Venttiilin suojatulppa vanteessa
+2
erkki
Paulig
6 posters
Sivu 1 / 1
Venttiilin suojatulppa vanteessa
-76:sen takapyörän vanteessa on suojatulppa venttiilille. Onko siinä oikeakätinen kierre ? Ei lähde irti sitten millään, onko vinkkiä sen irroitukseen ? Ei ilmeisesti sisärengas vuoda, kun ei oo edellinen omistaja ihan hetkeen sitä irrotellu. Minulla taas tarkoitus uusia rengas siihen vanteelle.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Arvaan, että siinä on ihan tavallinen oikeakätinen putkikierre. Pari napakkaa iskua vasaralla tulpan nokkaan saattaa murentaa ruostekerrosta sen verran, että CRC imeytyy siihen ja sen jälkeen lähtee avaimella auki. Iskut kestää olla aika napakoita, puolen kilon vasaralla kunnon kopauksia. Jos tulppaan saa sopimaan hylsyn, niin se vaan sitten paikalleen ja samalla vasaralla iskuja vääntövarteen mutteria aukipäin.
Lämmöllä noita jumikierteitä paljon avataan, mutta kumiosien läheisyydessä pitää olla tarkkana ettei mene liika kuumaksi.
Lämmöllä noita jumikierteitä paljon avataan, mutta kumiosien läheisyydessä pitää olla tarkkana ettei mene liika kuumaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
laita sopivan iso leka sen jenkaholkin kylkeen ja toisella koputtelet mukavasti vastapuolelta,niin venähtää vähän ja lähtee aukeemaan.
harrastaja- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 153
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Oletettavasti juu ihan stanu putkikierre. Mut puolkiloinen voi olla vähän kepiä työkalu koputteluun, ite ottaisin puoltoistakiloisen .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Ja toki sitte kun on rengashommat tehty niin vaseliiniä tulpan jenkaan, ja sama toiselle puolelle,helpottaa hommaa huomattavasti myöhemmin.
Meillä oli tehty 900 Taaviin sellaset kupit venttiilien suojiksi,oli sitten siellä kehäpulttien alla kiinni,että semmosiakin on ollu.
Meillä oli tehty 900 Taaviin sellaset kupit venttiilien suojiksi,oli sitten siellä kehäpulttien alla kiinni,että semmosiakin on ollu.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Joo pitää laittaa tervaa tai vaseliinia. Ja jos aukaisis joskus toisinaan. Saattaa olla kiinni ollut hetken aikaa, kun vanteella on ilmeisesti alkuperäinen rengas ja ei näytä sisäkumi vuotavan....
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Näin se menee entisaikaan oli kunnon kumit kesti pidempään olla varastossakin,nyt pitää olla päiväykset kun sen jälkeen kuulemma korppuuntuvat nopiaan,ihan oli lehdessäkin juttua rengasmieheltä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Nykyajan renkaat murenee aurinkoon. Sekurahytillisessä taavetissani on vajaa kymmenen vuotta sitten laitettu joka kulmalle uudet Mitakset, ja eturenkaissa on jo muutama pykimä. Takarenkaat on virheettömät. Ja se kone on säilytyksessä aina tallissa, jossa ei ole edes ikkunaa.
Mutta irtosihan se taavihytillisen vanteen tulppa ja uusi rengas saatiin vaihdettua. Oli tiukassa tosiaan, mutta ehjänä lähti. Toisella puolella on vielä tulppa kiinni ja edellinen omistaja on saanut tulpan neliökannan pyöristettyä jo valmiiksi
Mutta irtosihan se taavihytillisen vanteen tulppa ja uusi rengas saatiin vaihdettua. Oli tiukassa tosiaan, mutta ehjänä lähti. Toisella puolella on vielä tulppa kiinni ja edellinen omistaja on saanut tulpan neliökannan pyöristettyä jo valmiiksi
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Ne on aika pahoja juu kun on vuoskymmenet olleet paikat kiinni,aikoinaan putkihommissa sai senkin kokea.
Jos kanta pyöreä niin hitsillä mutteria,tuolla oli yksi mies hitsaillu levikepyörien kiinnityksiä Fiatin vanteissa,eipä ne siitä ollu kummit sulanu,itte hieman epäilin ja niin jäi ne renkaat sinne,olis vaan ollu käypäset pyörät pikku Taaviin taakse mutta kun kehät hitsattu niin kauhea ois ollu homma irrotella.
Jos kanta pyöreä niin hitsillä mutteria,tuolla oli yksi mies hitsaillu levikepyörien kiinnityksiä Fiatin vanteissa,eipä ne siitä ollu kummit sulanu,itte hieman epäilin ja niin jäi ne renkaat sinne,olis vaan ollu käypäset pyörät pikku Taaviin taakse mutta kun kehät hitsattu niin kauhea ois ollu homma irrotella.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Joo hitsaavaan reilusti jotain sopivaa sen tulpanpäähän, aukenee paremmin kun lämpenee vähän.
Maatalous renkaat on nykysin tehty paljolti jossain juku juku maissa, kun suuret tunnetut valmistajat on pitkälti luopunu maatalous renkaiden teosta. Juku juku miesten renkaissa laatu on mitä on. Saattaa olla myös laadun vaihtelua.
Kaverin traktorissa on liki 30 vuotta vanhat Kiekoslovakialaiset renkaa , joista toinen on pahasti halkeillu ja toinen on vielä hyvä, mutta kumminkin renkaat on samalla kertaa laitettu.
Varsinkin ristikudosrenkaat tulee ilmeisesti kaikki jostain ihme maista. Serpialaiset oli mitkä laitoin Taavetiin. Rengasmyyjä kyllä kehui että on ne Nokian maahantuomat.
Yhdessä peräkärryssä on Nokian renkaat jotka on tehty Puolassa. Tuskin pelkkä nimi laatua parantaa
Maatalous renkaat on nykysin tehty paljolti jossain juku juku maissa, kun suuret tunnetut valmistajat on pitkälti luopunu maatalous renkaiden teosta. Juku juku miesten renkaissa laatu on mitä on. Saattaa olla myös laadun vaihtelua.
Kaverin traktorissa on liki 30 vuotta vanhat Kiekoslovakialaiset renkaa , joista toinen on pahasti halkeillu ja toinen on vielä hyvä, mutta kumminkin renkaat on samalla kertaa laitettu.
Varsinkin ristikudosrenkaat tulee ilmeisesti kaikki jostain ihme maista. Serpialaiset oli mitkä laitoin Taavetiin. Rengasmyyjä kyllä kehui että on ne Nokian maahantuomat.
Yhdessä peräkärryssä on Nokian renkaat jotka on tehty Puolassa. Tuskin pelkkä nimi laatua parantaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
Joo ei maahantuojalla ole mitään merkitystä renkaan kestävyyteen sellaisia juttuja ei edes kannata kuunnella mitä maahantuoja puhuu,parermpi on lukeamitä porukka kertoo kokemuksistaan foorumeilla niin selkiää mikä kestää mikä ei ja sama pätee myös kaikkeen muuhunkin kuin renkaisiin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Venttiilin suojatulppa vanteessa
BKT valikoitui taavettiin tällä kertaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa