Kaksitoimiventtiilien jälkiasennuksesta
3 posters
Sivu 1 / 1
Kaksitoimiventtiilien jälkiasennuksesta
Eilen näin omin silmin näppärän ratkaisun siihen, miten selectan istuimen oikealla puolella olevasta liitoskappaleesta saa otettua väliulosoton kaksitoimiventtiiliä varten, siis jos ei ole käytettävissä alkuperäistä tehtaan asennussarjaa.
Alkuperäisen liitoskappaleen takanapa oli lyhennetty niin matalalaksi, että alta saatiin näkyviin kaksi reikää, vieläpä sopivan etäällä toisistaan. Tässä tapauksessa osa oli koneistettu sorvissa kun se oli kiiinnitetty ensin pyörään laippaan muutamalla ruuvilla. Saman homman tekee jyrsinkoneella käden käänteessä.
Varsinaiseksi liitoskapaleeksi oli sitten koneistettu paksu latta, jossa oli kierrereijät nippeleitä varten ja 4 kiinnitysreikää samalla pulttijaolla kuin alkuperäisen liitoskappaleen neljä takimmaista ruuvia. Nuo kierrereijät oli tietenkin kohdistettu koneistetussa liitoskappaleessa näkyviin tulevien reikien kanssa kohdakkain ja reikien alapintaan oli koneistettu upotukset 0-renkaita varten. Koko homman saa siis pakattua paikalleen kun etsii jostain neljä tarpeeksi pitkää pulttia, jolla uuden palasen saa puristettua liitoskappaleen koneistettua pintaa vasten.
Omistaja sanoi, että hänellä on nuo ylimääräiset ja viiskymppisellä ne vaihtaa omistajaa jos joku tarvitsee niitä.
Alkuperäisen liitoskappaleen takanapa oli lyhennetty niin matalalaksi, että alta saatiin näkyviin kaksi reikää, vieläpä sopivan etäällä toisistaan. Tässä tapauksessa osa oli koneistettu sorvissa kun se oli kiiinnitetty ensin pyörään laippaan muutamalla ruuvilla. Saman homman tekee jyrsinkoneella käden käänteessä.
Varsinaiseksi liitoskapaleeksi oli sitten koneistettu paksu latta, jossa oli kierrereijät nippeleitä varten ja 4 kiinnitysreikää samalla pulttijaolla kuin alkuperäisen liitoskappaleen neljä takimmaista ruuvia. Nuo kierrereijät oli tietenkin kohdistettu koneistetussa liitoskappaleessa näkyviin tulevien reikien kanssa kohdakkain ja reikien alapintaan oli koneistettu upotukset 0-renkaita varten. Koko homman saa siis pakattua paikalleen kun etsii jostain neljä tarpeeksi pitkää pulttia, jolla uuden palasen saa puristettua liitoskappaleen koneistettua pintaa vasten.
Omistaja sanoi, että hänellä on nuo ylimääräiset ja viiskymppisellä ne vaihtaa omistajaa jos joku tarvitsee niitä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Kaksitoimiventtiilien jälkiasennuksesta
Meidän 990 Selectassa on juuri samoin napattu virtaukset "kaksi osaiselle" kaksitoimiventtiilille. Toi on todella helposti toteutettavissa. Galleriasta löytyykin kuvat meidän asennuksesta, jos Erkin mainostamat osat kiinnostaa jotain... kuvat eivät ole ihan alussa (galleriassa), mutta tulevat kyllä vastaan ku selaa...
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: Kaksitoimiventtiilien jälkiasennuksesta
elikkä tästä tekeleestä Erkki kirjoitti
Ulvila- David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 175
Paikkakunta : alavus
Vs: Kaksitoimiventtiilien jälkiasennuksesta
Juu, sama paketti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa