Moottorilohkon kannaksen hiushalkeama
Sivu 1 / 1
Moottorilohkon kannaksen hiushalkeama
Moni meistä taavettimiehistä on varmaan törmännyt moottoriremontin yhteydessä hiushalkeamaan märkäputkikoneissa.
Itsekin pari kertaa.
Melthamin reissullamme kysyin korjausohjetta pitkäaikaiselta DB huoltomieheltä Glifford Priceltä.
Hän neuvoi leikkaamaan pellistä tiimalasin (kalanpyrstön) muotoisen kappaleen joka sopii sylintriputkien väliin kannaksen alapuolelle.
Halkeamaan hiotaan pieni v-muotoinen ura johon leikataan sopiva pala o-renkaasta.
O-renkaan pala laitetaan tiivistemassan kanssa uraan ja päälle tämä "tiimalasipelti" joka kiinnitetään kahdella ruuvilla kannakseen tiivistemassan kera.
Gliff kertoi korjanneensa useamman hiushalkeaman ko menetelmällä onnistuneesti.
Pellin paksuudesta ,ruuvien koosta ja käytetyn tiivistemassan merkistä ei ollut puhetta.
Ne saa jokainen korjaaja itse ratkaista.
Gliffin mukaan hiushalkeama syntyy useimmiten "stressistä" ,ei niinkään pakkasvauriona.
Itsekin pari kertaa.
Melthamin reissullamme kysyin korjausohjetta pitkäaikaiselta DB huoltomieheltä Glifford Priceltä.
Hän neuvoi leikkaamaan pellistä tiimalasin (kalanpyrstön) muotoisen kappaleen joka sopii sylintriputkien väliin kannaksen alapuolelle.
Halkeamaan hiotaan pieni v-muotoinen ura johon leikataan sopiva pala o-renkaasta.
O-renkaan pala laitetaan tiivistemassan kanssa uraan ja päälle tämä "tiimalasipelti" joka kiinnitetään kahdella ruuvilla kannakseen tiivistemassan kera.
Gliff kertoi korjanneensa useamman hiushalkeaman ko menetelmällä onnistuneesti.
Pellin paksuudesta ,ruuvien koosta ja käytetyn tiivistemassan merkistä ei ollut puhetta.
Ne saa jokainen korjaaja itse ratkaista.
Gliffin mukaan hiushalkeama syntyy useimmiten "stressistä" ,ei niinkään pakkasvauriona.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa