950-62
5 posters
Sivu 1 / 1
950-62
Tuli hankittua DB 950-62 jota olen laitellut kevään aikana. Ajettuani koneen mökille (30 km ) huomasin oikean ronkan vuotavan öljyä jarruihin josta se alareiän kautta valui ulos sotkien vanteen. Onko siinä muuta vaihdettavaa kuin vetoakselin stefa. Taavetti on muuten timmissä kunnossa kiitos nedlogin 950:stä käydyn keskustelun josta olen saanut hyviä ohjeita.
kalaantti- David Brown : 990-celectamatic-66 aikaisemmin 850-62, 880-65
DBTCF:n jäsen nro : 053
Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 71
Paikkakunta : Pudasjärvi
Vs: 950-62
No jos se sieltä alareiän kautta vuotaa niin viallinen lienee se vetoakselin stefa.
Jos pyöränakselin kiinnityslaipan juuresta vuotaa vanteelle niin silloin on kyseessä toinen stefa.
Siellähän on rasvanippa laipassa johon kannatta silloin tällöin painaa vaseliinia.
Jos pyöränakselin kiinnityslaipan juuresta vuotaa vanteelle niin silloin on kyseessä toinen stefa.
Siellähän on rasvanippa laipassa johon kannatta silloin tällöin painaa vaseliinia.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1945
Vs: 950-62
Siihen tilaan missä on jarrurumpu ja missä on se reikä kotelon pohjassa, voi pästä öljyä sekä vaihteiston (taka-akselin), että pyöränvälityksen puolelta. Vialliset vetoakselin stefat (niitä on kaksi per puoli) saattavat vuotaa tai sitten öljy tulee jarrurummun takana olevan stefan kautta jonka tehtävänä on pitää pyöränvälityksen öljy poissa jarrurummun tilasta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 950-62
Niin se on vuotanu meijänkin 850 Taavissa toinen ronkka jo ikiaikoja ja väljääkin on,empä oo ruvennu aukomaan kun tiedän et ongelmia tulee vanhojen jumiosien kanssa.
Missä siinä muutes pitäs rasvanippa olla,empä oo kyllä kummassakaan Taavissa semmosia nähny kummallakaan puolella?? ohjekirjakin semmosen paikan antaa mutta liekö siitä nipat menny metässä jo uutena poikki??
Yleensä se öljy tulee siitä ronkasta jos vuotaa vanteelle,jos vuotaa jarruihin voipi tulla perästä,meijän laite niin loppu että ei kannata aukoa paikkoja kun remonteista ei tulis ikinä loppua...
Missä siinä muutes pitäs rasvanippa olla,empä oo kyllä kummassakaan Taavissa semmosia nähny kummallakaan puolella?? ohjekirjakin semmosen paikan antaa mutta liekö siitä nipat menny metässä jo uutena poikki??
Yleensä se öljy tulee siitä ronkasta jos vuotaa vanteelle,jos vuotaa jarruihin voipi tulla perästä,meijän laite niin loppu että ei kannata aukoa paikkoja kun remonteista ei tulis ikinä loppua...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 950-62
Kyllä se rasvanippa pitäis olla alennuspyörästön "ulkoreunassa" eli pyöränakselin kiinnityslaipassa.
Selectoissa ja uudemmissa rasvanippa törröttää taaksepäin.
Mutta 950/850 ja vanhemmissa nippa löytyy pyörittelemällä takapyörää niin kyllä se näkyy pyörnnavan reiästä (2kpl).
Onhan se mahdollista että aika on "syönyt" rasvanipan.
Siinä tapauksessa kannttaa laitta uusi nippa.
Rasva auttaa laakerin voitelussa ja myös uloin stefa tykkää rasvasta.
Selectoissa ja uudemmissa rasvanippa törröttää taaksepäin.
Mutta 950/850 ja vanhemmissa nippa löytyy pyörittelemällä takapyörää niin kyllä se näkyy pyörnnavan reiästä (2kpl).
Onhan se mahdollista että aika on "syönyt" rasvanipan.
Siinä tapauksessa kannttaa laitta uusi nippa.
Rasva auttaa laakerin voitelussa ja myös uloin stefa tykkää rasvasta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1945
Vs: 950-62
Pitääkin katsoa löytyykö mistään,liekö tuolla meillä stefasta kuin muistot vain kun senverran kolkkaa jo...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
950-62
Kävin tänään hakemassa ronkan talliini lähti muuten nätisti käyttäen taljaa ja kottikärryä. Välityskotelosta oli vuotanu kun tarkistin täyttöreiästä ni ei paljo hölskyny. Ostaessani koneen tarkistin ja lisäsin juuri oikealle puolelle koska oli vajaa mutta 30 km laukotus tyhjensi välityksen. Nyt pitää ruveta metästämään sopivia UNC pulttia jotta saisin jarrurummun pois, mikähän ois koko? Mauserilla mitatessa milleissä noin 13,5. Rasvanippa sijaitsee muuten ulkopuolella keskellä napaa liekkö alunperinkin vai jälkiasennus?
kalaantti- David Brown : 990-celectamatic-66 aikaisemmin 850-62, 880-65
DBTCF:n jäsen nro : 053
Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 71
Paikkakunta : Pudasjärvi
Vs: 950-62
Jarrurumpujen kierrereijät on kai 9/16", mutta noin vanhassa koneessa ei pysty olemaan varma, että onko jenka UNC vai BSF. Kokeilitko jo, että passaako portaalin kiinnityspultti jarrurummun reikään? Jos en ihan väärin muista, niin ne saattavat sopiakin. Pulttien alle saa tehtyä lattaraudasta U.henkselit, joihin pystyy kiinnittämää vetotangot ja vetämään rummun ulos joko isolla pultilla tai pullotunkilla vetoakselin päästä. Huhu kertoo, että rumpua kannattaa lämmittää kaasutöhöllä irrotuksen aikana niin lähtee luisumaan helpommin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5106
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa