Case 1390
+2
Tessu
CuCr
6 posters
Sivu 1 / 1
Case 1390
Heipä hei taavettitallilaiset.
Tuli alkutalven rientoihin ostettua 1390 4x4 vm 83, sen jälkeen aloin seuraamaan teidän sivuja ja näin että olette suositelleet kaikille koneen ostajille käyttöohjekirjan ostoa, mikä varmaan jää monelta muulta koneen ostajalta tekemättä tai ainakin lukematta.
No käyttis tuli ostettua ja luettuakin, siinä on paljon hyvää tietoa koneesta yleisesti ja sähkökaaviot mitkä auttaa monessa asiassa.
Talven olen ajanut casella ja vaikka sisälläni on verenperintönä tullut fordin sydän, täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt taavetista, hytti on lämmin ja peltoreita ei ole kaipaillu hytissä kummemmasti.
Tämä minun taavettini on normaalilla vaihdelaatikolla, eli ei hydroshiftillä. Luin täältä paljon hyvää hydroshiftistä, mutta on niitä kauhutarinoitakin tullut vastaan.
Muutama asia on jäänyt askarruttamaan joten voisitteko vastailla kuhan joudatte.
caseni on varustettu yksitoimisella etukuormaajalla joka toimii oikeasta puolen olevasta lisähallinta venttiileistä, ja kippi on vaijerilla. onko mahdollista saada jollain lisälohkolla kuormainta kaksitoimiseksi? niin että laittaa kippausta varten sopivan tuubin ja säätöventtiilit jonnekkin muualle hyttiin että voi jättää alkuperäisen oikealla puolen olevan lisähallinta venttiilin takana oleville hydrauliikka lähdöille pelkästään?
sitten onko nuita taavetteja myyntimaalailtu jälkikäteen? onko kaikki valko punaset taavetit ruiskutettu musta punaseksi kun case yhtiö osti david brownin, omani on musta punanen harmailla vanteilla casen tarroilla, ja vanteita paistaa punainen maali alta, joku muukin oli kysynyt samaa täällä sivuilla.
ulosoton pienempi puoli ihmetyttää kun nostan perän kytkimen ja laitan 540 ulos oton päälle esim lumilinko alhaalla ja laitan lingon pyörimään kaikki menee hyvin, mutta kun nostan linkoa ylös niin ulosotto pompsahtaa pois päältä, 1000 puolen ei samaa vikaa. olen koittanut painaa valintakytkintä yhtäaikaa kun nostan linkon mutta sieltä tulee semmoinen voima vastaan että sitä ei sormilla pidellä.
kaiken kaikkiaan odotan kesää että saan kunnolla pestyä koneen ja poistettua kaikki rasvat ja tutkittua konetta paremmin, ottalampun kanssa pakkasessa ei tutkiminen oikhein kiinnosta, ja kätetyt vehkeethän tahtoo olla aina vähän rasvasia ettei tiedä onko kyseessä sähköjohto vai nafta letku ostosta tähän päivään olekko käyttäny öljytikkua ylhäällä ja jatkanu matkaa,
kone on pääsääntöisesti lumihommissa ja kesäisin luultavasti kevyessä puun ajossa, ja päävirta katkaisijan olen siihen ostanu ko luin täältä että nuilla rattoreilla on tapana palaa jostain johtojen oikkareista
toivotaampas kaikki että caseni ei jätä välille ja tee viimeisiä temppuja minun hallinnassa. kaikille hyvää kevään jatkoja.
Tuli alkutalven rientoihin ostettua 1390 4x4 vm 83, sen jälkeen aloin seuraamaan teidän sivuja ja näin että olette suositelleet kaikille koneen ostajille käyttöohjekirjan ostoa, mikä varmaan jää monelta muulta koneen ostajalta tekemättä tai ainakin lukematta.
No käyttis tuli ostettua ja luettuakin, siinä on paljon hyvää tietoa koneesta yleisesti ja sähkökaaviot mitkä auttaa monessa asiassa.
Talven olen ajanut casella ja vaikka sisälläni on verenperintönä tullut fordin sydän, täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt taavetista, hytti on lämmin ja peltoreita ei ole kaipaillu hytissä kummemmasti.
Tämä minun taavettini on normaalilla vaihdelaatikolla, eli ei hydroshiftillä. Luin täältä paljon hyvää hydroshiftistä, mutta on niitä kauhutarinoitakin tullut vastaan.
Muutama asia on jäänyt askarruttamaan joten voisitteko vastailla kuhan joudatte.
caseni on varustettu yksitoimisella etukuormaajalla joka toimii oikeasta puolen olevasta lisähallinta venttiileistä, ja kippi on vaijerilla. onko mahdollista saada jollain lisälohkolla kuormainta kaksitoimiseksi? niin että laittaa kippausta varten sopivan tuubin ja säätöventtiilit jonnekkin muualle hyttiin että voi jättää alkuperäisen oikealla puolen olevan lisähallinta venttiilin takana oleville hydrauliikka lähdöille pelkästään?
sitten onko nuita taavetteja myyntimaalailtu jälkikäteen? onko kaikki valko punaset taavetit ruiskutettu musta punaseksi kun case yhtiö osti david brownin, omani on musta punanen harmailla vanteilla casen tarroilla, ja vanteita paistaa punainen maali alta, joku muukin oli kysynyt samaa täällä sivuilla.
ulosoton pienempi puoli ihmetyttää kun nostan perän kytkimen ja laitan 540 ulos oton päälle esim lumilinko alhaalla ja laitan lingon pyörimään kaikki menee hyvin, mutta kun nostan linkoa ylös niin ulosotto pompsahtaa pois päältä, 1000 puolen ei samaa vikaa. olen koittanut painaa valintakytkintä yhtäaikaa kun nostan linkon mutta sieltä tulee semmoinen voima vastaan että sitä ei sormilla pidellä.
kaiken kaikkiaan odotan kesää että saan kunnolla pestyä koneen ja poistettua kaikki rasvat ja tutkittua konetta paremmin, ottalampun kanssa pakkasessa ei tutkiminen oikhein kiinnosta, ja kätetyt vehkeethän tahtoo olla aina vähän rasvasia ettei tiedä onko kyseessä sähköjohto vai nafta letku ostosta tähän päivään olekko käyttäny öljytikkua ylhäällä ja jatkanu matkaa,
kone on pääsääntöisesti lumihommissa ja kesäisin luultavasti kevyessä puun ajossa, ja päävirta katkaisijan olen siihen ostanu ko luin täältä että nuilla rattoreilla on tapana palaa jostain johtojen oikkareista
toivotaampas kaikki että caseni ei jätä välille ja tee viimeisiä temppuja minun hallinnassa. kaikille hyvää kevään jatkoja.
CuCr- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 11
Vs: Case 1390
Ei muuta kuin kesällä peset öljysutut pois ja vaihtelet kaikki öljyt ja nesteet jos on pitkäaika entisistä vaihdoista niin hyvää ei tee vanhat tahmaöljyt.
itte paininu noiden kopittomien kanssa ja vaikka talvella Natikalla lunta pusken niin Taavetti kyllä kesällä tuntuu käyvän käteen paremmin,se lienee makuasia heh,ei muuta kun hyviä ajotunteja vaan sinnekkin ja tervetuloa joukkoon,paremmat tietäjät saa sitte vastailla kysymyksiin.
itte paininu noiden kopittomien kanssa ja vaikka talvella Natikalla lunta pusken niin Taavetti kyllä kesällä tuntuu käyvän käteen paremmin,se lienee makuasia heh,ei muuta kun hyviä ajotunteja vaan sinnekkin ja tervetuloa joukkoon,paremmat tietäjät saa sitte vastailla kysymyksiin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1390
1390 ollut alunperin punaisella rungolla ja valkoisilla pelleillä. Runko muuttui mustaksi joskus vuoden -84 paikkeilla 1394:sessa. Internationalin oston myötä vuoden -85 loppupuolella pellit muuttuvat punaisiksi.
Ulosoton ongelmaa voisi alkaa selvitellä takaapäin kopin alta, josko vaikka ulosottohydrauliikan letkut painaa vivustoa ja nostoakselin liike letkujen välityksellä pompauttaa kytkennän pois.
Hydrauliikkaventtiileitä voi pinota päällekkäin. Mikäli jostain löytää alkuperäisen pitäisi kolmaskin mahtua kopin alle.Tarvii pitemmät pultit, jotta pysyy kasassa.
Sarjaliitäntäkansi venttiililohkoon ja oma venttiilistö vaikka kuormaimen molemmille toiminnoille on myöskin mahdollinen.
Mikäli traktori on valmiiksi kahdella kaksitoimisella ulosotolla, toisen ulosoton haaroittaminenkin on mahdollista.
Ulosoton ongelmaa voisi alkaa selvitellä takaapäin kopin alta, josko vaikka ulosottohydrauliikan letkut painaa vivustoa ja nostoakselin liike letkujen välityksellä pompauttaa kytkennän pois.
Hydrauliikkaventtiileitä voi pinota päällekkäin. Mikäli jostain löytää alkuperäisen pitäisi kolmaskin mahtua kopin alle.Tarvii pitemmät pultit, jotta pysyy kasassa.
Sarjaliitäntäkansi venttiililohkoon ja oma venttiilistö vaikka kuormaimen molemmille toiminnoille on myöskin mahdollinen.
Mikäli traktori on valmiiksi kahdella kaksitoimisella ulosotolla, toisen ulosoton haaroittaminenkin on mahdollista.
otsoni- Viestien lukumäärä : 448
Vs: Case 1390
Mitä Otsoni kirjoittaa värityksistä pitää paikkansa. Muuten minulla on sellainen tutina, että Melthamissa tehdyt 90-sarjalaiset oli Taavetteja. Casen lätkä löytyi ensin syyläriritilän yläpuolelta otsasta keskeltä ja kun lamput siirtyi sinne, merkki meni alas vasemmalle. Sitten tietysti Jenkit teki ja möi isoja runko-ohjattuja kuutosia myös Briteissä. Niissä taisi olla Casen leimat.
94-sarjasta sitten jäi David Brown pois ja konepellin kylkeen edustuspaikalle tuli CASE, valkoisissa ilman internationalia
Oiskohan tuossa tehty nuorennusleikkausta sitten, mutta ei kovin epärehellisesti kuitenkaan, kun kerran tyyppinumero on säilytetty 90-sarjalaisena
94-sarjasta sitten jäi David Brown pois ja konepellin kylkeen edustuspaikalle tuli CASE, valkoisissa ilman internationalia
Oiskohan tuossa tehty nuorennusleikkausta sitten, mutta ei kovin epärehellisesti kuitenkaan, kun kerran tyyppinumero on säilytetty 90-sarjalaisena
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1390
1390:ssä taitaa olla vielä kolmitieventtiili? Sen jatkoksi voi ulosottoon asentaa monikaraisen lohkon, jolla pystyy ohjailemaan monimutkaisempiakin ulkopuolisia aparaatteja. Tuon kolmitieventtiilin käytössä on ainoa huono puoli siinä, että jos samassa hommassa pitää jatkuvasti käyttää sekä nostolaitetta että ulkopuolista hydrauliikkaa, pitää kolmiteventtiiliä napsutella päivän mittaan edes takaisin aika monta kertaa.
Ulososttovaihteen DB:ssä on yleisesti ottaen lähes pomminvarmoja vehkeitä. Veikkaan että purkaamoilla niitä heitellään romukuormiin koska kysyntää käytetyille ei paljoa ole.
Kokeile irrottaa työntövarsitunnustelijan lohko ulosottovaihteen päältä, niin siellä pitäisi olla aika iso aukko alla, josta näkee laatikon sisään ja voi arvioida mikä siellä on pielessä. Oma arvaukseni on, että traktorin varhaisvaiheissa hitaampaa ulosottoa on lyöty päälle narinaa vasten niin paljon, että siellä on hammaspyöristä kulmat kuluneet pois ja muoto mennyt hylkiväksi. Mutta voi sieltä näkyä jokin muukin selitys.
Ulososttovaihteen DB:ssä on yleisesti ottaen lähes pomminvarmoja vehkeitä. Veikkaan että purkaamoilla niitä heitellään romukuormiin koska kysyntää käytetyille ei paljoa ole.
Kokeile irrottaa työntövarsitunnustelijan lohko ulosottovaihteen päältä, niin siellä pitäisi olla aika iso aukko alla, josta näkee laatikon sisään ja voi arvioida mikä siellä on pielessä. Oma arvaukseni on, että traktorin varhaisvaiheissa hitaampaa ulosottoa on lyöty päälle narinaa vasten niin paljon, että siellä on hammaspyöristä kulmat kuluneet pois ja muoto mennyt hylkiväksi. Mutta voi sieltä näkyä jokin muukin selitys.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ma Maalis 04 2019, 15:12, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Case 1390
Jaa niin joo..... Tankkien huohotinletkut nuo vois olla. Mamman 1494 Kassus ne on ohjaamon etuseinäs kiinni, ja hieman erilaisilla päillä kylläkin.
Mielikuvani mukaan naapurin puna-valkoinen 2wd 1390 on ihan CASE teksteillä.
Mielikuvani mukaan naapurin puna-valkoinen 2wd 1390 on ihan CASE teksteillä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1390
Voiphan se niin ollakkin. Näistä nimikylttiasioista ei aina oikein voi tietää. Ja kun ne ei kuulu tekniikkaan, niin niitä ei aina kaikissa teksteissä muista mainita. Lukemani kirjat kyllä antavat sellaisen mielikuvan, että DB olisi tippunut pois sarjan vaihtuessa. Tässä kuitenkin pätee vanha suunnistajan sääntö. "Yleensä kartta ja maasto pitävät yhtä. Jos ei, niin maasto tavallisesti oikeassa."
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Case 1390
Mitä vanhempiin laitteisiin mennään niin mikään pelti tai kilpi ei takaa aina varmuutta,ehkä autoissa eri homma kun ne pitää katsastaa.
On voinu käydä kolari koneella ja sitten onkin otettu/laitettu sellanen konepeito joka on saatu tai jopa maahantuoja ei ole muuta saanut,joskus jopa moottorikin vaihdettu eikä siitäkään voi mitään päätellä.
On noita vanhoissa autoissakin tullu sellasia varusteita vastaan joita ei pitäs vielä edes niissä olla,mutta kun onkin ollu kolarissa niin laitettu paremmat tai sitten jo maahantuodessa onkin ollu se uudemmin varusteltu vaikka ei pitäis.
Näitä on kuultu/nähty kaikenmoista,nythän tilanne sitten räjähtikin kun tuodaan ulkomailta yhä enenevässä määrin kaikenmoista,kohta kukaan ei tiedä mikä mitäkin on.
Mutta onneksi näyttää olevan tietoa ihmisillä!
On voinu käydä kolari koneella ja sitten onkin otettu/laitettu sellanen konepeito joka on saatu tai jopa maahantuoja ei ole muuta saanut,joskus jopa moottorikin vaihdettu eikä siitäkään voi mitään päätellä.
On noita vanhoissa autoissakin tullu sellasia varusteita vastaan joita ei pitäs vielä edes niissä olla,mutta kun onkin ollu kolarissa niin laitettu paremmat tai sitten jo maahantuodessa onkin ollu se uudemmin varusteltu vaikka ei pitäis.
Näitä on kuultu/nähty kaikenmoista,nythän tilanne sitten räjähtikin kun tuodaan ulkomailta yhä enenevässä määrin kaikenmoista,kohta kukaan ei tiedä mikä mitäkin on.
Mutta onneksi näyttää olevan tietoa ihmisillä!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Case 1390
No niin nyt on perän vo vika havaittu, vo valinta vipu menee kopin alta ja kääntyy alaspäin perää kohti, vivun päässä on Y haarainen rauta missä on sokka päässä. Sokan tilalle on minun koneessani laitettu 8mm pultti ja mutteri, mutteri ottaa kiinni nostolaitteisiin ja pakottaa 540 puolen pois päältä, tästä syystä sitä ei saanu sormilla pidettyä alhaalla.
Kiitos kaikille vastauksista ja vinkenkeistä.
Mitens tänne saapii lisättyä kuvia, helpompi pistää kuvia ja selittää ongelma kuin että koittaa selostaa ulkomuistista.
Kiitos kaikille vastauksista ja vinkenkeistä.
Mitens tänne saapii lisättyä kuvia, helpompi pistää kuvia ja selittää ongelma kuin että koittaa selostaa ulkomuistista.
CuCr- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 11
Vs: Case 1390
Hyvä, jotta syy oireelle löytyi. Olipa kyllä sellainen "vika" tai "vian aiheuttaja" , ettei kyllä helpolla olisi arvattu , neuvoa tuollaista kattelemaan ....
Mut onneks ei loppupeleissä sen vakavampi juttu ollut sitten kyseessä.
Mut onneks ei loppupeleissä sen vakavampi juttu ollut sitten kyseessä.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Case 1390
Taas on todettava, että kaikki on mahdollista, mikä ei ole aivan täysin mahdotonta. Yhteyttä nostolaitteen noston välillä ja ulosottovaihteen vapaalle pomppaamisen välillä on lähes täydellinen mahdottomuus keksiä teoriatasolla. Käytännön tasolla kuitenkin silmämääräinen havainto antaa asialle 100% selityksen. On täällä sattunut joskus niinkin, että on ollut kysyjälle pakko vastata, ettei sellaista vikaa ole olemassakaan jota kysyjä kuvailee. Mutta on ne vaan olleet. Mukavaa, että selvisi noin vähällä ruuvaamisella.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa