Öljypropun kuparitiiviste
5 posters
Sivu 1 / 1
Öljypropun kuparitiiviste
Onko tietoa 990 selectamatic moottori ja hydrauliikkaöljyn tyhjennystulpan kuparitiivisteiden koko ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Koosta ei ole tietoa mut hytraalitarvike liikkeestä löytynee, kun otat proput mukaan. Onhan niitä kupariprikka lajitelmia myynnissä siellä täällä, mutta niissä ei ehkä ole riittävän isoja
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Löytyy ne, olisin hankkinut valmiiksi kun on matkaa turhan paljon lähteä etsimään kesken huoltotyön
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Jos tietoa ei löydy kierrä proppuja auki senverran että työntömitta mahtuu väliin, saat sisämitan selville. Ei sieltä öljyä tule kun muutama tippa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Niinpäs voisi tehdä ! Jos joku muistaa mitat, saa laittaa tänne.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Vanhaa tiivistettä käytellessäni olen sen kupariprikan pikkukosaanitoholla kuumentanut / pehmittänyt nippa nappa punertavaksi ja uudelleen käyttöön...
Jollei sitten ihan littanaksi ole jo kiristelty....
Yleensä toki hiukankin epäilyttävissä tapauksissa aina pyrkinyt uusimaan....
Jollei sitten ihan littanaksi ole jo kiristelty....
Yleensä toki hiukankin epäilyttävissä tapauksissa aina pyrkinyt uusimaan....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Yleensä käytän uudestaan, mutta jäi vuotamaan joskus moottoriöljyn proppu niin on se ikävä homma sekin. Lähinnä tuo vaihteistoöljyn proppu sais tulla kerralla pitäväksi, kun siihen ei noin vain uusita tiivistettä jälkikäteen
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Minä pistin laatikon roppuun USIT renkaan. Kokoa en tietenkään muista enkä tiedä olisiko se edes oikea, kun on sen verran vanha kone ettei ole "kattilaa" siellä. Tämän vihjeen pistin lähinnä sen takia että hydraulitiiviste pitää varmasti ja kestää kiristää monta kertaa.
Minähän tein siitä propusta vedenpoistoruuvin kun on kaikista alimpana. Tein siihen sellaiset poraukset, että löysäämällä pikkasen alkaa vuotamaan ja luruttaa pohjalle kertyneen veden pois. Sitten taas tiukkaus ja pitää eikä kovetu kuin kupari.
Minähän tein siitä propusta vedenpoistoruuvin kun on kaikista alimpana. Tein siihen sellaiset poraukset, että löysäämällä pikkasen alkaa vuotamaan ja luruttaa pohjalle kertyneen veden pois. Sitten taas tiukkaus ja pitää eikä kovetu kuin kupari.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1661
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Jos ei tiivari ole enää hyvä niin putkihamppua vaan jenkaan ja hyvin pitää,kaverin vanhaan autoon laittanu jo vuosia jenkaan hamppua kun ei paljon enää jenkaa näy ja hyvin on pitäny.
Hyvin monet kerrat on ollu uusikin tiivari jotenkin väljä monissa paikoissa,hamppua vaan hieman jenkaan nii pitää.
Myöskin pelkällä Unipak putkikitillä on saatu pitämään monia paikkoja,kerran kokeiltiin jopa jyrsijän kanteen, kun ei kasattaessa romukonetta löytyny kannentiivistettä,kävi se silläkin kitillä että pääsi koejyrsinnän suorittamaan.
Hyvin monet kerrat on ollu uusikin tiivari jotenkin väljä monissa paikoissa,hamppua vaan hieman jenkaan nii pitää.
Myöskin pelkällä Unipak putkikitillä on saatu pitämään monia paikkoja,kerran kokeiltiin jopa jyrsijän kanteen, kun ei kasattaessa romukonetta löytyny kannentiivistettä,kävi se silläkin kitillä että pääsi koejyrsinnän suorittamaan.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Putkihamppu vois muuten toimia. Eipä tullut mieleen. Ja kun laittaa vasta sitten kun proppu on kierteellä menossa, ettei imaise väärään paikkaan hamppua.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Hamppu toimii hyvin ja voi laittaa vaikka irralliseen tai kun pohjassa menossa,ihan makuasia ei se siellä paikkoja tuki kun senverran laittaa että vaan on.
On vaan aikanaa tullu putkihommia tehtyä ja isäukko teki pitkän aikaa ja opetti sen ajan vanhojen ukkojen juonet mulle.
Toki laitteet uudistuu mutta opit pätee näihin vanhoihin laitteisiin hyvin
On vaan aikanaa tullu putkihommia tehtyä ja isäukko teki pitkän aikaa ja opetti sen ajan vanhojen ukkojen juonet mulle.
Toki laitteet uudistuu mutta opit pätee näihin vanhoihin laitteisiin hyvin
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
putkihamppu on kyllä yliveto putkihommissa. Aikani taistelin putkiteipin kanssa ja kerran hamppua kun kokeili, ei muuta tarvii putkiliitosten tekoon.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Öljypropun kuparitiiviste
Putkiteippi sopiikin paremmin jos paineilmaliittimiä kasailee,se kun ei ole huokoista niin ei vuoda,hamppu voi hiukka pihistä jostain.
Teippiä voi käyttää jos varmast itietää että liitosta ei tarvi kääntää milliäkään taakseppäin,sillon ei pidä! samoin jos haluaa heti valmiilta näyttävän liitoksen että ei tarvi karvoja putsailla.
Hamppu on kyllä ehdoton tiivistysaine ihan mihin vaan,jopa mahdottomalta tuntunut tiivistys on onnistunut,toinen mitä olen käyttäny on grafiittinauha (ei taida enää nykyään saadakkaan??) kaverilla vuoti sen saman auton pakoputki sarjasta,no ei muuta kun höyryvaseliinia garaffiittinaruun ja sinne kartion väliin ja pitää edelleenkin.
Teippiä voi käyttää jos varmast itietää että liitosta ei tarvi kääntää milliäkään taakseppäin,sillon ei pidä! samoin jos haluaa heti valmiilta näyttävän liitoksen että ei tarvi karvoja putsailla.
Hamppu on kyllä ehdoton tiivistysaine ihan mihin vaan,jopa mahdottomalta tuntunut tiivistys on onnistunut,toinen mitä olen käyttäny on grafiittinauha (ei taida enää nykyään saadakkaan??) kaverilla vuoti sen saman auton pakoputki sarjasta,no ei muuta kun höyryvaseliinia garaffiittinaruun ja sinne kartion väliin ja pitää edelleenkin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa