880 polttoaine ongelma
4 posters
Sivu 1 / 1
880 polttoaine ongelma
Ostettiin joku aika sitten taavetti 880 joka seissy ainakin 5 vuotta paikoillaan...
Käymään lähti heti... Öljyjä eikä polttoaineita\suodattimia ole vaihdettu.
Kesä sillä on klapikonetta pyöritetty. Loppukesässä rupes kesken tasaisten kierrosten yhtäkkiä pikkusen nostamaan kierroksia. Näin kävi aina välillä
Viikko sit lähin käymään sillä tiellä ja pääsin kilometrin ennen ku sammu... Tälläkin matkallakin kierrokset heitteli.
Ku sain rattorin kotia niin suodattimet auki(ei vikaa) noh sit suodattimelta pumpulle tuleva letku auki. Käsipumpulla pumppasin niin rupes tuleen ainetta vähän ajan päästä... Sit pumpusta lähteviä letkuja auki joo ainetta tulee.. Sit vaan starttasin niin pikku hiljaa rupes käynnistymään ja lähti ja nyt toimii
mutta mikä tuossa oli ja mistä kierrosten heittely johtuu
Käymään lähti heti... Öljyjä eikä polttoaineita\suodattimia ole vaihdettu.
Kesä sillä on klapikonetta pyöritetty. Loppukesässä rupes kesken tasaisten kierrosten yhtäkkiä pikkusen nostamaan kierroksia. Näin kävi aina välillä
Viikko sit lähin käymään sillä tiellä ja pääsin kilometrin ennen ku sammu... Tälläkin matkallakin kierrokset heitteli.
Ku sain rattorin kotia niin suodattimet auki(ei vikaa) noh sit suodattimelta pumpulle tuleva letku auki. Käsipumpulla pumppasin niin rupes tuleen ainetta vähän ajan päästä... Sit pumpusta lähteviä letkuja auki joo ainetta tulee.. Sit vaan starttasin niin pikku hiljaa rupes käynnistymään ja lähti ja nyt toimii
mutta mikä tuossa oli ja mistä kierrosten heittely johtuu
masaboy- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: 880 polttoaine ongelma
CAV:n jakajapumppu on herkkä ilmalle. Kun systeemiin tulee ilmaa ihan vähänkin, niin kierrokset vaeltelee. Kun joskus on tullut vahingossa ajettua tankki tyhjäksi, niin hiukan ennen koneen sammumista kierrokset vaeltelee itsekseen. Putsaa tankista siirtopumpulle tuleva linja. Siellä saattaa olla jotain, mikä estää polttoaineen kulkua. Kun tankin pohjalle kertyy aikaa myöden riittävästi moskaa, se alkaa aiheuttaa tukoksia tuohon putkeen. Toinen niksipaikka on siirtopumpun käyttötappi. Jos se on kulunut lyhyeksi, niin raskaammassa vedossa alkaa konelle tulla nälkä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5009
Vs: 880 polttoaine ongelma
Joo, ja varsinkin valkosen mallin pystyssä oleva pumppu osaa olla juonikko sen ilman kanssa, on tiedostettu asia. Ilmaaminen kannattaa suorittaa järjestyksessä tankilta syöttöpumpulle. Pumpulta suuttimille sitten startilla ja suutinputkea raottamalla. Ilmaamisen saattaa joutua tekemään alusta loppuun moneenkin kertaan ennenkuin tokenee.
Noiden Erkin listaamien toimien jälkeen kyllä ennen talven tuloa kannattaa vaihtaa sekä polttoaine- että öljyn suotimet ja öljyt tietty koneeseen ja peräänkin sen parikymmentä litraa. Ja jos se laite on tosiaan seissyt puolenkymmentä vuotta paikallaan, niin ei ole yhtään huono idea panna 2T öljyä jokunen desi löpön sekaan. Se sopivasti liukastaa ajan nihkeyttämiä pumpun sisukaluja ja saattaa tasoittaa käyntiä.
Noiden Erkin listaamien toimien jälkeen kyllä ennen talven tuloa kannattaa vaihtaa sekä polttoaine- että öljyn suotimet ja öljyt tietty koneeseen ja peräänkin sen parikymmentä litraa. Ja jos se laite on tosiaan seissyt puolenkymmentä vuotta paikallaan, niin ei ole yhtään huono idea panna 2T öljyä jokunen desi löpön sekaan. Se sopivasti liukastaa ajan nihkeyttämiä pumpun sisukaluja ja saattaa tasoittaa käyntiä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1579
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 polttoaine ongelma
2-T öljyä voi laitella vaikka ensihoitona alkuun seisoneeseen koneeseen löpön sekaan vaikka reilumminkin, 4-5% eli n. puolitraa tankilliseen, ja kunnon kierroksilla ajoa tovi, eikä kevyttä "klapikonekäyttöä" vaan siis oikeaesti kohtuullisen kunnolla kuormitusta koneelle.
Ensin tietty m-öljyn ja suodattimen vaihto, josko seissyt on.
Moottoriöljy olisi aina öljyn väristä huolimatta, ja vaikka vähäisellä käytöllä olisi, syytä vaihtaa vuosittain viimeistään syksyllä, joka toinen vuosi on ihan maksimi aikaväli.
Ensin tietty m-öljyn ja suodattimen vaihto, josko seissyt on.
Moottoriöljy olisi aina öljyn väristä huolimatta, ja vaikka vähäisellä käytöllä olisi, syytä vaihtaa vuosittain viimeistään syksyllä, joka toinen vuosi on ihan maksimi aikaväli.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2862
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Similar topics
» Polttoaine mittari
» Hehkun polttoaine johto
» Polttoaine suutin
» 996 syöttöpumppu vuotaa
» David Brown 950 polttoaine suodatin kiinnitys
» Hehkun polttoaine johto
» Polttoaine suutin
» 996 syöttöpumppu vuotaa
» David Brown 950 polttoaine suodatin kiinnitys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa