Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

+2
erkki
Hente
6 posters

Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  Hente To Helmi 14 2019, 16:18

Tervehdys.

Jarrujen työsylinteri vuotaa niin kysyn neuvoa miten sylinterin saa helpoiten irti. Onnistuuko altapäin vai onko viisain ottaa takapyörä pois?

Hente

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  Hente Ma Helmi 18 2019, 13:22

Nyt on sylinterissä uudet tiivisteet. Altapäin ei pysty tekemään mitään muuta kuin toteamaan vuodon. Kesäkeleillä sylinterin irroitus voisi onnistua levypyörän välistä ilman toppavaatteita. Otin takarenkaan pois niin syliteriin pääsi hyvin käsiksi. Hoonasin sylinteriä hieman niin siitä lähti ainakin irtoruosteet pois ja uudet tiivisteet paikoilleen.

Hente

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Kajaani

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  erkki Ma Helmi 18 2019, 14:05

Juu, eihän traktorin pyörä ole paljonkaan tiukemmassa kiinni kuin auton pyörä. Pikkasen tarkempi vaan käännellä takaisin paikalleen. Ne kuulemma pitäisi nesteet vaihtaa joskus noihin kytkin ja jarrujärjestelmiinkin. Ajan saatossa sinne kuulemma tulee kondenssivettä, joka tekee korroosiota sen minkä saa syntymään. Ei ole kyllä autoihinkaan noita tullut juuri vaihdeltua. Pikkasen sinne menee uutta nestettä jos joskus pitää ilmata jarruja. On kyllä ollut joskus joku sylinterikin sitten hiukan tahkea kun on katsastuksessa oikein mittarilla jarrutehoja mitattu.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5051

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  Tessu To Helmi 21 2019, 17:13

Näin se muutes Erkki on,itte tossa jouduin vaihtamaan autoon viime vuonna jarruputken niin pumppasin nestettä reilusti linjoista läpi,sekään ei muutes poista liejua säiliön pohjalta,ainoastaan irrottamalla sen voi sitten poistaa,tai ehkä nesteimurilla sais jos letku taittuu sinne.
Aikoinaan kun oli metallisia säiliöitä niin melkeen pohjasta olivat puhki kun oli mustaa mönjää pohjalla parikin senttiä!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1895
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  erkki To Helmi 21 2019, 21:47

Sitä sottaista nestettä on kaikissa sylintereissäkin, joten minimisuoritus taitaa olla, että kaikki sylinterit painetaan sisään kun putki on löysällä tai ilmausruuvi auki. Tarkat pojat ottavat kuulemma männät ulos ja putsaavat paikat oikein perusteellisesti. Itte ei ole tullut syyllistyttyä oikein kumpaankaan edellä mainittuun.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5051

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  jusape To Helmi 21 2019, 22:30

Ei ne vesihelmet työ- , eikä pääsylinterin pohjalta pois muutoin tule, kuin itse sylinteri kokonaan purkamalla.
Tuli vasta ihan taannoin Mamman Kassun kytkimen työ ja pääsylkky laitettua uusille tiivisteille, niin molemmista tuli purkaessa vesipisaroita muutama......
Sekä moskasakkaa.....

Ainoo kunnon huoltotoimenpide siis olisi, 10-15v välein purkaa sylinterit osiin ja putsata.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2913
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  mattkau To Helmi 21 2019, 22:58

Just. Vähän poikkeaa asiasta mutta kerronpa kuitenkin. Tämä siis liittyy autoihin ja DOT nesteisiin. Kaveri kerran kiroili ja kysyi miksi ihmeessä niiden nesteiden pitää olla hygroskooppisia kun pitää päntiöstään olla vaihtamassa (kerran kahteen vuoteen ei kyllä minusta oo päntiöstään). Siihe kyllä piti vastata kysymyksellä missä se vesi olisi jos ei sekoittuisi nesteeseen, kun sitä kuitenkin sinne lämpötilojen vaihdellessa kitkeytyy. Oikea vastaus on, minkä jusape todisti, työsylinterin pohjalla. Autokäytössä sillä saattaa olla kohtalokkaatkin vaikutukset kun joskus talvella on vaikka jäässä siellä ja pitää auto saada pysähtyyn. Ja ruostuttaahan se paikkoja kans.

Nykyautoissa, missä on kaikenlaista hömpötystä, ABS, ESP ja mitä niitä systeemeitä nyt on, on varmaan ihan hyvä idea vaihtaa se neste huolto-ohjelman mukaan ja katsoa vielä haluaako se matalaviskositeettista DOTtia sinne. Minimisuoritus tuolle on, eikä todellakaan paha rasti, on tankki tyhjäksi, uudet liemet tilalle ja ilmaaminen ilmausohjeen mukaisesti (alakaen takapyöristä) kunnes nesteen väri oikea. Kun sen tekee parin vuoden välein, niin ei ehdi sitä töhkää saostua kovin runsaasti. Ja todella, jarruongelmat vähenee.

LHMää en tunne miten käyttäytyy, imeekö itseensä vettä, ehkä ei määräänsä enempää kuitenkaan vaikka sekoittuisikin. Kun ei ole citikoita eikä mehujarrutaavetteja.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1617
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa Empty Vs: case 1390 jarrujen työsylinteri vuotaa

Viesti  zageee Pe Helmi 22 2019, 08:44

Just tuli purettua työsylinterit omasta 996:stakin. Ei ollut ruosteessa ihme ja kumma. Kaikki muukin kun on niin hurjassa kunnossa niin odotin noidenkin olevan ruosteessa.
Autojen jarruihin tulee ainakin mukavasti lisää tuntumaa nesteiden vaihdolla. 5 vuotta sitten vaihdoin silloiseen -99 mallin käyttikseen ja viime keväänä -06 ransiittiin millä ajelen nyt.

zageee

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa