en sanonutkaan että sinne pitää laittaa joku mitä joutuu soveltamaan,mulle vaan aikoinaan sanottiin myös.
Toki jos joku laittaa toisen moottorin johonkin niin ei ole kyllä suuri työ laittaa jonkun muun traktorin ohjauskaan toiseen,monesti nähny että on vielä laitettu tehostettu samantien niin ei ole ongelmiakaan sen jälkeen.
Siten jos alkaa museopeliä tekemään on ihan erihomma,meilläkin kun laitettu 900 kojetaulu 850.seen,sinä kun oli leikelty taulu kahtia,on aika paha saada taulua pois kun jää sinne rattiputken ja tankin väliin,ei ole oikeen hyvä se 850 taulun suunnittelu.
Toki jos joku laittaa toisen moottorin johonkin niin ei ole kyllä suuri työ laittaa jonkun muun traktorin ohjauskaan toiseen,monesti nähny että on vielä laitettu tehostettu samantien niin ei ole ongelmiakaan sen jälkeen.
Siten jos alkaa museopeliä tekemään on ihan erihomma,meilläkin kun laitettu 900 kojetaulu 850.seen,sinä kun oli leikelty taulu kahtia,on aika paha saada taulua pois kun jää sinne rattiputken ja tankin väliin,ei ole oikeen hyvä se 850 taulun suunnittelu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1925
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: O: DB 900 osia
Nostellaampa. Nyt tarvittaisiin lohko. Putki oli jäätynyt niin pahasti halki, että oli halkonut lohkon alapään.
Vs: O: DB 900 osia
En ole ihan varma, että käykö DB 30:n lohko ristiin 900:n kanssa, mutta joka tapauksessa ehyen lohkon löytäminen vaatii aika tavalla hyvää säkääkin ahkeran haun lisäksi. 950:n moottori on jokseenkin sama, mutta siinä on kaksi kannenpulttia enemmän. Varsin todennäköisesti se mahtuu alkuperäisen tilalle heittämällä, samoin kuin 850:n kokonainen moottori. 990 implematicissa on läpihngittävä kansi ja pidempi isku. Tuon pidemmän iskun vuoksi se ei mahdu 900:n runkoon leveytensä puolesta.
Ruotsin puolella 900 oli aika yleinenkin traktori, joten siellä saattaa purkuosia olla paremmin saatavissa jos löytää kontakteja pitkään toimineisiin purkaamoihin.
Ruotsin puolella 900 oli aika yleinenkin traktori, joten siellä saattaa purkuosia olla paremmin saatavissa jos löytää kontakteja pitkään toimineisiin purkaamoihin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5085
Vs: O: DB 900 osia
Sylinterien välisen kannaksen katkeaminen putkien alapäässä ei ole kovin harvinaista ja niitä on korjailtu ilman hitsaamista erilaisilla massoilla. Ittellä ei ole sellaisesta kokemusta, mutta palstalla on kyllä heitäkin, jotka ovat tuollaisen korjauksen tehneet. Jos lohko on muualtakin halki, niin sitten taitaa korjauskonstit vähentyä huomattavasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5085
Vs: O: DB 900 osia
Nostellaas. Viä saattaa olla tarve ehjälle lohkolle. Jos toi ei nimittäin tuu kuntoon kammen mahdollisella oikasulla. Ei viitsi aarporata halkinaista lohkoo
Vs: O: DB 900 osia
Lohkolle ei toistaiseksi tarvetta. Mutta jos jollakulla on ylimääräsenä kannen pinnapultteja niin voisin ostaa pari. Eivät tykänneet moottorinostimesta
Vs: O: DB 900 osia
Lisää pultteja tarvittais. Kaksi vaihdelaatikon kannen takapulttia on mennyt hävöksiin. Koko on 7/16"x3 1/4". Eli pultin päältä mitattuna 11x81mm. Ja pultissa on tyhjää 60mm. Avainkoko on aika tarkkaan 18mm. Jos jollakulla on niin voisin ostaa
Vs: O: DB 900 osia
Nostellaans. Olisiko jollakulla tuollaisen hydraulipumppua ja venttiilipakettia jouten? Pumpussa valuleima C89228 sekä meistaus 2422 ja venttiilissä B89228.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa