990 Selectamatic käynti murheita
+2
jusape
DB990AS68
6 posters
Sivu 1 / 1
990 Selectamatic käynti murheita
990 Selectamatic -68 3789 tuntia mittarissa,ennen remonttia kävi muuten hyvin mutta lämpöisenä ei lähtenyt käyntiin kuin pilotilla. Ruiskupumppu uusittu pö.pumppu huolettu,suuttimet säädetty,suod.vaihdettu,tankki tyhjenetty ja putsattu.
Aluksi sammui välillä pienillä kieroksilla kun laittoi kytkimen pohjaan.Lämpöisenä lähtee edelleekin vain pilotilla käyntiin,kylmänä lähtee hyvin käyntiin.Polttoaineessa n.4% 2t öljyä.Käsikaasulla on nyt pidettävä n.1000 kierrosta
koneessa että pysyy käynnissä kun painaa kytkimen pohjaan ja nostaa jalan kaasulta,jos sammuu ja on vauhtia vielä tarpeeksi niin ei käynnisty vaikka kokeilee laittaa vaihteen päälle ja yrittää ottaa "mäkilähdön".Kylillä kun käy niin eihän siinä tarvitse kuin kahta suurinta vaihdetta käyttää,nyt jos ei huudata kunnolla kierroksia ennen vaihtamista isolle niin sammuu vaikka taas painaisi kytkimen heti pohjaan kun veto loppuu,ennen kyllä jaksoi lähteä vetämään vaikka vaihtoi pienillä kieroksilla.Pysäytys vipu on käyntiasennossa ruiskupumpussa ja kone ottaa hyvin kierroksia,mutta kun ei pysy käynnissä eikä lähde lämpöisenä ilman pilottia käyntiin.
Kuka tietää ja osaa kertoa kädettömälle missä vika ? Kiitos.
Aluksi sammui välillä pienillä kieroksilla kun laittoi kytkimen pohjaan.Lämpöisenä lähtee edelleekin vain pilotilla käyntiin,kylmänä lähtee hyvin käyntiin.Polttoaineessa n.4% 2t öljyä.Käsikaasulla on nyt pidettävä n.1000 kierrosta
koneessa että pysyy käynnissä kun painaa kytkimen pohjaan ja nostaa jalan kaasulta,jos sammuu ja on vauhtia vielä tarpeeksi niin ei käynnisty vaikka kokeilee laittaa vaihteen päälle ja yrittää ottaa "mäkilähdön".Kylillä kun käy niin eihän siinä tarvitse kuin kahta suurinta vaihdetta käyttää,nyt jos ei huudata kunnolla kierroksia ennen vaihtamista isolle niin sammuu vaikka taas painaisi kytkimen heti pohjaan kun veto loppuu,ennen kyllä jaksoi lähteä vetämään vaikka vaihtoi pienillä kieroksilla.Pysäytys vipu on käyntiasennossa ruiskupumpussa ja kone ottaa hyvin kierroksia,mutta kun ei pysy käynnissä eikä lähde lämpöisenä ilman pilottia käyntiin.
Kuka tietää ja osaa kertoa kädettömälle missä vika ? Kiitos.
DB990AS68- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Siirtopumpun tappi tarkistettu, ettei ole kulumaa ?
Ajoitus OK ? Savutusta ?
Kampiakselin päittäisvälys olisi myös hyvä tarkistella, jollain raudalla kampuran siivapyörästä kampeamalla eteen ja taakse, n. 0.5mm korkeintaan saa olla päittäisvälystä, vanhalla korjaamattomalla moottorilla
Ajoitus OK ? Savutusta ?
Kampiakselin päittäisvälys olisi myös hyvä tarkistella, jollain raudalla kampuran siivapyörästä kampeamalla eteen ja taakse, n. 0.5mm korkeintaan saa olla päittäisvälystä, vanhalla korjaamattomalla moottorilla
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Ilmeisesti sitten on niin, että kun lömpimänä yrittää kyntiin, niin startatessa pakoputkesta ei tule juurikaan haikua. Sieltä pitäisi tupsuttaa palamatonta polttoainetta aika sakeana pilvenä jos ruiskutuspuoli on kunnossa.
Saako raskaammalla kuormalla pakoputken puhaltamaan mustaa savua?
Oire on sikäli kummallinen, että lämpimän moottorin saa käymään kun antaa pilottia kyytipojaksi, eikä pumppua tarvitse ilmata. Jotenkin oireen yhdistäisi pumpun säätimen/annosteluventtiilin oireiluksi, mutta miksi oire ilmestyy lämpimänä, on erikoinen juttu. Myös tuo, että moottori reagoi kytkinpolkimen painallukseen on aika erikoinen tarina.
Saako raskaammalla kuormalla pakoputken puhaltamaan mustaa savua?
Oire on sikäli kummallinen, että lämpimän moottorin saa käymään kun antaa pilottia kyytipojaksi, eikä pumppua tarvitse ilmata. Jotenkin oireen yhdistäisi pumpun säätimen/annosteluventtiilin oireiluksi, mutta miksi oire ilmestyy lämpimänä, on erikoinen juttu. Myös tuo, että moottori reagoi kytkinpolkimen painallukseen on aika erikoinen tarina.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Kytkinpoljinjuttu viittaisi kyllä tavallaan kuluneisiin kampiakseli päittäislaakereihin.
Valmeteissa, Ferkuissa, JD koneissa, ja muutamissa muissa, näis jopa 2000 luvun taitteen vehkeissä on ollut pumppumurheita nestepäässä, että esipainepumppu hiukan väljä, ja nestepää myös kuumana jumittelee, ja lämpimänä ei saa käyntiin starttaamalla, ilman jotain "pilottia"
Valmeteissa, Ferkuissa, JD koneissa, ja muutamissa muissa, näis jopa 2000 luvun taitteen vehkeissä on ollut pumppumurheita nestepäässä, että esipainepumppu hiukan väljä, ja nestepää myös kuumana jumittelee, ja lämpimänä ei saa käyntiin starttaamalla, ilman jotain "pilottia"
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Että kampiakselin päittäislaakeri vaikuttaisi CAV DPA:n nestepäähän? Minulle ihan täysin tuntematon asia.
Vaikka ruiskutuspumppu on vaihdettu, niin pystyy siinä olemaan silti jotain hämminkiä. Varmaan kannattaisi käyttää koko traktoria dieslekorjaamolla, että mittaisivat pumpun välipaineen. Jos se menee lämpimällä koneella kovin matalaksi, niin sammuu takuuvarmasti, mutta pilottipaukulla kun moottori ottaa pienen spurtin ja kierrokset hypähtää, niin paine nousee. Vikaa voi silloin olla itse välipainepumpussa tai välipaineen säätöventtiilissä. Se vaan on merkillistä, että ongelma ilmenee vain lämpimänä.
Vaikka ruiskutuspumppu on vaihdettu, niin pystyy siinä olemaan silti jotain hämminkiä. Varmaan kannattaisi käyttää koko traktoria dieslekorjaamolla, että mittaisivat pumpun välipaineen. Jos se menee lämpimällä koneella kovin matalaksi, niin sammuu takuuvarmasti, mutta pilottipaukulla kun moottori ottaa pienen spurtin ja kierrokset hypähtää, niin paine nousee. Vikaa voi silloin olla itse välipainepumpussa tai välipaineen säätöventtiilissä. Se vaan on merkillistä, että ongelma ilmenee vain lämpimänä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Ei se siihen vaikuta. Jos on kuluneet päittäiset, kampura puskee eteenpäin, ja hyvässä lykyssä kampeaa jopa kiertokankia vinoon, jollei männätapilla sivuttaisliikevara riitä.
Tai sitten naarmuuntunut pinta jarruttaa kunnolla.
Turbonuffissa , jossa siis on aika piukka kytkin, lämpimänä tyhjäkäynnillä kun poljinta painaa, kohdistuu senverran voimia päittäislaakereille, että moottorin kierrokset putoaa 30-50rpm.
Akaan Dieselin Sami on kertoillut useistakin tapauksista joita alkanut tulla viimeisen 10v aikana, että kylmänä lähtee, mut nestepäässä on jo vikaa, ja lämpimänä ei pirullakaan saa käyntiin starttaamalla.
Tuo nestepääjuttu on ihan puhtaasti pumpun omaa sisäistä sielunelämää taas, ja nämä asiat ei ole toisiinsa liittyviä kytkimen kanssa.
Tai sitten naarmuuntunut pinta jarruttaa kunnolla.
Turbonuffissa , jossa siis on aika piukka kytkin, lämpimänä tyhjäkäynnillä kun poljinta painaa, kohdistuu senverran voimia päittäislaakereille, että moottorin kierrokset putoaa 30-50rpm.
Akaan Dieselin Sami on kertoillut useistakin tapauksista joita alkanut tulla viimeisen 10v aikana, että kylmänä lähtee, mut nestepäässä on jo vikaa, ja lämpimänä ei pirullakaan saa käyntiin starttaamalla.
Tuo nestepääjuttu on ihan puhtaasti pumpun omaa sisäistä sielunelämää taas, ja nämä asiat ei ole toisiinsa liittyviä kytkimen kanssa.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Pumpun nestepään hiushalkeama on kuulemma sellanen joka aiheuttaa ettei läminkone käynnisty.
Tällaisen pumpun kun kylmäspreillä jäähdyttää pitäis taas käynnistyä.
Omaa kokemusta ei ole, mutta on ammattimiehiltä kalastettua tietoa
Tällaisen pumpun kun kylmäspreillä jäähdyttää pitäis taas käynnistyä.
Omaa kokemusta ei ole, mutta on ammattimiehiltä kalastettua tietoa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Ookei, ymmärrän Jusapen kommentin nyt. Juu, jos kampiakselin päittäisvälys kasvaa liian isoksi, niin siellä alkaa kiertokangen laakerit ja männäntappien helat kammeta vinoon ja se lisää moottorin sisäistä kitkavastusta. Jos pumpun säädin ei ole kovin herkkä niin saattaa se riittää sammuttamaan moottorin. Välyksen saa mitattua kammen etupäästä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Vahvasti veikkaisin polttoainepuolen ongelmaa. Tuossa polttoainejärjestelmässä on monta asiaa joka pitäisi tarkistaa ja en ollenkaan sulkisi pois ilmavuotojakaan. Kaikki kyseisen syöttöpumpumallin kanssa pelanneet tietävät että pumppu ei tarvitse paljon ilmaa kun se jopa estää käynnistymisen. Sellainenkin olisi mahdollista että ilmaa kerääntyy niin paljon järjestelmään että lämpimänä eli pienen pyörimisen jälkeen moottori sammuu ilmavaivoihin. Pilottilla käynnistäminen voi onnistua koska kone ottaa paljon enemmän kierroksia kuin normaalissa käynnistyksessä ja voi poistaa vähäiset ilmat syöttöpumpusta. Yksi keino tarkkailla miten polttoainetta liikkuu pumpussa ja onko siinä ilmaa seassa on irroittaa pumpun etupäässä oleva tankkiin (suuttimien vuotoputkiin) menevä metalliputki ja korvata se läpinäkyvällä muoviletkulla.
Toinen asia on tietenkin syöttöpumpun toimintahäiriöt eli ennen välipainepumpua olevan venttiilin toimintahäiriö. Välipainepumpun etulaipassa oleva venttiilin sisällä on kolme jousta ja mäntä joka välipaineen noustessa kierrättää polttoainetta. Joskus tämä pieni mäntä takertelee ja aiheuttaa tukkeutuneen samassa porauksessa olevan polttoainesihdin kanssa jopa polttoainetukoksen. Tuo on helposti tarkastettavissa kun syöttöpumppuun tulevan polttoaineputken jatkeena olevan nipan aukaisee ja nostelee suodattimen ja osat pois porauksesta tai poistaa kokonaan neljällä kuusioruuvilla olevan päätylevyn. Aika harvoin olen kuullut traktorin syöttöpumppupaineilla että nestepää halkeaisi, toki sekin on mahdollista !
Toinen asia on tietenkin syöttöpumpun toimintahäiriöt eli ennen välipainepumpua olevan venttiilin toimintahäiriö. Välipainepumpun etulaipassa oleva venttiilin sisällä on kolme jousta ja mäntä joka välipaineen noustessa kierrättää polttoainetta. Joskus tämä pieni mäntä takertelee ja aiheuttaa tukkeutuneen samassa porauksessa olevan polttoainesihdin kanssa jopa polttoainetukoksen. Tuo on helposti tarkastettavissa kun syöttöpumppuun tulevan polttoaineputken jatkeena olevan nipan aukaisee ja nostelee suodattimen ja osat pois porauksesta tai poistaa kokonaan neljällä kuusioruuvilla olevan päätylevyn. Aika harvoin olen kuullut traktorin syöttöpumppupaineilla että nestepää halkeaisi, toki sekin on mahdollista !
koneharrastaja- David Brown : 990 Selectamatic
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Koneharrastaja on mielestäni oikeilla jäljillä juuri tuon välipaineen säätöventtiilin osalta. Oli tässä aikaa hiukan miettiä asiaa ja arvaukseni on seuraavanlainen: Välipaineen säätöventtiilin kara liikkuu hiukan tahmeasti. Kun traktorilla lähdetään aamulla liikenteesen, venttiili on lähes sulkeutuneena niin kuin pitääkin. Pumpun välipaine nousee hyvin, polttoaine virtaa korkeapainesylinteriin ja moottori käynnistyy. Kun moottori käy ja sille annetaan hiukan kierroksia, avutuu välipaineventtiili isommalle koska välipainepumpun tuotto kasvaa suhteessa kierroslukuun. Näin venttiili huolehtii välipaineelle sopivan tason. Kun kierrokset laskevat, saattaa joskus käydä niin, ettei välipaineventtiili luisti jaksa jousipaineella liukua kiinnipäin, joka johtaa siihen, että välipaine laskee, koska välipainepumpun virtauksesta pääsee venttiilin kautta paluupuolelle liikaa polttoainetta. Kun välipaine laskee, pienenee korkeapainesylinterin täytös ja jos kierrokset tiputetaan pienelle tyhjäkäynnille, välipaine ei riitä enää siirtämään polttoainetta korkeapainesylinteriin senkään vertaa, että moottori pysyisi käynnissä. Pienikin pyörimisvasttuksen lisäys riittää sammuttamaan moottorin.
Kun moottoria käynnistetään uudelleen eikä säätöventtiilin kara ole vielä luiskahtanut pienelle asetukselle, ei starttauskierroksilla synny juuri mitään välipainetta, jonka seurauksena korkeapinesylinterin männät pysyvät sisään painettuina eikä moottori käynnisty. Kun koneelle annetaan pikku suihkaus pilottia, sen kirrosluku kasvaa, jonka seurauksena välipainepumpun kierrokset nousevat ja välipaine nousee sen verran, että moottori käynnistyy uudelleen.
Kun ajosta sammuminen tulee seuraavan kerran vastaan, kokeile koputtaa pumpun takapäätä pikku vasaralla samalla kun starttaat. Pieni tärähdys voi saada säätöventtiilin karan liikkeelle. Oikea ratkaisu on tietenkin avata venttiili ja varmistaa, että kara liikkuu porauksessaan vapaasti. Se pitää sitten tehdä hyvin puhtaasti jos alat itse tutkia asiaa.
Kun moottoria käynnistetään uudelleen eikä säätöventtiilin kara ole vielä luiskahtanut pienelle asetukselle, ei starttauskierroksilla synny juuri mitään välipainetta, jonka seurauksena korkeapinesylinterin männät pysyvät sisään painettuina eikä moottori käynnisty. Kun koneelle annetaan pikku suihkaus pilottia, sen kirrosluku kasvaa, jonka seurauksena välipainepumpun kierrokset nousevat ja välipaine nousee sen verran, että moottori käynnistyy uudelleen.
Kun ajosta sammuminen tulee seuraavan kerran vastaan, kokeile koputtaa pumpun takapäätä pikku vasaralla samalla kun starttaat. Pieni tärähdys voi saada säätöventtiilin karan liikkeelle. Oikea ratkaisu on tietenkin avata venttiili ja varmistaa, että kara liikkuu porauksessaan vapaasti. Se pitää sitten tehdä hyvin puhtaasti jos alat itse tutkia asiaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Tuota juuri tarkoitin mitä Erkki tuossa edellä kertoi. Tuo purkaminen edellyttää puhtautta kun paikoillaan purkaa. Tuossa vajaa kuukausi sitten otin irti tuon koko päätylevyn ja purin venttiilin irrallaan pöydällä. En uusinut silloin edes tuota kumitiivistettä väliin silloin ja ei tuo vuotanut uudelleenasennuksen jälkeen. Venttiilin mäntä pitää liikkua herkästi runkonsa sisällä muutoin se ei toimi kunnolla. Alla olevassa kuvassa jossa männän väriksi laitoin punaisen näkyy liikealue, missä joutuu kulkemaan käynnin aikana. Lisäsin kuvaan osan 12. vaikka sitä ei varaosana saa, sillä se on usein "repaleinen" punainen joku "lingerit-oloinen" tiivistemateriaali. Olen joskus korvannut tuon sopivalla hyvin ohuella o-renkaalla joka kestää polttoöljyä ja hyvin tuo on sekin pelannut. Jos päätylevyn ottaa auki samalla voi katsoa välipainepumpun siivetkin onko ne vielä käyttökuntoiset. Irroitin nyt koko syöttöpumpun ja purin sen kokonaan kun huomasin tuossa em. puhdistuksessa että se olisi tarpeen. Pumpun sisällä oli joka paikassa ohut kellertävä, hieman lakkamainen kerros jotakin ainetta. Liekö nämä uudet polttoaineen biolisäykset syynä vai joku muu esim. likainen tankki kun tällaisen ilmiön oli tehnyt, seissyt toki ilman ajoa reilun vuoden.
koneharrastaja- David Brown : 990 Selectamatic
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Kiitos kovasti neuvoista ! Tuon perusteella vika on siinä Englannissa korjatussa ruiskutuspumpussa.Kuulostaa meikäläiselle sen verran tekniseltä pulmalta missä on useita vaihtoehtoja että yritän työntää taavetin Akaan dieseliin niin saavat käydä sen siellä kokonaan läpi.
Niin ja lämpimänä kun yrittää käynistää niin ei putkesta tuprua yhtään mitään,täysillä kun ajaa niin ei työnnä mustaa putkesta ja kierrokset pysyy hyvin ylhällä,ei pätki eikä nyi.
Niin ja lämpimänä kun yrittää käynistää niin ei putkesta tuprua yhtään mitään,täysillä kun ajaa niin ei työnnä mustaa putkesta ja kierrokset pysyy hyvin ylhällä,ei pätki eikä nyi.
DB990AS68- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Sami ei ole vissiin noiden vanhempien CAV-jakajapumppujen kanssa hirveästi touhunnut käsittääkseni.
Enemmän perehtynyt noihin Minimecin rivipumppuihin, Boschin VA, VE , P-sarjan jne pumppuihin perehtynyt.
Mut aina kysyä voi tietty .....
Enemmän perehtynyt noihin Minimecin rivipumppuihin, Boschin VA, VE , P-sarjan jne pumppuihin perehtynyt.
Mut aina kysyä voi tietty .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Jos lämpimänä startatessa moottori ei käynnisty eikä putkesta tule haikua, niin moottori ei saa polttoainetta. Vika on silloin pumpussa. Täyskaasulla ajettaessa putkesta ei terveen moottorin pakoputkesta tule savua ollenkaan tai vain ihan aavistuksen verran. Kun vastaan tulee kunnon ylämäki, siis oikein kunnolla nousua, reagoi pumpun säädin kasvaneeseen kuormitukseen ja lisää syöttöä aina siihen saakka, että putkesta tulee mustaa "voimasavua" joka on toisasiassa palamatonta polttoainetta. Polttoainetta jää suurella syötöllä palamatta siksi, että sylinteriin imutahdin aikana imetyn ilman happimäärä ei riitä polttamaan kaikkea polttoainetta mitä sylinteriin syötetään. Laskelmin on osoitettu, että dieselistä saa maksimaalisen tehon kun syötettyä polttoainetta on noin 30% ylimääräistä, joka ei siis pala. Silloin savua tulee hurjasti ja kyllä kuluu polttoainettakin, öljyt mustuu pikavauhtia ja pitemmässä juoksussa männänrenkaat kittautuvat kiinni uriinsa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Minun kasikasikymmentä tupsauttaa juuri näkyvät savut kun polkasee kaasua. Annosteluventtiili antaa silloin kiihdytysainetta. Muutenkin se on aika huono antamaan voimasavua vaikka kyllä sillä kuitenkin jonkun verran voimaa on. Iso linko perässä kun antaa kaikkensa, niin juuri huomaa jotain tulevan putkesta vaikka kierrokset alkaa laskemaan. Naapurit (Belkkumiehiä) ihmettelivät kauhiasti, kun samalla lingolla niiden koneista maisema täyttyy mustasta.
Vaikka tuo nestepään hiushalkeaminen ei kovin yleistä olekaan, niin sitä kuitenkin joskus tapahtuu ja oireet juurikin nuo. Kaverini Veksi kertoi tapauksesta missä Leukku (muistaakseni) oli pitkään remontissa ja vikaa hakivat miehissä. Veksi kävi niille tämän vikamahdollisuuden kertomassa, nauroivat mutta viimein kokeilivat tunkeumavärillä ja halkeamahan sieltä löytyi. Se koneen ja polttoaineen lämpeneminen (viskositeetti laskee löpölläkin, uskokaa tai älkää) teki vuotoa sen verran ettei saanut käynnistysannosta tehtyä.
Mutta asiaan takaisin. Minä laiskana ihmisenä ainakin lähtisin liikkeelle helpommasta päästä. Ellen sitten veisi koko hökötystä dieselmiehelle, niin harrastajan vihjeen mukaisesti ottaisin pumpun persuuksen auki, putsaisin osat ja kuikkisin tietysti samalla välipainepumpun lamellien kunnon, panisin kasaan, 2T öljyä tankkiin luraus ja testailemaan. Vanhan koulun ohjeiden mukaan pumpun osia ei pidä lopuksi kuivailla millään keittiöserlalla tai vanhalla T-paidalla, vaan uitetaan ne suodattimen läpi otetulla polttoaaineella ja kasataan märkänä.
Vaikka tuo nestepään hiushalkeaminen ei kovin yleistä olekaan, niin sitä kuitenkin joskus tapahtuu ja oireet juurikin nuo. Kaverini Veksi kertoi tapauksesta missä Leukku (muistaakseni) oli pitkään remontissa ja vikaa hakivat miehissä. Veksi kävi niille tämän vikamahdollisuuden kertomassa, nauroivat mutta viimein kokeilivat tunkeumavärillä ja halkeamahan sieltä löytyi. Se koneen ja polttoaineen lämpeneminen (viskositeetti laskee löpölläkin, uskokaa tai älkää) teki vuotoa sen verran ettei saanut käynnistysannosta tehtyä.
Mutta asiaan takaisin. Minä laiskana ihmisenä ainakin lähtisin liikkeelle helpommasta päästä. Ellen sitten veisi koko hökötystä dieselmiehelle, niin harrastajan vihjeen mukaisesti ottaisin pumpun persuuksen auki, putsaisin osat ja kuikkisin tietysti samalla välipainepumpun lamellien kunnon, panisin kasaan, 2T öljyä tankkiin luraus ja testailemaan. Vanhan koulun ohjeiden mukaan pumpun osia ei pidä lopuksi kuivailla millään keittiöserlalla tai vanhalla T-paidalla, vaan uitetaan ne suodattimen läpi otetulla polttoaaineella ja kasataan märkänä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 Selectamatic käynti murheita
Nestepään holkin sisään tulee painetta aikas reippaassti ruiskutushetkellä, joten jos siellä on halkeama, niin se kyllä avautuu niillä paineilla ja päästää osan polttoaineesta pakenemaan jakotukin ja holkin välistä. Välipaineeseen sen ei pitäisi vaikuttaa, joten jos välipaineen mittaa niin on askeleen lähempänä ongelman ratkaisua.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» Outo käynti
» 25d käynti ongelma
» 1490 käynti ongelmat
» 1690T epätasainen käynti, pumppuvika?
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
» 25d käynti ongelma
» 1490 käynti ongelmat
» 1690T epätasainen käynti, pumppuvika?
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa