DB 1210 hydrauliika ongelma
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 1210 hydrauliika ongelma
Moikka kaikille
Nyt tuli ongelma jota on pakko kysyä ketkä on 1210 kanssa ollut enemmän tekemisissä.
Vaihdoin keulalle uuden pumpun, kaikki meni hyvin mutta ensiksi huomasin nostolaitteen hitauden ja tyhjäkäynnillä ei edes noussut.
Puhdistin ohivirtausventtiilin ja kokeilun mutta tulos on edelleen sama. Laitoin virtaus,- ja painemittarin kipin tai muunulostulo pikaliittimeen ja toisen pään paluuseen, kolmitieventtiilin ollessa kippi asennossa virtaus on tyhjäkäynnillä nolla ja suurimmilla kierroksilla 8 l, pumppu on kuitenkin 16,5 l kierrostilavuuksinen. Kokeilin ottaa paluuletkun irti ja seurata paljon tulee maksimipainetta ja saavuttaa täysillä kierroksilla 50 bar.
Tuli mieleeni että voisiko olla asennusvaiheessa kuitenkin jäädä likaa putkistoon joka olisi paineenrajoitusventtiilissä, mokomaa en ole koskaan purkanut enkä tiedä sen toiminnasta, lukenut olen että ei kannata avata jos ei ole pakko. Paineenrajoitusventtiili on ainoa joka tulee mieleeni, onko kukaan kuullut että jäisi jumiin tai muuten vaurioituisi.
Nyt tuli ongelma jota on pakko kysyä ketkä on 1210 kanssa ollut enemmän tekemisissä.
Vaihdoin keulalle uuden pumpun, kaikki meni hyvin mutta ensiksi huomasin nostolaitteen hitauden ja tyhjäkäynnillä ei edes noussut.
Puhdistin ohivirtausventtiilin ja kokeilun mutta tulos on edelleen sama. Laitoin virtaus,- ja painemittarin kipin tai muunulostulo pikaliittimeen ja toisen pään paluuseen, kolmitieventtiilin ollessa kippi asennossa virtaus on tyhjäkäynnillä nolla ja suurimmilla kierroksilla 8 l, pumppu on kuitenkin 16,5 l kierrostilavuuksinen. Kokeilin ottaa paluuletkun irti ja seurata paljon tulee maksimipainetta ja saavuttaa täysillä kierroksilla 50 bar.
Tuli mieleeni että voisiko olla asennusvaiheessa kuitenkin jäädä likaa putkistoon joka olisi paineenrajoitusventtiilissä, mokomaa en ole koskaan purkanut enkä tiedä sen toiminnasta, lukenut olen että ei kannata avata jos ei ole pakko. Paineenrajoitusventtiili on ainoa joka tulee mieleeni, onko kukaan kuullut että jäisi jumiin tai muuten vaurioituisi.
kaitsu47- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Salo
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Paineenrajoitusventiini eli ylipaineventiini harvoin jumittuu tai vaurioituu.
Miten kone toimi vanhalla pumpulla.
Jos tässä nyt jotain arvailis. Ensin tulee mielee, että onko pumpun imupuoloi varmasti tiivis. Että ei ota ilmaa mistään.
Ja onhan imusuodatin ja sihti puhtaat
Miten kone toimi vanhalla pumpulla.
Jos tässä nyt jotain arvailis. Ensin tulee mielee, että onko pumpun imupuoloi varmasti tiivis. Että ei ota ilmaa mistään.
Ja onhan imusuodatin ja sihti puhtaat
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Imusihtihän lie nokkapumpullisissa siellä vaihteiston alla olevassa maljassa, pööllä pestävä metalliverkkosihtisuodatin, se on sit kyllä vaihteiston alimmalla kohdalla, jonne kaikki sonta taatusti kertyy imuvirtauksen mukana.
Eräissäkin koneissa, mitä itelle tullut huoltoon, sihti likimain 75-90% täynnä roskamoskaa ...... Pahimmassa oli se imusuodatin jopa mennyt rikki ......
Eräissäkin koneissa, mitä itelle tullut huoltoon, sihti likimain 75-90% täynnä roskamoskaa ...... Pahimmassa oli se imusuodatin jopa mennyt rikki ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Vaihteistoöljy tuli samalla kertaa pumpun kanssa vaihdettua sekä suodatin vaihteiston alle.
Ajattelin itse myös jos vuoto imulinjassa ja tänään tutkin sitäkin vaihtoehtoa, tei vastalaipan pumpun liitonseen ja vedin imupumpulla, öjyä tuli kyllä kohtalaisen hyvin, eli ei se imuvuotokaan ole.
Pitää varmaan kaivaa se ylipaine venttiili käsittelyyn, harmi vaan kun joutuu taas ottamaan öljyt laatikosta pois, saahan ne kyllä puhtaisiin astioihin.
Onko siellä Traktirin venttiilistössä vielä jotain mikä kannattaisi tarkastaa, itsellä tosiaan ei ole kokemusta db:n .venttiilistöstä.
Ajattelin itse myös jos vuoto imulinjassa ja tänään tutkin sitäkin vaihtoehtoa, tei vastalaipan pumpun liitonseen ja vedin imupumpulla, öjyä tuli kyllä kohtalaisen hyvin, eli ei se imuvuotokaan ole.
Pitää varmaan kaivaa se ylipaine venttiili käsittelyyn, harmi vaan kun joutuu taas ottamaan öljyt laatikosta pois, saahan ne kyllä puhtaisiin astioihin.
Onko siellä Traktirin venttiilistössä vielä jotain mikä kannattaisi tarkastaa, itsellä tosiaan ei ole kokemusta db:n .venttiilistöstä.
kaitsu47- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Salo
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Ongelma on ratkennut ja vika löytynyt, kiitos kaikille jotka otitte kantaa.
kaitsu47- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Salo
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Kiinnostaisi saada tietää missä se vika sitten oli.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
OlleK kirjoitti:Kiinnostaisi saada tietää missä se vika sitten oli.
Nimenomaan. Jos on ongelma, ja siihen syy löytyy, olisi sekin myös hyvä kertoa ja muidenkin tietää, josko jollakin vastaavaa tulee vastaan.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1210 hydrauliika ongelma
Kesti hieman aikaa ennenkuin kerkesin kirjoittamaan.
Tarkastin pumpun laittamalla virtausmittarin pumpun ja lähtevän putken väliin ja sieltä tuli kunnollinen litramäärä eli n. 16 l 1000 kierroksella.
Sitten vaihteistosta öljyt puhtaisiin astioihin ja ylipaineventtiili auki ja puhdistus, ei ole ylivoimaisen vaikeaa hakea avautumispaine, sitten venttiili paikoilleen ja öljyt laatikkoon ja sen toimenpiteen jälkeen kaikki pelannut kuin enkelin mieli.
Tarkastin pumpun laittamalla virtausmittarin pumpun ja lähtevän putken väliin ja sieltä tuli kunnollinen litramäärä eli n. 16 l 1000 kierroksella.
Sitten vaihteistosta öljyt puhtaisiin astioihin ja ylipaineventtiili auki ja puhdistus, ei ole ylivoimaisen vaikeaa hakea avautumispaine, sitten venttiili paikoilleen ja öljyt laatikkoon ja sen toimenpiteen jälkeen kaikki pelannut kuin enkelin mieli.
kaitsu47- David Brown : 1210
Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Salo
Similar topics
» 1210 NOSTOLAITE ONGELMA
» 1210 käynnistys ongelma
» 1210 -75 hydrauliikka ongelma
» 996 ongelma.
» 990 nostolaite ongelma
» 1210 käynnistys ongelma
» 1210 -75 hydrauliikka ongelma
» 996 ongelma.
» 990 nostolaite ongelma
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa