Käyntihäiriö lämpimänä
+3
erkki
käyttäjä
Paulig
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Käyntihäiriö lämpimänä
Uudempi hankinta, vanhempi kone, -76 selecta kyseessä. Siinä alkaa lämpimällä koneella kuulua tyhjäkäynnillä pakoputkesta "tupsutusta". Kylmänä käy melko normaalisti, ehkä hiukan silloinkin ääntää. Jokatapauksessa ääni on selkeä lämpimänä ja kylmänä ei. Palotapahtuman ääntä se minusta on.
Kannentiiviste tietysti voisi olla, mutta nesteet pysyy siellä missä pitää ja kone pyörii hyvin niin tyhjäkäyntiä kuin isommilla. Voimaa on ja käyntiin lähtee.
Säädin syksyllä venttiilit ja tarkasti laitoin välykset kohdalleen. Otan kopan auki kun ennätän ja teen uuden säädön, mutta aiheuttaisiko vuotava venttiili näitä oireita ? Lähinnä tuo lämpimänä äänen voimistuminen mietityttää, jäikö välys liian pieneksi ja lämpösenä pakovena jäisi kantamaan.
Mitäs oiretta aiheutti vuotava imusarjahehku ? Tai suuttimen ongelma, väärä avautumispaine jne ?
Kannentiiviste tietysti voisi olla, mutta nesteet pysyy siellä missä pitää ja kone pyörii hyvin niin tyhjäkäyntiä kuin isommilla. Voimaa on ja käyntiin lähtee.
Säädin syksyllä venttiilit ja tarkasti laitoin välykset kohdalleen. Otan kopan auki kun ennätän ja teen uuden säädön, mutta aiheuttaisiko vuotava venttiili näitä oireita ? Lähinnä tuo lämpimänä äänen voimistuminen mietityttää, jäikö välys liian pieneksi ja lämpösenä pakovena jäisi kantamaan.
Mitäs oiretta aiheutti vuotava imusarjahehku ? Tai suuttimen ongelma, väärä avautumispaine jne ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Kuulosta äkkiseltään siltä että jää venttiili kantamaan.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Pystyy olemaan vuotava pakoventtiili. Puristustahdin aikana tupsauttaa hiukan putkeen ennen pakoventtiilin avautumista.
Vanha hyvä konsti on startata sammutin päällä. Jos moottori pyörii startin voimalla tasaisesti tsup tsup tsup tsup, niin puristukset on aika tavalla kunnossa. Pienikin vuoto tekee starttausääneen rytmihäiriön tsup tsup tsu tsup tsup tsup tsu. Tuohan on helppo kokeilla kylmänä ja lämpimänä.
Huono suutinkin pystyy aiheuttamaan kummallisia oireita.
Vanha hyvä konsti on startata sammutin päällä. Jos moottori pyörii startin voimalla tasaisesti tsup tsup tsup tsup, niin puristukset on aika tavalla kunnossa. Pienikin vuoto tekee starttausääneen rytmihäiriön tsup tsup tsu tsup tsup tsup tsu. Tuohan on helppo kokeilla kylmänä ja lämpimänä.
Huono suutinkin pystyy aiheuttamaan kummallisia oireita.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Venttiilin seeitivikaa eli tiivistysongelmaa alkaisin itse arpomaan kuvaelman perusteella
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Vuotava venttiili aiheuttaa tyhjäkäyntiin hiukan rumpsutusta ja sinistä savua. Ehkä kantsii tutkia suutinten kunto ihan ensin. Ohivuotomittauksen pystyy tekemään suuttimen reijän kautta jos on vaan käytettävissä pelit ja pensselit.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Tyhjäkäynti on tasainen kun hetken aikaa pyörii käynnistyksen jälkeen. Sinistä savua ei taida tulla nimeksikään. Kone pyörii hyvin ja itse koneen käyntiääni on napakka taavetille ominainen. Ainoa tuo pakoääni, joka häiritsee.
Jokatapauksessa otan venttiilien säädöt tarkastukseen, se nyt ei iso homma ole. Katsotaan onko siitä apuja. Säädin venttiilit syksyllä oikeasti kylmänä, siitä pohdin voiko koneen lämmetessä kuitenkin välys pienentyä jossain pakoventtiilissä juuri sen verran liikaa, että kantaa.
Ja kokeilen tuota Erkin sammutin päällä starttausta. Suuttimista en sitten enempää tiedäkään, kuin irroitus ja kiinnitys työn. Varmaan paras laittaa ammatti korjaamolle, jos niihin meinais kajota.
Yksi paluuputki vuotaa liitoksestaan (suuttimen ja putken) enkä sitä saa tiivistettyä mitenkään. Mutta se tuskin käyntiä haittaa ?
Jokatapauksessa otan venttiilien säädöt tarkastukseen, se nyt ei iso homma ole. Katsotaan onko siitä apuja. Säädin venttiilit syksyllä oikeasti kylmänä, siitä pohdin voiko koneen lämmetessä kuitenkin välys pienentyä jossain pakoventtiilissä juuri sen verran liikaa, että kantaa.
Ja kokeilen tuota Erkin sammutin päällä starttausta. Suuttimista en sitten enempää tiedäkään, kuin irroitus ja kiinnitys työn. Varmaan paras laittaa ammatti korjaamolle, jos niihin meinais kajota.
Yksi paluuputki vuotaa liitoksestaan (suuttimen ja putken) enkä sitä saa tiivistettyä mitenkään. Mutta se tuskin käyntiä haittaa ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Paluulinjan vuoto ei käyntiin vaikuta, käytännössä paineeton linja kyseessä.
Mullakin on suutintesti/säätöpumppu, et paineiden tarkistuksen ja säädön voin tehdä ( ja halvemmalla ku dieselipaja )
Samoin uusien kärkien vaihto onnistuu, saan kyllä uusia laadukkaita kärkiä hommattua, edukkaaseen hintaan.
Mullakin on suutintesti/säätöpumppu, et paineiden tarkistuksen ja säädön voin tehdä ( ja halvemmalla ku dieselipaja )
Samoin uusien kärkien vaihto onnistuu, saan kyllä uusia laadukkaita kärkiä hommattua, edukkaaseen hintaan.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
jusape kirjoitti:Paluulinjan vuoto ei käyntiin vaikuta, käytännössä paineeton linja kyseessä.
Mullakin on suutintesti/säätöpumppu, et paineiden tarkistuksen ja säädön voin tehdä ( ja halvemmalla ku dieselipaja )
Samoin uusien kärkien vaihto onnistuu, saan kyllä uusia laadukkaita kärkiä hommattua, edukkaaseen hintaan.
Varmaan pakettipostina onnistuis lähetellä, ei kannata lähtee ajelemaan. Suutinremppa jää jokatapauksessa kesän puolelle, että saa lämpimän kelin aikaan remppailla. Suuttimien kunnostus ei mene hukkaan, vaikka vika olis muualla.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Eipä tollanen paketti paljoa maksa lähetellä, kun paino jää aika maltilliseksi, eikä kokokaan låådalla isohko ole.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Joo, totta. Katellaanpa asiaa kun kesä koittaa. Jos sulla on pätevät vimpaimet, niin mikäpä tuossa
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
4jän vaiko 5den traktorin suuttimet viimevuonna laittelin. Ukkon 1410 taavin uudet kärjet odottanut laittoa vuodenpäivät hyllyssä.
Säätöprikkasetti tarvii hommata myös, et saa noita Boshin isoreikäisiä runkoja laiteltua, niissä kun prikkasäätö eikä ruuvi...... ( Valmet x05 sarja, Fiat sekä NH ja ysärin Ford 40 sarja eteenpäin )
Säätöprikkasetti tarvii hommata myös, et saa noita Boshin isoreikäisiä runkoja laiteltua, niissä kun prikkasäätö eikä ruuvi...... ( Valmet x05 sarja, Fiat sekä NH ja ysärin Ford 40 sarja eteenpäin )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Noniin, viimeviikon lämpimillä keleillä käytin venakopan irti ja tein säädöt uudelleen. Sieltä ei isompaa ongelmaa löytynyt, parin pakoventtiilin säätö oli hieman liian "tahmea" ja niitä säädin tarkemmin. Ei ne minusta kantaneet.
Ehkä pientä käynnin paranemista, sekin niin tulkinta asia. Ei vika korjaantunut (en edes olettanut). No pohdin, että taitaa kesällä lähteä kansi taavetista irti ja suuttimet siinä samalla kunnostukseen.
Tuo kannen irroitus ei ole ongelma, mutta koneistamojen kanssa en ole asioinut. Tässä järkevintä on varmasti uudet venttiilit + seetien koneistus ? No mitä muuta ? Toki ammatti ihmiset osaa sen laittaa, mutta hyvähän ne olis itsekin tietää. Ja periaatteella: kerralla hyvä.
Ehkä pientä käynnin paranemista, sekin niin tulkinta asia. Ei vika korjaantunut (en edes olettanut). No pohdin, että taitaa kesällä lähteä kansi taavetista irti ja suuttimet siinä samalla kunnostukseen.
Tuo kannen irroitus ei ole ongelma, mutta koneistamojen kanssa en ole asioinut. Tässä järkevintä on varmasti uudet venttiilit + seetien koneistus ? No mitä muuta ? Toki ammatti ihmiset osaa sen laittaa, mutta hyvähän ne olis itsekin tietää. Ja periaatteella: kerralla hyvä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Jos moottorissa on hyvät puristukset, niin tuskin kannattaa ottaa kantta irti, ainakaan ennen suutinten tarkistusta.
Kansihomman kanssa on tietenkin niin, että jos kansipaja laittaa kaikki uutta, niin hyvä siitä tulee väkisinkin. Jos venttilinlautaset ei ole kuluttaneet itseään kovin syvälle istukoihin, niin pelkällä hionnallakin saa kyllä puristukset palautumaan jos lautaseen ei ole syöpynyt isoja koloja. Kuluneille ohjureille ei kotikonstilla mahda mitään, mutta mitä olen DB:n koneita katsellut, niin aika hyvässä kunnossa ne yleensä pitää itsensä.
Kansihomman kanssa on tietenkin niin, että jos kansipaja laittaa kaikki uutta, niin hyvä siitä tulee väkisinkin. Jos venttilinlautaset ei ole kuluttaneet itseään kovin syvälle istukoihin, niin pelkällä hionnallakin saa kyllä puristukset palautumaan jos lautaseen ei ole syöpynyt isoja koloja. Kuluneille ohjureille ei kotikonstilla mahda mitään, mutta mitä olen DB:n koneita katsellut, niin aika hyvässä kunnossa ne yleensä pitää itsensä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Toki tuo suuttimien kunnostus ensin ei työmäärää juuri lisää, vaikka kansi lähtisikin myöhemmin laitettavaksi. Taavetissa kannen irroitus ja kiinnitys on mielestäni sen verran helppo työmäärältään, että sen nyt tekee mikäli sivuäänet ahdistaa
Puristuksia en ole mittaillut mitenkään, mutta käyntiin lähtee näppärästi ja onhan tuolla hommat luonnistuneet. Tosin raskaissa töissä ei ole minulla ollut ja tuskin tulee olemaan
Puristuksia en ole mittaillut mitenkään, mutta käyntiin lähtee näppärästi ja onhan tuolla hommat luonnistuneet. Tosin raskaissa töissä ei ole minulla ollut ja tuskin tulee olemaan
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Kun suuttimet on irrallaan niin ohivuotomittauksen pystyy tekemään suutinten reikien kautta. Ihan tavallisella puristuspainemittarillakin saa jotain selville, mutta kun suuttimen poraus on niin suuri tilavuudeltaan, niin painelukemaa ei saa kovin ylös vaikka pyörittää starttia ahkerasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Pitää sitten olla kunnon mittarikin on meinaa litistyksiä sen verran että ei bensakoneen mittarit aina joka koneeseen riitä.
Kaveriin mittasi aikoinaan JO väljää VW LT koneen puristuksia niin ympärihän se meni että heilahti!
Joo ensin suuttimet irti sitte mittaa puristukset ja vasta sitten arpoo mitä tehdä,jos koneelle ei ole rahakäyttöä niin hyvin sepelaa kunhan suuttimet kunnostaa ja sen mitä löytyy,mitä enempi aukoo sitä enempi tulee ongelmaakin.
isäukkokin tapas sanoa putkihommissa että jos joku toimii niin älä koske lisää tulee vaan remonttia
Kaveriin mittasi aikoinaan JO väljää VW LT koneen puristuksia niin ympärihän se meni että heilahti!
Joo ensin suuttimet irti sitte mittaa puristukset ja vasta sitten arpoo mitä tehdä,jos koneelle ei ole rahakäyttöä niin hyvin sepelaa kunhan suuttimet kunnostaa ja sen mitä löytyy,mitä enempi aukoo sitä enempi tulee ongelmaakin.
isäukkokin tapas sanoa putkihommissa että jos joku toimii niin älä koske lisää tulee vaan remonttia
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Tessu kirjoitti:Pitää sitten olla kunnon mittarikin on meinaa litistyksiä sen verran että ei bensakoneen mittarit aina joka koneeseen riitä.
Kaveriin mittasi aikoinaan JO väljää VW LT koneen puristuksia niin ympärihän se meni että heilahti!
Joo ensin suuttimet irti sitte mittaa puristukset ja vasta sitten arpoo mitä tehdä,jos koneelle ei ole rahakäyttöä niin hyvin sepelaa kunhan suuttimet kunnostaa ja sen mitä löytyy,mitä enempi aukoo sitä enempi tulee ongelmaakin.
isäukkokin tapas sanoa putkihommissa että jos joku toimii niin älä koske lisää tulee vaan remonttia
Kait se on noin. Minulla vaan on tapana, että jos joku kone ei toimi oikein, pyrin sen korjaamaan. Ärsyttää öljyä vuotavat tiivisteet ja huonosti pyörivät startit... Mutta pitää nyt asia kerrassaan edetä tuossakin ja kone ei täydellinen ole muutenkaan (kevyt pihakäyttökin vaan) joten pärjäillään...
Putkiliitoksissa muuten pätevä neuvo on, ettei kannata koskea jos ei ole pakko. Ne kyllä onnistuu vuotamaan jos vähän liikauttaa. Se on sitten purettava ja tiivistettävä uudelleen. Juuri näin kävi hiljattain yhden sulkuventtiilin kanssa, johon oli pakko koskea toisen homman vuoksi
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Meillä tuo 850 Taavi on höyrynny ja huohottanu jo vuodesta hmm olikohan se 1974 kun taloon tuli,eipä siinä ole muuta remppaa tehty kun kytkin vaihettu ja öljyjä/putsareita,toki on ollu pelkässä kesäkäytössä mutta alkuaikoina vanhalla papallani aika heikolla huollollakin,sitten itte aloin huoltamaan ja huohotuskin väheni kun sain sen paremmin puskemaan höyryt pitkästä öljyntäyttöputkesta pihailmaan.
Nyt kun on perikunnan laite niin en ala tekemään remontteja,veli kun ei niitä suostu makselemaan ja aina se sais vanhaan olla jotain tekemässä,itte senverran teen että puhtaat on öljyt ja putsarit siellä missä pitääkin eikä suotta tahallaan riko,näillä piha/metsäajoilla nuo kyllä kestää kunhan vaan renkaat kestäis heh!
Toki jokainen tyylillään enkä yhtään aliarvioi hyvää huoltoa ja korjailua sehän vaan pidentää ikää ja koneen arvokin säilyy ja sekin että meillä laitteet on ollu aina katonalla pois sateista.
Nyt kun on perikunnan laite niin en ala tekemään remontteja,veli kun ei niitä suostu makselemaan ja aina se sais vanhaan olla jotain tekemässä,itte senverran teen että puhtaat on öljyt ja putsarit siellä missä pitääkin eikä suotta tahallaan riko,näillä piha/metsäajoilla nuo kyllä kestää kunhan vaan renkaat kestäis heh!
Toki jokainen tyylillään enkä yhtään aliarvioi hyvää huoltoa ja korjailua sehän vaan pidentää ikää ja koneen arvokin säilyy ja sekin että meillä laitteet on ollu aina katonalla pois sateista.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Tarkotus olis loppukesän aikaan ottaa kansi irti taavetista kuitenkin. Kovin tupsuttelee, joten kuntoon se pitää saada Vaihtoehtoja on hioa venttiilit asian osaavalla naapurilla tai viedä koneistamolle koko kansi.
Jos ja kun tiiviste ei nyt vuoda, onko siinä mitään syytä oikaista kantta ? Se menisi vain venttiilien vaihto ja mitä siihen kuuluukin... ? Jos kantta oikaistaan, onko lohko myös käytettävä koneistamolla, eikös ne ole ns. samaa pakettia ollutkin ?
Olen jokseenkin varma, että sivuääni johtuu venttiileistä, joten suuttimien kunnostus on toki tarpeellinen muttei poista tätä ongelmaa.
Jos ja kun tiiviste ei nyt vuoda, onko siinä mitään syytä oikaista kantta ? Se menisi vain venttiilien vaihto ja mitä siihen kuuluukin... ? Jos kantta oikaistaan, onko lohko myös käytettävä koneistamolla, eikös ne ole ns. samaa pakettia ollutkin ?
Olen jokseenkin varma, että sivuääni johtuu venttiileistä, joten suuttimien kunnostus on toki tarpeellinen muttei poista tätä ongelmaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Riippuu kovastikin venttiilien kunnosta miten niitä entraa, mutta omaa kokemusta on sen verran, että hiomalla saa aikaan pitävät venttiilit jos ne ei ole aivan kamalassa kunnossa ja jos istukassa ei ole syvää rokamaa. DB:n kannessa venttiilit ei kovin herkkään kaiva itseään syvälle istukkaan, joten sen takia kai aika harvoin tarvitsee kantta panna täyteen remontiin. Kannen suoruuden pystyy mittaamaan hyvällä linjarilla ja jos se on suora niin suotta kai sitä käyttää tasohionnassa.
Palstalla on kyllä monta, jotka mielellään sanoo, että kansiremppa on niin nopea ja halpa, että kannattaa rotsata istukat ja laittaa kaikki uudet venttiilit kun kansi on kerran irrallaan. Näkökanta se on sekin, että tehdään ihan periaatteesta aina viimesen päälle kaikki mikä tehdään.
Palstalla on kyllä monta, jotka mielellään sanoo, että kansiremppa on niin nopea ja halpa, että kannattaa rotsata istukat ja laittaa kaikki uudet venttiilit kun kansi on kerran irrallaan. Näkökanta se on sekin, että tehdään ihan periaatteesta aina viimesen päälle kaikki mikä tehdään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Monisa koneissa sallitaan kannelle tietty maksimikierous, joka on luokkaa 0.1-0.2mm ristikkäisnurkkien välisellä matkalla, 4-cyl kansissa.
Turbonuffissakin lohko on 0.05mm keskeltä "notkolla" alaspäin, mut sekin on tehtaan toleransseissa, ja noilla lämpökuormilla, joita siinä saattaa esiintyä, tämä on pelkästään hyvä asia .....
Turbonuffissakin lohko on 0.05mm keskeltä "notkolla" alaspäin, mut sekin on tehtaan toleransseissa, ja noilla lämpökuormilla, joita siinä saattaa esiintyä, tämä on pelkästään hyvä asia .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Katson koneistamoon vientiä kun saa kannen irti. Jos venttiilit saa pitämään hionnalla, se riittänee kun kone on kevyessä pihakäytössä. Itse kun en ole venttiilejä hionut, jätän arvioinnin ja työn asian osaavalle.
Kannen irrotus ja takaisin kasaus on taavetissa sen verran yksinkertainen työ jos ongelmitta sujuu, että laitan kyllä yläkerran kuntoon.
Kannen irrotus ja takaisin kasaus on taavetissa sen verran yksinkertainen työ jos ongelmitta sujuu, että laitan kyllä yläkerran kuntoon.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
En löytänyt foorumilta, niin löytyykö tietoa:
Venttiilikoneiston kiinnityspulttien kiristysmomentista ?
Entäs suuttimien muttereiden kiristysmomentti ?
Ehkä myös kannen pinnapulttien kiristysmomentti. Kaikki jäivät paikoilleen, mutta helppohan ne on läpi käydä varmuudeksi, ettei sattunut pyörähtämään mutterin mukana löysälle.
Ehkä kansi tulee takaisin viikonlopuksi, jolloin mahdollisuus asentaa paikoilleen.
Venttiilikoneiston kiinnityspulttien kiristysmomentista ?
Entäs suuttimien muttereiden kiristysmomentti ?
Ehkä myös kannen pinnapulttien kiristysmomentti. Kaikki jäivät paikoilleen, mutta helppohan ne on läpi käydä varmuudeksi, ettei sattunut pyörähtämään mutterin mukana löysälle.
Ehkä kansi tulee takaisin viikonlopuksi, jolloin mahdollisuus asentaa paikoilleen.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Käyntihäiriö lämpimänä
Suuttimien mutujen momentti monissa on 20Nm.
Kannenpultit , siis mutterit tais olla 136Nm, esim Valmetissa pinnapultit esikiristetään vain 30Nm lohkoon.
Venttiilikoneistolla, esim Nuffissa, 5/16" UNF pultit 20Nm ja parit isommat, 7/16" pultit 40Nm
Kannenpultit , siis mutterit tais olla 136Nm, esim Valmetissa pinnapultit esikiristetään vain 30Nm lohkoon.
Venttiilikoneistolla, esim Nuffissa, 5/16" UNF pultit 20Nm ja parit isommat, 7/16" pultit 40Nm
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa