Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

94 sarjan sähköistä

Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty 94 sarjan sähköistä

Viesti  Mikueel lähetetty To Syys 10 2015, 08:41

Hytin sähköt pimeinä. Toimii kun syöttää virtaa suoraan ohjaamon lämpösulakkeeseen mutta muuten ei. Onko virtalukko jossain yhteydessä katon sähkölaitteisiin? Ohjekirja näin väittää mutta sähkökaavioiden perusteella näin ei olisi.

Mikueel

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  Riku lähetetty To Syys 10 2015, 09:09

Starttimoottorin päällä sellainen kaksi noin 10mm x 20 mm x40 mm "mötikkää" jossa ruuvikiinnityksellä johtoja kiinni. Kokeile onko siinä johdot kunnolla kiinni, minulla löytyi siitä juuri vastaava vika. Mikähän muuten tuon "mötikän" tehtävä muuten on? Oikealta puolelta edestä myös menee johtoja hytin runkoputken sisälle.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 56
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  sami lähetetty To Syys 10 2015, 10:42

Piti alottaa juuri keskustelu 1394 sähköistä mutta kerkisit ensin niin lainaan hiukan topickia..
Joutuuko katon irrottaan jos haluaa päästä käsiksi aurinkolipan yllä oleviin sähköihin?

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  otsoni lähetetty To Syys 10 2015, 11:32

Jep, katto pois niin sähköt on esillä. Katto on muistaakseni neljällä pultilla kiinni , kaksi molemmilla sivuilla ulkopuolella. Tuulilasinpyyhkijä taisi ja olla kiristetty kattopeltiin mutta on hahlossa, ettei tarvi kuin löysätä.

otsoni

Viestien lukumäärä : 344

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  OlleK lähetetty To Syys 10 2015, 11:43

Ne "mötikät" siinä starttimoottorin päällä ovat lämpösulakkeita, eli pääsulakkeet ohjaamon sähkölaitteita ja muille sähkölaitteille. Toimivat siten, että virta katkeaa jos kuormitus (ja sen myötä lämpötila sulakkeen sisällä olevassa bi-metalli kielekkeessä) nousee liian suureksi ja kytkeytyvät uudelleen päälle, kun virran määrä on laskenut sallitulle tasolle. Jos lämpösulakkeen läpi ei kulje normaalia virtamääriä, on sulake vaurioitunut ja se täytyy uusia.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1303

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  sami lähetetty To Syys 10 2015, 13:48

Itse mittasin niitä lämpösulakkeita eilen ja toisessa ei ole jännitehäviöö ollenkaan mutta toisessa onkin 4V häviöö joten jotain mätää siinä on, saattaa olla kyseiset "mötikät" kiven alla..

sami

David Brown : 990imp. 1394hs 4-veto
Viestien lukumäärä : 109

Takaisin alkuun Siirry alas

94 sarjan sähköistä Empty Vs: 94 sarjan sähköistä

Viesti  OlleK lähetetty To Syys 10 2015, 14:08

Ne "mötikät" ovat 30A automaattisulakkeita. Erikokoisia automaattisulakkeita on varmasti saatavana eri lähteistä, vaikka ulkonäkö ei välttämättä olisi sama. Alkuperäisten sulakkeiden varaosanumero on K304903.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1303

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa