David Brown 950 kampiakselin stefat
Sivu 1 / 1
David Brown 950 kampiakselin stefat
Moikka,
Jakopään stefan sain vaihdettua, mutta mitenkäs tiivistäminen on toisessa päässä toteutettu?
Jakopään stefan sain vaihdettua, mutta mitenkäs tiivistäminen on toisessa päässä toteutettu?
Samperi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 950 kampiakselin stefat
Veikkaisin, että kampiakselin takapäässä ei ole varsinaista tiivistettä, vaan akselilla vastakierre, joka syöttää öljyn takaisin öljypohjaan "tiivistepesän" kautta. Tästä oli joskus keskustelua, mutta en löytänyt. Mutta 990 vastaavan löysin ja siinä lienee samanlainen systeemi.
https://www.taavetti-talli.net/t3270-db990-kampiakselitiivisteen-vaihto
Vasta Selectamaticeihin tuli ns. koiranpaskatiiviste eli kaksi olisikohan ne talinarun puolikasta omaan pesäänsä.
Jos takapään tiivistys pyrkii työntään öljyä kytkinkoteloon (mustaa öljyä), syy saattaa olla moottorin huohotussysteemin riittämättömyydessä. Saattaa korjautua venttiilikopan päällä olevan huohotinsysteemin puhdistamisella tai sen korvaamisella vaikka puolen tuuman puutarhaletkun pätkällä, jon ka johdattelee vähiten sottaavaan paikkaan (alas)
https://www.taavetti-talli.net/t3270-db990-kampiakselitiivisteen-vaihto
Vasta Selectamaticeihin tuli ns. koiranpaskatiiviste eli kaksi olisikohan ne talinarun puolikasta omaan pesäänsä.
Jos takapään tiivistys pyrkii työntään öljyä kytkinkoteloon (mustaa öljyä), syy saattaa olla moottorin huohotussysteemin riittämättömyydessä. Saattaa korjautua venttiilikopan päällä olevan huohotinsysteemin puhdistamisella tai sen korvaamisella vaikka puolen tuuman puutarhaletkun pätkällä, jon ka johdattelee vähiten sottaavaan paikkaan (alas)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1280
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: David Brown 950 kampiakselin stefat
Meillä huohotti 900 ja nyt myös 850,tehtii vaan öljytäyttöputkea pidemmäksi ja siitä lavetista läpi letkua ales,loppui öljyn työntäminen sieltä täältä,koneessa kun on jo riittävästi ohipuhallusta saapi sitten vapaasti höyrytä
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1533
Ikä : 54
Paikkakunta : Hollola
Vs: David Brown 950 kampiakselin stefat
Perhana, autotalli jossa tein remonttia paloi viikonloppuna... katto jouduttiin pudottamaan alas ja nyt osat hukassa purujen seassa... Remontti ainakin viivästyy
Myllyä purkaessa huomasin että tämäkin tiivistys olisi syytä laittaa kuntoon, alla kuvia


Tuohon nuolen osottamaan kohtaan tarvitsisin tiivisteet
IKH:lta ei löytynyt, kuka osaisi neuvoa mistä löydän
Myllyä purkaessa huomasin että tämäkin tiivistys olisi syytä laittaa kuntoon, alla kuvia


Tuohon nuolen osottamaan kohtaan tarvitsisin tiivisteet

IKH:lta ei löytynyt, kuka osaisi neuvoa mistä löydän

Samperi- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: David Brown 950 kampiakselin stefat
Kysymyksessä on huopatiivisteitä ja etupään tiiviste on erilainen kun takapään, katso seuraavaa linkkiä varaosakirjaan https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html?csid=a295f2b663bc78ce91bf783a1825d565&sl=EN¤cy=#epc::mr53665ar124211 (viitteet 32 ja 33). Varaosanumerot ovat K10039 (etupää) ja K10040 (takapää). Mainittuja tiivisteitä saa Englannista, katso seuraavaa linkkiä http://www.davidbrownparts.com/page85.html tiivisteet myydään sarjana ja hinta Englannissa on 7 puntaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1412
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa