1394 Hytti huurussa
+3
Rtv
1690 metsä
jusape
7 posters
Sivu 1 / 1
1394 Hytti huurussa
Moikka!
Miten lämmitys laitteen vivut pitää olla kun on koppi huurussa koko ajan. Puhallin kyllä pyörii kaikilla nopeuksilla mutta
tuulilasille ei hönkää tule vaikka puhallin on täysillä. koppi kyllä läpeää tunnissa mutta ilmankiertoa ei ole. Mitä muuta voi tehdä kun ajaa ikkunat auki. Hyviä neuvoja olisi tarpeen. Kiitos.
Miten lämmitys laitteen vivut pitää olla kun on koppi huurussa koko ajan. Puhallin kyllä pyörii kaikilla nopeuksilla mutta
tuulilasille ei hönkää tule vaikka puhallin on täysillä. koppi kyllä läpeää tunnissa mutta ilmankiertoa ei ole. Mitä muuta voi tehdä kun ajaa ikkunat auki. Hyviä neuvoja olisi tarpeen. Kiitos.
Rtv- David Brown : teksti1394
Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Tuusula
Vs: 1394 Hytti huurussa
Ohjaamon ilmansuodatin noissa on monasti aika heikossa hapessa. Umpitäynnä pölyä ja jopa homeisia ja repaleisia suodattimia on nähty...
Mikäli nyt muistan oikein 1494 koneen tänhetken vipujen asennon, niin molemmat vasemmanpuoleiset on ihan edessä, oikeanpuoleisista kojetaulun puoleinen keskiasennossa ja oikeanpuoleisin täysin edessä....
Mikäli nyt muistan oikein 1494 koneen tänhetken vipujen asennon, niin molemmat vasemmanpuoleiset on ihan edessä, oikeanpuoleisista kojetaulun puoleinen keskiasennossa ja oikeanpuoleisin täysin edessä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1394 Hytti huurussa
Vipujen asentoa en muista muta kokeilemalla selviää missä asennossa puhaltaa tuulimasille. Voihan siel tietysti olla joku vaijeri tai vipu irti. Huurtumista vähentää kun pitää kattoluukua puolikin cm auki. Onko moottorin termostaatti kunnossa, jos moottori ei lämpene kunnolla ei lämpene koppikaan.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1394 Hytti huurussa
Hytin ilmansuodatin uusi ja kuiva, kone lämpeää ihan hyvin mutta suullakkeista ei vaan tule kuin pieni hönkä, vaikka puhallin pyörii oiken kovaa. Kone ollut mulla nelisen vuotta ja on ihan pirun siisti ja huolettu. Voisiko olla mahdollista että
puhaltimen siivet ovat tukkeutuneet tai voisiko puhallin joskus vaihdettu ja se pyörisikin väärään suuntaan!
puhaltimen siivet ovat tukkeutuneet tai voisiko puhallin joskus vaihdettu ja se pyörisikin väärään suuntaan!
Rtv- David Brown : teksti1394
Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Tuusula
Vs: 1394 Hytti huurussa
Väärään suuntaan pyöriminen on mahdollista. Puhaltimen roottorin näkee kun nykäsee kojelaudan kulmasta sen pyöreän puhallusaukon hässäkän irti. Pyörimis suuntaa ei kai saa vaihdettua kun moottorin kääntämällä.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 669
Vs: 1394 Hytti huurussa
1690 metsä kirjoitti:Väärään suuntaan pyöriminen on mahdollista. Puhaltimen roottorin näkee kun nykäsee kojelaudan kulmasta sen pyöreän puhallusaukon hässäkän irti. Pyörimis suuntaa ei kai saa vaihdettua kun moottorin kääntämällä.
Juuri noin kävi meillä kun kaveri vaihtoi puhaltimen moottorin 1690. ihan kevyt hönkä vaan tuli vaikka meteli kova. Eikun uudestaan paikat auki. Johan alkoi tuulemaan kunnolla kopissa kun käänsi sen vehkeen
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1394 Hytti huurussa
Onneksi on tämä palsta . Kun tein puhallin huoltoa , täältä katselin toisten ohjeita .
Joku varoitti pyörimissuunnasta , joten onnistui kerralla . Jotain outoa kyllä tapahtui
vaikka johdot oli paperilla merkattu . Kun kytkee puhaltimen , eka asento täysillä ,
viimeinen hitain . Ennen oli toisinpäin . Ei haitanne kun ongelmia ei ole ilmennyt .
Tämä nyt ei kysyjää auttanut , mutta tulipahan kirjoitettua .
Joku varoitti pyörimissuunnasta , joten onnistui kerralla . Jotain outoa kyllä tapahtui
vaikka johdot oli paperilla merkattu . Kun kytkee puhaltimen , eka asento täysillä ,
viimeinen hitain . Ennen oli toisinpäin . Ei haitanne kun ongelmia ei ole ilmennyt .
Tämä nyt ei kysyjää auttanut , mutta tulipahan kirjoitettua .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: 1394 Hytti huurussa
tv43 kirjoitti:Onneksi on tämä palsta . Kun tein puhallin huoltoa , täältä katselin toisten ohjeita .
Joku varoitti pyörimissuunnasta , joten onnistui kerralla . Jotain outoa kyllä tapahtui
vaikka johdot oli paperilla merkattu . Kun kytkee puhaltimen , eka asento täysillä ,
viimeinen hitain . Ennen oli toisinpäin . Ei haitanne kun ongelmia ei ole ilmennyt .
Tämä nyt ei kysyjää auttanut , mutta tulipahan kirjoitettua .
Noin kävi minunkin 1594:ssa kun laitoin uuden puhaltimen moottorin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: 1394 Hytti huurussa
Juuri 1490:iin vaihdoin uuden puhaltimen moottorin. Siinähän vaihtotyössä oli sitten sekin mahdollisuuskin, että menee siivet pyörimissuuntaan nähden väärinpäin. Moottoriin oli merkitty sen oikea pyörimisuunta, mutta eka kerralla laitoin siivet väärinpäin akselille. Onneksi tuli testattua sen puhaltimen puhalluskyky irrallaan ollessaan ja huomasin sitten että siivet olivat väärinpäin akselilla. Siivet irti ja toisinpäin paikoilleen, niin johan alkoi puhaltamaan kunnolla.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa