900 Taavetti ei lähde käyntiin
+4
jusape
Tessu
outsider
Jänkkäri
8 posters
Sivu 1 / 1
900 Taavetti ei lähde käyntiin
Hommasin pottukoneen eteen 900 Taavin, alkuun oli hieman vaihtelevasti käyntiinlähtö ongelmia, mutta alkoi pelaamaan vähän paremmin kun tuli käyttöä, kunnes sammui ajosta yhtäkkiä, hinaamalla pihaan. Sakkakuppiin oli ilmestynyt törkyä oikein kunnolla joten meni tankkia ja linjastoa myöten putsaukseen, suodatin myös tietysti.
No nyt rankan ilmauksen jälkeenkään ei suutinputkista saa tulemaan löpöä kunnolla, pitääkö sieltä pumpun yläkannen alta mennä ropeloimaan jotain, kaksi mutteria siinä on sinetillä toisissaan kiinni. Koitin vähän koputella ja lämmittääkkin pumppua mut ei tunnu auttavan, käsikaasu täysillä ja sammutin pois, vivut liikkuu.
No nyt rankan ilmauksen jälkeenkään ei suutinputkista saa tulemaan löpöä kunnolla, pitääkö sieltä pumpun yläkannen alta mennä ropeloimaan jotain, kaksi mutteria siinä on sinetillä toisissaan kiinni. Koitin vähän koputella ja lämmittääkkin pumppua mut ei tunnu auttavan, käsikaasu täysillä ja sammutin pois, vivut liikkuu.
Jänkkäri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Tuolla info-osiossa on CAV jakajapumpun kunnostusohjeet ja kuvat englanninkielellä.
Jos avaat tuon kuvan niin sivulla 20 on räjäytyskuva annosteluventtiilistä nro 8 joka on pumpun kuskinpuolipäässä.
Annosteluventtiili voi jumia joten siihen voi pikku koputtelukin auttaa.Pumpun päähän.
Samaisessa kuvassa näkyy myös sihti nro 10 sekin voi olla tukossa.
900 pumpuissa oli käyttöongelmia uudesta saakka ja venäläinen polttoaine vielä pahensi tilannetta.
Jos avaat tuon kuvan niin sivulla 20 on räjäytyskuva annosteluventtiilistä nro 8 joka on pumpun kuskinpuolipäässä.
Annosteluventtiili voi jumia joten siihen voi pikku koputtelukin auttaa.Pumpun päähän.
Samaisessa kuvassa näkyy myös sihti nro 10 sekin voi olla tukossa.
900 pumpuissa oli käyttöongelmia uudesta saakka ja venäläinen polttoaine vielä pahensi tilannetta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Ei tarvi muuta kun suutinputket auki ja startilla pyörität aineet snne,jos jakajapumpulta jo ainetta tulee?
Vai onko kyseessä joku rivipumppu kun näitäkin tuppaa olee kaikenmoisia?
Joku veivilläkin saanu veivttua aineet kun 900 pitäs olla kevenninvipu mutta startilla pitäs onnistua.
Tuo pitäs tietää minne asti nyt aine tulee...
Vai onko kyseessä joku rivipumppu kun näitäkin tuppaa olee kaikenmoisia?
Joku veivilläkin saanu veivttua aineet kun 900 pitäs olla kevenninvipu mutta startilla pitäs onnistua.
Tuo pitäs tietää minne asti nyt aine tulee...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Tessu kirjoitti:Ei tarvi muuta kun suutinputket auki ja startilla pyörität aineet snne,jos jakajapumpulta jo ainetta tulee?
Vai onko kyseessä joku rivipumppu kun näitäkin tuppaa olee kaikenmoisia?
Joku veivilläkin saanu veivttua aineet kun 900 pitäs olla kevenninvipu mutta startilla pitäs onnistua.
Tuo pitäs tietää minne asti nyt aine tulee...
Ei se auta, jos annosteluventtiili jumittaa ( tätä ei pysty vivun sammutus ja kaasuvivun ulkoisesta liikkeestä mitenkään päättelemään, jousikuormitteisesti kun osat liikkuu )
Tai jos pumpun sisäänmenosihti on tukossa, eikä ainetta mene kunnolla pumppuun nestepään sisuksiin.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Annosteluventtiilin jumitus liittyy tavallisesti traktorin pitkään joutenoloon, jolloin venttiilin kara tavallaan liimautuu poraukseensa epäpuhtauksien vaikutuksesta. Minusta, jos moottori sammuu "lennosta" ei juurikaan viittaa annosteluventtiilin jumittamiseen, vaan siihen että pumpussa on ilmaa.
Jos systeemissä on ollut runsaanlaisesti moskaa, on joten kuten mahdollista, että pumpun paineensäätöventtiilissä oleva pieni sihti on tukkeutunut, mutta ottaen huomioon, että sinnekin tulee kaikki polttoaine suodattimien kautta, on sekin kai nykyään aika harvinainen juttu. Toki sen avaaminen ja tarkistaminen ei ole isokaan homma.
Sen pumpun päällä olevan kannen uskaltaa avata ja kurkata sisään, mutta hommaa uusi tiiviste että saat koota uudella tiivisteellä. Ja pidä paikat puhtaana. Nosta kantta varovasti, että näet missä reiässä siellä on säätimen tanko. Yhden selaisen tapauksen olen nänyt, että kannen alla olevasta säätötangon kiinnityksestä oli bakeliittinen prikka murtunut ja sen takia vivut oli lakaneet liikkumasta.
Ihan ensiksi kokeilisin kuitenkin vielä sitä vanhaa kikkaa, eli hinauskäynnistystä. Yhtä suutinputkea voi pitää löysällä kun hinaa. Moottori lähtee kolmella pytyllä käymään jos se vaan herää. Se löysällä ollut mutteri pitäis sitten kiristää moottori sammuksissa. Jos sen käynnissä kiristää, niin huonolla tuurilla lähtee helmi irti putken suulta. On, nääs itelle kerran päässyt niin käymään.
Jos systeemissä on ollut runsaanlaisesti moskaa, on joten kuten mahdollista, että pumpun paineensäätöventtiilissä oleva pieni sihti on tukkeutunut, mutta ottaen huomioon, että sinnekin tulee kaikki polttoaine suodattimien kautta, on sekin kai nykyään aika harvinainen juttu. Toki sen avaaminen ja tarkistaminen ei ole isokaan homma.
Sen pumpun päällä olevan kannen uskaltaa avata ja kurkata sisään, mutta hommaa uusi tiiviste että saat koota uudella tiivisteellä. Ja pidä paikat puhtaana. Nosta kantta varovasti, että näet missä reiässä siellä on säätimen tanko. Yhden selaisen tapauksen olen nänyt, että kannen alla olevasta säätötangon kiinnityksestä oli bakeliittinen prikka murtunut ja sen takia vivut oli lakaneet liikkumasta.
Ihan ensiksi kokeilisin kuitenkin vielä sitä vanhaa kikkaa, eli hinauskäynnistystä. Yhtä suutinputkea voi pitää löysällä kun hinaa. Moottori lähtee kolmella pytyllä käymään jos se vaan herää. Se löysällä ollut mutteri pitäis sitten kiristää moottori sammuksissa. Jos sen käynnissä kiristää, niin huonolla tuurilla lähtee helmi irti putken suulta. On, nääs itelle kerran päässyt niin käymään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Mitähän tarkoitat rankalla ilmauksella? Ei siinä mitään rankkaa pitäisi olla mutta kun putket on olleet auki ja uusi suodatin kestää aikansa että kaikki ilma tulee pois. Eli kumpikin pumpun ilmausruuvvi löysälle ja rauhassa pumppausta käsin että ruuveista tulee kunnolla polttoainetta ruuvit kiinni ja suutin putki löysälle ja starttia niin se lähtee kyllä käyntiin. On turhaa tarttia jauhaa jos pumpun ilausruuveista ei tule tavaraa.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
no siis suodatintahan ei sisäänmenoputken alla edes ollu, liekö joku joskus poistanut, mutta minkähänmoinen paine pitäisi siirtopumpulta lähteä kun putken irtiollessa sekä käsin pumpaten että starttaamalla pystyi sormella helposti pitämään putkessa löpöt sisällä, pieni paine sinne kuitenkin tulee, kaikki linjat ja suodatin on putsattu tankista lähtien kunnolleen.
Jänkkäri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
joka ikisen ruuvin alta tulee pelkkää puhdasta polttoainetta, ei ilmakuplista tietoakaan, kymmeneen kertaan ilmattu ainakin, sitä kutsuin rankaksi ilmaamiseksi
Paitti sieltä suihkuputkista ei tuu kun tippa silloin tällöin
Paitti sieltä suihkuputkista ei tuu kun tippa silloin tällöin
Jänkkäri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Tuo jakajapumppu on välillä vähän juonikko ilmattava eikä siellä saa olla kuplan kuplaa ilmaa. Siirtopumpun paine ei ole juuri mitään, siis baarin osia. Pumpussa oleva palautusjousi tekee sen paineen. Käsipumpulla löpö ei mene suutinputkille asti, vain syöttöpumpun ilmarei'ille ja siitä sitten palautuu takaisin tankkiin. Ja jos startilla pyörittää, niin sormella ei kannata kokeilla suutinputken päästä tuleeko mitään, baarit on 170 ja taatusti ampuu nahan alle.
Eli siis syöttöpumpun ilmareiät auki (tai kun noin kiukuttelee, niin ehkä kannattaa avata ensin vain alempi ilmaruuvi) ja käsipumppua, alempi kiinni kun ei tule enää kuplia. Sama sitten ylemmälle. Varmaan kannattaa ottaa kaikki putket löysälle suuttimen päästä ja startilla kokeilla. Sieltähän ei sitten tule kovinkaan paljon löpöä kerralla startilla pyörittäissä, eikä käydessäkään kerta-annos ole suuren suuri. Ja tosiaan, syöttöpumpun ilmaruuvien kanssa ei riitä, että tulee löpöä. Ilma pitää saada pois ihan kaikki.
Semmoinen harvinainen tapaus voi olla että nälkääntappovipu on päässy pois paikaltaan pumpun sisällä, mutten oikein usko, jos systeemissä oli moskaa ja sen takia sammui. Ja vielä, jos käsipumppu tuntuu voimattomalle, niin moottoria pyöräyttämällä siihen tulee lisää tehoa, kun nokka-akseli vapauttaa pumpun käyttötappia.
Vielä lisäyksenä: ilmaaminenhan pitää tehdä järjestyksessä virtaussuunnassa, eli viimeisenä ennen suutinputkia syöttöpumpun ylempi ruuvi ja sitten vasta suutinputket ja starttia
Eli siis syöttöpumpun ilmareiät auki (tai kun noin kiukuttelee, niin ehkä kannattaa avata ensin vain alempi ilmaruuvi) ja käsipumppua, alempi kiinni kun ei tule enää kuplia. Sama sitten ylemmälle. Varmaan kannattaa ottaa kaikki putket löysälle suuttimen päästä ja startilla kokeilla. Sieltähän ei sitten tule kovinkaan paljon löpöä kerralla startilla pyörittäissä, eikä käydessäkään kerta-annos ole suuren suuri. Ja tosiaan, syöttöpumpun ilmaruuvien kanssa ei riitä, että tulee löpöä. Ilma pitää saada pois ihan kaikki.
Semmoinen harvinainen tapaus voi olla että nälkääntappovipu on päässy pois paikaltaan pumpun sisällä, mutten oikein usko, jos systeemissä oli moskaa ja sen takia sammui. Ja vielä, jos käsipumppu tuntuu voimattomalle, niin moottoria pyöräyttämällä siihen tulee lisää tehoa, kun nokka-akseli vapauttaa pumpun käyttötappia.
Vielä lisäyksenä: ilmaaminenhan pitää tehdä järjestyksessä virtaussuunnassa, eli viimeisenä ennen suutinputkia syöttöpumpun ylempi ruuvi ja sitten vasta suutinputket ja starttia
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Ja vielä. Erkki jo tuossa ylempänä mainitsi hinaamisen. Joskus saattaa syöttöpumpun päässä olevan välipainepumpun lamellit olla kuluneet ja saattaa vaatia heräämiseen enempi kierroksia kuin mitä startilla saa. Sitten sen jälkeen saattaa toimia ihan normaalisti. 60 vuotta vanhassa traktorissa saattaa hyvinkin olla kuluneisuutta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Juu, kyllä se järjestelmä on konu ja armoton. Tässä nyt sunnuntaiaamun ratoksi vaihdoin tohon 950 polttoainesuodattimet ja laitoin iikoohoon suodatinjalan kun sitä vanha oli jo aikansa eläny. Niin olin ilmaavinaan nestepäästä alkaen kaikki kunnolla, mutta suuttimille ei tahtonut kunnolla tulla. No uusi ilmaus, niin pumpulta tuli vielä ilmaa. Nyt on käyny tossa puolisen tuntia, eli kohta jo uskaltaa sammuttaa. Aika reilusti sieltä saa laskea naftaa läpi joka ruuvista. Ja järjestys on tärkeä...
Vierailija- Vierailija
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
JOS tuo on totta että kysyjän koneessa EI ole minkäänlaista polttoainesuodatinta niin sillon en kyllä konettaa käyntiin laittaisi!
Pahimmassa tapauksessa saa jakajapumpun risaksi ja ainakin paikat tukkeeseen,ellei nyt jo tukkeessa ole kun polttoainetta ei näy?
Kuitenkin hän mainitsee että kaikki on putsattu tankista asti ja suodatinkin...tarkoitatko sillä lasista sakkakuppia tankin alla missä hana??
Jos paperiputsaria ei ole se kannattaa kyllä väliin tehdä ainakin meillä oli 900 2 putsaria toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolella moottoria.
Pahimmassa tapauksessa saa jakajapumpun risaksi ja ainakin paikat tukkeeseen,ellei nyt jo tukkeessa ole kun polttoainetta ei näy?
Kuitenkin hän mainitsee että kaikki on putsattu tankista asti ja suodatinkin...tarkoitatko sillä lasista sakkakuppia tankin alla missä hana??
Jos paperiputsaria ei ole se kannattaa kyllä väliin tehdä ainakin meillä oli 900 2 putsaria toinen oikealla ja toinen vasemmalla puolella moottoria.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Ymmärsin, että pumpusta puuttuu se pikkuinen verkkosuodatin paineensäätöventtiilin porauksesta. Jos paperisuodattimet on ok niin kai pumppu toimii ihan hyvin niidenkin varassa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Jänkkäri kirjoitti:joka ikisen ruuvin alta tulee pelkkää puhdasta polttoainetta, ei ilmakuplista tietoakaan, kymmeneen kertaan ilmattu ainakin, sitä kutsuin rankaksi ilmaamiseksi
Paitti sieltä suihkuputkista ei tuu kun tippa silloin tällöin
Siinä on joku juttu, oli nimittäin kerran 990:sta mennyt imuputki (tankissa) tukkoon ja kone sammui. Sen jälkeen ei kone lähtenyt käyntiin millään. Ilmasin varmaan kymmenen kertaa, myös pumpun ruuveista tuli polttoainetta.
No, suutinputki irti starttia, sieltä tuli vaan heikosti tippa jos toinenkin. Tätä jatkoin, kunnes lopulta lähti käyntiin ja toiminut sen jälkeen moitteetta. Ja sitä pyöritettiin startilla ihan reilusti ja moneen otteeseen.
Olen ilmannut toisen taavettini polttoainelinjan aivan tyhjästä alkaen remontin jäljiltä, ja se lähti käyntiin muutaman startin pyöräytyksen jälkeen yksi suutinputki irrallaan. Näin vertailuna siis. Joten pidän erikoisena, ettei kone lähde "perus ilmaamisella" käyntiin. Jonnekin täytyy jäädä ilmakupla tietyssä tilanteessa tai jotain muuta.
Toivottavasti sait koneesi käymään.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
165 ferkun ensistartti moottorirempan jälkeen tuossa taannoin. Suodattimet olin osin ilmannut aiemmin, mutten ollenkaan syöttöpumppua enkä suutinputkia.
Tuolleen lähtee CAV DPA jakajapumppuinen kone käyntiin, kun kaikki on oikein hoidettu ja paikat kunnossa.
Tuolleen lähtee CAV DPA jakajapumppuinen kone käyntiin, kun kaikki on oikein hoidettu ja paikat kunnossa.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Hyvä video Jusape. Noinhan se juuri menee kun oikein menee. Taavetissahan on tuo suotimien järjestely vähän erilainen, mutta ei pitäisi häiritä ymmärtävää katsojaa.
Tärkeintähän koko hommassa on, että tekee oikeassa järjestyksessä ja tarkasti ilmat pois. Ja muistaa vielä sen, ettei käsipumpulla mene aine enää suutinputkille.
Tärkeintähän koko hommassa on, että tekee oikeassa järjestyksessä ja tarkasti ilmat pois. Ja muistaa vielä sen, ettei käsipumpulla mene aine enää suutinputkille.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Tuossa tosiaan oli ihan kaikki ollut auki, syöttöpumppukin oli ollut osina pöydällä, ja todellisen realistinen ensikäynnistys ......
Juu kyllä, se oikea ilmausjärjestys on tärkeä, polttoaineen virtaussuunnassa kohde kerrallaan edeten......
Aika nätisti, yllättävänkin nätisti, Verku heräsi .....
Juu kyllä, se oikea ilmausjärjestys on tärkeä, polttoaineen virtaussuunnassa kohde kerrallaan edeten......
Aika nätisti, yllättävänkin nätisti, Verku heräsi .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Remontin jälkeinen eka käynnistys on kyllä sellainen tapahtuma, että vaikka sen on nähnyt monet kerrat, niin aina se on yhtä mielenkiintoinen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
erkki kirjoitti:Remontin jälkeinen eka käynnistys on kyllä sellainen tapahtuma, että vaikka sen on nähnyt monet kerrat, niin aina se on yhtä mielenkiintoinen.
Onhan se aina yhtä jännittävä tilanne, vaikka tietää et kaikki on käyty läpi ja kunnostettu .... Se ensikännistys kyllä onnistuessaan, hyvin, saa mielen useiksi viikoiksi hyväksi ....
Viimeinen muokkaaja, jusape pvm La Toukokuu 30 2020, 23:47, muokattu 1 kertaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Niin kyllä jakajapumppu osaa kiusaksi asti konstailla ilmausta kun polttoaineen loppumisen takia sammuu. Itse olen havainnut että kun suutinputki on löysällä ja syöttöä (Kaasua) reippaasti auki ja puolipuristus auki niin pötköstarttii antaa niin reippaasti kierroksia että välipainettakin kunnolla syntyy jos pumppu ei ole ihan loppu niin alkaa savut pian tupruta. Vastaa sitä mitä Erkki mainitsi hinaamisella.
Kyllähän minäkin nuorena turhan hätäisesti ilmasin moneen kertaan mutta olen jotain kantapään kautta oppinut että nyt suijuu ilmaus kerralla ei hosuen.
Kyllähän minäkin nuorena turhan hätäisesti ilmasin moneen kertaan mutta olen jotain kantapään kautta oppinut että nyt suijuu ilmaus kerralla ei hosuen.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
Miten aloittajan Jänkkärin 900 on pelannut.
Itselle kävi eilen "vanhanaikaisesti" tapaus että lähdin kyntämään 990 llä ja heti sammui. Tankin mittarin mukaan polttoainetta oli mutta korkista kurkistamalla tankki tyhjä. Olen kerran vuosia sitten tehnyt saman virheen enkä nyt muistanut ettei mittariin ole luottamista. No siksi tiedän että 990 on juonikko ilmattava. (toiset lähtee tosi helposti mutta tämä osaa olla tosi juonikko. Tavaraa tuli ilmausruuveista reippaasti ja 2 suutinputkea auki mutta mitään haluja käynnistymiseen ei ollut. Laitoin akkulaturin lataamaan ja lähdin saunan lämmitykseen jossa muistin ennakkosäätöruuvvin ja päätin kokeilla sitäkin. No ruuvikin oli tiukka saada auki mutta kun aukesi niin kokeilemaan ja melko pian kone lähti käyntiin. Tässä siis yksi konsti ja viisaammille pohtimista.
Itselle kävi eilen "vanhanaikaisesti" tapaus että lähdin kyntämään 990 llä ja heti sammui. Tankin mittarin mukaan polttoainetta oli mutta korkista kurkistamalla tankki tyhjä. Olen kerran vuosia sitten tehnyt saman virheen enkä nyt muistanut ettei mittariin ole luottamista. No siksi tiedän että 990 on juonikko ilmattava. (toiset lähtee tosi helposti mutta tämä osaa olla tosi juonikko. Tavaraa tuli ilmausruuveista reippaasti ja 2 suutinputkea auki mutta mitään haluja käynnistymiseen ei ollut. Laitoin akkulaturin lataamaan ja lähdin saunan lämmitykseen jossa muistin ennakkosäätöruuvvin ja päätin kokeilla sitäkin. No ruuvikin oli tiukka saada auki mutta kun aukesi niin kokeilemaan ja melko pian kone lähti käyntiin. Tässä siis yksi konsti ja viisaammille pohtimista.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 900 Taavetti ei lähde käyntiin
itte olen tottunu kurkkaamaan tankkeihin kun helppoa on,kerran Natikasta loppui rinteeseen aine kun olikin liika kalteva,no hinattiin talliin ja ilmattiin eipä siinä muuta.
Meillä ei käänny 850 Taavin ennakonsäätöruuvi ei ees eikä taas ruostunu vissiin jumiin kun alimmassa kohtaa on,eikä muutes käy tähän 900 osa on erilainen kun kerran olisin vaihtanu,annoimpa olla kun ajoa vain kesällä.
Meillä ei käänny 850 Taavin ennakonsäätöruuvi ei ees eikä taas ruostunu vissiin jumiin kun alimmassa kohtaa on,eikä muutes käy tähän 900 osa on erilainen kun kerran olisin vaihtanu,annoimpa olla kun ajoa vain kesällä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» Nyt teki Taavetti tempun, lähti käyntiin mutta sammutuksen jälkeen ei millään
» YV ei lähde?
» DB 995 turvakytkin; ei lähde pyörittämään...
» Kannattaako kokeilla käyntiin?
» David Brown 25d käyntiin
» YV ei lähde?
» DB 995 turvakytkin; ei lähde pyörittämään...
» Kannattaako kokeilla käyntiin?
» David Brown 25d käyntiin
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa