DB 1200 Hidas nostolaite.
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 1200 Hidas nostolaite.
Sellainen ongelma nostolaitteessa, kun vivun nostaa ylös niin saa odottaa kauan ennen kuin nostolaite nousee, kylmänä kauemmin, mutta lämpöisenäkin ~ 30 sek - 60 sek. Tämä aika rasittava ongelma, varsinkin, kun perälevyn kanssa aurailee. Muutaman vuoden traktori on ollut talossa nurkkakoneena ja tänä aikana ollut samanlainen. Öljyt ja suodatin vaihdettu hiljattain, mutta tällä ei ollut vaikutusta toimintaan. Osaisko joku sanoa mistä kannattais vikaa lähteä ensimmäisenä etsimään? Onko joku säätöjuttu,vai jotain muuta.Aika paljon näissä tuntuu juttujen perusteella olevan nostolaitevaivoja. Vaikka koneeseen antaa kierroksia, tämä ei vaikuta noston nopeuteen. Kuormaa jaksaa kuitenkin nostaa ihan hyvin, mitä nyt tämmöinen voi nostaa, mutta jokakerta vaan "miettii" kauan ennenkuin nostaa..
Manu82- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Ohivirtausventiinin putsaus vois auttaa. Ohivirtausventiini on helppo putsata, mut operaatio on monimutkainen selostaa.
Asia on käsitelty tällä palstalla moneen kertaan joten ohjeet löytynee
On tuo asia selostettu ainakin 70 luvun puolvälin koneiden kirjassakin
Asia on käsitelty tällä palstalla moneen kertaan joten ohjeet löytynee
On tuo asia selostettu ainakin 70 luvun puolvälin koneiden kirjassakin
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Juu, ohivirtausventtiilin puhdistaminen on 95% se keino jolla selecatamaticin hydrauliikan saa virkistymään jos se alkaa laiskistua.
Nostolaitteen pääkäyttövivun takana on noin 5 cm kanttiinsa oleva luukku kiinni kahdella ristipääruuvilla. Saman luukun kannesta saattaa törröttää pystyyn pudotusventtiili.
Löysää pydotusventtiili juuresta ja irrota ristipääruuvit. Käännä luukku sivuun siten,että pudostusventtiili toimii kääntöpisteenä. Tai voit ruuvata irti koko pudotusventtilinkin, mutta varovasti, koska sen mukana voi porauksesta nousta jousi ja venttiilin kara. Niitä ei kannata pudottaa taka-akselikoteloon. Luukun alta näkyy isolla mensselinuralla varustettu proppu. Avaa se varovasti. Jos proppu on kovin tiukassa, niin kehitä sen avaamiseen järeä mensseli. Monet kyllä avaavat se kopauttamalla viistoon taltalla aukipäin. Propun alta ponnistaa jousi ylöspäin, joten varo, ettei proppu tai sen alla oleva aluslevy putoa takasillan koteloon. Poista proppu ja aluslevy ja vedä ulos porauksessa näkyvä jousi. Veistä puusta noin lyijykynän paksuinen, kartio tappi ja tökkää se poraukseen. Tapin pitää olla sopivasti kartio, että se kiilautuu porauksessa olevan luistin reikään. Nosta luisti ylös tapin avulla. Luistin sisällä on messinkinen ruuvi, sen alla alumiininen kuristinprikka ja alimmaisena nyloninen verkkosihti. Avaa ruuvi ja koputa luistia pöydän kantta vasten alassuin, että kuristinprikka ja sihti putoavat ulos. Usein se nylon sihti on istahtanut luistin sisään niin, ettei se putoa sieltä koputtelemalla. Älä kuitenkaan ala tökkiä sihtiä luistin pohjassa olevan reiän kautta, koska se todennäköisesti rikkoo sihdin. Käytä vaikka spreitä, CRC tai vstaava, jolla huuhtelet ylhäältä päin sihdin puhtaaksi. Sen näkee kyllä pohjan reiän kautta hyvää valoa vasten. Puhdista myös kuristinlevyn reikä. Se on halkaisjaltaan 0.8 mm, joten ohuella langalla sen pystyy rotsaamaan auki jos siinä on roska. Sitten vaan kaikki takaisin puhtaana kokoon päinvastaisessa järjestyksessä. Ennen kasaamista kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa yksi asia: katso takaviistoon luukun kautta, jolloin näet ohivirtausventtiilin takana pienen ruuvin, jossa on tuplamutterit. Kun vedät nostovivun taakse, niin muttereiden pitää laskeutua samaa tahtia tiiviisti venttililohkon pintaa vasten ja kun vivun työnnät eteen, niin mutterit nousee runsaat 2mm irti alustastaan. Jos tuo muttereiden laskeutuminen jotenkin hidastelee, se voi olla syynä hitaaseen reagointiin nostovipuun. Harvinaista se kyllä on, mutta asia on niin helppo tarkistaa, että se kannattaa tehdä. Lykka till.
Nostolaitteen pääkäyttövivun takana on noin 5 cm kanttiinsa oleva luukku kiinni kahdella ristipääruuvilla. Saman luukun kannesta saattaa törröttää pystyyn pudotusventtiili.
Löysää pydotusventtiili juuresta ja irrota ristipääruuvit. Käännä luukku sivuun siten,että pudostusventtiili toimii kääntöpisteenä. Tai voit ruuvata irti koko pudotusventtilinkin, mutta varovasti, koska sen mukana voi porauksesta nousta jousi ja venttiilin kara. Niitä ei kannata pudottaa taka-akselikoteloon. Luukun alta näkyy isolla mensselinuralla varustettu proppu. Avaa se varovasti. Jos proppu on kovin tiukassa, niin kehitä sen avaamiseen järeä mensseli. Monet kyllä avaavat se kopauttamalla viistoon taltalla aukipäin. Propun alta ponnistaa jousi ylöspäin, joten varo, ettei proppu tai sen alla oleva aluslevy putoa takasillan koteloon. Poista proppu ja aluslevy ja vedä ulos porauksessa näkyvä jousi. Veistä puusta noin lyijykynän paksuinen, kartio tappi ja tökkää se poraukseen. Tapin pitää olla sopivasti kartio, että se kiilautuu porauksessa olevan luistin reikään. Nosta luisti ylös tapin avulla. Luistin sisällä on messinkinen ruuvi, sen alla alumiininen kuristinprikka ja alimmaisena nyloninen verkkosihti. Avaa ruuvi ja koputa luistia pöydän kantta vasten alassuin, että kuristinprikka ja sihti putoavat ulos. Usein se nylon sihti on istahtanut luistin sisään niin, ettei se putoa sieltä koputtelemalla. Älä kuitenkaan ala tökkiä sihtiä luistin pohjassa olevan reiän kautta, koska se todennäköisesti rikkoo sihdin. Käytä vaikka spreitä, CRC tai vstaava, jolla huuhtelet ylhäältä päin sihdin puhtaaksi. Sen näkee kyllä pohjan reiän kautta hyvää valoa vasten. Puhdista myös kuristinlevyn reikä. Se on halkaisjaltaan 0.8 mm, joten ohuella langalla sen pystyy rotsaamaan auki jos siinä on roska. Sitten vaan kaikki takaisin puhtaana kokoon päinvastaisessa järjestyksessä. Ennen kasaamista kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa yksi asia: katso takaviistoon luukun kautta, jolloin näet ohivirtausventtiilin takana pienen ruuvin, jossa on tuplamutterit. Kun vedät nostovivun taakse, niin muttereiden pitää laskeutua samaa tahtia tiiviisti venttililohkon pintaa vasten ja kun vivun työnnät eteen, niin mutterit nousee runsaat 2mm irti alustastaan. Jos tuo muttereiden laskeutuminen jotenkin hidastelee, se voi olla syynä hitaaseen reagointiin nostovipuun. Harvinaista se kyllä on, mutta asia on niin helppo tarkistaa, että se kannattaa tehdä. Lykka till.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Kiitoksia huippuohjeista! Täytyy alkaa tutkia asiaa,kun keli muuttuu hiukan inhimillisemmäksi ulkona traktoriremonttiin.
Manu82- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Tuohon hommaan ei ole juuri muuta lisättävää kuin että rauhallisesti vaan eteenpäin. Monelle on tuottanut vaikeuksia saada ohivirtausventtiilin proppu hyvin näppeihin, mutta veikkaan, että siihen tarttuu magneetti, jolla onkiminen käy kätsysti. Aluslevy taitaa olla alumiini/muovi -materiaalia ja sen kanssa pitää sitten turvautua muihin kikkoihin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Iltaa.
Tänään koitti aika Taavetin ohivirtausventtiilin ihmettelelylle. Homma onnistui hienosti antamillanne ohjeilla! Hiukan hermoja hommaan, niin onnistuu varmasti. Omassa mallissa oli tuo pudotusventtiili ja suosittelen irroittamaan koko levyn. Tarkkana noitten jousien ja prikojen kanssa tosiaan, etteivät putoa peräkoteloon. Sormilla pysyivät näpeissä, mutta jonkinmoinen magneetti kannattaisi melkein olla varmistuksena hommassa. CRC:llä ja jarruclinerillä osat tuli puhdistettua. Pari tuntia asiaan tietämättömältä vierähti asiaan, mutta kun ei ollut kiire minnekkään, niin mukava oli tutustua taavetin sielunelämään, ja nyt nostolaite toimii, niin kuin pitää ja nostolaite saatiin toimimaan.
Tänään koitti aika Taavetin ohivirtausventtiilin ihmettelelylle. Homma onnistui hienosti antamillanne ohjeilla! Hiukan hermoja hommaan, niin onnistuu varmasti. Omassa mallissa oli tuo pudotusventtiili ja suosittelen irroittamaan koko levyn. Tarkkana noitten jousien ja prikojen kanssa tosiaan, etteivät putoa peräkoteloon. Sormilla pysyivät näpeissä, mutta jonkinmoinen magneetti kannattaisi melkein olla varmistuksena hommassa. CRC:llä ja jarruclinerillä osat tuli puhdistettua. Pari tuntia asiaan tietämättömältä vierähti asiaan, mutta kun ei ollut kiire minnekkään, niin mukava oli tutustua taavetin sielunelämään, ja nyt nostolaite toimii, niin kuin pitää ja nostolaite saatiin toimimaan.
Manu82- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Juu, noin se on käynyt monesti ennenkin. Mainittakoon, että kun vaihteistoöljyn päästää kovin vanhaksi ja likaiseksi, tuon ohivirtausventtiilin puhditustarve lisääntyy kovasti. On meinaan kokemusta, että on pitänyt avata kyntöpellolla kesken puuhien. Homma käy viidessä minuutissa kun sen on tehnyt ennenkin muutamia kertoja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Tätä palstaa seuratessa vois luulla että jokaisesta Taavetista pitää ohivirtausventiin putsata vähintään kerran vuodessa.
On kuitenkin lähes 30 vuotta, kun olen viimeks ohivirtausventiinin putsannut. Ja silloinkin remontin jälkeen, pienenpieni tiivistemassan kikkare oli sinne joutunu. Taavetia on kuitenkin ollu koko ajan ajossa ja suurimmanosan aikaa kaksi kappaletta.
Mä olen kyllä aina vaihtanutu öljyt ja suodattimet ajallaan.
Yleinen syy koneiden toimimattomuuteen on liian pitkä huoltoväli
On kuitenkin lähes 30 vuotta, kun olen viimeks ohivirtausventiinin putsannut. Ja silloinkin remontin jälkeen, pienenpieni tiivistemassan kikkare oli sinne joutunu. Taavetia on kuitenkin ollu koko ajan ajossa ja suurimmanosan aikaa kaksi kappaletta.
Mä olen kyllä aina vaihtanutu öljyt ja suodattimet ajallaan.
Yleinen syy koneiden toimimattomuuteen on liian pitkä huoltoväli
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Meillä on suvussa -74 mallin 990, jossa on jotain 8000 tunnin tietämissä mittarissa ja tietääkseni sen ohivirtausventtiiliä ei ole tarvinnut vielä puhdistaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Kaikki on niin suhteellista. Jos tekee kerran vuoteen tai huolto-ohjelman mukaisesti öljynvaihdot ja puhdistukset eikä ole "huoltanut" imupuolen sihtiä tai suodatinta meisselillä, niin ei kovinkaan helposti ole ongelmaa ohivirtausventtiilin kanssa. Parina ensimmäisenä vuonna Selectamaticin tähän venttiiliin ei kuulunut sitä pientä sihtiä, vaan tuo pieni henkireikä oli "alttiina elementeille", ainakin minulla on semmoinen, ja ensimmäisinä vuosina tätä tukkeutumista esiintyi (entisten omistajien huoltotoimenpiteiden tai niiden puutteen seurauksena - tietysti).
Sitten hetken aikaa tuo reikä oli isompi ja siinä liikkui neula, jonka yksi tehtävä oli puhdistaa reikää. Aika nopsaan rakennetta taas muutettiin, neula poistettiin ja lisättiin muovisihti ennen sitä reikää. Tämä rakenne kestää roskaa paljon paremmin ennenkuin nosto hidastuu tai loppuu kokonaan.
Tämän lisäksi karan alapään urat tehtiin vinoon, jonka tarkoituksena oli pyörittää karaa pikkuhiljaa käytössä tasaisemman kulumisen takia.
Sitten hetken aikaa tuo reikä oli isompi ja siinä liikkui neula, jonka yksi tehtävä oli puhdistaa reikää. Aika nopsaan rakennetta taas muutettiin, neula poistettiin ja lisättiin muovisihti ennen sitä reikää. Tämä rakenne kestää roskaa paljon paremmin ennenkuin nosto hidastuu tai loppuu kokonaan.
Tämän lisäksi karan alapään urat tehtiin vinoon, jonka tarkoituksena oli pyörittää karaa pikkuhiljaa käytössä tasaisemman kulumisen takia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
erkki kirjoitti:Juu, ohivirtausventtiilin puhdistaminen on 95% se keino jolla selecatamaticin hydrauliikan saa virkistymään jos se alkaa laiskistua.
Nostolaitteen pääkäyttövivun takana on noin 5 cm kanttiinsa oleva luukku kiinni kahdella ristipääruuvilla. Saman luukun kannesta saattaa törröttää pystyyn pudotusventtiili.
Löysää pydotusventtiili juuresta ja irrota ristipääruuvit. Käännä luukku sivuun siten,että pudostusventtiili toimii kääntöpisteenä. Tai voit ruuvata irti koko pudotusventtilinkin, mutta varovasti, koska sen mukana voi porauksesta nousta jousi ja venttiilin kara. Niitä ei kannata pudottaa taka-akselikoteloon. Luukun alta näkyy isolla mensselinuralla varustettu proppu. Avaa se varovasti. Jos proppu on kovin tiukassa, niin kehitä sen avaamiseen järeä mensseli. Monet kyllä avaavat se kopauttamalla viistoon taltalla aukipäin. Propun alta ponnistaa jousi ylöspäin, joten varo, ettei proppu tai sen alla oleva aluslevy putoa takasillan koteloon. Poista proppu ja aluslevy ja vedä ulos porauksessa näkyvä jousi. Veistä puusta noin lyijykynän paksuinen, kartio tappi ja tökkää se poraukseen. Tapin pitää olla sopivasti kartio, että se kiilautuu porauksessa olevan luistin reikään. Nosta luisti ylös tapin avulla. Luistin sisällä on messinkinen ruuvi, sen alla alumiininen kuristinprikka ja alimmaisena nyloninen verkkosihti. Avaa ruuvi ja koputa luistia pöydän kantta vasten alassuin, että kuristinprikka ja sihti putoavat ulos. Usein se nylon sihti on istahtanut luistin sisään niin, ettei se putoa sieltä koputtelemalla. Älä kuitenkaan ala tökkiä sihtiä luistin pohjassa olevan reiän kautta, koska se todennäköisesti rikkoo sihdin. Käytä vaikka spreitä, CRC tai vstaava, jolla huuhtelet ylhäältä päin sihdin puhtaaksi. Sen näkee kyllä pohjan reiän kautta hyvää valoa vasten. Puhdista myös kuristinlevyn reikä. Se on halkaisjaltaan 0.8 mm, joten ohuella langalla sen pystyy rotsaamaan auki jos siinä on roska. Sitten vaan kaikki takaisin puhtaana kokoon päinvastaisessa järjestyksessä. Ennen kasaamista kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa yksi asia: katso takaviistoon luukun kautta, jolloin näet ohivirtausventtiilin takana pienen ruuvin, jossa on tuplamutterit. Kun vedät nostovivun taakse, niin muttereiden pitää laskeutua samaa tahtia tiiviisti venttililohkon pintaa vasten ja kun vivun työnnät eteen, niin mutterit nousee runsaat 2mm irti alustastaan. Jos tuo muttereiden laskeutuminen jotenkin hidastelee, se voi olla syynä hitaaseen reagointiin nostovipuun. Harvinaista se kyllä on, mutta asia on niin helppo tarkistaa, että se kannattaa tehdä. Lykka till.
Minulla sama ongelma vuoden 1971 990 Selectamaticissa. Kesäaikana satunnaisesti nostolaite "miettii" ennen kuin nousee ylös mutta aina tähän saakka on toiminut. Toissapäivänä perälevyn kiinnityksen jälkeen nosti kerran ylös mutta ensimmäisen työnnön jälkeen ei enää nostanutkaan. Perälevyn irroituksen jälkeen nousee todella hitaasti vaikka ajelin konetta lämpimäksi ja jos menee itse seisomaan nostovarsille niin ei enää jaksa nostaa.
Rupesin ottamaan luukkua auki mutta pudotusventtiili on ongelma, kun tuntuu olevan todella tiukasti kiinni. Ilman pudotusventtiilin irroitusta tuonne ei pääse käsiksi, kun aukeaa niin vähän luukun kääntämisellä. Ennenkuin tulee mitään rikottua niin pitäisikö tuon pudotusventtiilin lähteä irti pyörittämällä tuota alempaa pulttia?
Silloin pitää irroittaa vasemmalta puolelta kansi (mitä sen alla on ja voiko ottaa pois ilman sen suurempia temppuja?) mikä on ympyröity. Vai onko järkevämpää antaa pudotusventtiilin olla paikallaan, irroittaa vierestä tuo kotelo ja kääntää luukku vain sivuun?
Joggeri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Voi olla aika tiukassa, mutta kiertämällä tuo pudotusventtiili on kiinni venttiilipesässä.
Se vieressä oleva liitoskappale on kiinni vain kuudella pultilla ja sen alla on vain putkilähdöt, joten sen irrotus ei ole kuin minuutin -parin homma.
Se vieressä oleva liitoskappale on kiinni vain kuudella pultilla ja sen alla on vain putkilähdöt, joten sen irrotus ei ole kuin minuutin -parin homma.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Kyllä sen lopulta sai auki kun vain riittävän kovaa väänsi. Joutui vielä erikseen hakemaan 30 mm kiintoavaimen, että sai kunnolla väännettyä. Myös ohitusventtiilin tulppa oli todella tiukassa mutta taltalla ja pajavasaralla sai auki. Sihti oli käytännössä tukossa ja sen sai kliinerillä ja paineilmalla hyvin putsattua. Hilppeet kasaan ja tallista ulos ajettaessa nostolaite toimi kuten kuului. Siirsin traktorin tyytyväisenä paikalleen ja päätin kokeilla ennen sammutusta nostolaitetta ja kappas, taas ei nouse. Hyvin saman oloinen että hiljaa yrittää mutta ei vain jaksa nostaa. Sen enempää en enää pimeässä ruvennut tutkimaan eikä motivaatiotakaan ollut. Mitä pitäisi seuraavana tutkia ja kokeilla? Voisiko vähäinen öljyn määrä aiheuttaa tällaista vaivaa?
Joggeri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Putsaa vaan uudestaan se ohivirtausventtiili. Jos se nailonsihti ei ole ihan ehyt niin kuristinlevy tukkeutuu kyllä helposti jos öljy on moskaista. Uusia nailonsihtejä on ainakin ollut Koneliike Pihlajaniemellä Ylistarossa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Vielä sellainen asia kannattaa tarkistaa, että kun otat sen luukun auki ja katsot peräkoteloon takaviistoon, siellä näkyy pienen putin pää jossa on tuplamutterit. Kun nostolaitteen vivun painaa eteen, ne mutterit nousee jotain 2.5 milliä alustasta irti. Jos nostolaite on alhaalla ja vivun vetää taakse, mutterien pitää laskeutua tiiviisti alustaa vasten. Joskus paikat voi olla sen verran tahmaiset, ettei tuossa karaventtiilissä oleva jousi jaksakaan vetää karaa ihan alas. Silloin nosto ei käynnisty tai käynnistyy mutta hitaasti ja heikosti.
Sitten vielä yksi testi: Kierrä ohivirtausventtiilin tulppa auki ja nosta jousi pois. Katkaise sellainen tappi, jolla on suunnilleen jousen halkaisija, mutta joka on sen verran jousta lyhyempi, että tulpan saa kierrettyä kiinni kun tappi on siellä jousen tilalla. Älä kierrä voimalla tulppaa kiinni jos tappi on hiukan liian pitkä, koska venttiilin porauksen pohjatulppa saattaa siitä vaurioitua. Sitten vaan kone käyntiin ja nostovipu taakse, Kun pumppu on hyvässä voinnissa niin varret nousevat ihan ylös ja ulosottovaihteen sisällä sijaitseva pumpun ylipaineventtiili alkaa päästää sirrittävää ääntä. Jos noin ei tapahdu tai nostovoima on heikko, sanotaan että nostaa miehen painon, on todennäköistä että pumpusta on mennyt 0-rengas rikki.
Sitten vielä yksi testi: Kierrä ohivirtausventtiilin tulppa auki ja nosta jousi pois. Katkaise sellainen tappi, jolla on suunnilleen jousen halkaisija, mutta joka on sen verran jousta lyhyempi, että tulpan saa kierrettyä kiinni kun tappi on siellä jousen tilalla. Älä kierrä voimalla tulppaa kiinni jos tappi on hiukan liian pitkä, koska venttiilin porauksen pohjatulppa saattaa siitä vaurioitua. Sitten vaan kone käyntiin ja nostovipu taakse, Kun pumppu on hyvässä voinnissa niin varret nousevat ihan ylös ja ulosottovaihteen sisällä sijaitseva pumpun ylipaineventtiili alkaa päästää sirrittävää ääntä. Jos noin ei tapahdu tai nostovoima on heikko, sanotaan että nostaa miehen painon, on todennäköistä että pumpusta on mennyt 0-rengas rikki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Kiitos Erkki! Tilasin uuden sihdin koska kiinni olevassa reuna oli osittain ratkennut ja sieltä voi päästä läpi likaakin. Eilen katsoin, että nuo mutterit ainakin näyttivät menevän kiinni kun vivun painoi etten ja nousivat hieman ylös kun veti taakse. Sen tarkemmin en niitä kuitenkaan katsonut. Ehkä se vika on vain tuossa kuristinlevyn uudelleen tukkeutumisessa, kun kuitenkin nostolaite toimi normaalisti heti remontin jälkeen. O-rengas vuodossa se ei varmaan olisi toiminut kunnolla missään vaiheessa?
Joggeri- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: DB 1200 Hidas nostolaite.
Juu,
Siinä verkossa ei kestä olla ratkeamaa. Traktorissasi on täysvirta hydrauliöljyn suodatin. Se kannattaa varmistaa, että siellä on hyvä patruuna ja että suodatus toimii. Kun se on kunnossa niin se ohivirtausventtiilin tukkeutuminen on erittäin harvinaista.
Ihan vinkiksi vaan, jos sattuu niin että törkkää siihen venttiilin pikkusihtiin reiän: Tilapäisen avun saa kun tökkii neulalla pieniä reikiä virvoitusjuomatölkin alumiinipeltiin, siis pienempiä kuin mitä siinä kuristinlevyssä on. Sitten leikkaa siitä saksilla sen verkkosihdin kokoisen lätkän ja asentaa sen verkkosihdin alapuolelle. On tullut tuokin kokeiltua ja toimiihan se paremman puutteessa.
Siinä verkossa ei kestä olla ratkeamaa. Traktorissasi on täysvirta hydrauliöljyn suodatin. Se kannattaa varmistaa, että siellä on hyvä patruuna ja että suodatus toimii. Kun se on kunnossa niin se ohivirtausventtiilin tukkeutuminen on erittäin harvinaista.
Ihan vinkiksi vaan, jos sattuu niin että törkkää siihen venttiilin pikkusihtiin reiän: Tilapäisen avun saa kun tökkii neulalla pieniä reikiä virvoitusjuomatölkin alumiinipeltiin, siis pienempiä kuin mitä siinä kuristinlevyssä on. Sitten leikkaa siitä saksilla sen verkkosihdin kokoisen lätkän ja asentaa sen verkkosihdin alapuolelle. On tullut tuokin kokeiltua ja toimiihan se paremman puutteessa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» 990 Nostolaite hidas ja tehoton
» hidas
» Löytyisikö viisaamilta neuvoja. Kun hidas etukuormain
» 1200 db -72
» M 1200
» hidas
» Löytyisikö viisaamilta neuvoja. Kun hidas etukuormain
» 1200 db -72
» M 1200
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa