DB 990 -78 jarruremontti
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 990 -78 jarruremontti
Tilanne on se, että taavetti seisoi pari vuotta moottoririkon vuoksi muutama vuosi sitten . Unohdin käsijarrun päälle koko seisonta-ajaksi ja jarrut tietenkin liimautuivat kiinni. Kun koneremontin jälkeen lähdin koeajolle, Taavetti piti rynkäyttää väkisin liikkeelle, eikä jarrut ole sen jälkeen ottaneet kuin oikealta puolen hyvin heikosti. Olen tuolla pärjäillyt piha-ajossa ilmankin jarruja, mutta nyt olisi tarvetta myös tieajoon, joten jarruremontti tuli tarpeelliseksi.
Otin vasemman puolen jarrut auki ja jarrupinnat olivat murusina ja öljykylvyssä, kuten oletinkin. Lisäksi vasemman puolen jarrupoljin painuu vain pari senttiä ja tökkää kuin seinään. Syytä en ole vielä keksinyt, mitä olen tuota päällisin puolin katsellut. Liikettä kuitenkin jarruissa näkyy poljinta painaessa. Ehkä tuokin selviää, kunhan puhdistan paikat ja puran mekanismin.
Elikkä uutta osaa pitää laittaa ainakin jarruhihnat ja akselin stefat. Kannattaakohan jarrurummun puolen stefa vaihtaa myös? Muitakin vinkkejä ja ajatuksia otan mielellään vastaan!
Otin vasemman puolen jarrut auki ja jarrupinnat olivat murusina ja öljykylvyssä, kuten oletinkin. Lisäksi vasemman puolen jarrupoljin painuu vain pari senttiä ja tökkää kuin seinään. Syytä en ole vielä keksinyt, mitä olen tuota päällisin puolin katsellut. Liikettä kuitenkin jarruissa näkyy poljinta painaessa. Ehkä tuokin selviää, kunhan puhdistan paikat ja puran mekanismin.
Elikkä uutta osaa pitää laittaa ainakin jarruhihnat ja akselin stefat. Kannattaakohan jarrurummun puolen stefa vaihtaa myös? Muitakin vinkkejä ja ajatuksia otan mielellään vastaan!
Rojolainen- David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi
Vs: DB 990 -78 jarruremontti
Minun käsitykseni ja kokemukseni on, että vetoakselin stefan vuoto on pääsääntöinen syy jarrujen öljyyntymiseen. Rummin selkäpuolelta tulevat tipat ei pääse suoraan jarrupinnoille vaikka sieltäkin muumama tippa joskus tulisi läpi.
Eikös näissä malleissa ole jarrusylinterit portaalien ulkopuolella? Portaalin seinämän läpi menevä akseli saattaa vähäisen käytön seurauksena jumahtaa tönköksi reikäänsä. Sen saa uudelleen liikekannalle sitkeällä liuotushoidolla yhdistettynä voiman käyttöön.
Kun vedät oikean puolen portaalin auki, niin muista lukita tasauspyörästön lukko pohjaan.
Jos jarrunestesäiluöön on joskus menneisyydessä lisätty tavallista jarrunestettä, niin sylintereissä pystyy olemaan kumit pahoin turvoksissa.
Eikös näissä malleissa ole jarrusylinterit portaalien ulkopuolella? Portaalin seinämän läpi menevä akseli saattaa vähäisen käytön seurauksena jumahtaa tönköksi reikäänsä. Sen saa uudelleen liikekannalle sitkeällä liuotushoidolla yhdistettynä voiman käyttöön.
Kun vedät oikean puolen portaalin auki, niin muista lukita tasauspyörästön lukko pohjaan.
Jos jarrunestesäiluöön on joskus menneisyydessä lisätty tavallista jarrunestettä, niin sylintereissä pystyy olemaan kumit pahoin turvoksissa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 990 -78 jarruremontti
Niin, jarruihin kun kuuluu mineraaliöljy, eli vihreä LHM, ei jarruneste.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 990 -78 jarruremontti
Ulkopuolella on sylinterit. Läpi menevä akseli kyllä pyörähtää hieman poljinta painaessa. LHM öljyä on tuossa tietojeni mukaan aina käytetty. Viime kesänä uusin kytkin- ja jarrunestesäiliöt. Samalla vaihdoin nesteet koko systeemiin.
Rojolainen- David Brown : 990
Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pudasjärvi
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa