990 sel käyntiongelmia
5 posters
Sivu 1 / 1
990 sel käyntiongelmia
Kyseessä vm 68 990 selecta .Aika vähän ajettu ja siisti.(ei minun taavi)
Siinä oli ilmennyt käyntiongelmia ,sammui satunnaisesti lämpimänä pienillä kierroksilla.eikä lähtenyt käyntiin .
Nyt on polttoainepumppu huollettu,suuttimet uudet,siirtopumppu uusi ,suodattimet uudet.
Kaikki näyttää olevan kunnossa.
Mutta edelleen kone sammuu joskus lämpimänä jos kerrokset tyhjäkäynnillä.
Lähtee lämpimänä vain pilotilla käyntiin.
Kertokaapa nyt mikä vaivaa?? Annosteluventtiili ?? Vai onko tullut pilottiriippuvaiseksi?
Käy nätisti ja vetää hyvin.
Siinä oli ilmennyt käyntiongelmia ,sammui satunnaisesti lämpimänä pienillä kierroksilla.eikä lähtenyt käyntiin .
Nyt on polttoainepumppu huollettu,suuttimet uudet,siirtopumppu uusi ,suodattimet uudet.
Kaikki näyttää olevan kunnossa.
Mutta edelleen kone sammuu joskus lämpimänä jos kerrokset tyhjäkäynnillä.
Lähtee lämpimänä vain pilotilla käyntiin.
Kertokaapa nyt mikä vaivaa?? Annosteluventtiili ?? Vai onko tullut pilottiriippuvaiseksi?
Käy nätisti ja vetää hyvin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: 990 sel käyntiongelmia
Jotenkin mutulla kyllä johonkin syöttöpumpun satunnaiseen jumitteluun viittaisi, vaiks en mä mitään tiedä.
Ootteko kokeillu 2T öljyä lisätä 2-5% ?
Ootteko kokeillu 2T öljyä lisätä 2-5% ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 sel käyntiongelmia
Siirtopumpun käyttötappikin on varmaan jo tarkastettu
Mulle sanottiin kesällä että syöttöpumpun painepään halkeama aiheuttaa lämpimänä käynnistys ongelmaa, mutta en tiedä aiheuttaako sammumista. Jos siellä halkeama olis, niin kylmäspreillä pumppu jäähdyttämällä pitäs käynistyä.
Vammas Magnumissa oli kesällä samantyypistä oiretta, ei kyllä sammunu, mutta vaati lämpimänä pidemmä startauksen.
Tuo parani kyllä noi 1% 2T öljy kuurilla
Mulle sanottiin kesällä että syöttöpumpun painepään halkeama aiheuttaa lämpimänä käynnistys ongelmaa, mutta en tiedä aiheuttaako sammumista. Jos siellä halkeama olis, niin kylmäspreillä pumppu jäähdyttämällä pitäs käynistyä.
Vammas Magnumissa oli kesällä samantyypistä oiretta, ei kyllä sammunu, mutta vaati lämpimänä pidemmä startauksen.
Tuo parani kyllä noi 1% 2T öljy kuurilla
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 990 sel käyntiongelmia
Annosteluventtiilin jumittelu aiheuttaa tavallisesti sen, että ei lähde käyntiin jos pumppua ei koputtele startatessa. Kun käynnistyy niin kaikki toimii normaalisti.
Minusta tuo vaikuttaa ilmavaivalta, mutta sekin on hiukan merkillistä, että lähtee käymään pilotilla ja jää sitten normaalisti käyntiin. Kyllä ilmavaiva tavalisesti vaatii, että yhden suutinputken linjaa hiukan löysätään, niin pumppu ajaa ilmat pois sitä kautta.
Kannattaa ehkä kokeilla öljyn lisäystä polttoaineeseen. Jos korkeapainemännissä on syystä tai toisesta hiukan kehittynyt kitkaa, niin voitelusta on apua. Tyhjäkäynnillä välipainepumpun paine on pienimmillään ja keskipakovoimakin on pieni, joten teoriassa on mahdollista, että ongelma on sillä suunnalla. Pilotilla moottorin saa pyörähtämään reippaasti, joka nostaa sekä välipainepumpun painetta että keskipakovoimaa.
Minusta tuo vaikuttaa ilmavaivalta, mutta sekin on hiukan merkillistä, että lähtee käymään pilotilla ja jää sitten normaalisti käyntiin. Kyllä ilmavaiva tavalisesti vaatii, että yhden suutinputken linjaa hiukan löysätään, niin pumppu ajaa ilmat pois sitä kautta.
Kannattaa ehkä kokeilla öljyn lisäystä polttoaineeseen. Jos korkeapainemännissä on syystä tai toisesta hiukan kehittynyt kitkaa, niin voitelusta on apua. Tyhjäkäynnillä välipainepumpun paine on pienimmillään ja keskipakovoimakin on pieni, joten teoriassa on mahdollista, että ongelma on sillä suunnalla. Pilotilla moottorin saa pyörähtämään reippaasti, joka nostaa sekä välipainepumpun painetta että keskipakovoimaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 990 sel käyntiongelmia
Hyviä vinkkejä kaikki. Omaa uutta arvausta on tähän hankala enää keksiä.
Mutta sellainen kuitenkin tuli mieleen, että mahtaako nälkääntappovipu, ei ratin alla oleva vaan se pumpun päässä oleva vipunen olla täysin käyntiasennossa. Sen lisäksi jos vielä välipainepumpun tehot on laskeneet ja lämpimän löpön viskositeetti matalampi, niin saattaa ajatella, että sammuu eikä enää lähde käyntiin. Eli siis on monta asiaa, jotka vaikuttavat samaan suuntään ja niiden yhteisvaikutus tämän tekee.
Kuitenkin jusapea lainatakseni, en minä mitään tiedä...
Mutta sellainen kuitenkin tuli mieleen, että mahtaako nälkääntappovipu, ei ratin alla oleva vaan se pumpun päässä oleva vipunen olla täysin käyntiasennossa. Sen lisäksi jos vielä välipainepumpun tehot on laskeneet ja lämpimän löpön viskositeetti matalampi, niin saattaa ajatella, että sammuu eikä enää lähde käyntiin. Eli siis on monta asiaa, jotka vaikuttavat samaan suuntään ja niiden yhteisvaikutus tämän tekee.
Kuitenkin jusapea lainatakseni, en minä mitään tiedä...
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1659
Paikkakunta : Saarijärvi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa