Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

syöttöpumppu

Siirry alas

syöttöpumppu Empty syöttöpumppu

Viesti  kalaantti lähetetty Su Heinä 12 2015, 13:55

950: ssäni ilmeni seuraavanlainen ilmiö eli kun startatessa jos käyttää kaasupolinta/vipua niin kone saa yliannostuksen savutuksesta päätellen eikä meinaa ottaa kerroksia mutta heti kun laittaa tyhjäkäynnille käy normaalisti. Starttaus ilman kaasuvipuihin koskemista onnistuu kuin palmunalta ilman savutusta, pakkosyöttöruuvin olen puhdistanu eli pitäs toimia normaalisti.

kalaantti

David Brown : 990-celectamatic-66 aikaisemmin 850-62, 880-65
DBTCF:n jäsen nro : 053
Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 67
Paikkakunta : Pudasjärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

syöttöpumppu Empty Vs: syöttöpumppu

Viesti  erkki lähetetty Su Heinä 12 2015, 16:06

Pakkosyöttö on jakajapumpussa ajoituksen myöhästyttämis-ruuvi. Se ei siis lisää polttoaineen syöttöä, vaan lukitsee pumpun automaattisen ennakkosäätimen niin, että ruiskutushetki jää myöhäiselle. Kun ruuvin avaa, niin säädin toimii taas. Periaatteessa jakajapumppu toimii niin, että startatessa, kun keskipakosäädin pyörii hitaasti, määränsäätöventtiili on selällään auki. Silloin kaasuvivun asennon ei pitäisi vaikuttaa syöttöön. Käytännössä ei noin kuitenkaan taida olla asian laita. Yleensä diesel käynnistyy parhaiten kun se saa reilusti soppaa, mutta olen kyllä nähnyt aikasemminkin tuon, että lähtee paremmin käyntiin puolikaassulla kuin kaasu pohjassa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4111

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa